Narativni Experiment
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Narativni Experiment
Cteni sorcerera a nekterych jeho supplementu me nasadilo brouka dohlavy a postupne se zacal rodit jisty napad, ktery pracuje s nekterimy experimentalnim a teoretickymi napady ktere Edwards popisuje a rozebira. Myslim ze by bylo zajimave si to zksuit opravdu v praxi zahrat.
Zakladyní myslenka je asi takova, ze pribeh by se odehraval na Atlantide, o ktera jak vsichni vime, se potopila. Nektere legendy naznacuji ze vlastni vinou, jine legendy hovori o prilis vysoke a pravdepodobne neudrzitelne vyspelosti v nejakem smeru (technologie/magie,...). Mame tedy zakladni premisu, ze Atlantida padne z nejakeho duvodu. Pribeh by byl o tom, jak, proc a za jakych okolnosti se tomu stalo a co tomu predchazelo. Jinymi slovy, jedna, nebo vice postav by byla za konec Atlatidy nejakym zpusobem zodpovedna, tedy nejakym svym pricinenim by to zpsuobila.
Dalsi elemet tohoto napadu, ktery se tyka spise zpusobu hrani, nez samotneho pribehu je, ze by mohlo byt zajimave, kdyby pribeh zacal koncem Atlatidy a po jeho odehrani, by hraci vybudovali pribeh o tom, co se stalo predtim, s tm ze by adresovali pozdejsi udalosti tak, aby pribeh plynule navazal. Vse za stejnou postavu, samozrejme. Tedy nejprve by se odehrala pozdejsi cats pribehu a potom drivejsi cast.
Krom toho bych jeste zavedl jinou Edwardsovu myslenku a sice zpetnou rekonstrukci dlouhodobeho konfliktu. Jde o to, ze pad Atlantidy mimo jine souvisi s vyhrocenim konfliktu dvou nebo vice stran. Tento konflikt by byl prolozen samotnym pribehem o padu Atlantidy, nicmene by nebyly vysvetlene vsechny jeho okolnosti a hlavne priciny. Slo by o konflikt, ktery tu je uz dlouho, ktery postavy pravdepodobne dotlaci k tomu, aby se participovali (at vedome, nebo nevedome) na konci Atlatidy, jez je tohoto konfliktu nasledkem. Pribeh o padu Atlantidy by tedy zacinal jiz s tim, ze tu ten konflikt je a je tu uz dlouho ( i kdyz se o nem treba moc nevi) a nidkdo se poradne nepamatuje jak a proc zacal. Az by se odehral tento pribeh, posunula by se cas smerem zpet o generaci / sto leta / .... a odehrala by se doba predtim, a po jejim odehrani by se zase posunule zpet. S tim ze udalosti v budoucnosti by se adresovali hranim predeslich udalosti, az by se hraci dostali k tomu, ze byodvypraveli jak a proc to vsechno zacalo. Kdo cetl Sorcerea ma asi predstavu o cem mluvim, protoze se tam o tomhle retrospektivni tvorbe dlouhodobeho konfliktu mluvi.
System by byl samozrejme Sorcerer. A demoni ( pripadne nejaka skupina carodeju) by do konfliktu byly primo zapleteni.
Mym cilem je zjistit, co si o tomto napadu mylsite, koho by to zajimalo a pripadne jej trochu probrat a doladit.
Zakladyní myslenka je asi takova, ze pribeh by se odehraval na Atlantide, o ktera jak vsichni vime, se potopila. Nektere legendy naznacuji ze vlastni vinou, jine legendy hovori o prilis vysoke a pravdepodobne neudrzitelne vyspelosti v nejakem smeru (technologie/magie,...). Mame tedy zakladni premisu, ze Atlantida padne z nejakeho duvodu. Pribeh by byl o tom, jak, proc a za jakych okolnosti se tomu stalo a co tomu predchazelo. Jinymi slovy, jedna, nebo vice postav by byla za konec Atlatidy nejakym zpusobem zodpovedna, tedy nejakym svym pricinenim by to zpsuobila.
Dalsi elemet tohoto napadu, ktery se tyka spise zpusobu hrani, nez samotneho pribehu je, ze by mohlo byt zajimave, kdyby pribeh zacal koncem Atlatidy a po jeho odehrani, by hraci vybudovali pribeh o tom, co se stalo predtim, s tm ze by adresovali pozdejsi udalosti tak, aby pribeh plynule navazal. Vse za stejnou postavu, samozrejme. Tedy nejprve by se odehrala pozdejsi cats pribehu a potom drivejsi cast.
Krom toho bych jeste zavedl jinou Edwardsovu myslenku a sice zpetnou rekonstrukci dlouhodobeho konfliktu. Jde o to, ze pad Atlantidy mimo jine souvisi s vyhrocenim konfliktu dvou nebo vice stran. Tento konflikt by byl prolozen samotnym pribehem o padu Atlantidy, nicmene by nebyly vysvetlene vsechny jeho okolnosti a hlavne priciny. Slo by o konflikt, ktery tu je uz dlouho, ktery postavy pravdepodobne dotlaci k tomu, aby se participovali (at vedome, nebo nevedome) na konci Atlatidy, jez je tohoto konfliktu nasledkem. Pribeh o padu Atlantidy by tedy zacinal jiz s tim, ze tu ten konflikt je a je tu uz dlouho ( i kdyz se o nem treba moc nevi) a nidkdo se poradne nepamatuje jak a proc zacal. Az by se odehral tento pribeh, posunula by se cas smerem zpet o generaci / sto leta / .... a odehrala by se doba predtim, a po jejim odehrani by se zase posunule zpet. S tim ze udalosti v budoucnosti by se adresovali hranim predeslich udalosti, az by se hraci dostali k tomu, ze byodvypraveli jak a proc to vsechno zacalo. Kdo cetl Sorcerea ma asi predstavu o cem mluvim, protoze se tam o tomhle retrospektivni tvorbe dlouhodobeho konfliktu mluvi.
System by byl samozrejme Sorcerer. A demoni ( pripadne nejaka skupina carodeju) by do konfliktu byly primo zapleteni.
Mym cilem je zjistit, co si o tomto napadu mylsite, koho by to zajimalo a pripadne jej trochu probrat a doladit.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Čo je na tom experimentálne?
Count me in(terested).
Count me in(terested).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Bajo: asi by mě to zajímalo, zvlášť vyzkoušet si tu retrospektivu, o které už velmi dlouho přemýšlím. Na druhou stranu... nevím, jestli mě dostatečně zaujal setting a hlavně se mi teď seběhlo dost věcí najednou (nejen RPG), tak nevím, jak se mi bude kdy chtít. (= spíš jo, ale záleží na mém rozpoložení v době, kdy by se to mělo uskutečnit)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Taky bych se rád účastnil... zajímalo by mě jak to bude fungovat v praxi, protože teorie zní opravdu zajímavě...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz nejaky plan nebo predpoklad podporeny teoretickou uvahou bez predchozich zkusenosti se pokusime prevest do praxe, tak mi to prijde jako experiment. Ty jsi takhle nekdy hral? Ja ne a nevim o nikom.Bifi píše:Čo je na tom experimentálne?
Count me in(terested).
Kazdopadne s tebou budu rad pocitat.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Hej, my sme sa s časovou osou rozprávania hrali, aj keď tú spätnú iteráciu som ešte neskúšal.
Slovo "experiment" v kontexte hrania RPG nemám veľmi rád, pretože pre mňa experiment znamená pokusné hranie, ktorého cieľom je niečo nové zistiť alebo dokázať nejaké tvrdenie a že takéto hranie vybočuje z normálu, je "len tak". Je tam (pre mňa) dôraz na ten koncový výstup a potláča sa uspokojenie zo samotnej činnosti. Ďalšia vec je, že hráči, ktorí skúšajú niečo nové, používajú označenie "experiment" defenzívne - ak to nevyjde, nič sa nestalo, "bol to len experiment". Označenie za experiment sa môže stať zásterkou pre to, že do hry nevložia dostatok úsilia, že ju zľahčujú, zjednodušujú a necítia voči hre a jej organizácii takú zodpovednosť.
Tým, že je pre mňa úplne bežné hrať tak, že stále skúšam s hrami robiť niečo nové, pričom to beriem vážne - a hrám pre hru samotnú, než pre nejaký výsledok - nemám slovo experiment rád.
Slovo "experiment" v kontexte hrania RPG nemám veľmi rád, pretože pre mňa experiment znamená pokusné hranie, ktorého cieľom je niečo nové zistiť alebo dokázať nejaké tvrdenie a že takéto hranie vybočuje z normálu, je "len tak". Je tam (pre mňa) dôraz na ten koncový výstup a potláča sa uspokojenie zo samotnej činnosti. Ďalšia vec je, že hráči, ktorí skúšajú niečo nové, používajú označenie "experiment" defenzívne - ak to nevyjde, nič sa nestalo, "bol to len experiment". Označenie za experiment sa môže stať zásterkou pre to, že do hry nevložia dostatok úsilia, že ju zľahčujú, zjednodušujú a necítia voči hre a jej organizácii takú zodpovednosť.
Tým, že je pre mňa úplne bežné hrať tak, že stále skúšam s hrami robiť niečo nové, pričom to beriem vážne - a hrám pre hru samotnú, než pre nejaký výsledok - nemám slovo experiment rád.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
2 Bifi: Ok, beru na vedomi, asi nema cenu to nejak dale pitvat.
2 Antharon:Sorcerer se da senat napriklad na Noble Knightovi nebo IPR. Pripadne pujcit od nekoho, kdo ho ma. Nicmene pro hru samotnou byl pravidla k dispozici byly a pro hrace, kteri je neznaji kompletne by se asi stejne udelalo najo pred sezeni, kde by se to nejak vysvetlitlo a probralo. Pokud vubec nevis o cem je rec, doporucuji si najie nejake recenze apod... treba na RPG.net
2 Antharon:Sorcerer se da senat napriklad na Noble Knightovi nebo IPR. Pripadne pujcit od nekoho, kdo ho ma. Nicmene pro hru samotnou byl pravidla k dispozici byly a pro hrace, kteri je neznaji kompletne by se asi stejne udelalo najo pred sezeni, kde by se to nejak vysvetlitlo a probralo. Pokud vubec nevis o cem je rec, doporucuji si najie nejake recenze apod... treba na RPG.net
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Antharon: Neměl by to být problém, RPGčka jsou poměrně jednoduchá záležitost... koneckonců již děti v mateřské školce si hrají na četníky a zloděje, což je dle všeho taky RPG...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Az budu mit chvilku nadhodim sem nejake napady. Mejte chvilku strpeni.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti