[2e] Negativní vyvolávání aspektů
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
[2e] Negativní vyvolávání aspektů
Myslím, že ve Fate by se nemělo odměňovat hraní negativních aspektů, ale jen jejich negativní vyvolání (přivedení do hry Moderátorem). Nebo respektive jejich uplatnění ze strany hráče v takové situaci, která postavě způsobí nějaké potíže.Alnag v tématu Planescape one-shot píše:Taky mi Vlasák říkal (teď nejsem schopý konkrétní citace), že dávat mi fate pointy za hraní negativní stránky aspektů bylo těžké, protože jsem je hrál pořád.
Když má někdo aspekt Pravdomluvný, nebude dostávat body osudu za každou pravdivou větu. Ale v situaci, kdy pravdomluvnost přivádí postavu do maléru ("Vím, kdo se vloupal do toho domu, konstáble. To jsme byli my, ale můžu vám vysvětlit...") by měl Moderátor postavě přidělit body osudu.
Insidious demon that aids evil mortals.
Quasit: Jasně. Ale to jsem neměl úplně na mysli. Srovnej následující situaci (vezmu příklad z FATE):
Hráč Finna (aspekt zlodějství) je se svou postavou dostal na večírek bohatých šlechticů. Hraje in-charakter a udělá, co je pro něj přirozené. Vybere pár kapes. To mu jistě může způsobit značné potíže. Může být chycen. Nedostane nic, neboť aspekt nevyvolal Vypravěč. On prostě jen hrál svou postavu. Vypravěč ho dokonce ani pokoušet nemůže, protože Finn už podle negativní stránky aspektu hraje.
Hráč Finna (aspekt zlodějství) je se svou postavou na večírku bohatých šlechticů. Vypravěč se rozhodne pokoušet jeho aspekt zlodějství. Hráč Finna přijme bod osudu a vybere pár kapes (tak jak je v příkladu).
All is good and all is well. Akorát to má takovou malou vadu na kráse. Staví to hráče do reaktivní (nikoli aktivní) pozice. Proč hrát svou postavu? Počkáme, až Vypravěč přihraje nějaké body Osudu.
Je to možná paradoxní, ale když budeš hrát svou postavu plně. Tedy budeš prožívat její aspekty v kladném i záporném smyslu a bez toho, že bys čekal na (osudové) pobídky, budeš bit, protože (osudové) pobídky nedostaneš. Chápeš co chci říct?
FATE jakoby apriori předpokládá, že svoji postavu nehraješ proti ní smaé, ale musíš k tomu být dotlačen, což není případ, který by musel nutně nastat. Není to nic katastrofálního, ale zase bez fate pointů jsi proti hráčům s fate pointy jako bez ruky. Nerovnoměrné rozdělování fate pointů vytváří potom nerovnováhu i v další hře... a s tím se to celé sype.
Neříkám, že to Planescape nějak výrazně zasáhlo, ale pokud si vzpomínáš, musel jsem u toho "magického souboje" žádat o možnost vyvolat svůj negativní aspekt, protože jsem byl out of fate points, které jsem upotřebil na toho kultistu a s tím jsem měl ještě "plány". A to bylo docela hloupé, protože jsem věděl, že moje postava by do toho šla stejně (děj se co děj), ale musel jsem opustit postavu na rovinu metagame, což mne upřímně řečeno nijak nepotěšilo.
Hráč Finna (aspekt zlodějství) je se svou postavou dostal na večírek bohatých šlechticů. Hraje in-charakter a udělá, co je pro něj přirozené. Vybere pár kapes. To mu jistě může způsobit značné potíže. Může být chycen. Nedostane nic, neboť aspekt nevyvolal Vypravěč. On prostě jen hrál svou postavu. Vypravěč ho dokonce ani pokoušet nemůže, protože Finn už podle negativní stránky aspektu hraje.
Hráč Finna (aspekt zlodějství) je se svou postavou na večírku bohatých šlechticů. Vypravěč se rozhodne pokoušet jeho aspekt zlodějství. Hráč Finna přijme bod osudu a vybere pár kapes (tak jak je v příkladu).
All is good and all is well. Akorát to má takovou malou vadu na kráse. Staví to hráče do reaktivní (nikoli aktivní) pozice. Proč hrát svou postavu? Počkáme, až Vypravěč přihraje nějaké body Osudu.
Je to možná paradoxní, ale když budeš hrát svou postavu plně. Tedy budeš prožívat její aspekty v kladném i záporném smyslu a bez toho, že bys čekal na (osudové) pobídky, budeš bit, protože (osudové) pobídky nedostaneš. Chápeš co chci říct?
FATE jakoby apriori předpokládá, že svoji postavu nehraješ proti ní smaé, ale musíš k tomu být dotlačen, což není případ, který by musel nutně nastat. Není to nic katastrofálního, ale zase bez fate pointů jsi proti hráčům s fate pointy jako bez ruky. Nerovnoměrné rozdělování fate pointů vytváří potom nerovnováhu i v další hře... a s tím se to celé sype.
Neříkám, že to Planescape nějak výrazně zasáhlo, ale pokud si vzpomínáš, musel jsem u toho "magického souboje" žádat o možnost vyvolat svůj negativní aspekt, protože jsem byl out of fate points, které jsem upotřebil na toho kultistu a s tím jsem měl ještě "plány". A to bylo docela hloupé, protože jsem věděl, že moje postava by do toho šla stejně (děj se co děj), ale musel jsem opustit postavu na rovinu metagame, což mne upřímně řečeno nijak nepotěšilo.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
Já si myslím, že v prvním případě (pokud z toho postavě můžou vzejít problémy), by Moderátor měl body osudu přidělit, i když aspekt nevyvolal. K tomu jsem došel i vpředchozím příspěvku, akorát začátek vyznívá jinak.
A ty si myslíš, že v tom PL docházelo k tomu, že jsi se neustále sám dostával do problémů a nedostával za to body? Kecal jsi pořád, ale do opravdovýho trúblu tě to přivedlo jen párkrát. (Např na tom plese, když ses prohlásil za mága)
A ty si myslíš, že v tom PL docházelo k tomu, že jsi se neustále sám dostával do problémů a nedostával za to body? Kecal jsi pořád, ale do opravdovýho trúblu tě to přivedlo jen párkrát. (Např na tom plese, když ses prohlásil za mága)
Insidious demon that aids evil mortals.
No a právě o tom plese s tím mágem mluvím ne? Když se mi zdálo (můžu se samozřejmě mýlit), že vyvolání mého negativního aspektu se konat nebude, požádal jsem, jestli bych si ho jakoby mohl vyvolat sám, jestli si vzpomínáš.Quasit píše:A ty si myslíš, že v tom PL docházelo k tomu, že jsi se neustále sám dostával do problémů a nedostával za to body? Kecal jsi pořád, ale do opravdovýho trúblu tě to přivedlo jen párkrát. (Např na tom plese, když ses prohlásil za mága)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
Jo, pamatuju si na to a taky jsem jednou dělal něco podobného. Tebe ta metarovina ruší, ale já bych neviděl nic tragickýho na připomenutí Moderátorovi "Hele, tady vstupuje do hry můj aspekt Žárlivý". To máš jako když připomeneš DMovi, že máš Ring of Free Action, takže tohle kouzlo na tebe nepůsobí.
Druhá věc je, že by to mohlo být nějak ozřejmeno v pravidlech. Takhle to opravdu vyznívá, jako že musíš čekat, až Moderátor ten aspekt vyvolá. Ale v duchu pravidel je jasný, že hráč může svůj negativní aspekt vyvolat vlastně sám, Moderátor to pouze schválí.
Druhá věc je, že by to mohlo být nějak ozřejmeno v pravidlech. Takhle to opravdu vyznívá, jako že musíš čekat, až Moderátor ten aspekt vyvolá. Ale v duchu pravidel je jasný, že hráč může svůj negativní aspekt vyvolat vlastně sám, Moderátor to pouze schválí.
Insidious demon that aids evil mortals.
Jasné. No vím, že je to čistě můj problém, ale mne ta metarovina skutečně ruší, protože je to takové ultra-meta. Nemá to oporu v herním světě (myslím ty fate pointy). Kdybych měl třeba ring of free action a DM si myslel, že jsem lapen. Připomněl bych mu to (nebo bych se pokusil, pokud bych byl dostatečně ponořen, což se nemusí vždycky podařit) v rovině postavy. Třeba stylem, a jak se po mně to psí víno sápe podaří se lehce vyprostit obě nohy a můj prsten volné akce se přitom jemně rozzáří. Nebo tak něco. Potíž je, že u těch fate pointů nevím, jak bych to udělal.Quasit píše:Jo, pamatuju si na to a taky jsem jednou dělal něco podobného. Tebe ta metarovina ruší, ale já bych neviděl nic tragickýho na připomenutí Moderátorovi "Hele, tady vstupuje do hry můj aspekt Žárlivý". To máš jako když připomeneš DMovi, že máš Ring of Free Action, takže tohle kouzlo na tebe nepůsobí.
Druhá věc je, že by to mohlo být nějak ozřejmeno v pravidlech. Takhle to opravdu vyznívá, jako že musíš čekat, až Moderátor ten aspekt vyvolá. Ale v duchu pravidel je jasný, že hráč může svůj negativní aspekt vyvolat vlastně sám, Moderátor to pouze schválí.
A máš pravdu, rozhodně to v pravidlech chybí. Připadal jsem si při tom dost nepatřičně, až provinile.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Súhlas: mohlo by to byť upresnené jednou dvoma vetami.
DM by mal buť zbadať, že používaš svoj negatívny aspekt (ak je všímavý ) alebo stačí pripomenúť.... Aj tak nemôže myslieť na všetko.
J.
DM by mal buť zbadať, že používaš svoj negatívny aspekt (ak je všímavý ) alebo stačí pripomenúť.... Aj tak nemôže myslieť na všetko.
J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Alnag píše:Jasné. No vím, že je to čistě můj problém, ale mne ta metarovina skutečně ruší, protože je to takové ultra-meta. Nemá to oporu v herním světě (myslím ty fate pointy). Kdybych měl třeba ring of free action a DM si myslel, že jsem lapen. Připomněl bych mu to (nebo bych se pokusil, pokud bych byl dostatečně ponořen, což se nemusí vždycky podařit) v rovině postavy. Třeba stylem, a jak se po mně to psí víno sápe podaří se lehce vyprostit obě nohy a můj prsten volné akce se přitom jemně rozzáří. Nebo tak něco. Potíž je, že u těch fate pointů nevím, jak bych to udělal.Quasit píše:Jo, pamatuju si na to a taky jsem jednou dělal něco podobného. Tebe ta metarovina ruší, ale já bych neviděl nic tragickýho na připomenutí Moderátorovi "Hele, tady vstupuje do hry můj aspekt Žárlivý". To máš jako když připomeneš DMovi, že máš Ring of Free Action, takže tohle kouzlo na tebe nepůsobí.
Druhá věc je, že by to mohlo být nějak ozřejmeno v pravidlech. Takhle to opravdu vyznívá, jako že musíš čekat, až Moderátor ten aspekt vyvolá. Ale v duchu pravidel je jasný, že hráč může svůj negativní aspekt vyvolat vlastně sám, Moderátor to pouze schválí.
A máš pravdu, rozhodně to v pravidlech chybí. Připadal jsem si při tom dost nepatřičně, až provinile.
Príklad pri fate pointoch:
Ty (ako Finn) prídeš na ples. Poobzeráš sa, vidíš milión boháčov a podobne. Povieš (ako postava):
"Nějak mě svědí ruce... nemůžu si pomoct.... támhleta panička vypadá na to, že by se potřebovala něčěho zbavit, tak ji tedy pomůžem!"
Noooooo?
J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
No joeyeti a mírně natvrdlej DM ti teda řekne, aby sis hodil na zlodějinu jak se ti daří. Pak ti řekne, že si te všimli a zabásli tě. Akorát nějak mineš tu kapitolu o Fate Pointech. Ale jinak v pohodě. A upřímně není nic trapnějšího (IMO) než se handrkovat - ale tys mi měl dát fate pointy, za tu zlodějinu.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
No jo, no.... Natvrdlý DM ale bude natvrdlý aj pri iných veciach, takže ťa nejaké FATE pointy potom už štvať nebudú, keď bude taký natvrdlý, že?Alnag píše:No joeyeti a mírně natvrdlej DM ti teda řekne, aby sis hodil na zlodějinu jak se ti daří. Pak ti řekne, že si te všimli a zabásli tě. Akorát nějak mineš tu kapitolu o Fate Pointech. Ale jinak v pohodě. A upřímně není nic trapnějšího (IMO) než se handrkovat - ale tys mi měl dát fate pointy, za tu zlodějinu.
[EDIT]
A keď už DM chce hrať FATE, má ju mať aspoň prečítanú a pochopenú, veď od toho je DM, aby za ním hráči nechodili s pravidlami, ktoré sám nepozná.... Potom to už nie je DM ale Dummy.....
J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Já myslím, že tady snad nevedeme polemiku o Vypravěčích, ale o systému. A je zcela evidentní, že systém trochu tlačí bota, protože tohle je věc, se kterou by měl počítat, ale nepočítá. Nebo rozhodně ne se všemi důsledky. Ano, není to žádná tragédie. Ale je to rušivý element. Věřím, že by se dal najít způsob jak ho umenšit, když už ne eliminovat. Za prvé - příklad jakým si hráč může a má žádat negativní aspekt do pravidel. A jistě by se ještě něco našlo. Takže klid jo?
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Já jsem klidnej jako tele, voleAlnag píše:Já myslím, že tady snad nevedeme polemiku o Vypravěčích, ale o systému. A je zcela evidentní, že systém trochu tlačí bota, protože tohle je věc, se kterou by měl počítat, ale nepočítá. Nebo rozhodně ne se všemi důsledky. Ano, není to žádná tragédie. Ale je to rušivý element. Věřím, že by se dal najít způsob jak ho umenšit, když už ne eliminovat. Za prvé - příklad jakým si hráč může a má žádat negativní aspekt do pravidel. A jistě by se ještě něco našlo. Takže klid jo?
Veď je to len druhá verzia pravidiel, čoskoro by mala byť tretia, tak uvidíme...
J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
My sme na to narazili tiez, dohoda bola, ze si hrac moze bod osudu vypytat (alebo na to GMa upozorni iny hrac), ale musi to byt iba za situaciu, v ktorej sa postava moze dostat do problemov.
Okrem toho sa to da ciastocne vyriesit aj tak, ze GM pri uvodnom opise sceny uz vyvolava negativne aspekty - t.j. "miestnost je plna prachacov a svrbia ta ruky" namiesto:
"Miestnost je plna prachacov, co robis?"
"Kradnem."
"Svrbia ta ruky."
Okrem toho sa to da ciastocne vyriesit aj tak, ze GM pri uvodnom opise sceny uz vyvolava negativne aspekty - t.j. "miestnost je plna prachacov a svrbia ta ruky" namiesto:
"Miestnost je plna prachacov, co robis?"
"Kradnem."
"Svrbia ta ruky."
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Zeptám se jako neznalec: Počet získaných Fate pointů se řídí jen silou aspektu, nebo se aplikuje ještě jiné měřítko? Ony takové případné problémy můžou mít závažnost na dost široké škále.Bifi píše:My sme na to narazili tiez, dohoda bola, ze si hrac moze bod osudu vypytat (alebo na to GMa upozorni iny hrac), ale musi to byt iba za situaciu, v ktorej sa postava moze dostat do problemov.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů