Zlepšování Drakkaru
Moderátor: Raven
Re: Zlepšování Drakkaru
Dík, hodil jsem to tam. Pak projdu, co se objeví z aktuální diskuze a aktualizuji to.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Log 1=0
Především díky za udržení civilizovanějšího tónu. Vedle se to nějak divně počunilo.
3) Před pár lety bych se zařadil mezi ty univerzály jako Sparkle, kterým je to jedno a na nějaké honění trika nemaj čas.
Psal jsem na oba nety, články vlastně dřív na Kostku. Proč jsem přešel sem je z té D20 debaty asi jasné (snad na upřesnění - v té době jsem dočasně z osobních důvodů nemohl užívat svoje pravé falešné jméno, a byl jsem nepřihlášen pod pistolnickým nevygooglovatelným pseudonymem, takže to trochu mate).
Na Kostku nadále nevidím důvod plivat, nic zlého mi neudělala a nepovažuji to za doupě Satanovo. Moje někdejší psaní tam ostatně stále visí.
Před označením "člověk z RPGF" bych se stále trochu kroutil, neb píšu do několika vemi okrajových sekcí.
Krčím rameny.
Jak správně pravíš, ono to tak vypadá na všech podobných projektech; jsou hyperaktivní grafomani, a je dav, který se veze, kde se občas někdo nechá vyprudit, aby něco napsal. Já mám klidné svědomí, podařilo se mi zmisionařit několik nových autorů - i když třeba jen k monočlánku - a jednoho redaktora. A pár věcí jsem jim tam napsal.
Nějaký zázračný způsob, aby chromí chodili a němí mluvili a negramotní psali nemám, narozdíl od kolegy Ježíše Alcháče.
Tož tak.
Vem téma, které tě opravdu zajímá, rozpitvej ho na šroubky, a pověs to do Drakkaru a bude to tam viset. Možná si to někdo přečte a bude mít radost. A ty to tam zase najdeš, jednou, až ti vyhoří computer doma.
4)
Tož, tohle je jedna z perpetuálních otázek, které taky řeším furt dokola.
V zásadě mám trochu problém s lidmi, co se furt ohlížejí po čtenářích a svojí "cílovce"a podle toho střihnou svoje projekty.
IMHO to není poctivé umění, ale tak trochu průmysl. Největší věci vznikaly, když jejich cílovka... prakticky ještě neexistovala a dílo si ji stvořilo z ničeho.
Popřemýšlej o "cílovce" Pána prstenů, Volání Cthulhu nebo Mony Lisy. Mistr věděl, kam jde a co chce, a jestli jde někdo za ním, to ho zajímalo minimálně. Dle soudobých svědků Tolkiena skoro vůbec - prý bylo snazší ovlivnit parní válec.
Potud k volné tvorbě. Jako je třeba povídka.
Článek je potom nižší level, napůl novinařina, není to něco, za co bych dýchal. Tady už nějaké "cílovka" mlhavě existuje
A přece - píšu článek jen s nějakým letmým dotykem věčnosti; téma mne zajímá a věřím, že mne bude zajímat i za dvacet let; přečtu si, zda a jak jsem se posunul. Pokud to za dvacet let nebude aktuální, nezajímá mne to a mám problém to sepsat.
Věčnost je jednou z největších mých posedlostí.
Takže na to jdu opravdu obráceně - napíšu to, protože mne to zajímá a je to pro mne důležité, a pak teprve druhotně přemýšlím, jestli to nějak souvisí se zdejšími tématy a zda by to zajímalo někoho jiného, než mne. Pokud ano, nabídnu to k publikaci; pokud ne, pak to zůstane v computeru, jako ten dungeon o kus dál vzadu v debatě (a tomu jednomu zvědavci, co si o to napsal, jsem to prostě poslal soukromě).
Pokud by to zajímalo čtenáře, ale mne nikoli, nenapíšu to vůbec. Nevěřím, že by to mohlo za něco stát.
Nebo jinak - čtenáři těžko mohou chtít něco, co ještě neznají a o čem nic neví.
Čtenáře nejvíc zajímá to, co ví, co znají, kde jsou naplněna jejich očekávání. A přesně to mi dělá problém psát. Stejně jako mám problém číst noviny - nepotřebuji být ujišťován o tom, co dávno vím.
A zkušenost říká, že i takto bezohledný a nerdí přístup funguje a kupodivu mi to někdo čte.
6) Výzvu Shadowwovi jsem pověsil, třeba se nad tím zamyslí, třeba ne.
Bude muset překonat předpoklad, že to tady všechno krachuje, ale to je na něm.
Já jen, že mne by to zrovna od něho zajímalo.
Nevůle redakce je čirá iluze - roztaje jak zmrzlina v létě, pokud jim Shadowww donese hotový článek.
Především díky za udržení civilizovanějšího tónu. Vedle se to nějak divně počunilo.
3) Před pár lety bych se zařadil mezi ty univerzály jako Sparkle, kterým je to jedno a na nějaké honění trika nemaj čas.
Psal jsem na oba nety, články vlastně dřív na Kostku. Proč jsem přešel sem je z té D20 debaty asi jasné (snad na upřesnění - v té době jsem dočasně z osobních důvodů nemohl užívat svoje pravé falešné jméno, a byl jsem nepřihlášen pod pistolnickým nevygooglovatelným pseudonymem, takže to trochu mate).
Na Kostku nadále nevidím důvod plivat, nic zlého mi neudělala a nepovažuji to za doupě Satanovo. Moje někdejší psaní tam ostatně stále visí.
Před označením "člověk z RPGF" bych se stále trochu kroutil, neb píšu do několika vemi okrajových sekcí.
Jde o to, že to jsou pořád ti samí. Což je problém.
Krčím rameny.
Jak správně pravíš, ono to tak vypadá na všech podobných projektech; jsou hyperaktivní grafomani, a je dav, který se veze, kde se občas někdo nechá vyprudit, aby něco napsal. Já mám klidné svědomí, podařilo se mi zmisionařit několik nových autorů - i když třeba jen k monočlánku - a jednoho redaktora. A pár věcí jsem jim tam napsal.
Nějaký zázračný způsob, aby chromí chodili a němí mluvili a negramotní psali nemám, narozdíl od kolegy Ježíše Alcháče.
Tož tak.
Vem téma, které tě opravdu zajímá, rozpitvej ho na šroubky, a pověs to do Drakkaru a bude to tam viset. Možná si to někdo přečte a bude mít radost. A ty to tam zase najdeš, jednou, až ti vyhoří computer doma.
4)
Pokud autoři Drakkaru píšou sami pro sebe a je jim v zásadě putna, jestli se to čte, tak máš pravdu, a logicky to nemůže být jinak.
Tož, tohle je jedna z perpetuálních otázek, které taky řeším furt dokola.
V zásadě mám trochu problém s lidmi, co se furt ohlížejí po čtenářích a svojí "cílovce"a podle toho střihnou svoje projekty.
IMHO to není poctivé umění, ale tak trochu průmysl. Největší věci vznikaly, když jejich cílovka... prakticky ještě neexistovala a dílo si ji stvořilo z ničeho.
Popřemýšlej o "cílovce" Pána prstenů, Volání Cthulhu nebo Mony Lisy. Mistr věděl, kam jde a co chce, a jestli jde někdo za ním, to ho zajímalo minimálně. Dle soudobých svědků Tolkiena skoro vůbec - prý bylo snazší ovlivnit parní válec.
Potud k volné tvorbě. Jako je třeba povídka.
Článek je potom nižší level, napůl novinařina, není to něco, za co bych dýchal. Tady už nějaké "cílovka" mlhavě existuje
A přece - píšu článek jen s nějakým letmým dotykem věčnosti; téma mne zajímá a věřím, že mne bude zajímat i za dvacet let; přečtu si, zda a jak jsem se posunul. Pokud to za dvacet let nebude aktuální, nezajímá mne to a mám problém to sepsat.
Věčnost je jednou z největších mých posedlostí.
Takže na to jdu opravdu obráceně - napíšu to, protože mne to zajímá a je to pro mne důležité, a pak teprve druhotně přemýšlím, jestli to nějak souvisí se zdejšími tématy a zda by to zajímalo někoho jiného, než mne. Pokud ano, nabídnu to k publikaci; pokud ne, pak to zůstane v computeru, jako ten dungeon o kus dál vzadu v debatě (a tomu jednomu zvědavci, co si o to napsal, jsem to prostě poslal soukromě).
Pokud by to zajímalo čtenáře, ale mne nikoli, nenapíšu to vůbec. Nevěřím, že by to mohlo za něco stát.
Nebo jinak - čtenáři těžko mohou chtít něco, co ještě neznají a o čem nic neví.
Čtenáře nejvíc zajímá to, co ví, co znají, kde jsou naplněna jejich očekávání. A přesně to mi dělá problém psát. Stejně jako mám problém číst noviny - nepotřebuji být ujišťován o tom, co dávno vím.
A zkušenost říká, že i takto bezohledný a nerdí přístup funguje a kupodivu mi to někdo čte.
6) Výzvu Shadowwovi jsem pověsil, třeba se nad tím zamyslí, třeba ne.
Bude muset překonat předpoklad, že to tady všechno krachuje, ale to je na něm.
Já jen, že mne by to zrovna od něho zajímalo.
Nevůle redakce je čirá iluze - roztaje jak zmrzlina v létě, pokud jim Shadowww donese hotový článek.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlepšování Drakkaru
Já už to udělal;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Zlepšování Drakkaru
Díky Vallunovi za provedení a díky Paule za nabídku.
Jestli se ti bude chtít, můžeš sbírat návrhy průběžně a pak mi je předat, nebo to udělat o víkendu, já to stejně dřív než koncem víkendu dělat nebudu.
Jestli se ti bude chtít, můžeš sbírat návrhy průběžně a pak mi je předat, nebo to udělat o víkendu, já to stejně dřív než koncem víkendu dělat nebudu.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Tak aby to ne zapadlo. Dobře by bylo vydat čísla 63 a 64 a dobře by bylo dodělat ty taky viz York vedle.
Re: Zlepšování Drakkaru
Argonantus:
A je to docela škoda, protože to určitě nebyl záměr nikoho z přispívajících. Ale asi bude lépe se v tom nevrtat.
3) V zásadě souhlas.
4) To je zajímavý pohled. V podstatě s ním až tak moc nesouhlasím. Novinařinu nepovažuji za až tak uměleckou činnost, dlouhodobý projekt není totéž jako jednorázové dílo a tak dál. Ale pokud ty ten rozdíl nevnímáš, nebo nepovažuješ za podstatný, tak nemám prostředky ani důvod to nějak změnit.
A je to docela škoda, protože to určitě nebyl záměr nikoho z přispívajících. Ale asi bude lépe se v tom nevrtat.
3) V zásadě souhlas.
4) To je zajímavý pohled. V podstatě s ním až tak moc nesouhlasím. Novinařinu nepovažuji za až tak uměleckou činnost, dlouhodobý projekt není totéž jako jednorázové dílo a tak dál. Ale pokud ty ten rozdíl nevnímáš, nebo nepovažuješ za podstatný, tak nemám prostředky ani důvod to nějak změnit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Log 1=0"
Novinařina je různého druhu, ta aktuální, zpravodajská, není umělecká ani trochu a je to řemeslo. A tu nedělám jakože vůbec; poslední článek tohoto druhu jsem napsal někdy v roce 1990, abych z něj měl tak rozpačité pocity, že jsem to prostě přestal dělat.
Novinařina vědecky populární, faktografická, komentující už s uměním může hraničit. Stačí si přečíst takové skvosty jako některé Čapkovy sloupky. Nebo úvahy Jiřího Soboty v Respektu. Má to strukturu, expozici, pointu. A tohle mne už zajímá víc.
No, a já v Drakkaru jenom nepíšu články, ono je tam docela dost povídek, zase různě vážně míněných a z různých dob, od té úplně nejstarší, ke které se ještě hodlám hlásit, až po ty úplně nejnovější.
Které jsou součástí dlouhodobějšího projektu, vlastně úplně nejkolosálnějšího, co jsem kdy dělal. Příští rok mu bude deset let.
Že bych ty rozdíly nevnímal nebo je nepovažoval za podstatné, to není přesně to, co jsem měl na mysli a co jsem napsal.
No, ono je to fakt o dost složitější a já o tom nepřemýšlím nově.Novinařinu nepovažuji za až tak uměleckou činnost, dlouhodobý projekt není totéž jako jednorázové dílo a tak dál. Ale pokud ty ten rozdíl nevnímáš, nebo nepovažuješ za podstatný, tak nemám prostředky ani důvod to nějak změnit.
Novinařina je různého druhu, ta aktuální, zpravodajská, není umělecká ani trochu a je to řemeslo. A tu nedělám jakože vůbec; poslední článek tohoto druhu jsem napsal někdy v roce 1990, abych z něj měl tak rozpačité pocity, že jsem to prostě přestal dělat.
Novinařina vědecky populární, faktografická, komentující už s uměním může hraničit. Stačí si přečíst takové skvosty jako některé Čapkovy sloupky. Nebo úvahy Jiřího Soboty v Respektu. Má to strukturu, expozici, pointu. A tohle mne už zajímá víc.
No, a já v Drakkaru jenom nepíšu články, ono je tam docela dost povídek, zase různě vážně míněných a z různých dob, od té úplně nejstarší, ke které se ještě hodlám hlásit, až po ty úplně nejnovější.
Které jsou součástí dlouhodobějšího projektu, vlastně úplně nejkolosálnějšího, co jsem kdy dělal. Příští rok mu bude deset let.
Že bych ty rozdíly nevnímal nebo je nepovažoval za podstatné, to není přesně to, co jsem měl na mysli a co jsem napsal.
Re: Zlepšování Drakkaru
Děkuji Paulovi za pomoc s wishlistem a nějaké připomínky, které hodím sem... Myslím, že by to chtělo trochu organizace, osobně bych nějaké věci crowdsourcoval.
Co padlo u wishlistů od Paula, když to nějak protřídím:
požádat E2, nebo někoho jiného, aby recykloval stará podpůrná fóra. Pro začátek by to mohlo stačit. Potom asi vypsat téma (takhle by se to dalo dělat i jinde) a počkat, jestli se někdo přihlásí.
- a hlavně rozmyslet, co s podpůrnými fóry a dalšími zpracovanými projekty. Je to potenciální zdroj materiálu pro Drakkar
Jinak neví, kdo tady o historii, resp. Středověku píše.
- to neví nikdo. Věřím, že by mohlo pomoct, kdyby potenciální autoři (kteří už stejně do Drakkaru píší), sepsali seznam témat, o kterých jsou ochotní na slušné a včasné požádání něco napsat. Mohlo by to pomoct koordinátorům, kteří přemýšlí, jak nahnat poslední článek do drakkaru, ve kterém se třeba i rýsuje nějaké téma, kdo je ochotný nechat se na jaké téma prudit. Také to může pomoct s výběrem oslovování lidí pro peer-review
Rozmyslet, co v Drakkaru chceme, a koho oslovovat (jako třeba padlo, že chceme oslovit Skavena, aby napsal o JaD) a sepsat to.
- to mi někdy připomeňte, abych napsal do první stránky wishlistu
kolektivní články na nějaké téma by mohly generovat velké množství nápadů. Potom je také velký hlad po nějakých nápadech využitelných ve většině fantasy settingů.
- jenom připomínám, že kolektivních článků už bylo několik a měly vesměs velmi pozitivní ohlasy
...
Osobně si myslím, že když je ten Drakkar nadšenecký projekt, tak ať je takový z gruntu. Je potřeba narazit sud nadšení (viděli jste, kolik stránek lidi nakecali, když se do nich rýplo?) a využít zdroje. Na to je potřeba jasně definovat, co je vlastně potřeba. Věřím, že sice jenom tak někdo z pléna nepomůže Bubákovi sázet, ale jistě je možné delegovat nějaké drobnější problémy, i kdyby to mělo být jenom důsledné doplňování archivu.
Nejdřív bych pročistil sekci "oznámení". Není potřeba v samotném vlákně upozorňovat, že drakkar je na drakkar.sk; to stačí napsat do názvu jiného tématu, jako je info-drakkar a máme o téma míň. Nepotřebujeme zvláštní téma pro archiv, když máme info-drakkar. Je možné to přesunout do infro-drakkar a zmínit (třeba v názvu), že to tam je. Info-drakkar je přitom v zásadě prázdné téma pouze informující o tom, že Drakkar existuje. Zfůzoval bych to všechno do jednoho tématu.
Zbývá tam potom "Chcete přispět do Drakkaru?" Nebál bych se to změnit na něco dramatičtějšího, například "Drakkar potřebuje vaši pomoc!" a tam napsal (dal odkazy na příslušná témata), co je třeba udělat. A téma zamknout. Institut oznámení slouží k oznámení, ne k diskuzi a musí být co nejpřehlednější.
V tuhle chvíli jsou dvě množiny s nejasným průnikem - co chce udělat komunita a co chtějí redaktoři.
Poprosil bych komunitu, aby prošla sekci "zlepšování drakkaru" a udělala souhrn toho, jak ona sama může Drakkar zlepšit.
Poprosil bych redaktory, aby se rozmysleli a sepsali, co pro ně komunita může udělat.
Jasně to napište a uvidíme.
Sám nabízím udělat technické moderátorské věci.
Co padlo u wishlistů od Paula, když to nějak protřídím:
požádat E2, nebo někoho jiného, aby recykloval stará podpůrná fóra. Pro začátek by to mohlo stačit. Potom asi vypsat téma (takhle by se to dalo dělat i jinde) a počkat, jestli se někdo přihlásí.
- a hlavně rozmyslet, co s podpůrnými fóry a dalšími zpracovanými projekty. Je to potenciální zdroj materiálu pro Drakkar
Jinak neví, kdo tady o historii, resp. Středověku píše.
- to neví nikdo. Věřím, že by mohlo pomoct, kdyby potenciální autoři (kteří už stejně do Drakkaru píší), sepsali seznam témat, o kterých jsou ochotní na slušné a včasné požádání něco napsat. Mohlo by to pomoct koordinátorům, kteří přemýšlí, jak nahnat poslední článek do drakkaru, ve kterém se třeba i rýsuje nějaké téma, kdo je ochotný nechat se na jaké téma prudit. Také to může pomoct s výběrem oslovování lidí pro peer-review
Rozmyslet, co v Drakkaru chceme, a koho oslovovat (jako třeba padlo, že chceme oslovit Skavena, aby napsal o JaD) a sepsat to.
- to mi někdy připomeňte, abych napsal do první stránky wishlistu
kolektivní články na nějaké téma by mohly generovat velké množství nápadů. Potom je také velký hlad po nějakých nápadech využitelných ve většině fantasy settingů.
- jenom připomínám, že kolektivních článků už bylo několik a měly vesměs velmi pozitivní ohlasy
...
Osobně si myslím, že když je ten Drakkar nadšenecký projekt, tak ať je takový z gruntu. Je potřeba narazit sud nadšení (viděli jste, kolik stránek lidi nakecali, když se do nich rýplo?) a využít zdroje. Na to je potřeba jasně definovat, co je vlastně potřeba. Věřím, že sice jenom tak někdo z pléna nepomůže Bubákovi sázet, ale jistě je možné delegovat nějaké drobnější problémy, i kdyby to mělo být jenom důsledné doplňování archivu.
Nejdřív bych pročistil sekci "oznámení". Není potřeba v samotném vlákně upozorňovat, že drakkar je na drakkar.sk; to stačí napsat do názvu jiného tématu, jako je info-drakkar a máme o téma míň. Nepotřebujeme zvláštní téma pro archiv, když máme info-drakkar. Je možné to přesunout do infro-drakkar a zmínit (třeba v názvu), že to tam je. Info-drakkar je přitom v zásadě prázdné téma pouze informující o tom, že Drakkar existuje. Zfůzoval bych to všechno do jednoho tématu.
Zbývá tam potom "Chcete přispět do Drakkaru?" Nebál bych se to změnit na něco dramatičtějšího, například "Drakkar potřebuje vaši pomoc!" a tam napsal (dal odkazy na příslušná témata), co je třeba udělat. A téma zamknout. Institut oznámení slouží k oznámení, ne k diskuzi a musí být co nejpřehlednější.
V tuhle chvíli jsou dvě množiny s nejasným průnikem - co chce udělat komunita a co chtějí redaktoři.
Poprosil bych komunitu, aby prošla sekci "zlepšování drakkaru" a udělala souhrn toho, jak ona sama může Drakkar zlepšit.
Poprosil bych redaktory, aby se rozmysleli a sepsali, co pro ně komunita může udělat.
Jasně to napište a uvidíme.
Sám nabízím udělat technické moderátorské věci.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Já to vím, ale přejede mě tramvaj a kdo to přehledným způsobem předá novému potenciálnímu aktivistovi?
Edit:
Možná vím kdo tam píše, ale vlastně nevím, na jaké všechny okruhy je ten člověk ochotný psát pro drakkar.
Edit2
A koneckonců je to věc, co bych mohl udělat zrovna já, ale směr mých úvah byl především navrhnout způsob organizování takových aktivit, až vyprovokované nadšení opadne na bazální úroveň.
Edit:
Možná vím kdo tam píše, ale vlastně nevím, na jaké všechny okruhy je ten člověk ochotný psát pro drakkar.
Edit2
A koneckonců je to věc, co bych mohl udělat zrovna já, ale směr mých úvah byl především navrhnout způsob organizování takových aktivit, až vyprovokované nadšení opadne na bazální úroveň.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Jinak stran historie v drakkaru 8.9.2014 velmi podrobně.
rozebral jsem to a napsal historický článek o mlýnech. Na stalo mlčení jehnatek a tak jsem toho nechal.
Pro rozjet i historie je třeba mít dva pravidelného autory a několik záložních.
rozebral jsem to a napsal historický článek o mlýnech. Na stalo mlčení jehnatek a tak jsem toho nechal.
Pro rozjet i historie je třeba mít dva pravidelného autory a několik záložních.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Historie v Drakkaru for dummies.
1) Kdysi dávno, když jsem přišel na RPGF (konec roku 2006), tak se vedly historické debaty někde v hlubinách herních sekcí. Nevím, zda to bylo přesně jako dnes (sekce O hraní obecně), ale fungovalo to lautr stejně. Někdo nahodil velmi speciální dotaz, třeba na existenci meče claymore ve středověku, vznikla debata, jak to teda je a jak to souvisí s dvojručákem a vůbec. Načež to narazilo na standardní problémy:
- někdo pravil – samozřejmě, že lze užívat claymore jednou rukou, když jsi troll. Jsme ve fantazy, ne?
- padl dotaz, zda to v Mouse Guardu není nějak úplně jinak
- někdo se rozčílil, co mají pohledávat trolové v reálné historií claymore a Skotska
- nakonec se to celé dokonale ztratilo, protože sekce O hraní obecně má mraky stran a zmizelo to celé v bažině
- takže to zhruba za rok někdo mohl celé otevřít znovu pod jiným názvem, napsali tam ti samí lidé a napsali ty samé argumenty
- nebo tam někdo napsal „tohle celé jsme už řešili tady, přečtěte si to“, takže se půlka diskutujících urazila, že mají něco číst a nikdo jim nechce odpovědět
- na celý problém se nabalovala sekundární baterie procedurálních metadebat o tom, jak je to správně a jak je to špatně, a že by měla/neměla existovat nekromancie, a že by historie herní a reální měla/neměla být rozdělena, a že je/není slušné někoho odkazovat na jinou debatu, a tak dále, a taky furt znova.
3) Ve snaze oprostit se od neustálých odboček do systémových debat (kolik má ta claymore plusů v DnD té které edice) a udělat nějaký stabilní faktografický základ fóra jsem postupně vyvzdoroval sekci Historie v Rozličném pokecu, tedy na naprosto neutrální půdě k jakémukoli hernímu systému. Vzniklo tam několik docela štěpných debat, jedna z nich dokonce úplně zásadní, nicméně to mělo a má nadále svoje mouchy:
- zatvrzelí fandové RPG, kteří se nedotknou ničeho, co nebylo tak výslovně označeno, do Rozličného pokecu vůbec nechodí a tudíž netuší, že sekce existuje. Takže duplicitně provozují tytéž problémy a dotazy v hlubinách O hraní obecně, případně jinde, se stejnými výsledky, jako shora
- lidí v Historii bylo vždycky málo. Po schizmatu s Kostkou jich ještě povážlivě ubylo – vypadl Lotrando, Goran, Ebon a další zásadní postavy (a pro jistotu postupně vypadli i z Kostky, aby se to nepletlo). Moc nemá smysl, abych si tam psal posty sám sobě. Takže je tam sice hromada informací z dřívějška, ale sedá na ni prach.
- průběžně se opakují pokusy sekci zrušit. Odrážím je, ale je možné, že časem podlehnu. Pro mne je to zajímavé tím, že je to vlastně jedna z mála sekcí RPGF, kam bych měl psát (ta druhá je Kultura, a dejme tomu, že třetí je Drakkar). Pokud jsem jinde, je to výraz mojí nekázně.
4) Lžiprojektem jsou Ecthelioní Podpůrná fóra. Mají taky mouchy od prvního okamžiku:
- nelze je najít, ježto jsou v sekci O hraní obecně
- vzniknou ve chvilkovém nadšení, potom vybuzená vlna přejde a dál se nerozvíjí
- s historií jsou silně duplicitní. IMHO proti ní nemají šanci, protože ta alespoň setrvává na stejném fleku.
5) Historie historie v Drakkaru byla rozebrána zde….
Optimistický závěr, psaný před třemi lety, se změnil v tom smyslu, že z citovaných autorů zmizel Pegas, Goran, a do Drakkaru přestal psát Pieta. Ilgir, Ecthelioni a já tak úplně nestíháme, neb toho píšeme hodně jiného. Odezva je prakticky nulová, menší, než jinde. Zkoušel jsem přitáhnout pár důležitých historických nerdů, ale neuspěl jsem. Píšou jinam a nemají čas, nebo nemají rádi RPGF.
Takže to jsou důvody, proč historie vázne. Rozeběhne se, když budou dva tři autoři, co budou téma pravidelně krmit. Sežeňte jednoho nebo dva nové lidi a máte historii.
1) Kdysi dávno, když jsem přišel na RPGF (konec roku 2006), tak se vedly historické debaty někde v hlubinách herních sekcí. Nevím, zda to bylo přesně jako dnes (sekce O hraní obecně), ale fungovalo to lautr stejně. Někdo nahodil velmi speciální dotaz, třeba na existenci meče claymore ve středověku, vznikla debata, jak to teda je a jak to souvisí s dvojručákem a vůbec. Načež to narazilo na standardní problémy:
- někdo pravil – samozřejmě, že lze užívat claymore jednou rukou, když jsi troll. Jsme ve fantazy, ne?
- padl dotaz, zda to v Mouse Guardu není nějak úplně jinak
- někdo se rozčílil, co mají pohledávat trolové v reálné historií claymore a Skotska
- nakonec se to celé dokonale ztratilo, protože sekce O hraní obecně má mraky stran a zmizelo to celé v bažině
- takže to zhruba za rok někdo mohl celé otevřít znovu pod jiným názvem, napsali tam ti samí lidé a napsali ty samé argumenty
- nebo tam někdo napsal „tohle celé jsme už řešili tady, přečtěte si to“, takže se půlka diskutujících urazila, že mají něco číst a nikdo jim nechce odpovědět
- na celý problém se nabalovala sekundární baterie procedurálních metadebat o tom, jak je to správně a jak je to špatně, a že by měla/neměla existovat nekromancie, a že by historie herní a reální měla/neměla být rozdělena, a že je/není slušné někoho odkazovat na jinou debatu, a tak dále, a taky furt znova.
3) Ve snaze oprostit se od neustálých odboček do systémových debat (kolik má ta claymore plusů v DnD té které edice) a udělat nějaký stabilní faktografický základ fóra jsem postupně vyvzdoroval sekci Historie v Rozličném pokecu, tedy na naprosto neutrální půdě k jakémukoli hernímu systému. Vzniklo tam několik docela štěpných debat, jedna z nich dokonce úplně zásadní, nicméně to mělo a má nadále svoje mouchy:
- zatvrzelí fandové RPG, kteří se nedotknou ničeho, co nebylo tak výslovně označeno, do Rozličného pokecu vůbec nechodí a tudíž netuší, že sekce existuje. Takže duplicitně provozují tytéž problémy a dotazy v hlubinách O hraní obecně, případně jinde, se stejnými výsledky, jako shora
- lidí v Historii bylo vždycky málo. Po schizmatu s Kostkou jich ještě povážlivě ubylo – vypadl Lotrando, Goran, Ebon a další zásadní postavy (a pro jistotu postupně vypadli i z Kostky, aby se to nepletlo). Moc nemá smysl, abych si tam psal posty sám sobě. Takže je tam sice hromada informací z dřívějška, ale sedá na ni prach.
- průběžně se opakují pokusy sekci zrušit. Odrážím je, ale je možné, že časem podlehnu. Pro mne je to zajímavé tím, že je to vlastně jedna z mála sekcí RPGF, kam bych měl psát (ta druhá je Kultura, a dejme tomu, že třetí je Drakkar). Pokud jsem jinde, je to výraz mojí nekázně.
4) Lžiprojektem jsou Ecthelioní Podpůrná fóra. Mají taky mouchy od prvního okamžiku:
- nelze je najít, ježto jsou v sekci O hraní obecně
- vzniknou ve chvilkovém nadšení, potom vybuzená vlna přejde a dál se nerozvíjí
- s historií jsou silně duplicitní. IMHO proti ní nemají šanci, protože ta alespoň setrvává na stejném fleku.
5) Historie historie v Drakkaru byla rozebrána zde….
Optimistický závěr, psaný před třemi lety, se změnil v tom smyslu, že z citovaných autorů zmizel Pegas, Goran, a do Drakkaru přestal psát Pieta. Ilgir, Ecthelioni a já tak úplně nestíháme, neb toho píšeme hodně jiného. Odezva je prakticky nulová, menší, než jinde. Zkoušel jsem přitáhnout pár důležitých historických nerdů, ale neuspěl jsem. Píšou jinam a nemají čas, nebo nemají rádi RPGF.
Takže to jsou důvody, proč historie vázne. Rozeběhne se, když budou dva tři autoři, co budou téma pravidelně krmit. Sežeňte jednoho nebo dva nové lidi a máte historii.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Zlepšování Drakkaru
Doublepost.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 8. 12. 2017, 07:24, celkem upraveno 1 x.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlepšování Drakkaru
Ještě se určitě rozmyslíme, ale říkal jsem si, co takhle mrknout na tohle a třeba hodit návrhy na aktualizaci?
A samozřejmě moc díky všem, že (nejen) tady řešíte všechny ty věci.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host