NOS souhrnně pro ty, kdo v tom nemají přehled
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
NOS souhrnně pro ty, kdo v tom nemají přehled
Uvažoval jsem, že bych si pročetl stávající koncepci NOSu a přispěl i svou troškou do mlýna, ale narážím na velký problém: Téměř od začátku jsem to tady nesledoval a teď je tady toho prostě strašně moc, ani nevím, co a v jakém pořadí mám číst.
Proto se ptám - chci získat nějakou ucelenou představu o NOSu, jeho základní myšlence a jeho stávající podobě. Jaká témata a v jakém pořadí si mám přečíst?
Je mi jasné, že žádné texty asi ještě nejsou napsané, a nedělá mi problém prohrabávat příspěvky na Fóru. Jen bych potřeboval nějaký seznam toho, co mám číst, a jak to následuje po sobě, abych v tom neměl maglajz.
Díky moc.
Proto se ptám - chci získat nějakou ucelenou představu o NOSu, jeho základní myšlence a jeho stávající podobě. Jaká témata a v jakém pořadí si mám přečíst?
Je mi jasné, že žádné texty asi ještě nejsou napsané, a nedělá mi problém prohrabávat příspěvky na Fóru. Jen bych potřeboval nějaký seznam toho, co mám číst, a jak to následuje po sobě, abych v tom neměl maglajz.
Díky moc.
Takže přečti:
Poďme stvořit nový a originální setting, tak od stránky 7...
Pustina obrazem
Městské státy
Frakce
Magtech
Příběhy
To by mělo pro základní představu prozatím stačit...
Poďme stvořit nový a originální setting, tak od stránky 7...
Pustina obrazem
Městské státy
Frakce
Magtech
Příběhy
To by mělo pro základní představu prozatím stačit...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Markus: Jo, jak jsem to říkal - nějaký základní výtah jsem se pokoušel hodit do tohoto. Moc tam toho není ale...
Jinak u těch městských států není možná třeba to číst celé, hlavně konec... (asi od Bifiho postu)
A jak říkal Fritzs, tak bychom se mohli asi podívat na charaktery...
Jinak u těch městských států není možná třeba to číst celé, hlavně konec... (asi od Bifiho postu)
A jak říkal Fritzs, tak bychom se mohli asi podívat na charaktery...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě napadlo... nechcete hodit nějakou "upoutávku" na NOS na hlavní stránku RPG.sk? Nějaký krátký článek, stručný úvod, odkaz na tu vaší PDF prezentaci, odkaz tady na Fórum. Když už to máte, byla by ostuda to nevyužít. Mohlo by to přilákat víc lidí, protože ne každý prolézá takhle zapadlé končiny fóra a i lidé, kteří o existenci NOSu ví, možná neví nic konkrétního, protože jsou líní to tady číst (jako já )
Mimochodem, to PDF vypadá skvěle. A dokonce si myslím, že i ty texty jsou na pracovní verzi dobré - minimálně mě daly celkem dobrou představu o základních myšlenkách NOSu. Dobrá práce!
Teď mi došlo, že tenhle dotaz je spíš na Fritzse, protože Ecthelioni tu nejsou. Co ty na to, Fritzsi?
Mimochodem, to PDF vypadá skvěle. A dokonce si myslím, že i ty texty jsou na pracovní verzi dobré - minimálně mě daly celkem dobrou představu o základních myšlenkách NOSu. Dobrá práce!
Teď mi došlo, že tenhle dotaz je spíš na Fritzse, protože Ecthelioni tu nejsou. Co ty na to, Fritzsi?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Tak, tady jsme se pokusili dát to dohromady pro RPG.sk. Markusi, prosím, ještě to tam nedávej - počkáme až to Fritzs upraví/schválí/doplní. Ještě musíme upravit to pdfko než to tam dáme - pokusím se to udělat co nejdřív - hned jak to bude, napíšu a dáme to tam...
N.O.S. jako Nový Originální Setting
Projekt NOSu vzniká v rámci RPG Fóra jako otevřený pokus o tvorbu nového settingu. Tento setting by neměl být jedním z tuctových prostředí, na které narazíte na každém rohu, měl by být originální, pokud možno inovativní a hlavně atraktivní pro hráče. Nosnou myšlenkou projektu je nevytvářet mapy a popisy světa, ale naopak jej popsat pouze obecně a poskytnout hráčům prostředky, aby si vytvořili v našem svět vlastní.
Náš svět je světem Pustiny, která pohltila svět starý a navždy jej změnila. Lidé trvale přežívají pouze v omezených stabilních oblastech, kde vznikly nezávislé městské státy. Jsou uzavřeni v těchto oblastech a málo z nich kdy vyjde z bran města ven do Pustiny. Jedni z těch, kteří se na tu cestu vydají, jsou Poutníci. Jsou to průvodci, ochránci a vyvrženci, kteří se denně rvou o holý život v nebezpečích a anomáliích Pustiny...
V některých oblastech Pustiny se nacházejí bažiny s jedovatou vodou a toxickými výpary, může se tu rozkládat i rtuťové jezero, jehož hladinu nečeří žádný vánek nebo kyselina zalévající drobné průrvy. Čím hlouběji do Pustiny člověk jde, mění se mu krajina před očima. Bouře intenzivní a nebe se barví do pastelových barev dle zvířeného prachu. Obloha krvavě rudá, jedovatě zelená, žlučově žlutá nebo temně modrá se zde střídají s udivující rychlostí a často se prolínají do různých odstínů a směsicí barev. Čím hlouběji se do Pustiny noříte, ztrácejí slova jako den a noc význam – světlo a jeho intenzita i barevnost se mění dle šíleného řádu, který je lidem nepochopitelný. Vypráví se o mrtvých městech dávno ztracených v Hluboké Pustině, střežících poklady a dávné artefakty minulosti.
V Hluboké Pustině zuří skoro stále prašné bouře a duje tady ostrý vichr. Skály vymleté větrem jsou ostré jako nůž a jsou tu celé lesy kamene, kdy se kamenné pilíře vzpínají v podivných úhlech od země a vytvářejí neprostupný labyrint mezi kterým skučí a vyje vítr. Nad zemí visí kameny, které již nemají spojení se zemí, ale stále levitují na původním místě. Kameny erozí roztrhané na ostré desky ne tlustší než paže zde se zde přemisťují dle jakési nepochopitelné logiky. Nežije zde ani jediná rostlina, ani stéblo suchomilné trávy a země je zničená, rozrytá a zbrázděná krátery. Je tu nestabilní podloží a země se často otřásá a chvěje, přičemž se půda trhá a k nebi vyhřezávají celé drůzy krystalů, které jinde ani nemohou existovat a okamžitě se rozpadají a mění v pestrobarevný prach. Takový výron dokáže vymrštit krystaly obrovským tlakem do výše až několika desítek metrů a zabít toho, kdo se bude nacházet v místě exploze. Z roztrhané půdy vyvěrá se syčením plyn, který je často toxický a dokáže zabít i na jedno vdechnutí...
Stabilní oblasti, které v Pustině existují a jsou tudíž obyvatelné, ovládají městské státy. Jejich dějiny se sestávají z nekonečného řetězce vražedných občanských válek, spiknutí a povstání. Mezi státy navzájem existují tradiční nepřátelství a všechny jsou prakticky ve stavu nevyhlášené a neustálé války všech proti všem. Zrada je zvykem, surovost pravidlem. Jejich vzájemné vztahy jsou zakalené řadou krvavých válek o kontrolu nad jednotlivými městy, významnými koridory a stabilními oblastmi. Na denním pořádku jsou krátkodobě uzavírané aliance proti jednomu ze států, zrada spojenců i krvavé bitvy v Pustině, kde musí jednotlivé oddíly provázet Poutníci.
Pokud vás zaujal rychlý popis settingu, můžete se na něj podrobněji podívat tady v pdf souboru, do kterého jsme zatím shrnuli některé texty, které máme a které by vám mohly přiblížit o co se snažíme. Pokud byste měli chuť k vývoji tohoto settingu přispět (ať již dlouhodoběji nebo jen třeba radou nebo komentářem), budeme jen rádi, pokud se k nám připojíte tady. Tým tvůrců není nijak pevný a každý kolemjdoucí může přispět. Na jakékoli otázky vám rádi odpovíme a těšíme se na vaše podněty.
Za tým NOSu,
Fritzs & Ecthelion
N.O.S. jako Nový Originální Setting
Projekt NOSu vzniká v rámci RPG Fóra jako otevřený pokus o tvorbu nového settingu. Tento setting by neměl být jedním z tuctových prostředí, na které narazíte na každém rohu, měl by být originální, pokud možno inovativní a hlavně atraktivní pro hráče. Nosnou myšlenkou projektu je nevytvářet mapy a popisy světa, ale naopak jej popsat pouze obecně a poskytnout hráčům prostředky, aby si vytvořili v našem svět vlastní.
Náš svět je světem Pustiny, která pohltila svět starý a navždy jej změnila. Lidé trvale přežívají pouze v omezených stabilních oblastech, kde vznikly nezávislé městské státy. Jsou uzavřeni v těchto oblastech a málo z nich kdy vyjde z bran města ven do Pustiny. Jedni z těch, kteří se na tu cestu vydají, jsou Poutníci. Jsou to průvodci, ochránci a vyvrženci, kteří se denně rvou o holý život v nebezpečích a anomáliích Pustiny...
V některých oblastech Pustiny se nacházejí bažiny s jedovatou vodou a toxickými výpary, může se tu rozkládat i rtuťové jezero, jehož hladinu nečeří žádný vánek nebo kyselina zalévající drobné průrvy. Čím hlouběji do Pustiny člověk jde, mění se mu krajina před očima. Bouře intenzivní a nebe se barví do pastelových barev dle zvířeného prachu. Obloha krvavě rudá, jedovatě zelená, žlučově žlutá nebo temně modrá se zde střídají s udivující rychlostí a často se prolínají do různých odstínů a směsicí barev. Čím hlouběji se do Pustiny noříte, ztrácejí slova jako den a noc význam – světlo a jeho intenzita i barevnost se mění dle šíleného řádu, který je lidem nepochopitelný. Vypráví se o mrtvých městech dávno ztracených v Hluboké Pustině, střežících poklady a dávné artefakty minulosti.
V Hluboké Pustině zuří skoro stále prašné bouře a duje tady ostrý vichr. Skály vymleté větrem jsou ostré jako nůž a jsou tu celé lesy kamene, kdy se kamenné pilíře vzpínají v podivných úhlech od země a vytvářejí neprostupný labyrint mezi kterým skučí a vyje vítr. Nad zemí visí kameny, které již nemají spojení se zemí, ale stále levitují na původním místě. Kameny erozí roztrhané na ostré desky ne tlustší než paže zde se zde přemisťují dle jakési nepochopitelné logiky. Nežije zde ani jediná rostlina, ani stéblo suchomilné trávy a země je zničená, rozrytá a zbrázděná krátery. Je tu nestabilní podloží a země se často otřásá a chvěje, přičemž se půda trhá a k nebi vyhřezávají celé drůzy krystalů, které jinde ani nemohou existovat a okamžitě se rozpadají a mění v pestrobarevný prach. Takový výron dokáže vymrštit krystaly obrovským tlakem do výše až několika desítek metrů a zabít toho, kdo se bude nacházet v místě exploze. Z roztrhané půdy vyvěrá se syčením plyn, který je často toxický a dokáže zabít i na jedno vdechnutí...
Stabilní oblasti, které v Pustině existují a jsou tudíž obyvatelné, ovládají městské státy. Jejich dějiny se sestávají z nekonečného řetězce vražedných občanských válek, spiknutí a povstání. Mezi státy navzájem existují tradiční nepřátelství a všechny jsou prakticky ve stavu nevyhlášené a neustálé války všech proti všem. Zrada je zvykem, surovost pravidlem. Jejich vzájemné vztahy jsou zakalené řadou krvavých válek o kontrolu nad jednotlivými městy, významnými koridory a stabilními oblastmi. Na denním pořádku jsou krátkodobě uzavírané aliance proti jednomu ze států, zrada spojenců i krvavé bitvy v Pustině, kde musí jednotlivé oddíly provázet Poutníci.
Pokud vás zaujal rychlý popis settingu, můžete se na něj podrobněji podívat tady v pdf souboru, do kterého jsme zatím shrnuli některé texty, které máme a které by vám mohly přiblížit o co se snažíme. Pokud byste měli chuť k vývoji tohoto settingu přispět (ať již dlouhodoběji nebo jen třeba radou nebo komentářem), budeme jen rádi, pokud se k nám připojíte tady. Tým tvůrců není nijak pevný a každý kolemjdoucí může přispět. Na jakékoli otázky vám rádi odpovíme a těšíme se na vaše podněty.
Za tým NOSu,
Fritzs & Ecthelion
Ecthelion: Schváleno...
Se omlouvám, ale nějak nemám nemám tendle měsíc chuť ani sílu cokoliv dělat... snad mě slezina trochu vzpruží...
Se omlouvám, ale nějak nemám nemám tendle měsíc chuť ani sílu cokoliv dělat... snad mě slezina trochu vzpruží...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti