Kam az dojde agresivita

Čas od času vzplane RPG Fórum plamenem a divokými hádkami. Zde archivujeme některé obzvláště povedené flamy - pro pobavení, ostrašení či poučení budoucích generací.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18507
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

"Propaganda" je původně 1. pád plurálu gerundiva od slovesa "propagare" a lze přeložit jako "to, co se má šířit".

V moderním slova smyslu jde o vytváření souboru sdělení, jehož účelem je ovlivňovat názor masy, velmi často apelem na emoce, nikoliv na intelekt, a výběrem pouze těch vhodných faktů či jejich vykonstruováním.

Nic z toho jsem v odkazech od Nekry nezaregistroval.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Takze stranky o tom ze se ma jezdit pomalu podle tebe nejsou pokusem ovlivnit nazor? Ty videa co tedka pousti podle tebe nepusobi na emoce?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18507
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Sosáčku, nedělej tu ze mě idiota.

Ty stránky se pokoušejí ovlivnit názor, ale nikoliv apelem na emoce a polopravdami, nýbrž výborem ze statistik. A nevím jak ty, ale já jsem v odkazech, které Nekra dávala a které jsi označil za "desitky stranek propagandy" (navíc jsi Nekře podsunul, že pokud si je někdo nepřečte, nebude se s ním bavit, což je lež - kdokoliv se podívá na její příspěvek, tak si to může ověřit), žádná videa neviděl.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
maYda
Příspěvky: 2398
Registrován: 19. 4. 2007, 21:15

Příspěvek od maYda »

Já mám dojem, že řízení je nejen o praxi,ale taky o nearoganci a ohledu k ostatním.
A nejsou to žádný blbý politicky korektní kecy, je to normální fakt, že pokud slušnost a ohleduplnost necháme všichni doma, tak se na těch silnicích všichni pobijeme.
pomalý řidiči napravo mě nutěj předjíždět,
Nesmysl! Nikdo tě nenutí předjíždět. To, jestli budeš předjíždět nebo se přizpůsobíš tomu, kdo jede před tebou je TVOJE volba a ne toho řidiče před Tebou a TVOJE rozhodnutí. A Ty jsi odpovědný za následky, pokud jsi udělal chybu a rozmlátíš sebe nebo někoho jiného.

Všichni tu maj plno řečí o vzájemném respektu na silnici, a je pravda že respekt k ostatním na silnici je základ toho jezdit nějak slušně. Proč by měl on respektovat Tebe jedoucího pomalu, když Ty nebudeš respektovat jeho jedoucího rychle? Protože stejně tak se on může ptát jaké má pro něj výhody, že po silnici jede někdo jen 110, když na víc nemá a jeho tim brzdí.

Jasně - nerespektuj si to že za Tebou jedu 150, protože to pro Tebe nemá výhody, nesnaž se mi uhnout nebo zpomalit když Tě předjíždim.
V tom případě ale pak můžu vcelku bez špatnýho svědomí já srát na Tebe až za Tebou těch 150 pojedu - neuhneš mi? Tak co, nalepim se tři metry za Tebe, zatroubim si a až z toho budeš tak nervózní že uhneš/až budu mít šanci Tě předjet, tak Ti hnedka hodim myšku - proč bych se ostatně namáhal zůstávat v protisměru (levym pruhu když mám za sebou někoho kdo chce jet 170) aby si Ty moh jet pohodlně, když Ty mi to taky neumožníš.
Když chceš být, Siriene respektován, měl bys respektovat ostatní. Zatím jsi toho respektu vůči těm, kdo si to nehasí po dálnici 150, moc nepředvedl.
Mimochodem, já taky těch 150 občas jezdím. S vědomím, že když mně náhodou změří, tak si to budu muset zaplatit a přijdu o nějaký ten bod.
Ale pokud dojedu řidiče , který jede 130, a nemůžu ho zrovna bezpečně předjet, tak považuju za svou povinost repektovat jeho, protože on je ten, kdo se drží předepsaných pravidel.
Rozhodně to není důvod, abych bez špatného svědomí srala, jak ses vyjádřil, na jeho právo jet podle platných předpisů.
Nikdy jsem netrpěl politickou korektností. Váš názor označuju za bezcenný, protože takový je. Až budu potřebovat znát nějaké zákonitosti vztlaku proudovýách letadel, tak taky pudu za Hugem a s problémem ohledně genetiky pudu za Faskalem, kteří o tom něco ví, a ne za vámi dvěma. Stejně tak když bude nějaký problém s gramatikou, tak pro mě bude Elesharův názor hodnotný, zatímco Dalcorův nikoliv.
Každému co jeho jest - já taky fyzikům nemluvím do jejich urychlovačů a biologům do jejich klonování (i když se sem tam s chutí navezu do lidí co to kritizujou a věděj o tom stejný kulový jako já, což je ale kapku jiná kapitola)
Politická korektnost a slušnost a respekt k druhým, není totéž, Siriene. Myslím, že si ty pojmy dost pleteš.

Když budu potřebovat nějaké technické záležitosti kolem proudových letadel, tak půjdu za odborníkem.
ale pokud se povede diskuse o tom, kudy vést přistávací dráhu pro proudová letadla, nemůžeš vyloučit lidi, kteří bydlí poblíž, s tím, že se jich to netýká, protože nejsou odborníky na problematiku proudových letadel.
Když budu chtít vysvětlit, co je to plusqamperfektum, tak se možná zeptám Eleshara, ale nebudu s ním řešit, jaký mám mít názor na to, jestli se má psát bez pravopisných chyb.
Můžu se zeptat Faskala, jakým způsobem funguje přenos určité vrozené dispozice, ale nepotřebovala jsem s žádným odborníkem řešit, jestli odmítnout genetické vyšetření na vrozené vady, když jsem byla těhotná.

On je zásadní rozdíl, dovědět se nějakou odbornou informaci a mít názor na něco, co se mně osobně týká. O věcech, v kterých není člověk odborník, musí rozhodovat velmi často.
A problém bezpečnosti na silnicích se týká nejen řidičů, ale i ostatních. Možná tu nemají všichni řidičák, ale všichni určitě jeli někdy jako spolujezdci. Takže se jich to taky týká. Můžeš je zabít zrovna tak, jako řidiče.
A protože se jich to týká, mají i oni právo na svůj názor se a vyslovit k tomu, jestli se cítí nebo necítí ohroženi a kým.
Jestli je jejich názor pro Tebe bezcenný, tak je to Tvůj problém a rozhodně ne důvod, proč by nemohli do téhle debaty psát.

Konec konců, názor někoho, komu chybí jedna ze základních kvalit dobrého řidiče - totiž ohleduplnost a respekt k ostatním - pro mně rovněž nemá nějakou velkou váhu.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

ilgir píše:Nic nic, jen mě zajímá, proč tenhle můj názor okázale ignoruješ. Nemáš na to odpověď (třeba že mám najeto míň než ty, a proto je můj názor platný jen napůl)? To bych se divil.
Já ho neignoruju, já ho jen nekomentuju. Vím že jsi velmi tolerantní člověk a velmi by mě překvapilo, kdybys měl názor jiný. Ostatně jsou u i jiní řidiči kteří se mnou nejspíše můj náhled nesdílejí - což nic nemění na tom že nikdo z vás neřekl za svůj názor nic, co by mě přesvědčilo zpochybnit ten můj (vám vaše argumenty možná připadají dostatečné, nic proti tomu - ale mě prostě nic z uvedeného nepřesvědčilo. Zvláště ne Argův jednostranný překroucený výklad fyziky nebo argumety a´la "silniční provoz se jich také týká i když neřídí" - jak jsem už řekl, to že se mě něco týká neříká nic o tom jak tomu rozumím)
Už to tu od Siriena zaznělo několikrát a divím se, že mu to pokaždé prošlo. I on sám musí vědět, že je to naprosto neplatný argument:

citace:
To o čem tu mluvím já je to, že když někdo kdo to zvládá jede 160, tak může být výsledek desetkrát bezpečnější než když někdo neschopný jede 40. A to skoro doslova.

Pokud napíšeš tohle, tak v podstatě na tvrzení "kuřáci umírají mladší" reaguješ větou "nesmysl, znal jsem jednoho kouřáka, a ten umřel starší, než jeden nekuřák".
Ehm. Jeden VELMI podstatný rozdíl v tom co píšeš Ty a já.
Cigarety jsou droga, chemická látka která interaguje s látkami v lidském organismu - zákonitě. Každej patolog zjistí, že majitel toho těla kouřil, každý doktor umí říct, jestli kouříš nebo ne, když se trochu snaží. Neexistuje nic takového jako "dovednost v bezpečném kouření" - každý kuřák je ohrožen stejně, to že má někdo kliku neříká nic o tom že jeho tělo nebylo ovlivněno.
Na druhou starnu - řízení auta a bezpečnost v autě JSOU naprosto BEZPOCHYBY otázkou řidičských schopností - bez ohledu na jiné faktory si dovolím naprosto s klidem prohlásit, že jsou dokonce faktorem převažujícím - jistě, máme tu pak ještě vlastnosti auta, vozovky, okolí, sociální faktory, vnější faktory... ale zkušenost a dovednost toho kdo řídí jsou klíčové. Když Ti praskne v 90ti pneumatika, tak u jednoho a tohotéž auta v té samé situaci to je naprosto bezpochyby schopnost řidiče ovládat auto, co rozhoduje o tom jak situace dopadne. Totéž když dostaneš smyk (o tom že zkušený řidič se smyku spíš vyhne - nejen to - zkušený řidič dokáže projet bez smyku 90tkou situaci, ve které nezkušený řidič dostane smyk v 70tce - práce s brzdou, plynem, úhel pod kterým vjede do zatáčky... to všechno mu poskytuje klíčovou výhodu. Ostatně z tohodle důvodu existují věci jako je "škola smyku" a tak podobně)

Takže na mém tvrzení, že "vyšší rychlost sice může zvýšit riziko nehody, nicméně podstatné není zvýšení, ale celkový výsledek odvíjející se i z dalších faktorů, hlavně ze zkušenosti řidiče a parametrů auta." není nic špatného, a můžu ho i podložit pár jednoduchými příklady:
Potřebuješ se rychle dostat odněkud někam - skutečně spěcháš (jde o půl milionu - nebo jedeš za příbuzným co je po vážném úrazu v nemocnici a každou chvíli půjde na operaci - whatever, něco si vymysli, pro každého existuje situace kdy bude v autě spěchat bez ohledu na předpisy - kdo říká že ne tak buď lže nebo je pokrytec). A teď:
:arrow? na cestu máš k dispozici jediné auto - v situaci A to bude fabie, v situaci B Ferari (nebo sportovní Mazda, pokud chceš něco představitelnějšího). Obě auta dokáží jet 180. Ve kterém si dovolíš jet rychleji? Logicky v Mazdě - má mnohem silnější brzdy, mnohem líp drží na silnici v zatáčkách, má mnohem lepší záběr pro případ smyku nebo jiné krizovky a když se něco stane, tak má lepší bezpečnost řidiče. Ergo - rychlost kterou můžeš jet tak aby bylo riziko kolize označeno za dost malé aby byla jízda bezpečná je zásadně ovlivněna parametry auta.
:arrow? na cestu máš k dispozici třeba onu fábii, ale sám nemůžeš řídit (48 hodin jsi nespal, pil jsi alkohol, máš zlomenou nohu, opět whatever - co se Ti hodí si dosaď). V situaci A Ti nabídne odvoz Tvůj kamarád který dostal řidičák před třemi lety, půl roku pak jezdil, pak měl rok a půl pauzu a teď jezdí znovu poslední rok, ale ne moc - dohromady má najeto pod 10 000. Situace B - odvoz Ti nabídne kámoš, který má řidičák jen dva roky, ale jezdí od té doby velmi intenzivně, pod vedením zkušenějšího řidiče, v různých autech, různé vzdálenosti - dohromady má najeto přes 60 000 plus absolvoval dodateční kurzy (školy smyku atp.) Myslím že je docela logické, že s řidičem A bude bezpečná jízda - ta samá trasa, situace i auto - zhruba do 110km. Zato když to ten druhý napálí v některých místech 160 tak pořád může klidně vědět co dělá a jet se stejným rizikem jako ten první - má víc najeto, víc naučeno, víc zkušeností, dokáže mnohem lépe "číst" situaci na silnici, dokáže si rychleji zvyknout na auto a přizpůsobit se mu, dokáže lépe odhadnout možnosti auta na daném povrchu, v situacích které se vyskytnou. Když už udělá chybu, tak má mnohem lepší předpoklady krizovou situaci zvládnout. Ergo - rychlost kterou můžeš jet tak aby bylo riziko kolize označeno za dost malé aby byla jízda bezpečná je zásadně ovlivněna zkušenostmi a schopnostmi řidiče

Oba příklady nabízejí pohledy na dvě poměrně odlišné situace, aby byly názorné, ale nemá smysl na to narážet, protože:
Na silnici se reálně opravdu pohybují auta s těžce rozdílnými parametry (felicie vs. audi A4, abychom se drželi spíš u těch běžnějších - rozdíl jak dobytek, když to tak řeknu) a tato rozdílná auta jsou řízena lidmi s brutálními rozdíly schopností (řidiči co mají najeté statisíce, i k milionu nebo přes milion kilometrů - můj otec, matčin přítel... řidiči kteří nemají najeto tolik, ale mají za sebou tunu kurzů, jezdí závodně okruhy a mají spoustu zkušeností s krizovými situacemi (velkou část v kontrolovaných učebních podmínkách, další ze závodů a tak) a tudíž vědí co, kde a jak moc hrozí, jak tomu předejít a jak se s tím případně vyrovnat... třeba Jacob - a pak tu máme sváteční řidiče co vytáhnou auto čtyřikrát do roka na svátky, maminy co jezdí jen pro děti do školy a do Tesca, nováčky... atd.
zadruhé - v obou příkladech je kromě významně rozdílných vstupních parametrů i významný konečný rozdíl, snižte první a sníží se druhé - rozdíl však zůstane.

Jediná věc která je na mém názoru polemizovatelná, protože není podložena pevnými fakty jako jsou ta výše, je ta že za bezpečnou jízdu považuji jízdu s konečným rizikem nehody menším než X - na druhou stranu, pokud tenhle předpoklad nepřijmeme, pak můžeme také dojít k tomu že naprosto neschopný a nebezpečný řidič ve skutečnosti jede bezpečně, protože jede "nejlépe jak umí" - i když jeho šance nehody ono X překračuje.
Ve chvíli kdy tohle tvrzení přijeme je moje tvrzení prokázané - velmi dobrý řidič ve velmi dobrém autě může svými schopnostmi a parametry auta snížit výsledné riziko nehody pod X, i v rychlosti kolem 180km (tohle je extrém - i když jsou i takoví, tak raději počítejme se 160, což je obvyklejší rychlost, se kterou se na dálnici setkáte - aby tu někdo neměl chuť se mnou o tý 180 slovíčkařit), zatímco špatný řidič v průměrném autě pokud se bude chtít pod X dostat nebude moci jet rychleji než nějakých těch 110. V konečném součtu je ale riziko obou shodné - pokud ten první, lepší, ještě navíc nepojede 160 kde je na tom s tím druhým nastejno, ale jen 150 (rozdíl reakční doby a brzdné bráhy dohromady kolem 20%) tak pojede ještě bezpečněji než ten druhý ve 110, čímž vyrovná to že následky jeho případné nehody by byly větší (což je mimochodem - opět - silně ovlivněno parametry auta. Rozsekejte se ve 130 ve felicii a jste všichni mrtví - věřte mi, jezdím s ní často o dvacku rychlejc a vim co riskuju - na druhou stranu, rozsekej se ve 130 v BMWčku nebo tý audině, a bude to asi pár zlomenin a nějaké těžké zranění, ale mrtvola ne-e. Opět je riziko ovliněno značně ovlivněno i jiným parametrem, než je rychlost auta - a to kvalitou jeho deformačních zón, airbegů, silou brzd a jinými parametry)

Ukaž mi jediné místo kde jsem ve svém postupu udělal chybu.
Chceš říct "nikdy jsem neptrpěl základní slušností".
Velmi zajímavý článek o podstatě slušnosti v RX online - takové zamyšlení, které mě velmi zaujalo. Netrpím základní slušností? Možná. Je mi to morálně mnohem příjemnější, než abych jako vy ostatní lhal lidem do očí - usmíval se na některé lidi jen protože to je "slušné", i když je nemám rád, říkal Elesharovi "hm, zajímavý názor" a přitom si myslel "víš o tom kulový, ignorante".
Lidi co mě nemají rádi - mě nemají rádi. Když mi řeknou že si myslí že jsem idiot... dobře. O některých takových si myslím totéž, jiné uznávám i když oni neuznávají mě. Nemám problém. Na druhou stranu když se na mě někdo usmívá když mě vidí, normálně se se mnou baví, tváří se že je všechno ok - a pak se odněkud bokem dozvim že si myslí že sem idiot - takovej člověk je pro mě pokryteckej blbec, moc zbabělej na to aby dokázal říct co si sám myslí, ale dost velká svině na to aby to říkal když u toho nejsem.
Promiň, jestli někoho urážím - ale je mi to osobně mnohem příjemnější, než abych pokrytecky prodával svojí upřímnost za cenu toho že se někdo bude cítit oblíbenej a váženej.
Už takhle se cítim dost mizerně protože společnost je takhle stupidně nastavená a lidi moc bez vlastního sebevědomí a schopnosti kontrolovat svoje emoce a chovat se racionálně/profesionálně, že mnoha z nich lhát musim, protože ty problémy z toho že by neunesli že je nemám rád by byly příliš velké. Nikdo o mě nemůže říct že bych mu lhal v tom co si o něm myslim a nikdo nemůže říct že bych nedokázal něco věcně projednávat s lidmi, se kterými se nemám rád (nakonec - myslím že to že sem byl rok v Open Gameingu a snažil jsem se tam něco dělat mluví samo za sebe - pro ty co to pamatují)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric »

Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Siriene, přestaň si dělat z lidí srandu. :)
jde o půl milionu - nebo jedeš za příbuzným co je po vážném úrazu v nemocnici a každou chvíli půjde na operaci
Ano jedno z toho není důvod riskovat zdraví svoje nebo někoho dalšího na silnici. Ale jiné důvody samozřejmě existují, třeba když jde o něčí život nebo zdraví.

Četl jsem jen některé příspěvky na poslední stránce, tak si nejsem jistý, ale z posledního tvého příspěvku jsem získal pocit, že argumentuješ výjimečnými situacemi pro zavedení pravdila, které by ti umožnilo jednat jako za výjimečné události běžně. Dokonce by to umožnilo i těm, které nepovažuješ za dostatečně schopné, což by vedlo k nebezpečnějšímu provozu i pro tebe.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Yep, teď k vám ostatním:

NEKRA
Hm. Kdybys uměla řídit tak víš co je v těch článcích za polopravdy a co je v nich pravdy.
Proč má 50 km v obci smysl - první bod je statisticky napadnutelný, musela bys mít řidiče OPRAVDU dodržující 50 a jinde OPRAVDU dodržující 60. Navíc neexistuje žádný důkaz pro to že ti kdo se vysekají v té 60 jsou právě ti co se vysekají i v té 50, opět jsme u poměru rychlosti a schopností, nikoliv u paušálního definování bezpečné rychlosti.
Článek absolutně zanedbává prvek zkušenosti řidiče a jeho schopnosti odhadu bzpečné rychlosti - v Praze jsou místa kde je všude 50 a můžu Ti jmenovat, na kterýc z nich by klidně mohla být 80 a nic by se nestalo (z Kulaťáku na letiště, třeba), a na kterých je naopak i ta 50tka příliš mnoho (spousta nepřehledných vedlejších v centru i na okraji). Stejně tak se Ti liší situace ráno a odpoledne, o víkendu a ve všední den, ve dne a v noci, za jasného dne a za smogu. Paušálně daná rychlost je jen orientačně střelený odhad který má s realitou bezpečnosti společného poměrně málo - ovlivňuje jen jeden faktor z minimálně tří, reálně tak osmi až deseti podstatných proměnných.

Druhej článek je výběr z předchozího - zmínim se u něj k deklarovanému a jako konstantu uváděného parametru zvýšení brzdné dráhy o 9m. To je číslo naprosto vycucané z teoretického prstu - zkušenější řidič má mnohem lepší schopnost číst situaci (např. já si jsem NAPROSTO jistej, že mám rychlejší reflexy než můj táta a on sám přiznal, že čistě po technické stránce už nějakou dobu řídim srovnatelně s ním - přesto jeho reakce na silnici předbíhají ty moje zhruba tak o dvě vteřiny - a to jen protože mu to stačí, reálně vidí situaci o tři vteřiny dál než já. Vždycky bude reagovat, brzdit, zryclovat, uhybat, cokoliv, o tyhle dvě až ti vteřiny dřív než já - ve stejné situaci, ve stejném autě, i když má už ve své věku pomalejší fyzickou reakci než já.
Zkušený řidič ZAČNE brzdit dřív, zkušený řidič dokonce přečte situaci dost dobře na to aby vůbec brzdit nemusel - tohle v těch natvrdlých 9ti metrech není vůbec zahrnuto.
Druhá věc - zajímalo by mě kde vzali 9m pro danou rychlost metodologicky. Porovnej auto vážící půl tuny s autem vážícím tunu - ve stejé rychlosti je kinetická energie zásadně odlišná (dvakrát, konkrétně). Porovnej fabii s jejími brzdami a Audi A4 s jejími brzdami - Audi i když je těžší zabrzdí na významně kratším úsěku.

Těch 9m není vůbec nic jiného než že si někdo řek "hele, potřebujem cool argument - tak si vezmem třeba půltunový auto, co Ty na to, a dáme mu takhle silný brzdy... aha, to vychází na 6m rozdílu, to nikoho nevyleká, jaký brzdy má favorit? ok, s tim to vychází na 9, to tam dáme.

Tohle odmítám brát v úvahu dokud se nedozvím: Pro který typ auta to bylo počítáno, pro jakou dodatečnou váhu (váhu posádky a nákladu) to bylo počítáno, pro jaký povrch to bylo počítáno (brzdná dráha na betonu, asfaltu a dlaždičkách se zásadně liší). Protože já si úplně stejně můžu vycucat z prstu že rozdíl jsou tři nebo čtyři metry - a jsem si skoro jistej že Speedster ve kterym sem se vez předevčírem to se svejma brzdama a zatraceně vysokou přilnavostí k vozovce s klidem splní.

Třetí článek - odpověděl jsem v komentáři ke druhému článku. V tabulce stále není uveden typ vozu, váha vozu, ani typ povrchu (mokrý a suchý skutečně není dostatečné členění pro to aby to mělo výpovědní hodnotu)

čtvrtý článek:
- většina řidičů tvrdí, že má rychlé reflexy a proto může jezdit rychleji – nicméně dopravním nehodám můžeme čelit předvídavostí, ne již tolik reakcí. Např. reakce pilota stíhacího letadla je 0,4 sekundy lepší než reakce průměrného řidiče
Od čeho se odvíjí předvídavost? Od dovednosti a zkušenosti, samozřejmě. Takže zkušený řidič může jet v jednom úseku 70, protože všude vidí a ví, že mu tam nic nehrozí (nikde nic a nikdo), ale za křižovatkou vyhodnotí změnu situace a raději si přibrzdí na 40. Nezkušený řidič projede celou cestu 50tkou a haha - vzhledem ke své nezkušenosti a delší brzdné dráze to dítě narozdíl od toho prvního srazí, i když jeho průměrná rychlost na obou úsecích /za předpokladu jejich stejné délky/ bude o 10 km nižší.

pátý článek:
Opět paušalizování nějakých proměných na konstanty - přilnavost Speedsteru oproti Felicii je neskutečná, Jacob s klidem projel ve stovce zatáčku, ve který bych s felicií vyletěl v sedmdesátce, aniž by to auto jen trochu naznačilo že by se mu chtělo ustřelit. Rozsíl 30km/h, v daný rychlosti a váze přes 50% kinetický energie. Ano - v tý 100 tam určitě držel míň než by tam držel v 50tce, ale i tak tam držel mnohem víc než felicie v 70tce.
Dobrý auto zvládne věci o kterém se prměrnému nebo špatnému auto můžou jen zdát. Zkušený řidič mnohem lépe odhadne co si s daným autem může a nemůže dovolit - druhý bod toho článku se sice tváří že jde o rychlost, ale v důsledku jde o zkušenost v odhadu možností auta - tedy o dovednost a zkušenost řidiče.
• Při nadměrné rychlosti je také spotřeba paliva vyšší. Motory a další mechanické prvky jsou obecně konstruovány takovým způsobem, aby byly úsporné a aby neznečišťovaly prostředí, ovšem obojí za předpokladu, že vozidlo jezdí předepsanou rychlostí.
ROFL^2. Tak tohle je dobře populistickej blábol. Tuna aut má optimalizovanou rychlost mimo předpisy - počínaje sportovníma autama přes auta u kterých se očekává že je budou mít lidé co s nimi budou jezdit na dlouhých trasách po auta potřebující výkon...
...tenhle argument DOKONALE ignoruje naložení auta - když pojedu já a na vedlejšim sedadle budu mít baťoh, tak mi "optimalizovaný" výkon motoru poskytne o dost vyšší rychlost, než když pojedu se třema kámošema a naplno naloženym kufrem, rozdíl v tomhle je natolik velký že se o nějaké zanedbatelné odchylce fakt nedá mluvit (zkus si... ej, sorry... zeptej se někoho o kolik líp jede nenaložené auto oproti naloženému)
Sos píše:Si nejsem tak moc jistej, jestli dat nekam odkaz na desitky stranek propagandy a prohlasovat ze dokud si to nekdo neprecte vsechno tak se s nim nebudes bavit je uplne korektni.

Teda, vim ze neni.
To je vpohodě - lidi co neuměj řídit očividně ani nepoznaj argumenty kteréj jsou k diskusi o řízení relevantní, ty články jsou skutečně docela slušná propaganda - tvářej se učeně, ale chyběj v nich zásadní informace pro relevanci uváděných údajů, chubí u nich autor (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) a chybí u nich zdroje (!!!!!!!!!!!!!!!!!). V tomhle směru jsou bezcenné - si můžu napsat úplně stejné, jenom podporující rychlosti nad 160, dám jim hezkou grafiku a jejich výpovědní hodnota bude tatáž.
Eleshar píše:Nebo si, Sosáčku, pleteš propagandu a propagaci?
Hm. Pán dělá chytrýho.
Nastuduj si něco o marketingu a reklamně a zjistíš, že v tom neni rozdíl - jenom propagace je propagandou něčeho uznávaného a propaganda je propagací něčeho co se momentální vládnoucí skupině nelíbí. Zákonitosti obojího, použité postupy i cíle kterých se snažíš dosáhnout jsou absolutně shodné.
Ale co o tom ti dopravní odborníci vědí.
KTEŘÍ ODBORNÍCI? Pod těmi články není podepsaný jediný člověk, není tam odkaz na jediný zdroj.

MOJI odborníci se kterými jsem mluvil ZROVNA včera říkali že to je debilita a že jízda 150tkou je úplně ok, jenom se to lidem nelíbí kvůli davový hysterii.
O co jsou moji anonymní odborníci lepší než ti Nekřini? To že já s nimi mluvil a ti její si k tomu udělali kchůl stránky a dostali prachy od vlády na propagandu... eh,m propagaci, sorry, není argument - to si s trochou práce můžu taky udělat super web kterej mi bude obhajovat cokoliv se mi zlíbí.
Sosáček píše:co si zjistit co to slovo propaganda znamena? usetrite tim cas sobe i ostatnim, kdyz budete vedet o cem mluvite.

(ne ze by to zrovna v tehle diskusi hrozilo)
ROFL. Já, Jerson, Vallun, Sosáček. Asi ta demagogie o tom že jsem jediný kdo si myslí že kdo věcem nerozumí nemá do nich mluvit nebude tak úplně v kurzu.
(Eleshar moc dobře zná význam slova propaganda - sám je slušnej demagog, stejně jako mnoho jiných dokáže celé stránky tématu řvát aniž by měl co říct a znít přitom přesvědřivě - pro jiné lidi co o tom nic nevědí, což je ostatně cílem každé demagogie a propagandy - vnutit nevědoucím svůj názor a přesvědčit je že je jediný pravý)
Eleshar píše:Sosáčku, nedělej tu ze mě idiota.
Nemusí - v týle diskusi si vystačíš sám

Eh - sorry, tohle se fakt nedalo nechat bejt...
Ty stránky se pokoušejí ovlivnit názor, ale nikoliv apelem na emoce a polopravdami, nýbrž výborem ze statistik.
Statistik bez uvedení zdrojů?
Co to řikal Churchil? Nevěřím žádné statistice kterou si sám nezfalšuji?
Statistikám bez uvedeného autora, zdroje, výzkumu, bez uvedení použité metodologie nebo konkrétního subjektu (parametrů vozu) na kterém byly prováděny?

To jsou statistiky asi ve stylu přijdu za pětiletym dítětem s otázkou "řekni mi číslo od pěti do desíti?" "devět" "ok., rozdíl brzdné dráhy bude devět metrů... jsem z Besipu, všichni si budou myslet že sem to snad i zkoumal, blbci..., ale radši se pod to nepodepíšu, co kdyby..."
maYda píše:Nesmysl! Nikdo tě nenutí předjíždět. To, jestli budeš předjíždět nebo se přizpůsobíš tomu, kdo jede před tebou je TVOJE volba a ne toho řidiče před Tebou a TVOJE rozhodnutí. A Ty jsi odpovědný za následky, pokud jsi udělal chybu a rozmlátíš sebe nebo někoho jiného.
ROFL.

Nauč se laskavě číst - určitě Tě to někdo naučí, je to běžná schopnost, umožňuje Ti zjistit co ostatní píší.

Přečti si ZNOVU co jsem napsal ať Ti dojde jakej nesmysl jsi napsala - protože já mluvil o hodinkách a Ty o holinkách, ale máš pravdu, obojí se natahuje.
Mimochodem KDYBY jsi dokázala rozumnět tomu co čteš, jako že v každý diskusi kde jsme se potkali nastal případ kdys to nezvládla, tak by jsi zjistila že jsi docela dobře vystihla pointu toho co jsem psal, jenom Ti nedošlo že to ostatní co k tomu píšu ukazuje proč to dělám.

Jinak s tím co jsi napsala vzásadě souhlasím - ano, moje rozhodnutí, moje odpovědnost. A pokud se rozhodnu že tak pojedu, pak mě ti napravo nutí předjíždět - kdybych se rozhodl jet pomalejc tak by mě nenutili... sakra, teď jsem Ti zkazil cvičení vyzrazením pointy. No co, můžeš si tam dohledat zdůvodnění, to už opakovat nebudu

(ah, a sorry za ad hominem, ale už mě nebaví snažit se něco zdůvodnit na tříobrazovkovej post, kterej každej pochopí - kromě Tebe která si pak přijdeš a argumentuješ vůči něčemu úplně jinýmu než tam píšu - všichni ostatní tu reagovali na to co jsem tam napsal, jen Ty sis tam domyslela něco co tam vůbec neni.)
Když chceš být, Siriene respektován, měl bys respektovat ostatní. Zatím jsi toho respektu vůči těm, kdo si to nehasí po dálnici 150, moc nepředvedl.
Hm. Další věc co jsem nikdy nenapsal ale asi sis jí přečetla někde mimo text, nejspíš jen ve fantazii.
Ti které nerespektuju tu jsou lidé co o tom IMAO vědí kulové a tváří se zasvěceně (El, Nekra...) ne lidé na silnici. Lidi co jedou pomalu, ale slušně, mě nijak nerozptylujou. Což jsem taky několikrát napsal, ale možná sis to nechtěla přečíst - nehodí se Ti to asi do tý betonový škatulky ve který mě máš.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

boubaque: Z kterejch lidí si nemám střílet? ^¤^ (sorry, poslední post jsem psal před přečtenim tvýho, z pár lidí si tam kapku furt střílim...)
Četl jsem jen některé příspěvky na poslední stránce, tak si nejsem jistý, ale z posledního tvého příspěvku jsem získal pocit, že argumentuješ výjimečnými situacemi pro zavedení pravdila, které by ti umožnilo jednat jako za výjimečné události běžně. Dokonce by to umožnilo i těm, které nepovažuješ za dostatečně schopné, což by vedlo k nebezpečnějšímu provozu i pro tebe.
Eh... ne, na nestandardní situaci pro její názornost demonstruju to, které všechny prvky se zásadně podílejí na bezpečnosti jízdy. Podstatné je uvědomit si, že se tyhle prvky nacházejí i při běžné jízdě v běžném provozu.

Jak jsem psal - v Praze lze vyjmenovat mnoho a mnoho míst, kde zkušený řidič pojede mnohem rychleji než povolují předpisy a nebude to nebezpečné, a naopak mnoho míst kde narozdíl od ostatních zkušený řidič zpomalí, protože ví že předepsaná 50tka tam je příliš mnoho - totéž Ti ale vznikne na dálnici (s tátou jsem jednou jel po D1 a průběžně mi tam říkal, jakou rychlost považuje ve které situaci bezpečnou pro sebe a pro mě - kolidovalo to u něj mezi 110 až 170ti (limit auta ve kterém jsme seděli), u mě mezi 100 a 140ti... je to už ale dlouho, když sem s nim jel naposledy po dálnici 150 tak to komentoval jenom nějakou poznámkou o placení pokut, potřebu korigovat mě do pomalejší jízdy neměl. Přitom povolená rychlost byla všude 130 - takže i v běžných situacích se reálná bezpečná jízda od té předpisové dost liší - na obě strany.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Všichni se prosím zklidněte. Pokud se hodláte nadále urážet, tak ne na tomto fóru.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Nekra »

ilgir píše:Už to tu od Siriena zaznělo několikrát a divím se, že mu to pokaždé prošlo. I on sám musí vědět, že je to naprosto neplatný argument:

To o čem tu mluvím já je to, že když někdo kdo to zvládá jede 160, tak může být výsledek desetkrát bezpečnější než když někdo neschopný jede 40. A to skoro doslova.

Pokud napíšeš tohle, tak v podstatě na tvrzení "kuřáci umírají mladší" reaguješ větou "nesmysl, znal jsem jednoho kouřáka, a ten umřel starší, než jeden nekuřák".
_____________

Jinak oceňuji tvou snahu popsat tři stránky (to určitě muselo trvat hrozně dlouho), abys nám vysvětlil, jaký je rozdíl mezi jízdou na dálnici a na silnici. Bez ironie, dobře se to četlo a ty osobní příhody jsou zajímavé a poučné.
Siriene, vážně si myslíš, že tvé názory dostanou větší váhu, když je roztáhneš na tři stránky.

BESIP znamená "Bezpečnost silničního provozu" a ti lidé nemají důvod statistiku falšovat kvůli takovým moulům, jako jsi ty.

http://www.besipteam.cz/(qwqre145urrfce ... 7&sh=71419

maYda píše:Když chceš být, Siriene respektován, měl bys respektovat ostatní. Zatím jsi toho respektu vůči těm, kdo si to nehasí po dálnici 150, moc nepředvedl.
Mimochodem, já taky těch 150 občas jezdím. S vědomím, že když mně náhodou změří, tak si to budu muset zaplatit a přijdu o nějaký ten bod.
Ale pokud dojedu řidiče , který jede 130, a nemůžu ho zrovna bezpečně předjet, tak považuju za svou povinost repektovat jeho, protože on je ten, kdo se drží předepsaných pravidel.
Rozhodně to není důvod, abych bez špatného svědomí srala, jak ses vyjádřil, na jeho právo jet podle platných předpisů.
(tohle není třeba komentovat)

Sirien píše: Opět paušalizování nějakých proměných na konstanty - přilnavost Speedsteru oproti Felicii je neskutečná, Jacob s klidem projel ve stovce zatáčku, ve který bych s felicií vyletěl v sedmdesátce, aniž by to auto jen trochu naznačilo že by se mu chtělo ustřelit. Rozsíl 30km/h, v daný rychlosti a váze přes 50% kinetický energie. Ano - v tý 100 tam určitě držel míň než by tam držel v 50tce, ale i tak tam držel mnohem víc než felicie v 70tce.
Dobrý auto zvládne věci o kterém se prměrnému nebo špatnému auto můžou jen zdát. Zkušený řidič mnohem lépe odhadne co si s daným autem může a nemůže dovolit - druhý bod toho článku se sice tváří že jde o rychlost, ale v důsledku jde o zkušenost v odhadu možností auta - tedy o dovednost a zkušenost řidiče.
Jistě. Existují horší a lepší auta, existují dobří a špatní řidiči. Jistěže dobrý řidič v kvalitním autu zvládne situaci snáz než začátečník v ojeté šunce (neb mu budou okolnosti "příznivě nakloněny" , to ho však neopravňuje k tomu, aby řídil rychleji a více riskoval, jenom proto, že má lepší bourák a nasbíral za volantem spoustu expů.
maYda píše:Já mám dojem, že řízení je nejen o praxi,ale taky o nearoganci a ohledu k ostatním.
A nejsou to žádný blbý politicky korektní kecy, je to normální fakt, že pokud slušnost a ohleduplnost necháme všichni doma, tak se na těch silnicích všichni pobijeme.
Na to abychom se vzájemně pobili nepotřebujeme silnici. Úplně nám stačí tahle diskuze (se zatvrzelým Sirienem, který si patrně myslí, že dlouhodobá praxe za volantem ho opravňuje k nebezpečně rychlé jízdě).
Tady to prostě vře. (Byť uznávám, že i my ostatní jsme přilili svou kapku benzínu do ohně).

Šťastní budiž ti, jež se dosud nezapletli do slovní války a nebezpečné rychlosti na silnici (ale já se jen tak nevzdám!).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Ilgire, vyberu si jen tvůj příspěvek, abych reagoval ...

Zaprvé - dokud jsem nesedl za volant, nedovedl jsem si představit, co všdechno musí řidíč sledovat a zvládat, zejména když jede sám v neznámém městě. Znovu a znovu se přesvědčuju, že lidé co neřídí - i když třeba mají řidičák - si pohled z místa řidiče neuvědomují. A klidně může jít o lidi, kteří řídí celý život - ale zorvna v téhle chvíli sedí na méstě spolujezdce.

Druhá věc - proč tak moc prosazuju svůj názor - je poněkud jiného rázu. Nedělá mi problém souhlasit s tím, že nepřiměřeně rychlá jízda je nebezpečná. Ale ke své smůle nemám rád obecná paušalizující sdělení a zejména v případě, kdy mám naprosto opačné zkušenosti. Tvrzení "rychlejší jízda je (vždy) nebezpečnější než pomalá" se mi nelíbí, kromě jiného i z důvodu, že pokud by bylo opravdu důsledně vyadováno, cítil bych se mnohem více nebezpečně.

Je to úplně ten samý případ jako tvrzení "přecházení na zelenou je bezpečnější než pecházení na červenou" nebo "přednost chodců na přechodu je bezpečnější". Prostě jen proto, že jednou jsem málem skončil pod autem jen proto, že jsem přechíázel na zelenou - když jsem byl v půlce pruhu, ve stejném směru jako jsem šel přijel řidič a zatočil doprava - měl zelenou, já taky - jenže on mě neviděl kvůli zdi a ani mě nečekal - bylo půl desáté večer. Od té doby jsem v podobné situace vždycky zmáčkl tlačítko pro chodce v kolmém směru, abych měl jistotu, že sice půjdu na červenou, ale zelenou budou mít auta ve směrech, kam ze svého místa velmi dobře vidím.

Podobně v Plzni - přecházení na zelenou po přechodu bylo občas prostě nebezpečnější než procházení mezi auty. Podobně to vidím teď kdy mám papírově přednost na přechodu - ale obávám se aut víc, než když jsem ji neměl.

Takže to co tak vehementně prosazuju je práno na opačný názor, přesněji právo nepřijímat nějaký obecný výkok jako vždy a za všech okolností platný.

Nicméně kromě lidí co se mnou jezdí nebo se kterými jezdím já mi názory jiných nemusí dělat takovou starost (snad kromě Argova argumentu "dokud se neozve naštvaná veřejnost a nedonutí vás rychlé jezdce k nižší rychlosti"), takže stejně dám na tvou radu a zkusím tu své názory prosazovat méně.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jistě. Existují horší a lepší auta, existují dobří a špatní řidiči. Jistěže dobrý řidič v kvalitním autu zvládne situaci snáz než začátečník v ojeté šunce (neb mu budou okolnosti "příznivě nakloněny" , to ho však neopravňuje k tomu, aby řídil rychleji a více riskoval, jenom proto, že má lepší bourák a nasbíral za volantem spoustu expů.
Bohové já snad fakt mluvim do stěny.
Právě to že je lepší a má lepší auto znamená že tím že jede rychleji neriskuje víc, než ostatní.
Na to abychom se vzájemně pobili nepotřebujeme silnici. Úplně nám stačí tahle diskuze (se zatvrzelým Sirienem, který si patrně myslí, že dlouhodobá praxe za volantem ho opravňuje k nebezpečně rychlé jízdě).
*bezpečně rychlé jízdě odpovídající mým schopnostem, autu a jiným okolnostem.


Ad to že někdo nemá důvod něco falšovat - to je nesmysl na entou, ale věř si tomu, jestli chceš, já si budu myslet něco o Tvý naivitě.
Jeden z mnoha příkladů: Besip je placen z většiny státem, státní politika je snižování rychlosti, protože na pokutách ze zbytečnejch značek a omezení který budou lidi štvát svojí nesmyslností se vydělá balík peněz (příklad na mnoha místech nejen v Praze - ale z Prahy třeba 80% rychlostních omezení na Praze 6, minimálně nahoře na Petřinách). K tomu aby to prošlo to musí být nějak "odborně" podložené - a odborníci z besipu chtěj svojí výplatu i s prémiema (maj taky děti, žejo...).

To že vydají nějaké prohlášení s takovou tunou chyb jako jsou ty co jsem našel aniž bych se moc snažil a ani se pod to nepodepíšou vypovídá o mnohém.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Siriene, trochu ztrácím pointu jaký vlastně řidičský světonázor zastáváš. Řekni mi, jak by se mělo teda na silnicích podle tebe jezdit.
(a prosím zkrať to na minimum a vytáhni z toho pointy)

Páč mě připadá, že se tady bavíme jen s nějakou zdí se jménem "Sirien, rozcupovávač názorů bez vlastní pointy"
:) :-? :(
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

lol

Ono se tu míchá víc témat, jak už někdo poznamenal, a já nějak nedávám upozornění ke kterému se vyjadřuju, jak mě teď tak napadá tak to asi fakt může dělat bordel.

Zaprvé - jak by se na silnicích mělo jezdit obecně - zaprvé s respektem k ostatním, ke všem ostatním, bez ohledu na to jak jedou. Pokud někdo jede pomalu, tak se mu svinsky nelepim na zadek, pokud někdo jede rychle, tak mu usnadnim předjetí hned, co mám šanci. To že někdo jede pomalejc nebo rychlejc je jen a jen jeho věc, neznám ho, takže nemůžu soudit, jestli je opravdu tak dobrej, jestli na to to auto má případně jestli nemá nějakej vážnej důvod proč jede jak jede (pomalu, protože je unavenej a necítí se, rychle, protože mu rodí manželka nebo musí stihnout obchodní jednání o kontraktu za pět milionů). Prostě předpokládám že má ke své jízdě důvod a že ví co dělá, dokud nedostanu důvod domnívat se opak.
Bohužel jsou v realitě lidé kteří ostatní nerespektují a bohužel jediný způsob jak s nimi zacházet je ignorovat je pokud to jde, nebo pokud nejde jinak je také nerespektovat a prostě si to na nich vynutit (přibržďovat dokud se neodlepěj, předjet je klidně i agresivně pokud mi spíš v předjíždění delší dobu brání než aby mě nechali - tomu by se lidé na silnici měli vyhybat, pokud to je možné, protože jak jsem psal nikdy nevíš proč jede tak jak jede a může k tomu mít důvod, ale po nějaké době co za člověkem jedeš z jeho jízdy docela poznáš zda tak jede protože potřebuje nebo protože je debil)


Zadruhé, co se předpisů týče - myslím že jich je příliš mnoho. Zcela vážně - co se mých zkušeností týče, tak je na silnicích příliš mnoho značek - netroufám si tvrdit že princip "společného prostoru - tedy žádných značek" je správný, ale to co je u nás je fakt děs. Fakt sorry, ale ať se mi nikdo nediví, že rychlostní značky už totálně ignoruju a jedu podle citu a mých znalostí o radarech, a rychlostní značky které neznám považuji jen za upozornění "pozor, mohla by mít důvod, zkontroluj si to", když VÍM, že půlka těhle značek existuje JEN aby měli policajti kde rožnit. A vím že můj názor sdílí většina řidičů které znám - ostatně jak řikal Jerson - třicítka u školy - ok, ale proč jí mám sakra dodrovat v sobotu v jedenáct večer? To tam jako v tuhle dobu budou pěiletý děti s větší šancí než kdekoliv jinde?
Stejně tak přednosti v jízdě a stopky - stopky bejvaj vpohodě, ale přednosti v jízdě mi místy přijdou že jsou spíš naobtíž - přednost zprava by mnohde stačila. Naopak bych na mnoha místech kde to neni problém (ale nedalo by se tam rožnit) dal značky rychlost zvyšující - zaprvé mnohde bejt maj, zadruhé by pak k takovejm značkám řidiči dostali víc respektu, kdyby viděli že se dávaj smysluplně (typicky můj případ)

Stejně tak to chce vyladit předpisy a postihy, aby dávaly smysl, a chce to donutit poldy aby dělali co maj a ne aby jen rozdávali debilní bločky - brát 5 bodů za překročení rychlosti o víc než 30 nebo kolik to teď je - ano, ok. Bohužel, jak tu mnozí poznamenali, mnoho lidí umí řídit na to aby jezdili přes 160. Mnoho lidí si to ale pouze myslí, a bohužel je nutné omezit ty co to umí aby se laskavě zkorigovaly ty hovada co to neumí, ale dělaj machry.
Ale - brát body za překročení rychlosti o 5km? WTF!? Na Slovensku i v Německu Ti za tohle policajt oznámí "ale pane čidič... 55 v obci? Co to bylo... výchovnou stovečku mi dáte, co vy na to?" U nás? 2 body a až několik tisíc? Dost nesmysl.
Za debilní nesvícení ve slunečnej den dostaneš bod, ale to že půlka lidí v posledních dvou letech naprosto přestala blikat jak při přejíždění pruhů, tak na křižovatkách? To je fakt voser a dělá je to dost nevypočitatelnejma. Nikdy jsem neviděl, ani neslyšel, že by za to policajti kohokoliv sjeli - v rámci výchovy bych za to klidně začal solit body, dokud se to lidi zase rychle nenaučej, protože to je fakt zlozvyk kterej může bejt nebezpečnej (mám osobně vícekrát odzkoušeno)


A zatřetí - k úvodní otázce tohoto krásného tématu - na základě vysvětlení které jsem dal o pár postů dříve ilgirovi dogmaticky nesouhlasím s rovnicí vysoká rychlost = nebezpečná jízda, protože to naprosto ignoruje minimálně dva zásadní a mnoho dílčích faktorů, které se na bezpečné jízdě podílejí. Neříkám že to nemá vliv, ale prohlásit to za stěžejní faktor je naprosto zaslepené vůči dalším vlivům, z nichž dva jsou minimálně stejně významné jako konkrétní rychlost (schopnosti a stav řidiče a technické parametry auta které řídí - jak jsem psal, dovednosti a zkušenosti dávají ohromné výhody v předpovídání a řešení situací a mnohá auta mají techické parametry které s nimi umožňují bezpečně jezdit způsobem, který je u jiných aut nepředstavitelný - z Chorvatska jsem tim sporťákem jel místy způsobem, který bych si ve feldě vživotě nedovolil, a nebylo to bezdůvodně nebo jen tak z hecu - to auto mi to prostě umožňovalo)
Takže, závěrečně - existuje vztah mezi rychlostí a bezpečností, bezpochyby, ale tento vztah není zdaleka ultimátním faktorem.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Zamčeno

Zpět na „Legendární flamy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů