Svět temnoty - čechy

Převedení naše krásné zemičky do světa temnoty, světa World of Darkness.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Svět temnoty - Čechy

Příspěvek od Izarias »

Vysvětlím Vám svůj problém... Jsem strašně línej a moje fantasie už neslouží tak dobře, jako kdysi. Jenže bych chtěl udělat nějaké rozumné prostředí pro Čechy ve světě temnoty. Okolí mého rodného města mi problémy dělat nebude, ale to je jen území Jizerek. A předpokládám, že se mi pak na netu sejdou i postavy z jiných částí republiky.

Takže, co je tímto míněno? Vytvořit postavy, společnost a tak, upírů, mágů, vlkodlaků a podobně pro naši krásnou Lesní pevnost.

Budeme mít víc nápadů, větší rozmanitost postav a tak.

tohle patri do diskuse o hernich svetech, ne do diskuse o PREKLADU wod. presunuto.

by Sosi
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

A abyste neřekli, že sem zatím nic nevymyslel. Tak sem sám něco hodím.
Jedná se o Prahu, o kterou se asi povedou největší dohady.

Takže Praha. Město bude patřit pod nadvládu mágů a to hlavně proto, že mezi vlkodlaky a upíry došlo k menší válce. Navzájem si "vypleli" řady a nebyli schopni zabránit nástupu mágů k moci. Upíři, kteří Praze vládli předtím, sužuje rozkol v jejich řadách. Dva hlavní covenanty(?) Lancea Sanctum (píšu, to jak si to pamatuju, tak sorry) a Crone (ti pohani, teď si zrovna nevzpomínám) tu uzavřely napjaté příměří. V Praze budou dva větší klany Dévové a Mekheti a malá rodinka Nosferatů (řekněme max. 5 členů). Gangrelové se budou pohybovat v okolí Prahy a do samotného města zavítají jen málo. Stejně tak Ventrue, nebudou mít větší přítomnost. Karthiánské (už zas nevím, jak přesně se to píše) hnutí je teprve v plenkách a navíc zakázáno. Invictis nemá žádnou přítomnost a Ordo Dracul je považiván za herezy (ale praktikují ho jedinci na odlehlých místech republiky)...
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Mágové se vyčleňují a vždy vyčleňovali od jiných supernaturálů. Byli nejmocnější, povznesení nad slovo "nemožné". Jejich zájmy šly vždy mimo zájmy ostatních.

Vlkodlaci se nikdy nezajímali a pokud vím, tak stále nezajímají, o nějakou "nadvládu nad něčím". Na venkově je upíři obcházeli širokým obloukem, protože by jinak skončili roztrhaný na hadry, ve městech se vlkodlaci procházeli, a pokud chápu WtF dobře tak stále procházejí, a devastují cokoliv, co se jim nelíbí. Duchy, (wyrm), upíry...

Upíří politika jde a vždy šla mimo zálmy ostatních frakcí, s vyjímkou bývalé technokracie, občas. Při takovém střetu se rychle stáhli, protože technokracie... by je rozsekala na sračky snáz, než vlkodlaci, navíc by to mohla udělat přímo, nepřímo, ekonomicky, poiticky... jak by si umanula.

Démoni měli vždy vlastní zájmy a ostatní byly figurkami v jejich rukách... nebo taky ne. Tak nebo tak se o politiku ve smyslu upírů nestarali.


Co tím chci říct? Není moc směrodatné, která frakce "vládne" praze, protože se obvykle vzájemě ignorují a když ne, tak drtivá většina jejich aktivit je stejně zaměřena někam jinam
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

Tuk-Enek píše:Mágové se vyčleňují a vždy vyčleňovali od jiných supernaturálů. Byli nejmocnější, povznesení nad slovo "nemožné". Jejich zájmy šly vždy mimo zájmy ostatních.

Vlkodlaci se nikdy nezajímali a pokud vím, tak stále nezajímají, o nějakou "nadvládu nad něčím". Na venkově je upíři obcházeli širokým obloukem, protože by jinak skončili roztrhaný na hadry, ve městech se vlkodlaci procházeli, a pokud chápu WtF dobře tak stále procházejí, a devastují cokoliv, co se jim nelíbí. Duchy, (wyrm), upíry...

Upíří politika jde a vždy šla mimo zálmy ostatních frakcí, s vyjímkou bývalé technokracie, občas. Při takovém střetu se rychle stáhli, protože technokracie... by je rozsekala na sračky snáz, než vlkodlaci, navíc by to mohla udělat přímo, nepřímo, ekonomicky, poiticky... jak by si umanula.

Démoni měli vždy vlastní zájmy a ostatní byly figurkami v jejich rukách... nebo taky ne. Tak nebo tak se o politiku ve smyslu upírů nestarali.


Co tím chci říct? Není moc směrodatné, která frakce "vládne" praze, protože se obvykle vzájemě ignorují a když ne, tak drtivá většina jejich aktivit je stejně zaměřena někam jinam
Ve starém WoDu to tak víceméně fungovalo. V novém WoD jde například mezi vlkodlaky, mágy a upíry z Ordo Dracul o boj o zřídla, která mají pro každého z nich význam. Vlkodlaci si ve městě brání svá teritoria a pijavice jim mohou napáchat dost problémů v duchovním světě, protože vysávání lidí přitahuje nežádoucí duchy. Lancea Sanctum měla s Crone vždycky problémy. Jinak do mágů moc nevidim.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

vlkodlaci skutecne nemaji tendenci necemu vladnout. v knize je jejich politika popsana tak, ze kdyz je magove a upiri enchajid elat jejich povinosti tak jsou jim uplne ukradeny. jasne, kdyz jim budou brat zridla (v klici je mimochodem pramen, ale zridlo neni spatny) tak je asi naserou, ale co by s nima delali?

nevim co s nima dela Kult carodejnice (myslim ze tak to preklada Eleshar, nas dvorni lingvista), ale magum jsou k nicemu. magove maji k dispozici mnohem efektivnejsi zdroje energie (treba duse nejakejch ubozaku) ktere nemuze pouzivat nikdo jiny -- a i kdyby potrebovali esenci namisto many tak ji nekde od tretiho stupne dokazi volne premenovat sem a tam. zaroven se taky magu netyka to vlkodlacke omezeni ktere rika ze vlkodlaci mohou prechazet z jednoho sveta dod ruheho jenom v ramci pramene/zridla nebo prurvy [verge].

a v neposledni rade, je i v zajmu magu aby kolem nepoletovali splaseni duchove a delaji bordel. takze nevidim problem v tom aby magove a vlkodlaci obchodovali -- magove jim mohou poskytovat treba esenci a informace (magove maji mnohem lepsi pristup k informacem o naprosto cemkoli nez se kdy vlkodlakum snilo) a vlkodlaci sluzby, sem tam roztrhat par neprateslekcj magu a pripadne ulovit duchy kteri utekli mimo mesto.

co se tyka magskych radu, sedi mi do prahy hlavne tri -- Svobodny snem v okrajovych castech mesta (to jsou takovy novatori, pankaci, anarchisti, proste takovy typy) a Stribrny zebrik v centru (starodavny rad zakladajici si na hierarchii a tom ze nejschopnejsi by meli vladnout). Svobodny snem jsou magove co si delaji svoje pokusy s magickymi AI nekde v nejakejch panelacich, suburb domkach a podobne, a Zebrik jsou takovy typy co sedi ve svejch starogotickejch palacich v kozenych kreslech s doutnikem a konakem a snazi se rozhodovat o osudu sveta. tyhle dva rady se naprosto nesnasi a otevrena valka se z toho nestala jen diky tretimu radu ktery ma v Praze velky vliv -- Strazcum zahaleneho. Takova magicka valka by vyvolala spoustu podezreni a nebezpeci uniku informaci -- a strazci zlikdivuji kohokoli kdo neco takoveho zpusobi. nicmene atmofera je velice krehka 8)

Izarias: jeste jednou -- zridla NEMAJI pro magy smysl. jsou jim k nicemu. maximalne je tak muzou sebrale existuje spousta mnohem bezpenejsich zabav nez je pruzeni vlkodlaku 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jo, Třeba Forces **/* nechat vlkodlaka levitovat 10 čísel nad zemí a s kámošema do něj házet šipky...

No, dobrá. nWoD je poněkud provázanější. I tak platí, že až na pár sporů o takováhle místa (která většinou proběhno v duchu práva silnějšího, teprve při vyrovnaných silách v duchu dohody) se o sebe moc starat nebudou. Wolfíci teda pudou po násoskách, ale to neni nic novýho...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tuk-Enek píše:Jo, Třeba Forces **/* nechat vlkodlaka levitovat 10 čísel nad zemí a s kámošema do něj házet šipky...
Myslel jsi ••••/•, ze? A chtel bych te videt jak to provedes peti vlkodlakum najednou $D

vlkodlaci jsou ty nejefektivnejsi stroje na zabijeni jaky existujou. a tomu odpovida i jejich fungovani v hernim systemu.
Wolfíci teda pudou po násoskách, ale to neni nic novýho...
o tom jsem mluvil. proc by to delali? co by z toho meli? proc by se votravovali upirama? oni maji svejch starosti dost.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater »

hmmm, hmmm.

Jeste bych se pokusil o jiny navrh. Tak jak je prezentovany v Chicago by Night.

To je rozdelene ze tri perspektiv. Jsou tam tri ruzne varianty a v kazde vladne nekdo jiny
http://www.white-wolf.com/index.php?lin ... icleid=354

Tyto tri ruzne scenare nabizeji mnoho moznosti a bylo by fajn, kdyby jsme to mohli udelat takhle.

Dale k mmoji predstave:
Co se tyce upiru, tak Cechy jsou urcite velmi upirske a kouzelnicke. Cechy jsou jedno z mist na kterem se podle historickych pramenu upiri vyskytovali celkem hojne a pravdepodobne sem urcite patri Ivictus (Nepremozitelny), Ordo Dracul (Ordo Draconis?),Valassko je pojmenovano podle pristehovalcu z Rumunskeho Valasska, jiste by tu meli byt i Karthiane (silna levice). Kult carodejnice a Lanceae Sanctum by take meli mit nejake cleny, ale rekl, bych, ze budou spise v mensine.
Pak netusim jak je to s ostatnimi mensimi spolky, ale kdyz by jsme meli nejake treba i uplne vlastni (Nocni klub ;-)))) ), tak by to vubec nemuselo byt spatne.

O kouzelnicich a vlkodlacich az tak velkou predstavu nemam ;-) nicmene libilo by se mi kdyby to celkove pusobilo jako povidky a nebo pribehy ze sveta WoD.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

taky bych to s Lanceae Sanctum nevidel moc ruzove, pritom jak malo je v cechach krestanu 8) do ostatnich klanu moc nevidim, tyhle si pamatuju z dema.

jinak je tu ten problem s politikou. upiri, magove a vlkodlaci nemusi prichazet do styku. ale pravdepodobne budou, pac se budou vzajmene snazit vyuzit jednoho proti druhemu :) a i kdyby umyslne z nejakeho duvodu drzeli odstup, tak NPC klany (ty nevim jak se jmenuji), Strazci trunu a cisti vlkodlaci se na odstup vykaslou :-)=
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
gen.vrah
Příspěvky: 27
Registrován: 14. 2. 2006, 20:43
Kontaktovat uživatele:

konventy v CR

Příspěvek od gen.vrah »

Kdysi sem cetl jeste ke starymu WoD jednu vec (preklad na ruthanovych strankach), kde se psalo jak to s upirama a jejich populaci v cechach vypada. Tedka taky vymyslim story a hodlam ho situovat do Prahy, tak sem si z tohohle spisku vytahl, ze v Praze je nejvetsi hustota osidleni jak lidi tak i Rodnych, dalsi dulezity mesta nechvam stranou.
Dale sem potreboval aby byl Ordo Drakul vladnouci konvent, protoze kolem nej se cele to dobrodruzstvi bude tocit.
takze jak to v Praze vypadalo behem uplynulych staleti:

17. stol: Nadvlada Inviktu, ktery nedavno porazil Lanceu Sanctum
19. stol: objevuej se kult carodejnice
zacatek 20.stol: Inviktus nici Kult carodejnice do zakladu, ale stoji ho to hodne sil. Na okrajich mesta se rozmaha cosi noveho. nikdo nevi co to je
doba komunismu: Inviktus hodne trpi, komunismus pro nej neni optimalni druh vlady
60. leta 20.stol: upiri z okraju mesta se sprahli s magy a poradne spraskali uz i tak trpici Inviktus. Ordo Drakul prebira vladu nad mestem
90. leta 20.stol: Komunismus padl, objevuji se zbytky Inviktu, snazi se opet vybudovat stare imperium
2003: Inviktus se zmocnuje nekolika okrajovych casti, ale zjistuje, ze Ordo Drakul je uz prilis mocny, tak uzaviraji krehke primeri

Ostatni konventy se nikdy v Praze nejak extra neuchytily a v dobe komousu se sem ostatni ani nemohly dostat. Kartiani nejsou v CR vubec, VII se obcas projevuje v Brne a delaji tam bordel. V Brne je Ordo Drakul taky pomerne silny, ale je v primeri s vladnouci Lanceou Sanctum, ktera je precejen zatim silnejsi
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

nedávno jsem v VtR překládal právě kapitolku, která řeší ostatní rasy. je tam v kostce napsáno, že upíři, mágové a vlci o sobě vědí, ale jen střípky informací. záměrně si nelozí do zelí, protože by z toho byl nechutný spor, který by nic nevyřešil a jen by oslabil všechny zúčastněné.
dále tam píšou, že pokud toto příměří nějaký (mladý a nezkušený) upír poruší a vlci ho odstraní, kníže města sám prohlásí, že to byla jeho blbost. žádná msta se pak neděje, bo by strhla nekontrolovatelnou lavinu.
již jsem to někde psal a připomínám to opět: v nWoD si jednotlivé rasy po krku nejdou! to bylo ve starém systému a již to neplatí!

gen vrahu, jen jedna připomínka: v čechách by imho před příchodem křesťanství uritě vládli kult čarodějnice (vlastně by tu krom nich nikdo moc nebyl). až s rozmachem šlechty (poprvé někdy za velké moravy) sem asi přitáhl invictus, lancea sanctum až někdy v průběhu přemyslovců (třeba byli první upíři z tohoto covenantu Konstantin a Metoděj :) )
Uživatelský avatar
Miguel Moreau
Příspěvky: 59
Registrován: 23. 2. 2006, 09:05

Příspěvek od Miguel Moreau »

No a co se tu (na území Čech a Moravy) dělo za Husitů ? Co na to Lancea Sanctum byli s Římem nebo s Prahou? Nebo žeby mocenský boj uvnitř Lancea Sanctum?
Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater »

zkusime sepsat kratkou historii na nasem uzemmi ;-) jen nejake zlomy

neznamo
prisli slovane
prislo krestanstvi
vladli Premyslovci
Lucemburkove
pak byli hustie
Habsburkove
Bila hora
Dale Habsburkove
Prvni svetova valka
Prvni Republika
Druha svetova valka
rok 68
Sametova revoluce

takze predpokladejme, ze neznamo a slovane je pohanstvi, tedy predevsim kult carodejnice
prichod krestanstvi, znamena nastup Lanceae Sanctum a ustup Kultu Carodejnice
dale je v techto dobach davnych urcite potreba pocitat s konventem Invictus (Neporazitelny), kteri pravdepodobne meli pod palcem vladnouci rod, nezavisle na tom ktery to byl. Zmena vladnoucich linii by se dala povazovat za vnitrni boje konventu.
Husite jsou nabozenska organizace, takze za tim by mohl stat nejaky vnitrni rozbroj v Lancea Sanctum. Mozna byla skupina Rodnych vyhnana do zahranici a touzila se vratit (krizove vypravy). Mozna take se jednalo o vzepjeti Kultu Carodejnice.
Bila hora - oteze moci prebira konvent Neporazitelny a dela poradek az do prvni svetove valky.
Zde pak predpokladam jistou vzpouru Ceske casti Inviktu proti nemeckemu vlivu a zde take predpokladam prvni koreny Karthianu.
Druha svetova valka - pri teto udalosti pravdepodobne zemrou nejaci starsi konventu Neporazitelny a po naslednem zmatku roku 48 prebiraji moc Karthiane az do sametove revoluce.

Takovou nejakou mam hrubou predstavu.
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

Do upírů se vám míchat nebudu, ale uvědomte si, že jejich populace nebude moc velká na to, aby mohlo být víc klanů (pokud chcete nějaké větší) stejně jako covenantů (nemá cenu dělat politiku pět upírů na pět).

Ale fakt nevím, jak je to teď s velikostí jejich populace.

Teď vám napíšu věci, jak mohou do života vlkodlaků zasahovat ostatní "rasy":

1) Žádný druh nežije izolovaně (zákon ekologie), má vliv na své prostředí. Tudíš musí zákonitě docházet k interakci mezi jednotlivými rasami.

2) Upíří útoky na lidi narušují duchovní svět, stejně jako nezdařené rituály mágů (viz paradox).

3) Upíři a vlkodlaci jsou teritoriální. Není tudíž pravda, že by vlkodlaci nechtěli ničemu vládnout. Určitě chtějí vládnout svému teritoriu a jeho duchovnímu stínu. S věkem se jejich teritorium rozšiřuje a jejich cíle jsou větší.

4) Ordo Dracul (tedy nikoli Kult Čarodějnice, ten sem jen navrhoval proti Lancea) má zájem na Hnízdech Wyrmu, což není nic jiného než zřídlo.

5) Z dema Mágů sem vyrozumněl, že Hollow přesně odpovídá tomu, čemu vlkodlaci žíkají zřídlo... konflikt.

6) Všeobecný boj o zdroje (třeba peníze, lidi a podobně)

7) Radikálnější Strážci závoje si mohou začít myslet, že vlkodlaci ohrožují skrytý svět. Stejně tak Adamantine Arrow.

8) Upíři i mágové se mohou dostat do konfliktu s vlkodlaky už jenom tím, že ohrozí lidi s jejich vlčí krví. (Ghůl, Akolyta, Přijetí, Prbuzení)

9) Nekromanti se dostávají do konfliktu zájmů s Kostěnými stíny (obzvláště z lóže Smrti).

10) Naopak Páni Železa mohou sledovat postup například Svobodného kocilu.

11) Podobná mytologie mágů a vlkodlaků, co kdyby se vlkodlaci dozvěděli, že za vzestup Opony mohou mágové?

12) Mystérium může chtít vlkodlaky zkoumat.

13) Každá strana bude chtít zabránit škodám, které by jim mohla způsobit strana jiná.

14) Vlkodlaci a upíři spolu mohou spolupracovat. Upíři pohlídají vlkodlakům zřídlo, když jsou pryč, vlkodlaci naoplátku odstraní nějakého staršího.

15) K čemu asi povede situace, kdy je jedna rasa výrazně silnější než jiná?

a) vyhlazení
b) podmanění
c) slabší strana "odejde do ilegality "

Precedenty:
Denver - upíři se pokusili vyhladit zdejší vlkodlaky.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

Čechy byly velmi křesťanské a to až do nástupu komunismu.

Návrh. Označte nějak příspěvky, aby bylo vidět čeho týkají.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Zamčeno

Zpět na „Svět temnoty - Čechy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti