RPG.sk -> Wishlist Clankov
RPG.sk -> Wishlist Clankov
upraveno pro organizační účely
Články, po nichž je poptávka:
Recenze:
- ADnD... žádná recenze kupodivu není
- Ars Magica! (jaká edice?)
- DnD... opět chybí recenze
- Exalted
- staré Dračí doupě ... chtělo by to normální recenzi
- InSpectres
- Little Fears (Bajo? )
- Puppetland
- Shadowrun (jaká edice, to nevím)
- z her World of Darkness:
--- Dark Ages: Vampire
--- Demon the Fallen (Dalcore? )
--- Werewolf: the Forsaken
Ostatní:
- ???
Články, po nichž je poptávka:
Recenze:
- ADnD... žádná recenze kupodivu není
- Ars Magica! (jaká edice?)
- DnD... opět chybí recenze
- Exalted
- staré Dračí doupě ... chtělo by to normální recenzi
- InSpectres
- Little Fears (Bajo? )
- Puppetland
- Shadowrun (jaká edice, to nevím)
- z her World of Darkness:
--- Dark Ages: Vampire
--- Demon the Fallen (Dalcore? )
--- Werewolf: the Forsaken
Ostatní:
- ???
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych ji klidne apsal, ale necetl jsem to. Kazdopadne pridavam se k Sosimu, recenze by se sikla, podle toho, co jsem slysel.Sosacek píše:Asi nechcete nekdo napsat recenzi a predstaveni TSoY, co?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- lotrando
- Příspěvky: 586
- Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Právě to čtu a ke konci prázdnin v tom plánuju sezení.
Kniha má 230 stran rozdělených do dvou částí. Tou první jsou vlastní pravidla, druhá část pak pojednává o settingu. Je psaná jednoduše, na druhou stranu autor si mohl dát práci a používat důsledně osobní zájmena jak je to zvykem u komerčních produtků. Čitelnosti by to prospělo a člověk by se nemusel stále z kontextu ujišťovat, o kom se zrovna mluví. Nicméně, tady jde hlavně o obsah a ten je přinejmenším inspirující.
Z toho , co jsem zatím pochytil: Pravidla jsou minimalistická a vycházejí z FUDGE a dalších indie her. Znalci si dosadí, takže ve zkratce resource pools, character transcendece, bonus & penalty dice mechanism, postavy mají cíle a motivace. Tvorba charakterů probíhá ve skupině a začíná se popisem a následným rozdělením několika málo preferencí a nákupem schopností. Vše je jednoduché a přímočaré.
Z herních mechanik. Používá se klasické task resolution pro jednoduché úkony, hráči jsou však motivováni řešení konfliktů. Co je asi nejzajímavější je mechanismus řešení situace, kdy postava neuspěje, ale hráč se s tím nehodlá smířit. Pokud to nastane, může iniciovat fázi Bring Down The Pain, která mu umožní rozehrát daný konflikt a poměřit síly. Kamera jakoby zoomuje na scénu a hráči začnou popisovat podrobně záměry svých postav. V jednotlivých kolech pak mohou měnit záměr, stupňovat nebo se vzdát. Podstatné je, že při této mezihře spotřebovávají zdroje ze svých poolů a dostávají Harm. Také mohou používat to, v čem jsou silní. Mohou tak svého protivníka odradit od dalšího kola souboje. Podotýkám, že Harm nejsou životy, ale spíš jakási schopnost snášet neúspěchy. Pokud ji postava vyčerpá, je Broken a nepřítel může deklarovat nějaký opravdu nepěkný konec. Celá mechanika je postavena na stupňování záměrů. Hezký příklad je přímo v pravidle, kdy se assasin zpočátku jen plíží za svým cílem, snaží se ho vyděsit (a vystřílet jeho zdroje), nakonec je však konfrontován odvážným manévrem oběti přesně v okamžiku, kdy si myslí že má vyhráno a raději se stáhne.
Musím říct, že je natolik jiné, rozdílné oproti tomu co znám, že mi občas chvíli trvá než to vstřebám. Pro mnohé z vás to možná nebude takové novum, obzvláště pokud znáte The Riddle of Steel, Sorcerer nebo Dying Earth. K inspiraci těmito hrami se autor hned v úvodu přiznává.
Pokud to vyznělo zmateně, tak se omlouvám. Rozhodně si to zkusím zahrát co nejdříve, abych mohl doplnit nějaké reaálné zkušenosti
Kniha má 230 stran rozdělených do dvou částí. Tou první jsou vlastní pravidla, druhá část pak pojednává o settingu. Je psaná jednoduše, na druhou stranu autor si mohl dát práci a používat důsledně osobní zájmena jak je to zvykem u komerčních produtků. Čitelnosti by to prospělo a člověk by se nemusel stále z kontextu ujišťovat, o kom se zrovna mluví. Nicméně, tady jde hlavně o obsah a ten je přinejmenším inspirující.
Z toho , co jsem zatím pochytil: Pravidla jsou minimalistická a vycházejí z FUDGE a dalších indie her. Znalci si dosadí, takže ve zkratce resource pools, character transcendece, bonus & penalty dice mechanism, postavy mají cíle a motivace. Tvorba charakterů probíhá ve skupině a začíná se popisem a následným rozdělením několika málo preferencí a nákupem schopností. Vše je jednoduché a přímočaré.
Z herních mechanik. Používá se klasické task resolution pro jednoduché úkony, hráči jsou však motivováni řešení konfliktů. Co je asi nejzajímavější je mechanismus řešení situace, kdy postava neuspěje, ale hráč se s tím nehodlá smířit. Pokud to nastane, může iniciovat fázi Bring Down The Pain, která mu umožní rozehrát daný konflikt a poměřit síly. Kamera jakoby zoomuje na scénu a hráči začnou popisovat podrobně záměry svých postav. V jednotlivých kolech pak mohou měnit záměr, stupňovat nebo se vzdát. Podstatné je, že při této mezihře spotřebovávají zdroje ze svých poolů a dostávají Harm. Také mohou používat to, v čem jsou silní. Mohou tak svého protivníka odradit od dalšího kola souboje. Podotýkám, že Harm nejsou životy, ale spíš jakási schopnost snášet neúspěchy. Pokud ji postava vyčerpá, je Broken a nepřítel může deklarovat nějaký opravdu nepěkný konec. Celá mechanika je postavena na stupňování záměrů. Hezký příklad je přímo v pravidle, kdy se assasin zpočátku jen plíží za svým cílem, snaží se ho vyděsit (a vystřílet jeho zdroje), nakonec je však konfrontován odvážným manévrem oběti přesně v okamžiku, kdy si myslí že má vyhráno a raději se stáhne.
Musím říct, že je natolik jiné, rozdílné oproti tomu co znám, že mi občas chvíli trvá než to vstřebám. Pro mnohé z vás to možná nebude takové novum, obzvláště pokud znáte The Riddle of Steel, Sorcerer nebo Dying Earth. K inspiraci těmito hrami se autor hned v úvodu přiznává.
Pokud to vyznělo zmateně, tak se omlouvám. Rozhodně si to zkusím zahrát co nejdříve, abych mohl doplnit nějaké reaálné zkušenosti
Petr "Lotrando" Kulda
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nejaky ktery jeste neni zrecenzovany:Markus píše:Jaký systém mám zrecenzovat?
GURPS (to by byla vyzva, co?), Primetime Adventures, Sorcerer, MW, ...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Tak co dál?
Vážně uvažuju nad tím, že bych zrecenzoval GURPS nebo DnD nebo WoD. U prvních dvou jsem na českém webu nenašel snad žádnou recenzi (když nepočítám výpisy pravidel, což neberu za recenzi), u posledního je článků celkem dost, ale spíš jde o pění ód na svět WoD bez potřeby doopravdy recenzovat systém.
A taky mě napadlo, že by bylo fajn mít nějakou "kritickou" recenzi zmiňovaných.
Vážně uvažuju nad tím, že bych zrecenzoval GURPS nebo DnD nebo WoD. U prvních dvou jsem na českém webu nenašel snad žádnou recenzi (když nepočítám výpisy pravidel, což neberu za recenzi), u posledního je článků celkem dost, ale spíš jde o pění ód na svět WoD bez potřeby doopravdy recenzovat systém.
A taky mě napadlo, že by bylo fajn mít nějakou "kritickou" recenzi zmiňovaných.
Hrozne by se mi libilo videt jak si predstavujes recenzi o WoD ktera dela neco jineho nez opevuje (kdyz rikas ze vsechny ostatni jsou takove). A udelej to pred slezinou, hihihi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jen to s tou kritikou neprezen . Take jsem o tom premyslel. Kazdopadne bych se domluvil jeste z nekym, kdo ma dlouholete zkusenosti s hranim (predpokladam, ze jsi DnD ani WoD dlouholete nehral). DnD treba Dalcor, WoD treba Jezevec (ale nevim jestli bude mit cas), pripadne Jiron, Sirien apod.... Ja bych to asi take zvladl (obe hry jsem hral nekolik let), ale chtelo by to nekoho teoreticky nezaujateho. Alespon co se klasickych her tyce. A tim se dostavam k dalsi veci. Chtelo by to nejak zaradit vyznamnou klasiku. Tzn.: Adnd, VtM, Traveller ale i treba ty hry, co by se dali povazovat za predchudce indies jako: Everway, Prince Valiant, Castle Falkenstein atd... (tedy ne zcela tradicni klasiku).
Edit/OT: Btw kdysi ses ptal na idealni hru pro RPG zacatecniky. Co jsem tak cetl, prave Prince Valiant by mel to ono. Problem je, ze zrovna on neni jako Pdf, kazdopadne premyslim, ze si ho koupim, co jsem cetl, tak to vypada celkem sympaticky
Edit/OT: Btw kdysi ses ptal na idealni hru pro RPG zacatecniky. Co jsem tak cetl, prave Prince Valiant by mel to ono. Problem je, ze zrovna on neni jako Pdf, kazdopadne premyslim, ze si ho koupim, co jsem cetl, tak to vypada celkem sympaticky
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ok, to ti neberu. Ale tim spise bych si sehnal jeste nekoho dalsiho. Aspon tim primo ukazes, ze RPG.sk podporuje sjednoceni RPG sceny a dava prostor i pro pohled z jine strany
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti