[Fate 4.0] Mágia
[Fate 4.0] Mágia
Od kedy som prvý krát čítal pravidlá FATE Core, veľmi ma zaujímalo, ako budem riešiť mágiu. Hľadal som nejakú zaujímavú a jednoduchú cestu, pozeral sa na nižšie verzie FATE i na FUDGE. Prečítal som i Magical Mendley i Ingleriu a nič ma neoslovilo.
S vydaním FATE Core máme najmenej šesť systémov ako riešiť mágiu. A ja som otvoril toto fórum, aby sme sa pobavili o kúzlach, ktoré vymyslíte i všeobecne o mágií v FATE Core.
Tu je jeden z jednoduchých elegantných spôsobov, ktoré riešia mágiu vo FATE Core: WORDS OF POWER
S vydaním FATE Core máme najmenej šesť systémov ako riešiť mágiu. A ja som otvoril toto fórum, aby sme sa pobavili o kúzlach, ktoré vymyslíte i všeobecne o mágií v FATE Core.
Tu je jeden z jednoduchých elegantných spôsobov, ktoré riešia mágiu vo FATE Core: WORDS OF POWER
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Re: FATE Core a mágia
Na dnešní opengaming jsem vyrobila magii pracovní verze 1.0 - vybrala jsem nápad z kapitoly Extras a trošku šmrncla těmi Words of Power. Ve výsledku to vypadalo následovně:
- pokud chceš kouzlit, vezmeš si na to aspekt, v němž zároveň upřesníš, jaká kouzla máš typově (světlo, příroda, elementy, whatever)
- zároveň máš na výběr 4 magické dovednosti: Destroy, Create, Change, Learn
- když pak chceš kouzlit, vymyslíš si efekt, který odpovídá tvému zaměření z aspektu, vybereš dovednost a házíš proti nějakému DC, které ti určí GM.
- Pokud kouzlu někdo aktivně odporuje, možno přičíst jeho Will k celkovému DC.
- akce "attack" lze jen skrz dovednost "Destroy", zatímco obrana proti fyzickým útokům lze jen skrz dovednost "Create". Obrana proti jinému kouzelníkovi (neutralizace cizích kouzel) je skrz "Change". Chceš-li toto obejít, vem si na to stunt.
- manu nemáš
- když kriticky failneš (o 3 a více), stane se nějaká nepříjemnost (pokud je to proti oponentovi, má na tebe klasicky výhodu jak když se ti ubrání v boji o víc jak o 3). Nepříjemnost by se mohla vybírat náhodně z nějaké tabulky, nebo si ji vymyslí GM.
- kouzelník s prázdnými mentálními stress sloty nemůže kouzlit, tj možno útočit na mágovu psychiku skrz Provoke nebo skrz magiii "Destroy" proti jeho Will. Mentální sloty se resetují klasicky po minutovém odpočinku.
Až se na to vyspím a budu mít trochu víc času to přehodnotit, asi pár věcí změním. Zvažuju že místo Destroy a Create dám vysloveně skilly Attack magic a Defensive magic, nebo něco takového, aby nevznikaly dohady o tom, jaké kouzlo může být útočné a jaké obranné.
Zatím tedy tato verze nemá přesný seznam kouzel, a potěšilo by mě vymyslet to tak, aby ho nemusela mít. Variabilita kouzelníků je daná tím, že v rámci nějakého zaměření se můžeš orientovat buď na ofenzivní, nebo obrannou, nebo supportovací magii, což poskytuje už vcelku dost kombinací.
Pokud by to nakonec mělo skončit na přesném seznamu kouzel, ze kterých si každý kouzelník vybere X kouzel dle nějakého skillu, pak by asi bylo lepší vrátit se ke klasickému "psychická magie, nekromancie" atd. jako skilly.
Do konce září ještě minimálně jeden Fate fantasy snad odehraju, takže verzi 1.1 pak sepíšu.
- pokud chceš kouzlit, vezmeš si na to aspekt, v němž zároveň upřesníš, jaká kouzla máš typově (světlo, příroda, elementy, whatever)
- zároveň máš na výběr 4 magické dovednosti: Destroy, Create, Change, Learn
- když pak chceš kouzlit, vymyslíš si efekt, který odpovídá tvému zaměření z aspektu, vybereš dovednost a házíš proti nějakému DC, které ti určí GM.
- Pokud kouzlu někdo aktivně odporuje, možno přičíst jeho Will k celkovému DC.
- akce "attack" lze jen skrz dovednost "Destroy", zatímco obrana proti fyzickým útokům lze jen skrz dovednost "Create". Obrana proti jinému kouzelníkovi (neutralizace cizích kouzel) je skrz "Change". Chceš-li toto obejít, vem si na to stunt.
- manu nemáš
- když kriticky failneš (o 3 a více), stane se nějaká nepříjemnost (pokud je to proti oponentovi, má na tebe klasicky výhodu jak když se ti ubrání v boji o víc jak o 3). Nepříjemnost by se mohla vybírat náhodně z nějaké tabulky, nebo si ji vymyslí GM.
- kouzelník s prázdnými mentálními stress sloty nemůže kouzlit, tj možno útočit na mágovu psychiku skrz Provoke nebo skrz magiii "Destroy" proti jeho Will. Mentální sloty se resetují klasicky po minutovém odpočinku.
Až se na to vyspím a budu mít trochu víc času to přehodnotit, asi pár věcí změním. Zvažuju že místo Destroy a Create dám vysloveně skilly Attack magic a Defensive magic, nebo něco takového, aby nevznikaly dohady o tom, jaké kouzlo může být útočné a jaké obranné.
Zatím tedy tato verze nemá přesný seznam kouzel, a potěšilo by mě vymyslet to tak, aby ho nemusela mít. Variabilita kouzelníků je daná tím, že v rámci nějakého zaměření se můžeš orientovat buď na ofenzivní, nebo obrannou, nebo supportovací magii, což poskytuje už vcelku dost kombinací.
Pokud by to nakonec mělo skončit na přesném seznamu kouzel, ze kterých si každý kouzelník vybere X kouzel dle nějakého skillu, pak by asi bylo lepší vrátit se ke klasickému "psychická magie, nekromancie" atd. jako skilly.
Do konce září ještě minimálně jeden Fate fantasy snad odehraju, takže verzi 1.1 pak sepíšu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: FATE Core a mágia
Klasická fantasy magie včetně seznamu kouzel je ve Fate Freeport. I školy magie tam jsou a nechybí ani Fireball, Cure light wounds, Invisibility a podobné srandy.
FATE Freeport píše:Magic Missile (Evocation): Launch a bolt of pure arcane energy at a single target in your current
or an adjacent zone. You must be able to see the target. Attack action, caster’s Charisma
vs. target’s Dexterity, attack does physical stress.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: FATE Core a mágia
Tojo. Koukal jsem na to, a pripada mi to jako takovy hybrid GURPS a DnD magickeho systemu -- ty kouzla maji docela kosaty strom s prerekvizitami, a pritom funguji jako v dndcku.
Akorat nevim jak dobre funguje to, ze v zasade kazde kouzlo mimo te magicke strely ma Cost (fate point, boost, shift mental stressu nebo je potreba udelat create advantage a pak teprv kouzlit). a slusna cast kouzel je proste spatna (jakoze seslat misto nich magic missile je lepsi -- asi to prehnali s balancovanim). Ale furt je to nejklasictejsi magickej system co jsem potkal.
Akorat nevim jak dobre funguje to, ze v zasade kazde kouzlo mimo te magicke strely ma Cost (fate point, boost, shift mental stressu nebo je potreba udelat create advantage a pak teprv kouzlit). a slusna cast kouzel je proste spatna (jakoze seslat misto nich magic missile je lepsi -- asi to prehnali s balancovanim). Ale furt je to nejklasictejsi magickej system co jsem potkal.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: FATE Core a mágia
Mágia vo Fate Freeport-e je dobrá pre začínajúcich hráčov a nie je tam moc čo domášľať. Na nový rok začínam ťaženie vo FATE Core a práve túto mágiu plánujem použiť.
Pre skúsenejších hráčov sa mi práve mágia WORDS OF POWER alebo i v Fate System Toolkit-e je zopár zaujímavých mágií.
Pre skúsenejších hráčov sa mi práve mágia WORDS OF POWER alebo i v Fate System Toolkit-e je zopár zaujímavých mágií.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: FATE Core a mágia
Narazili ste niekto za posledny rok na nejaky jednoduchy a zaujimavy magicky system pre Fate?
Re: FATE Core a mágia
Záleží na tom, ako exaktný systém mágie chceš mať.crowen píše:Narazili ste niekto za posledny rok na nejaky jednoduchy a zaujimavy magicky system pre Fate?
Fate System Toolkit je myslím 5 alebo 6 druhov použitia mágie vo Fate. Mňa osobne moc neoslovili.
Freeport je síce FAE ale mágia je tam celkom pekne a zaujímavo popísané s pomerne veľkým zoznamom kúziel a aspektov. Teraz podľa nich hrám a som celkom spokojný.
Ďalší zaujímavý systém je na stránke http://zork.net/~nick/loyhargil/gramarye.html. Ak sa nemýlim, tak som niekde videl i jeho český preklad.
Pravidlá Fate Of Inglemia by sa mali práve mágii a hraní kúzelníkov venovať. Je to síce pre verziu Fate 3, ale v tom nevidím vážny problém. Priznávam sa, že ja som sa k tomu, aby som si prečítal túto knihu ešte nedostal a tak neviem viac povedať, ako že sa mi to dosť podobá práve na mágiu Freeportu .
Legends Of Anglerre má mágiu definovanú cez stunts-y.
Nechal som si to na koniec, ale čím ďalej tým viac sa mi páči práve počiatok FATE -> FUDGE 10th anniversary edition. Zdá sa mi, že sa dá zohnať i free na nete, ale nie som si istý.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Re: FATE Core a mágia
My hrajem s Freeportem a zatím spokojenost. Chybí mi tam trochu variabilita pro bojovníky (nějaké powersy ekvivalentní ke kouzlům), ale to by se tam dalo nějak dodělat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: FATE Core a mágia
Freeport magia so svojim dnd pristupom je vhodna pre zacinajucich Fate hracov co poznaju dnd.
Podstatne pristupnejsie je pre novacikov co neficia na kombach a stromoch z MMORPG nejaka verzia Words of Power (DIY kuzla) Alebo default magia FC
Som velmi zvedavy na Macklinovu prerabku Mage.
Moj 40k pristup je prilis crunchy na vase light oci
Podstatne pristupnejsie je pre novacikov co neficia na kombach a stromoch z MMORPG nejaka verzia Words of Power (DIY kuzla) Alebo default magia FC
Som velmi zvedavy na Macklinovu prerabku Mage.
Moj 40k pristup je prilis crunchy na vase light oci
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: FATE Core a mágia
Vdaka za tipy.
Ani jedna magia s toolkitu ma neoslovila, Freeport mi pride velmi dndckovy a viazany len na konecny zoznam kuziel a nie je to to, co hladam.
Gramarye zacina super popisom, presne take nieco som hladal, ale potom sa z toho vyvynie sialene komplexna vec. Pre potreby tajneho projektu (ku ktoremu som nastrelil dost podobny princip magie, ako popisuju uvodne odstavce) sa inspirujem, ale asi to poriadne osekam.
Tie dalsie knihy sa pokusim zohnat a prestudovat.
Ani jedna magia s toolkitu ma neoslovila, Freeport mi pride velmi dndckovy a viazany len na konecny zoznam kuziel a nie je to to, co hladam.
Gramarye zacina super popisom, presne take nieco som hladal, ale potom sa z toho vyvynie sialene komplexna vec. Pre potreby tajneho projektu (ku ktoremu som nastrelil dost podobny princip magie, ako popisuju uvodne odstavce) sa inspirujem, ale asi to poriadne osekam.
Tie dalsie knihy sa pokusim zohnat a prestudovat.
Re: FATE Core a mágia
Nespomínam si teraz presne, ale niekde som videl systém mágie postavený na tom, koľkými slovami popíšeš kúzlo, ktoré chceš vykonať. Bolo to celkom zaujímavé. Počet slov určoval "cenu" kúzla i jeho náročnosť... Len si skutočne neviem spomenúť ani vygooglovať, kde som to videl .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: FATE Core a mágia
Heh, to by asi moc nefungovalo, keby platilo "cim menej slov tym lacnejsie kuzlo" tak veci ako Zomri! Vybuchni! Zhor! by velmi rychlo zdecimovali svetovu populaciu
Ked sa dokopem k spisaniu niecoho formalnejsieho okolo magie, co mam v hlave, tak to sem hodim
Ked sa dokopem k spisaniu niecoho formalnejsieho okolo magie, co mam v hlave, tak to sem hodim
Re: FATE Core a mágia
Našiel som to . Volá sa to Words Of Power a je to podľa mňa celkom zaujímavo spravená mágia . Stojí za prečítanie.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Re: FATE Core a mágia
Dalsi system - 40k verzia Dresdenov je tu https://fate40k.obsidianportal.com/wikis/psychic-powers
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: FATE Core a mágia
A na toto som narazil dnes: Five Element A FATE Core magic System.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů