Fate Shadowrun
Re: Fate Shadowrun
Sosacek: Sorry, měl sem na mysli Augmentation. Arsenal není špatné, pokud tam je něco overpowered tak je to tak akorát Gauss Rifle po erratech a možná milspec armor. Můj názor je, že hru spíš rozšiřuje, než aby to byl čistý powercreep. Je tam plno věcí, které mají (většinou odůvodněně) vysoké staty, ale jejich reálná užitečnost je dost diskutabilní.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate Shadowrun
Tohle začne fungovat v okamžiku, kdy to budou pravidla podporovat a zanedbat to se nevyplatí.Sosacek píše:- zajimavejsi souboje, kde se vic vykukuje zpoza rohu, hazi granaty, krici, prevraci stoly, utoci z ruznych uhlu a tak, misto toho aby vsichni stali uprostred mistnosti a hazeli dokud jedna strana nepadne
Možnost napískat si apekty ala diaspora imho dost pomůže. V okamžiku, kdy můžu skočit za sloup a připravím si tím jednorázovou +2 proti další střelbě, a to krytí za sloupem je dost jednoduchá akce na to, aby to vynahradilo to, že nepříteli přenechám akci, tak to lidi dělat budou. Možná předpřipravit typické manévry, používané dovednosti a jejich následky (kryt, aktivovat proti útoku nebo pozorování; krycí palba, aktivuje nějaký spojenec v obraně proti dotyčnému; obcházení, relativně jednoduchá akce na zrušení aspektu krytu; atd.)
Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
Hodně štěstí. (:Sosacek píše:- zadny hacker problem
Re: Fate Shadowrun
Sosacek: Tak mě napadlo, 5 refreshl je dost málo na street samuraie. Není žádný problém mít ve 4kách postavu s Wired Reflexes II, Muscle Replacement II a Skillwires III hnedka od začátku, nacpal bys to bez větších problémů i do 200 bp postavy, kdyby jsi chtěl. A pokud jde o to, co narveš do postavy odpovídající podle prravidel začínajícímu runnerovi s 400 bp, tak je to: Move-by-Wire II (lepší Wired Refelxes z Augmentation, zahrnuje navíc i skillwires, ale je o dost dražší), Muscle Augmentation II, Muscle Toner IV, Synthcardium, Tailored Pheromones III, Cybereyes IV s všemožným vybavením, Cyberears III s všemožným vybavením, Olfactory Booster VI, Radar Sensor IV, Ultrasound Sensor a Attention Compresor III a to jenom s využitím základních pravidel a dvou core sourcebooků (Augmentation, Runner's Companion). Odhaduji, že v tvém systému by to přišlo nejméně na 6 refreshů a přitom je to plně legální začínající postava v základní hře.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Fate Shadowrun
To je otazka. Chci aby "zustat jak magor stat uprostred mistnosti i kdyz ostatni zdrhaji najit kryty" i "zapadnu do krytu" byly validni volby ktere maji sve pro a proti. To tenhle system ale splnuje uz ted, v zasade.Pieta píše:Tohle začne fungovat v okamžiku, kdy to budou pravidla podporovat a zanedbat to se nevyplatí.
Na zacatku obvykle ano. Kdyz se dostaneme k serifovu osmemu vystrelu (kazdy znamena aspon dva ale az tri hody) koncem druheho kola, tak uz to chce mit kazdy za sebou.Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
To neni tak tezke. Zakladem je myslim vyhazet z toho hody, pac magove litajici na pruzkum v astralu jsou mnohem mensi problem nez hackeri, protoze hacker si musi 900x hodit.Pieta píše:Hodně štěstí. (:
Ja hlavne z toho systemu zacinam mit pocit, ze neni dost hluboky aby podporoval tyhle "upgrady cyberware". Jaky dalsi efekt by mohlo mit move-by-wire ktery nemaji mnou vymyslene reflexy? Jak bych mel odlisit reflexy 2 od reflexu? Bojim se, ze Fate nema dostatecnou granularitu, a co tak koukam na zbrane, tak tam taky velky rozdil neni, takze si nejsem jisty, jestli upgradovani bouchacek a kyberu je v tehle hre realisticky cil.Fritzs píše:Sosacek: Tak mě napadlo, 5 refreshl je dost málo na street samuraie. Není žádný problém mít ve 4kách postavu s Wired Reflexes II, Muscle Replacement II a Skillwires III hnedka od začátku, nacpal bys to bez větších problémů i do 200 bp postavy, kdyby jsi chtěl. A pokud jde o to, co narveš do postavy odpovídající podle prravidel začínajícímu runnerovi s 400 bp, tak je to: Move-by-Wire II (lepší Wired Refelxes z Augmentation, zahrnuje navíc i skillwires, ale je o dost dražší), Muscle Augmentation II, Muscle Toner IV, Synthcardium, Tailored Pheromones III, Cybereyes IV s všemožným vybavením, Cyberears III s všemožným vybavením, Olfactory Booster VI, Radar Sensor IV, Ultrasound Sensor a Attention Compresor III a to jenom s využitím základních pravidel a dvou core sourcebooků (Augmentation, Runner's Companion). Odhaduji, že v tvém systému by to přišlo nejméně na 6 refreshů a přitom je to plně legální začínající postava v základní hře.
Nicmene jak jsem psal na zacatku, nevim jestli ho shadowrun potrebuji jinak nez ze zvyku.
...
Jinak:
"augumentuje" se chova asi jako +0.8, dve prekrevajici se "augumentuje" se chovaji jako +1.2
Kód: Vybrat vše
> summary(rolls)
norm aug X2aug
Min. :-4.0000 Min. :-3.0000 Min. :-2.000
1st Qu.:-1.0000 1st Qu.: 0.0000 1st Qu.: 1.000
Median : 0.0000 Median : 1.0000 Median : 1.000
Mean :-0.0036 Mean : 0.8015 Mean : 1.213
3rd Qu.: 1.0000 3rd Qu.: 2.0000 3rd Qu.: 2.000
Max. : 4.0000 Max. : 4.0000 Max. : 4.000
Pritom ale ohyba tu gaussovku tak, ze dokonaly vysledek nepriblizi, ale zabrani vam tragicky selhat. To je v zasade to, co jsem hledal. (je to z 250k observaci, zdrojaky na githubu jestli nekdo chce)
EDIT: hups, ta vec negeneruje zrovna maly obrazky
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fate Shadowrun
Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
On by tenhle přístup v ideálním případě měl snížit počet hodů, protože místo zběsilého kropení nábojema z toho bude pár smysluplnejch (různejch) akcí zakončenejch pár výstřelama.Sosacek píše:Na zacatku obvykle ano. Kdyz se dostaneme k serifovu osmemu vystrelu (kazdy znamena aspon dva ale az tri hody) koncem druheho kola, tak uz to chce mit kazdy za sebou.
V nejhorším případě to ovšem vede ke zběsilému kropení nábojema, kde je každej v krytu a hůř se do něj trefuje. Holt je třeba to v praxi vyladit. (:
To je tak trochu dost dané tím, že mág letící na průzkum je pohyb, zatímco hacker uvnitř systému je přestřelka. Aktivní a pasivní překážky, oponenti, atd.Sosacek píše:To neni tak tezke. Zakladem je myslim vyhazet z toho hody, pac magove litajici na pruzkum v astralu jsou mnohem mensi problem nez hackeri, protoze hacker si musi 900x hodit.
Re: Fate Shadowrun
Sosacek: Mě šlo o to, že začínající Shadowrunner podle 4té edice může mít upgrady odpovídající 6+ refreshům. Vylepšování ware je mi volné, obešel bych se bez něj.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Fate Shadowrun
No to nemuze, protoze tolik upgradu tu nemam (ok, troll se vsema upgradama by se nevesel)Fritzs píše:Sosacek: Mě šlo o to, že začínající Shadowrunner podle 4té edice může mít upgrady odpovídající 6+ refreshům. Vylepšování ware je mi volné, obešel bych se bez něj.
Priznam se, ze mi reflexy I, reflexy II, a reflexy III nepripadaji moc dulezite. Mel jsem tohle procitnuti kdyz jsem pred nekolika lety hra Mass Effect, scifi hru kde zacnete jako clen elitni jednotky, a nekdo tam (uplne bezduvodne) nacpal dndkismus/wowkismus ve stylu "a mas utocnou pusku +1 az utocnou pusku +10 a padaji ti z nepratel porad". WTF?
Pieta: s tim krytem bych se toho nebal, protoze je to aspekt, takze za nej dostanes bonus jenom poprve, a pozdeji to stoji FP, takze te to sice muze zachranit, ale nepocitej s tim, ze to potrva dlouho.
...
Dalsi napady:
- nevim jestli tu bych nemel pyramidu rozsirit. Takhle ma postava 10 dovednosti, ale tri z nich jsou ty zakladni obrany, ktere by mel mit kazdy (react, resist, endure, tady rychlost, telo, vule), a dalsi dve jsou veci ktere by mel umet kazdy shadowrunner, vnimani a nenapadnost. Pak ma postava jen 5 dovednosti na seberealizaci, a z povahy pyramidy plyne, ze v aspon pulce z nich nebude postava moc dobra. Tahle vec se mi moc nelibi.
Kdyz ji pridam dalsi patro, tak sice pridam pet skillu, ale ty budou o 4 horsi nez to v cem je postava nejlepsi, a jako takove nebudou prilis uzitecne (nezapomenme, ze ve Fate jdou hody i dolu, takze dovednost 3 znamena ze obvykle hodim 3, ne ze 3 je pekne minimum od ktereho se odpichuji). Muzu ji ale rozsirit do strany, neboli pridat patro a uriznout vrsek. To by vypadalo nejak takhle:
4: skill, skill
3: skill, skill, skill
2: skill, skill, skill, skill
1: skill, skill, skill, skill, skill
To dava vic prostoru na seberealizaci (v zakladu se mi ta pyramida libi, shadowrunneri maji, navzdory tomu ze jde o skill system, docela silne rozdelena "povolani" a kazdy by mel mit specialitu), aniz by postava nutne musela byt spatna v nejakych vecech.
Nechcete si nekdo zkusit vytvorit postavu?
Jinak je fakt, ze v tomhle pripade by taky nenapadnost a vnimani byly mnohem mene duelzite nez v originalni hre.
EDIT: jo, a chtel bych taky nejakym zpusobem pritlacit na freeform skilly, ktere jsou samozrejme mozne a ocekavane, jako nahrada knowldge skillu, i proto ze jsou awesome. Umi vase postava varit? Hrat na kytaru? Atd. Pokud uz nevite co za skilly poridit, pridejte tyhle a napiste je kurzivou. Nemusite s nimi hazet, ale dodaji zajimavy charakter vasi postave.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Mít na výběr dvě dovednosti s maximální prioritou se mi celkem osvědčilo, vzniká tak větší počet různých kombinací. Zvlášť když se mezi skillama vyskytují i převlečené atributy a podobně (což u tebe taky). A u spodních pater pyramidy imho není důležité, jak přesně vypadají a je lepší nechat hráčům volnost.
Pak to vypadá takhle:
skill (max), skill (max)
zbytek cokoliv v rozsahu [0 až (max-1)], jak vyjdou body.
Pak to vypadá takhle:
skill (max), skill (max)
zbytek cokoliv v rozsahu [0 až (max-1)], jak vyjdou body.
Re: Fate Shadowrun
Zajímavé, tady se občas kouknu .
Taky jsem si pohrával s myšlenkou Fate Shadowrunu, ale protože na to nemám tolik času (rozuměj jsem extra líný), tak jsem to viděl asi takhle: Použít +/– Fate Core, nahodit refresh cca 5-6 a nakoupit za to kyberware, rasu, magii, super-vybavení. To popsat pomocí aspektů a stuntů a celé to namatlat podle SR4e. A na zbytek se vykašlat, vzít to jako color, a soustředit se na atmosféru. Jestli se k tomu dostanu (a hráči budou mít o SR zájem), tak poreferuju, jak to dopadlo.
Taky jsem si pohrával s myšlenkou Fate Shadowrunu, ale protože na to nemám tolik času (rozuměj jsem extra líný), tak jsem to viděl asi takhle: Použít +/– Fate Core, nahodit refresh cca 5-6 a nakoupit za to kyberware, rasu, magii, super-vybavení. To popsat pomocí aspektů a stuntů a celé to namatlat podle SR4e. A na zbytek se vykašlat, vzít to jako color, a soustředit se na atmosféru. Jestli se k tomu dostanu (a hráči budou mít o SR zájem), tak poreferuju, jak to dopadlo.
Re: Fate Shadowrun
To je to, co jsem udelal, jenom s jednou mechanikou navic a Diasporou misto Fate Core.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
V rychlosti pročteno a: Rig a řidiči dron, vznášedel a dalšího podobného - naopak k runům patří. To že je teď v low-level campaign v Praze nehrajeme neznamená, že by bylo dobré je zahazovat jen proto, že s nimi nejsme o týden v kontaktu.
Ad pyramida: ta původní je "rozdělení 20 bodů mezi dovednosti" s tím, že v levelu 4 může být nanejvýš 1 dovednost a že level 1 musí mít aspoň jednu dovednost. Co takhle to udělat jako Střepy snů, kde si můžeš "role" (dovednosti/znalosti/skilly) rozházet dle libovůle (a nižší role pak s tou vyšší musí nějak lehce souviset, specifikovat ji) a nechat tam to, co tu píši, tj.:
Postava musí mít aspoň 1 skill na levelu 1 (i žoldák umí trochu toho hospodského žargonu) a na levelu 4 (specializace postavy na nějakou činnost).
Pokud by tedy postava mohla těchhle 20 bodů (původní součet) rozdělit mězi skillz
Example: 3x level 3 (9 bodů), 2x level 4 (8 bodů), 1x level 2 (2 body) 1x level 1 (1 bod) - můžu být dost dobrým pouličním samurajem, který umí "jen" střílet a "bojovat nablízko" dokonale, a pak umí 3 věci fakt hodně dobře, něco už jen dobře (level 2) a něco normálně (level 1).
8 = 4 + 4
9 = 3 + 3 + 3
2 = 2
1 = 1
_______
20 bodů celkem.
Nenutil bych pyramidu, ale dal bych omezenou "volnost", kdy postava musí mít aspoň jeden level 4 a musí mít apsoň jeden level 1.
Ad pyramida: ta původní je "rozdělení 20 bodů mezi dovednosti" s tím, že v levelu 4 může být nanejvýš 1 dovednost a že level 1 musí mít aspoň jednu dovednost. Co takhle to udělat jako Střepy snů, kde si můžeš "role" (dovednosti/znalosti/skilly) rozházet dle libovůle (a nižší role pak s tou vyšší musí nějak lehce souviset, specifikovat ji) a nechat tam to, co tu píši, tj.:
Postava musí mít aspoň 1 skill na levelu 1 (i žoldák umí trochu toho hospodského žargonu) a na levelu 4 (specializace postavy na nějakou činnost).
Pokud by tedy postava mohla těchhle 20 bodů (původní součet) rozdělit mězi skillz
Example: 3x level 3 (9 bodů), 2x level 4 (8 bodů), 1x level 2 (2 body) 1x level 1 (1 bod) - můžu být dost dobrým pouličním samurajem, který umí "jen" střílet a "bojovat nablízko" dokonale, a pak umí 3 věci fakt hodně dobře, něco už jen dobře (level 2) a něco normálně (level 1).
8 = 4 + 4
9 = 3 + 3 + 3
2 = 2
1 = 1
_______
20 bodů celkem.
Nenutil bych pyramidu, ale dal bych omezenou "volnost", kdy postava musí mít aspoň jeden level 4 a musí mít apsoň jeden level 1.
Jeden ze dvou hlavounů zakladatelské organizátorské bestie RPG Aliance
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)
Re: Fate Shadowrun
Ja jsem puvodne tenhle "projekt" stopl, protoze byl moc nudny, presneji, protoze konflikty ve vyslednem systemu byly jak stary dracak nebo dnd, hazis dokud jeden z vas nepadne.
Aspon to vylezlo z meho playtestu: U silneho nepritele a slabe postavy je to nuda, proste prohrajes, nemuzes vymyslet genialni taktiku nebo nepritele aspon donutit ke kompromisu, proste prohrajes. u slabeho nepritele a silne postavy je to nuda, proste vyhrajes, a neni jak to udelat rychlejsi, nebo to, ze by nepritel ktery je slabsi te aspon zpomalil nebo byl hrozbou nejak jinak. a kdyz jsou nepratele a postavy stejne silne, trva to jedna dost dlouho, a druhak je to ciste o nahodne, zas tu neni zadne rozhodnuti ktere by hrac mohl udelat nebo tak neco.
To je jasne, ze neni moc dobra hra. Ale koukal jsem na Fate Core, a vypada to, ze ma nejake prvky navic, ktere by tohle mohly udelat zajimavejsi. Priklad:
V diaspore, hodis na utok:
hodis min nez souper: miss, nic se nestalo
hodis stejne: miss, nic se nestalo
hodis vic: zasah
Ve fate core:
hodis min nez souper: miss, ale muzes z toho udelat hit za "serious price", pokud se s GM dohodnete
hodis stejne: miss, ale dostanes vyhodu na priste
hodis vic: hit
hodis o hodne vic: hit, a dostanes vyhodu na priste
Uz tahle skala vysledku by ten system mela delat o dost min nudny, i kdyz tu porad samozrejme nejsou zadna meaningful decisions. Then again, v SR jich taky vela neni, kdyz pominu lidi hrajici magy, takze je otazka jak moc to vadi.
Takze se k tomuhle jeste casem vratim.
Aspon to vylezlo z meho playtestu: U silneho nepritele a slabe postavy je to nuda, proste prohrajes, nemuzes vymyslet genialni taktiku nebo nepritele aspon donutit ke kompromisu, proste prohrajes. u slabeho nepritele a silne postavy je to nuda, proste vyhrajes, a neni jak to udelat rychlejsi, nebo to, ze by nepritel ktery je slabsi te aspon zpomalil nebo byl hrozbou nejak jinak. a kdyz jsou nepratele a postavy stejne silne, trva to jedna dost dlouho, a druhak je to ciste o nahodne, zas tu neni zadne rozhodnuti ktere by hrac mohl udelat nebo tak neco.
To je jasne, ze neni moc dobra hra. Ale koukal jsem na Fate Core, a vypada to, ze ma nejake prvky navic, ktere by tohle mohly udelat zajimavejsi. Priklad:
V diaspore, hodis na utok:
hodis min nez souper: miss, nic se nestalo
hodis stejne: miss, nic se nestalo
hodis vic: zasah
Ve fate core:
hodis min nez souper: miss, ale muzes z toho udelat hit za "serious price", pokud se s GM dohodnete
hodis stejne: miss, ale dostanes vyhodu na priste
hodis vic: hit
hodis o hodne vic: hit, a dostanes vyhodu na priste
Uz tahle skala vysledku by ten system mela delat o dost min nudny, i kdyz tu porad samozrejme nejsou zadna meaningful decisions. Then again, v SR jich taky vela neni, kdyz pominu lidi hrajici magy, takze je otazka jak moc to vadi.
Takze se k tomuhle jeste casem vratim.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů