80. číslo vydáno!

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

80. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion »

Právě vychází 80. číslo časopisu Drakkar!

Obrázek

Číslo 80 najdete na stránkách projektu zde!

Je nám ctí, že vám můžeme představit současné a výroční číslo Drakkar s pořadovým číslem 80! Přejeme příjemné čtení a doufáme, že se vám bude líbit!

Obsah:
- Kolektivní článek: Malé hexy (kolektiv autorů)
-- A-4 – Lužní les (boubaque)
-- B-1 - Mokřiny s vesnicí žabího národa (radunamlejn)
-- B-4 – Hnízdo gryfů (Pepa)
-- B-5 - Vesnice jezerních elfů (Antharon)
-- B-6 - Část velkého jezera (alladjex)
-- B-7 - Ostrov na jezeře (radunamlejn)
-- G-1 - Serangeum, černé lázně, a krabi (kin)
-- G-2 - Lávové pole nad jezerem (E2)
-- G-3 - Sirná jezírka (alladjex)
-- G-6 - Les spálených stromů (Sarsaparillos)
-- G-7 - Kráter sopky (MarkyParky)


- Decenze deskových her - Res Arcana a Praga Caput Regni (ilgir)
- Ravnburgh: Jména čtyř národů (Ecthelion)
- Zápis z hraní - Hreidarsága (Martin Dvořák)
- Dobrodružství: Arthúd N´Thien alebo každý dobrý skutok, bude po správnosti potrestaný (Skenderax)

Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
:wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa »

Nám je ctí, že jste všechno tak pěkně vysázeli! :) :clap:
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir »

G-1 Obří krabí matka, trpasličí lázně a dekadentní trpasličí smetánka, cool 8)

Arthúd N´Thien - zajímavý námět, až takový pohádkový. Zajímalo by mě, jak to bude fungovat v praxi.

_________________________________________
Škoda těch hrubých chyb. Připomínám, že i když nejsem celkově moc aktivní, tak korekturu ještě zvládnu.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 »

No jak by fungovalo. Postavy a hráči budou stále víc frustrovaní a nakonec toho šášulu zabijí, aby se ho zbavili.

Stranozu povinných disclaimerů o odlišném vkusu: To dobrodružství je hrozné.
Hlavní NPC je jen trochu sofistikovanější dároš, který existuje jen aby prudil postavy a hráče. Trapné oslabování družiny taky moc na zábavnosti nepřidá.

Celkově ten koncept: Když mu pomůžete, potrestám vás, když na něj budete zlí, potrestám vás víc, a když nebudetě dělat to co chci (řešit tuhle stupidní záppletku) tak vás budu trestat imervere. A finální scéna: Tady jste vydáni na milost mému NPC, a když se mi nebude líbit, jak s ním jednáte, tak s váma na závěr vyjebu.

Tohle "dobrodružství" je tak dobré pro PJ, co si potřebuje něco dokázat tím, že si nárokuje moc nad hráči, resp postavami. Nejenže bych ho nechtěl hrát nebo vést, já bych nechtěl hrát s PJem co by o tohle stál.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

"Zajímavý námět" mi přijde jako hodně opatrný opis. Vidím to podobně jako Log a nazval bych to "skriptovaná vyjebávačka s hráči pomocí modifikovaného Dároše". Jen s tím rozdílem, že Dároš měl u sebe napsáno, že ho pokusy o zabití můžou nakonec otrávit, takže sám odejde.
Taky by mě zajímalo, jak bude vypadat skutečné hraní, a zda to hráče bude bavit.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir »

Tak ono hlavně záleží na tom, komu to předložíš a jaká bude metaherní domluva, že? Jednoduše shodit ze stolu námět jen proto, že nezapadá do mého oblíbeného herního stylu, je možná legitimní, ale neférové.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Sparkle »

Mně hlavně přijde, že spíš než ucelené dobrodružství je to zápletka, která se tam bude prolínat delším putováním a nějak někdy vyeskaluje. Jestli to bude dobré nebo opruzné by bylo jasnější až při konkretizaci. Dovedu si představit, že by se to dalo ukočírovat dobře.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 »

"Nehonit si nad hráči ego" nepovažuji za něco, co by úzce vymezovalo "můj oblíbený herní styl".

A já neříkám, že by se s tím nedalo pracovat. Dalo. Místo naprosto retardovaného nošení smůly můžu dát efekt, který vnáší do hry nové prvky. Třeba útoky nějakých naháněčů jako ten z první scény. Není to pruzení hráčů a oslabování postav něčím, s čím nic neudělají, ale událost, kterou mohou řešit. A opakování sice vnáší do hry zápletku, ale nevynucuje ji tím, že ovlivňuje každou scénu.

A ten klučina by mohl být i užitečný, aby to nebylo "musíme se ho zbavit co nejdříve" ale legitimní volba. A závěr u víl by mohl záviset spíše na konkrétních intrikách na jejich dvoře (byť to, jestli kluka přivedli dobrovolně a byli k němu hodní může nastavit různé podmínky na start). Prostě dobrodružství o hráčských postavách a jejich akcích, ne o tom, jak se koří NPC.

Pak už to zní dost dobře, ale na tomto ne moc rozpracovaném námětu jsem musel otočit každý jeden prvek ne abych ho prohloubil a zkonkrétnil, ale abych ho učinil herně použitelným na stejné míře abstrakce. To je blbé skóre.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Sparkle »

Log 1=0 píše: 30. 4. 2021, 18:26 A ten klučina by mohl být i užitečný, aby to nebylo "musíme se ho zbavit co nejdříve" ale legitimní volba.
Cituji:

je nezmerne silný a odnesie, vyzdvihne, utiahne toľko, ako tucet silákov ak to dokáže rozumne chytiť. Je tiež nesmrteľný a veľmi odolný voči mágii v nášho sveta.
bude družine pomáhať ako len bude vládať - nosenie vecí, stráženie, zháňanie potravy, vody, drevo na oheň…


Mně to přijde jako slušná užitečnost, nemůžu si pomoct. Zvlášť jestli se hraje hra, kde se fakt počítá equipment a jídlo.
Log 1=0 píše: 30. 4. 2021, 18:26 Místo naprosto retardovaného nošení smůly můžu dát efekt, který vnáší do hry nové prvky. Třeba útoky nějakých naháněčů jako ten z první scény. Není to pruzení hráčů a oslabování postav něčím, s čím nic neudělají, ale událost, kterou mohou řešit. A opakování sice vnáší do hry zápletku, ale nevynucuje ji tím, že ovlivňuje každou scénu.
Já souhlasím, že místo postihů na hody by se dala vymyslet elegantnější forma nepříjemností. Ale pak bude asi retardovaná spousta modulů tam venku a spousta PJů, protože postihy na činnosti jsou docela common řešení prokletí a podobně - ono přece jenom, vymýšlet furt nějaké zajímavé komplikace je dost mentálně namáhavé - a nazývat to retardovaným mi přijde už hodně povýšenecké a bez ohledu na to, jak tě to dobrodružství vytočilo, tohle si imho jeho autor za svoji snahu dodat něco ve volném čase do hobby e-zinu nezasloužil.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Selhan »

Hele ok, dobrodružství vám přijde špatné - musím přiznat, že mně se to taky moc nelíbí. Chápu ten vílí koncept, ale provedení mi fakt přijde jako festival frustrace. Ale mohli bychom prosím nejít k psaní, že Skenderax píše retardovaně? To už je fakt akorát na to to zabalit a na jakékoli psaní se vykašlat.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 »

Pardon, mám už to slovo evidentně zdevalvované.
Nicméně ani tak jsem tím neoznačil Skenderaxovo psaní všeobecně, natož jeho samotného, ale jen tu konkrétní kletbu.

Zpět k věci, že unese tolik, jako střední vůz... no, je to užitek, ale opravdu by mne zajímal herní styl, kde by někdo zvažoval ponechat si ho u sebe byť jen na minutu déle, než by bylo nutné.

A já nevím, kdo Skenderax je. Jestli je tohle jeho první počin, nebo má nahráno třicet let v systému s Dárošem v bestiáři a navymýšlel toho tuny. Ale tohle dobrodružství je hodně špatné. Ano, mohl bych se trochu krotit, určitě není mým záměrem odradit jej od další tvorby, každému se někdy něco nepovede. Ale zároveň chci dost důrazně varovat všechny, kdo by to snad chtěli použít a neotočit to o 180°. Protože by se jim to mohlo dost zvrtnout.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Selhan »

Ano, mohl by ses trochu krotit, a prosím tě o to.
Jinak není to Skenderaxův první počin, minimálně v Drakkaru už má 14 článků, ale je pravda, že to "nachytání hráčů" je takový opakující se motiv. Skenderaxi, jestli nad námi nezlomíš hůl, nechceš na příště zkusit něco, po čem tě hráči nebudou proklínat? :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

Třeba ho hráči neproklínají, třeba opravdu jsou hráči, které takový styl hry baví. Mě šlo spíše o to, že jsem je ještě nepotkal, a téhle koncept by se mi nelíbil takže z toho biasem vyvozuji, že by se to nelíbilo nikomu. A protože jsem si toho biasu vědom, tak by mě skutečně zajímalo, zda takoví hráči jsou.

Sam dobrodružství moc nepíšu, ale když bych psal, tak to, u kterého bych měl vyzkoušeno, že se u něj hráči bavili.

Takže z mé strany je to skutečně otázka, nikoliv výtka.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Skenderax »

Ďakujem vám za vaše názory na quest a dovoľte mi sa vyjadriť pár slovami.

Ako Sparkle poznamenala, ide o dobrodružstvo, ktoré má byť súčasťou dlhšieho putovania a Arthúd N´Thien má byť niekto, kto spraví putovanie "zapamätateľné". Mieru pomoci i nepríjemností, ktoré Arthúd N´Thien družine prinesie, by si mal GM upraviť podľa toho, ako pozná svojich hráčov. Postihy mi pripadalo ako najjednoduchší mechanizmus, ktorý môže GM počas hrania ladiť. Dobrodružstvo ale bolo koncipované tak, aby "prísaha" mala začiatok a koniec. Preto by sa ho skôr či neskôr mali CHCIEŤ zbaviť.

Ešte raz ďakujem za vaše slová (žiadne si neberiem moc osobne) a podnety na zamyslenie ;).

PS: Hrávam a čítam všetky možné RPG - posledne Dračí Hlídku, Lone Wolf a Zapovézené Země, ale najviac ma baví Call Of Cthulhu (v jeho historických i sci-fi variantách) a Zweihänder. Oba tieto systému sú skôr hororovo ladené ako epické, preto sa vám môže zdať, že svojich hráčov trochu trápim.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 80. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

Tak Cthuloidní prvky nám v hrách taky a občas se situace vyvine pro hráčské postavy špatně, ale i tak mi přijde, že jedna věc je stavět před hráče náročné výzvy a jiná věc je dávat jim do hry otravného potížistu, kterého se nemůžou zbavit ani po dobrém, ani po zlém, ale jen tak jak GM určil.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů