70. číslo vydáno
Moderátor: Raven
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
70. číslo vydáno
Právě vychází 70. číslo časopisu Drakkar!
70. číslo můžete stahovat zde.
Obsah:
O hraní obecně
- Postava jako potměšilé zrcadlo hráčovy duše (Sadako)
Literatura
- Užitečnost upíra pro analýzu archetypů (Argonantus)
Historie a realita
- Námořníci boha sedmi tváří (Paul)
Doplňky a materiály
- Mimozemská rasa: Sirény (Antharon)
- Postava: Kapitán Algernon Galaway (Ecthelion)
- Náhodná tabulka: Piráti! (Quentin)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
Úvodní haiku píše:Co zmůže moře
árie pějící v noc,
která je jak den?
70. číslo můžete stahovat zde.
Obsah:
O hraní obecně
- Postava jako potměšilé zrcadlo hráčovy duše (Sadako)
Literatura
- Užitečnost upíra pro analýzu archetypů (Argonantus)
Historie a realita
- Námořníci boha sedmi tváří (Paul)
Doplňky a materiály
- Mimozemská rasa: Sirény (Antharon)
- Postava: Kapitán Algernon Galaway (Ecthelion)
- Náhodná tabulka: Piráti! (Quentin)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 70. číslo vydáno
Gratuluji
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 70. číslo vydáno
Nevím čím to je, ale Dakkar - a pouze on - mi při čtení v mobilu každých pět sekund přeskočí na levý okraj stránky, takže jakýkoliv sloupec kromě levého se nedá číst. Nevím zda nemám něco nastavené špatně na mobilu, ale jiná pdf mi to nedělají.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: 70. číslo vydáno
Opravdu jsem se těšil na článek Sadako, po dlouhé době článek, co jsem si chtěl opravdu přečíst. Až do doby, než jsem ho číst začal...
Co mi při popisu tvorby chybí ze všeho nejvíce, je, jak je postava provázána s dalšími postavami a jak je provázána s příběhem.
Celkově se mi tento způsob tvorby hodně nelíbí a v družinách, kde hraju, se snažíme o pravý opak. Zapojit od začátku postavu maximálně do přípravy příběhu/kampaně a co nejvíce ji provázat s ostatními postavami.
Nedovedu si představit, že bych měl vést dlouhodobou kampaň, kde bude takovýchto postav pět. Nedovedu si představit, že bych vedl dlouhodobou kampaň, kde by byla takováto postava byť jediná. Ta postava se mi natolik nelíbí, že na mě zbytek článku, kde je popisováno, jak ji stvořit, působí jako rudý hadr. Je to pro mě alegorie na arogantního sirotka potížistu, který si může dovolit vše, bez výčitek, bez morálky a aby hráč(ka) na jakoukoli šílenost mohl(a) říct - "ale tak by to postava udělala". Dalo nám hodně práce, než jsme takovéto hráčské postavy z našich her vymýtili.Sadako píše:Můj oblíbený pohodlný archetyp je hyperaktivní divný mág s tragickou minulostí, hromadou obskurních vědomostí, bez výjimky bisexuál či homosexuál; umožňuje-li to hra, tak navíc ještě elf, se silně vyhraněným postojem k náboženství a velmi antisystémový typ.
Co mi při popisu tvorby chybí ze všeho nejvíce, je, jak je postava provázána s dalšími postavami a jak je provázána s příběhem.
Tedy jsem sirotek, všichni kolem umřeli a už mi na ničem nezáleží je bod, kterému doporučuju se maximálně vyhýbat.Sadako píše:Nerada hraju rodinné vztahy a čím víc traumat, tím líp
Škoda, že to je odbyto jako něco podružného a během hry si snad něco vymyslím a možná se i trefím do příběhu/zápletky.Sadako píše:Ve hře je určitě nějaká metazápletka, ať už to je tradiční záchrana světa nebo něco méně ambiciózního, zkrátka nějaký cíl, na kterém budou všechny postavy a příslušná NPC spolupracovat.
Celkově se mi tento způsob tvorby hodně nelíbí a v družinách, kde hraju, se snažíme o pravý opak. Zapojit od začátku postavu maximálně do přípravy příběhu/kampaně a co nejvíce ji provázat s ostatními postavami.
Re: 70. číslo vydáno
Čteš tam podle mě něco co předpokládáš, ale není tam.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: 70. číslo vydáno
Arten_CZ
Tebe překvapuje, že Sadako hraje divné postavy? Mne by spíš překvapil opak.
Nemyslím si, že cílem téhle postavy je dělat kraviny. Naopak mi na to přijde až moc promyšlená. Hráči, co dělají kraviny, své postavy točí spíš kolem momentálních nápadů.
Druhá věc je, že pokud je ve hře jen jedna taková postava, tak krade spotlight (ale třeba si s tím vypravěč a zbytek skupiny umí poradit). Pokud jsou takoví všichni, tak se to mnohdy nestačí dostat do hry (ale třeba to hráčům nevadí) nebo se naopak hra stane čistě jen o těhle divnostech (ale třeba přesně tohle hráči chtějí).
A pokud hráč alespoň trochu kooperuje, tak se takováhle postava zapojí lépe, než "Hraju elfa kouzelníka. Jméno? K čemu?" Samozřejmě, pokud není hra ve stylu "dostali jste qest."
Tebe překvapuje, že Sadako hraje divné postavy? Mne by spíš překvapil opak.
Nemyslím si, že cílem téhle postavy je dělat kraviny. Naopak mi na to přijde až moc promyšlená. Hráči, co dělají kraviny, své postavy točí spíš kolem momentálních nápadů.
Druhá věc je, že pokud je ve hře jen jedna taková postava, tak krade spotlight (ale třeba si s tím vypravěč a zbytek skupiny umí poradit). Pokud jsou takoví všichni, tak se to mnohdy nestačí dostat do hry (ale třeba to hráčům nevadí) nebo se naopak hra stane čistě jen o těhle divnostech (ale třeba přesně tohle hráči chtějí).
A pokud hráč alespoň trochu kooperuje, tak se takováhle postava zapojí lépe, než "Hraju elfa kouzelníka. Jméno? K čemu?" Samozřejmě, pokud není hra ve stylu "dostali jste qest."
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: 70. číslo vydáno
To já zase jo. Spíš mám problém, když jsou postavy příliš ordinérní.
To by bylo horší, ale určitě by to nějak šlo.
Njn, tím je hotovo S takovýma postavama/hráčema hrát nemůžeš a když se o to budeš snažit, nebude to fungovat.
Tohle je zajímavý bod - vy tak ve hře normálně řešíte, jak se má babička, že máma upekla buchtu, táta potřebuje pomoct očesat jabka, nebo kdo bude hlídat děcka, až půjdeme na quest?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Možná jsem tam měla připíchnout disclaimer, že vše řečené se týká silně kooperativní hry a že autor článku implicitně předpokládá, že čtenář chce taky hrát kooperativní hru a ne vyrábět nesnesitelné kretény. Ale nějak mě nenapadlo, že by se tam mohl někdo dočíst, co se tam dočetl Arten.
Jak bych to... že hraju chaotické magory ani v nejmenším neznamená, že vlšají světem jako Joker. Ty projevy jsou mnohem subtilnější.
Mám dojem, jako bys od nestandardní postavy automaticky očekával, že se bude chovat jako čurák, co rozbíjí hru. Proč?
Proč arogantní? A kde tam vidíš na ničem mi nezáleží? Že nerada hraju obvyklé rodinné vztahy neznamená, že si moje postavy nepořizují žádné vztahy a už vůbec, že jim na ničem nezáleží. Ba dokonce myslím, že explicitně něco takového zmiňuju už v článku. A postava nemusí mít morálku vlastní, dost často stačí, že má morálku externí.Arten_CZ píše: ↑21. 3. 2019, 09:14 Je to pro mě alegorie na arogantního sirotka potížistu, který si může dovolit vše, bez výčitek, bez morálky a aby hráč(ka) na jakoukoli šílenost mohl(a) říct - "ale tak by to postava udělala". Dalo nám hodně práce, než jsme takovéto hráčské postavy z našich her vymýtili.
...
Tedy jsem sirotek, všichni kolem umřeli a už mi na ničem nezáleží je bod, kterému doporučuju se maximálně vyhýbat.
Jak bych to... že hraju chaotické magory ani v nejmenším neznamená, že vlšají světem jako Joker. Ty projevy jsou mnohem subtilnější.
Mám dojem, jako bys od nestandardní postavy automaticky očekával, že se bude chovat jako čurák, co rozbíjí hru. Proč?
Ono to nechybí, tohle propojení je věc, která vyplyne časem, je to reakční záležitost - není to odbyto jednou větou, ale je to tak strašně situační, že jsem to nerozváděla naprosto záměrně.Arten_CZ píše: ↑21. 3. 2019, 09:14Co mi při popisu tvorby chybí ze všeho nejvíce, je, jak je postava provázána s dalšími postavami a jak je provázána s příběhem.
...
Celkově se mi tento způsob tvorby hodně nelíbí a v družinách, kde hraju, se snažíme o pravý opak. Zapojit od začátku postavu maximálně do přípravy příběhu/kampaně a co nejvíce ji provázat s ostatními postavami.
Ani moc nekrade. On totiž nikdo neumí všechno (aka nehraju druidy) a dost to funguje dle hesla Každý chvilku tahá pilku.Pracující logaritmus píše:Druhá věc je, že pokud je ve hře jen jedna taková postava, tak krade spotlight (ale třeba si s tím vypravěč a zbytek skupiny umí poradit). Pokud jsou takoví všichni, tak se to mnohdy nestačí dostat do hry (ale třeba to hráčům nevadí) nebo se naopak hra stane čistě jen o těhle divnostech (ale třeba přesně tohle hráči chtějí)
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: 70. číslo vydáno
Normálně ne, ale když máš někde rodinu, tak ti víc záleží na tom, abys na sebe neseslal hněv celé komunity svými hanebnými činy, než když tě v té komunitě nic nedrží a můžeš si klidně sbalit svých pět švestek a jít jinam.
Řekl bych, že má zkušenost ze svých her, že to tak funguje. Já mám ve skutečnosti celkem podobnou. Ale nejsem tak smělý, abych to zobecnil. Už proto že vím, že když to na některé hráče přijde, zvládnou totéž s papírově naprosto normálními postavami.Sadako píše:Mám dojem, jako bys od nestandardní postavy automaticky očekával, že se bude chovat jako čurák, co rozbíjí hru. Proč?
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Právě, když chce někdo mocí mermo hrát kripla, zvládá to brilantně i bez fangliček okolo - problém není postava, ale hráč.Pracující logaritmus píše: ↑21. 3. 2019, 12:29 Řekl bych, že má zkušenost ze svých her, že to tak funguje. Já mám ve skutečnosti celkem podobnou. Ale nejsem tak smělý, abych to zobecnil. Už proto že vím, že když to na některé hráče přijde, zvládnou totéž s papírově naprosto normálními postavami.
Btw. jinak smyslem toho článku nemělo být Stvoř si přesně takovou postavu, jaký je použitý příklad ale Co všechno lze při tvorbě do postavy nalít a možná vás to ještě nenapadlo, Sadako edition.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Re: 70. číslo vydáno
To je jako dobře, nebo špatně?Pracující logaritmus píše: ↑21. 3. 2019, 12:29Normálně ne, ale když máš někde rodinu, tak ti víc záleží na tom, abys na sebe neseslal hněv celé komunity svými hanebnými činy, než když tě v té komunitě nic nedrží a můžeš si klidně sbalit svých pět švestek a jít jinam.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: 70. číslo vydáno
To není ani dobře, ani špatně. To je o stylu hry. V některých fakt nechceš, aby bylo hráčům/postavám úplně jedno, co se děje kolem nich.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: 70. číslo vydáno
Kterému stylu hry prospěje, když se hráči budou bát něco dělat, aby neohrozili rodinu? Dokážu si představit pár případů, kdy by to mělo být právě o tom, ale nějak v obecné rovině moc ne.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: 70. číslo vydáno
To nebylo míněno tak, že to má být hlavní téma hry.OnGe píše: ↑21. 3. 2019, 13:17 Kterému stylu hry prospěje, když se hráči budou bát něco dělat, aby neohrozili rodinu? Dokážu si představit pár případů, kdy by to mělo být právě o tom, ale nějak v obecné rovině moc ne.
Ani, že má "strach o rodinu" postavu efektivně ochromit.
Má to být další závaží na vahách rizik a následků, další pouto ke světu, další motivátor činů.
Hele sorry, ale: Nehodí se to do dungeon crawlu. A další taková se mi nevybavuje. Sedí to dopsychologické hry, i do intrikánské, i do trochu pestřejší klasiky.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: 70. číslo vydáno
Počkej, počkej... posledně byla rodina rukojmí, co brání hráčům aby se chovali nepřístojně nebo šli jinam. Teď už se z toho stává background (třeba "chlastám proto, že mi žena utekla s prodavačem bot"). To už neřešíme odehrávání rodinných vztahů a dostáváme se mimo původní rámec.Pracující logaritmus píše: ↑21. 3. 2019, 13:41 To nebylo míněno tak, že to má být hlavní téma hry.
Ani, že má "strach o rodinu" postavu efektivně ochromit.
Má to být další závaží na vahách rizik a následků, další pouto ke světu, další motivátor činů.
Hele sorry, ale: Nehodí se to do dungeon crawlu. A další taková se mi nevybavuje. Sedí to dopsychologické hry, i do intrikánské, i do trochu pestřejší klasiky.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů