[Fate 4.0] Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Arten: Ano.
Naposledy upravil(a) York dne 10. 10. 2014, 18:00, celkem upraveno 2 x.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Tohle ale pro mě znamená i to, že pokud najdou postavy vhodnější postup, který bude jednodušší a nebude je stát FP, měl bych je za to v něčem pořádně vykoupat, aby ty FP utratit museli. A vůbec nejhorší by bylo, kdyby našli skvělé řešení na konci příběhu a nedodalo to punc vrcholu, protože by jim zbyla kupa FP.York píše:Otázka není ani tak, jestli padne do matematiky, jako jestli padne do konceptu toho, co mechanika fate dělá. Imho ani moc ne. Nehledě na to, že to to v podstatě není metoda určování obtížnosti akcí, protože komplikací si můžu v prakticky libovolné netriviální situaci vymyslet kolik chci. Může to ale fungovat jako popis toho, co ta obtížnost vlastně znamená, a tudíž co a jak se bude překonávat.Quentin píše:Crowen: Nevim, jak dobře jersonův přístup padne do matiky fate.
Ve Fate se v podstatě obtížnosti dělí do dvou hlavních kategorií - ty, co pravděpodobně nebudou stát fate point a ty, co ho pravděpodobně stát budou (nebo i víc). V jakém poměru by tyhle dvě situace měly při hře nastávat nelze určit předem, protože počet fate pointů, které hráči v průběhu hry získají, závisí hlavně na tom, jak moc časté bude vynucení. Rozumná metoda tudíž asi bude sledovat, jak na tom jsou fp pooly hráčů a podle toho přiostřovat situaci. V praxi by to imho neměl bejt moc velkej problém, právě proto, že fp se získávají vynucením aspektů a vynucení produkuje příběhové komplikace - skoro by se dalo říct, že základní matematika je, že na každou komplikaci vzniklou v důsledku nějakého vynucení by měla připadnout jedna situace, kde bude potřeba fp utratit. Plus ty fp, které mají postavy do začátku, zbydou na finální konfrontaci.
A asi by taky mělo platit, že příběhově podstatné výzvy (např. problém, definovaný na začátku hry) by měly sežrat většinu fp, jinak by to totiž budilo dojem, že podstatnější jsou ty věci kolem.
Takže kdybych hru ve Fate měl vést já, obtížnosti bych určoval dynamicky podle průběhu hry. A ten popis jednotlivých komplikací by k tomu asi šel využít jako vysvětlení toho, co ta vysoká obtížnost znamená (což by asi bylo lepší, než vždycky tvrdit, že protivník je zrovna o tolik drsnější než postavy).
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
A víte, že "Jersonův přístup" je úplně přesně podle pravidel? Za každou ztěžující okolnost se obtížnost překážky zvyšuje o 2. Nevím, jestli to má FAE, ale Fate Core ano.York píše:Otázka není ani tak, jestli padne do matematiky, jako jestli padne do konceptu toho, co mechanika fate dělá. Imho ani moc ne.Quentin píše:Crowen: Nevim, jak dobře jersonův přístup padne do matiky fate.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Z mojich skusenosti je uplne zbytocne tak uvazovat. Obcas maju postavy stastie a obcas nie (na poslednej hre jeden hrac hadzal iba od -4 do -1 = palil FP (a nepomahalo) alebo prijimal ujmy).měl bych je za to v něčem pořádně vykoupat, aby ty FP utratit museli
Preto ideme skusit Fate Deck co to spravi
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22625
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Tenhle popis překážek a stanovování náročnosti na jejich základu jsem k Fate (Rozcestí) navrhoval a jsem si jist, že v něm bude fungovat dobře. Jen bych ty "komplikující" faktory počítal za +1 a nikoliv za +2.
GM si jich může vymyslet kolik chce, ale to které se uplatní bude záviset až na tom, jakou akci hráči zvolí. Pokud se rozhodnou připlížit, je faktor "voják je na strážní věži" komplikací, zatímco "voják zná fotku postav z policejního věstníku" nehraje při plížení roli. Pokud se hráči rozhodnou jít přímo branou ve správné uniformě, bude fakt, že voják stojí na věži spíše zjednodušující faktor, protože jim nemůže tak dobře vidět do tváře, i když je zná, a hráči by to měli v popisu zdůraznit jako svou výhodu ("Mám čepici stazenou předpisově do čela a vůbec nezvedám hlavu, jako bych strážného na věži ignoroval, aby mě nemohl poznat")
Taky je to příležitost, jak uplatnit nějaké ty FP jako bonus nebo jako přehození akce (hráč hodí blbě, hrozí mu prozrazení, tak řekne strážnému dole "Je u vás normální mířit na důstojníka kulometem? Zmíním se o příkladné pozornosti toho vojáka na věži vašemu veliteli, jistě bude potěšen" - pak vezme špatně hozené kostky a hodí znovu, a buď mu ten sarkasmus vyjde, nebo ne)
Za sebe říkám, že zvyšovat náročnost akcí jen proto, že si hráč našetřil víc FP, je prasárna od Vypravěče.
GM si jich může vymyslet kolik chce, ale to které se uplatní bude záviset až na tom, jakou akci hráči zvolí. Pokud se rozhodnou připlížit, je faktor "voják je na strážní věži" komplikací, zatímco "voják zná fotku postav z policejního věstníku" nehraje při plížení roli. Pokud se hráči rozhodnou jít přímo branou ve správné uniformě, bude fakt, že voják stojí na věži spíše zjednodušující faktor, protože jim nemůže tak dobře vidět do tváře, i když je zná, a hráči by to měli v popisu zdůraznit jako svou výhodu ("Mám čepici stazenou předpisově do čela a vůbec nezvedám hlavu, jako bych strážného na věži ignoroval, aby mě nemohl poznat")
Taky je to příležitost, jak uplatnit nějaké ty FP jako bonus nebo jako přehození akce (hráč hodí blbě, hrozí mu prozrazení, tak řekne strážnému dole "Je u vás normální mířit na důstojníka kulometem? Zmíním se o příkladné pozornosti toho vojáka na věži vašemu veliteli, jistě bude potěšen" - pak vezme špatně hozené kostky a hodí znovu, a buď mu ten sarkasmus vyjde, nebo ne)
Za sebe říkám, že zvyšovat náročnost akcí jen proto, že si hráč našetřil víc FP, je prasárna od Vypravěče.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Ve Fate ne.
Naposledy upravil(a) York dne 10. 10. 2014, 14:00, celkem upraveno 2 x.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
+1Za sebe říkám, že zvyšovat náročnost akcí jen proto, že si hráč našetřil víc FP, je prasárna od Vypravěče.
Ale houby. Prostě necháváš hráče dojít tak daleko, jak chtějí. Vůbec není potřeba, abys jim do fate pointů nějak sahal. Vybalancuje se to samo.I ty dračákysto. Když nebudou obtížnosti přiměřeně vysoké, tak hráči nebudou mít důvod fp použít, tudíž ani nebudou vyvolávat aspekty svých postav a celá hra ti přestane fungovat.
Ano, já bych takhle taky nechtěl hrát, ale to neznamená, že by to bylo špatně, nebo že by to byl podraz. Fate prostě není hra postavená na problem solvingu, ale na aspektové dynamice.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Souhlas s Jersonem a nesouhlas s Yorkem.Jerson píše:Za sebe říkám, že zvyšovat náročnost akcí jen proto, že si hráč našetřil víc FP, je prasárna od Vypravěče.
Mám pocit, že Yorkovi ve Fateu "pořád nesedí" to, že hráči můžou šetřit body osudu na finální konfrontaci (ale je vůbec v každém příběhu nějaká taková "finální bitka"? - ono totiž možná ani ne...), při které všechny body osudu na nepřítele vypálí a vysokými bonusy ho vymažou z povrchu zemského. Možná to je ale tím, že York si neuvědomuje, že Fate znamená v překladu Osud...
Což je to, oč tu běží. Byl-li osud postavám v průběhu dobrodružství nakloněn (a ony tak položené překážky zvládaly úspěšně), pak jim nějaké ty body osudu na závěr zbyly a ony si tak to vítězství v podstatě i zaslouží. Pokud jim osud v průběhu dobrodružství nakloněn nebyl (mnohé hody se pokazily a body osudu se tak musely často spotřebovávat) a pokud se hráči přitom báli vynucení jejich aspektů proti nim (compelů) nebo je přímo odmítaly, tak si prostě na závěr "vyhrát nezaslouží". (Nevím, jak už jinak to říct líp...)
Takže filozofii "nastavím obtížnost +6 jenom proto, že ten daný hráč má zrovna tři body osudu" také nepodporuji. To už bych byl spíš pro to položit postavám překážek víc snazších, než jednu "nesmyslně" (a neodůvodněně) velkou. (I když možná bych neudělal ani to "zahuštění překážek". Prostě ať si ten hráč ty tři bodu osudu má a ať příběhem projde tak, jak projde...)
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
edit: Tenhle příspěvek je celý nový.
Pepa: Už jsem to tu říkal několikrát. To, že nechci hrát stylem, který Fate podporuje, ještě neznamená, že říkám, že to, co Fate dělá, je špatně. To samé se týká AW, BTW.
Pepa: Už jsem to tu říkal několikrát. To, že nechci hrát stylem, který Fate podporuje, ještě neznamená, že říkám, že to, co Fate dělá, je špatně. To samé se týká AW, BTW.
Ani já ne. Od úvahy, že dává celkem smysl dát hráčům příležitost použít získané body osudu (a vyvolávat při tom aspekty svých postav a vůbec být awesome), je k tomuto tvrzení docela hodně daleko. Fakt bych to ale nerad dále rozebíral.Pepa píše:Takže filozofii "nastavím obtížnost +6 jenom proto, že ten daný hráč má zrovna tři body osudu" také nepodporuji.
Naposledy upravil(a) York dne 10. 10. 2014, 17:59, celkem upraveno 2 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22625
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Koukám že York svou odpověď následně natolik zkrátil, že už prakticky nedává smysl.
Vzpomněl jsem si na svého spolužáka, který nám takhle vedl Dračák, jen místo FP používal životy. Takže samé silné pasti a nepřátelé, dokud neměl každý okolo osmi životů, a dokud jsme vyčerpali všechna léčivá kouzla a lektvary, a až pak začala "skutečná hra", kdy každá rána v boji mohla být smrtící.
To bych si raději nechal dávat méně FP, ale stejně je o to víc budu šetřit, protože nechci být v rozhodující situaci odkázaný má jediný hod kostkou, obzvlášť pokud si GM nastavuje náročnost podle sebe.
Vzpomněl jsem si na svého spolužáka, který nám takhle vedl Dračák, jen místo FP používal životy. Takže samé silné pasti a nepřátelé, dokud neměl každý okolo osmi životů, a dokud jsme vyčerpali všechna léčivá kouzla a lektvary, a až pak začala "skutečná hra", kdy každá rána v boji mohla být smrtící.
To bych si raději nechal dávat méně FP, ale stejně je o to víc budu šetřit, protože nechci být v rozhodující situaci odkázaný má jediný hod kostkou, obzvlášť pokud si GM nastavuje náročnost podle sebe.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 10. 10. 2014, 12:24, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
York, bud chlap a nemaz to, co si uz napisal, stoj si za svojim slovom. Mas smolu, ze akurat ten prispevok, kde pises, ze cim viac maju postavy FP, tym vacsiu obtiaznost im das, som citoval, takze aj ked ty si ho upravil, citat ostal....
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Crowen: Netoužím vyhrávat diskuse. A o Fate už vůbec ne.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Tak naco vobec diskutujes, ked svoje predchadzajuce prispevky bud popries, alebo vymazes. To radsej nediskutuj vobec, ked si nevies stat za svojim nazorom.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Když jsem hrál s Aljem potýkal jsem se spíš s nedostatkem FP. Nechtěl jsem aby postava vypadala jako totální pako, i když i na to občas došlo.
Každopádně s FP dokáže dost zahýbat počet hodů které máte ve hře. Jeden contest nebo conflict dokáží divy. Pokud máte jeden hod na celý souboj nebo scénu FP se šetří o dost snadněji.
Každopádně s FP dokáže dost zahýbat počet hodů které máte ve hře. Jeden contest nebo conflict dokáží divy. Pokud máte jeden hod na celý souboj nebo scénu FP se šetří o dost snadněji.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Jestli si hráč syslí FP na finálního bosse a toho pak díky tomu sundá snadno, je to podle mě v pořádku. Fate je hra silná v tom, že si hráč dobře koriguje, která scéna je pro jeho postavu tak důležitá, že ji chce fakt vyhrát a zazářit, a kde by mu naopak sedělo, že to postava nedá a bude v sračkách. Kdo potřebuje mít všecky encountery podobně challenging, myslím že má pro to lepší systémy.
Co já dělám je to, že když vidím že hráč nemá už žádný FP, se podívám na jeho aspekty a zkouším vymyslet nějakou situaci, která by mu FP přihrála. Když mě nic z fleku nenapadne, má smůlu. Opět se řídím tím, že pokud bych měla hráči ulevovat nebo naopak škodit pravidlově za cenu delšího přemýšlení nad tím, dělat to nebudu. Pokud to vyplývá přirozeně, udělám to. Podobně bych postupovala i u toho, co navrhuje Jerson - když ty komplikace hned vidím a z fleku je připočtu k obtížnosti, udělám to.
Co já dělám je to, že když vidím že hráč nemá už žádný FP, se podívám na jeho aspekty a zkouším vymyslet nějakou situaci, která by mu FP přihrála. Když mě nic z fleku nenapadne, má smůlu. Opět se řídím tím, že pokud bych měla hráči ulevovat nebo naopak škodit pravidlově za cenu delšího přemýšlení nad tím, dělat to nebudu. Pokud to vyplývá přirozeně, udělám to. Podobně bych postupovala i u toho, co navrhuje Jerson - když ty komplikace hned vidím a z fleku je připočtu k obtížnosti, udělám to.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů