Postavy

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Postavy

Příspěvek od Ecthelion »

Obrázek

Behold the motivator!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Postavy, to je vlastně to na čem každé RPG stojí a my se jim věnovali trestuhodně málo, takže jse nahodil nějaké svoje myšlenky

Co definuje N.O.S.skou postavu? Co je důležité o dané postavě vědět, a co je naopak k ničemu?

Myslím, si, že nejdůležitějšími vlastnostmi dané postavy bude povaha, ideologie a cíle, zdroje jsou víceméně barva.

-povaha:charakterové aspekty dané postva (zbabělý, konflikt méněcennosti, agresivní, samotář, bezcitný, chladný apod.), kdykoliv se takříkajíc "hraje na city" jsou volány aspekty z této skupiny, ač jsou city velice "ímou end unkchůl" každý nelobotomizovaný člověk je jimi do jakési míry vybaven a velice podstatně ovlivňují jeho jednání, osobně bych považoval z herního hlediska za výhodu, když jsou některé povahové rysy v konfliktu (nemusí to být konflit nijak zásadní) jelikož to generuje rozpolcené osobnosti, které může být zábavné (svým způsobem) hrát, nicméně samozřejmě NGE bych z toho dělat nechtěl.
-ideologie:co postva vyznává (zde bych použil generátor frakcí, jelikož celkem dobře popisuje co postava vyznává, případně by bylo taky možné danou ideologii popsat přímo ve větách) zde se zase hraje o to, čemu postva věří, ideologie je by měla být koherentní a bez vnitřních konfliktů
-cíle:co postava chce dosáhnout (zasadit strom, postavit dům, zplodit syna, zbavit se zohavující mutace, cokoliv...) mělo by jít o pár bodů viděl bych to na 4ři, přičemřž dvy cíle by měly být krátkodobé, jeden dlouhodobý a jeden by měl být nesplnitelným snem, cíle by neměly být v zásadním konfliktu s povahou, či ideologií a rovněž i samy se sebou.

-zdroje:co postava umí, co vlastní (schopný střelec, puška, náboje apod.) pomocí tohoto postava překonává překážky, si myslím, že je to víceméně barva, protože vnitřní konflikty postav a vzájemné konflikty postav jsou IMHO mnohem víc kchůl, než konflikty s nepřátelským prostředím a tyto koflikty, byť ve finále řešeny např,. tou puškou vznikají mezi cíly idelogií a povahou.
--------

Vnitřní konflity postav
-považuji je za velice podstatné, prohlubují charakter a vůbec vedou k zajímavé hře, v podstatě jakýkoliv "encouncer" v Pustině, či město by mělo obsahovat něco, co vyhodí postavu z její rovnováhy.
Například: Poutní Akel stojí před rozhodnutím, zdali poslat jednoho člena z rodiny kupců, kterou provází na jejich útěku z městka, kde jim kvůli vyznání začala hořet půda pod nohama na průzkum skalního koridoru, kde tuší nebezpečnou anomálii, ale není si jistý, zdali tam zkutečně je, či riskovat a zjistit to sám, jelikož jako poutník má větší šanci, že na případné setkání s anomálií přežije,což se mu nijak nelíbí, jelikož je poměrně dosti "opatrný" (rozuměj zbabělý) popřípaqdě zdali raději zvolit jinou cestu. Jeho situace je o to složitější, že jsou pronásledováni a když se vrátí, mohli by je pronásledovatelé dostihnout. navíc takříkajíc "něco cítí" ke kupcově dceři a ví, že kdyby kupci řekl, že má někoho poslat na průzkum, byla by to právě ona. A ayb nebylo všmu zlému konec kodex průvodce který vyznává má pravidla, které zakazující vystavit zákazníka riziku.
-takže v tomto trochu extrémním případě máme konflikty snad ze vším, poté co se Akel nějak (jedno jak) rozhodne vyřeší se barvový konflikt s prostředím, nicméně hlavní sranda dle mého názoru spočíví v právě v vnitřních konfliktech, spíš než v těch vnějších (které zase na druhou stranu mohou být kchůl jiným, dejme tomu pulpovějším, způsobem)

Konflitky mezi postavami
-nejspíš sice řešené pomocí zdrojů, nicméně zase se jedná o svého druhu vnitřní konflikt, až na to, že iniciovaný z venku...

Konflikty s prostředím
-můžou být kchůl, když jsou dobře podány... nicméně pokud nerozvíjejí nějaký jiný konflikt, strácejí dle mého názoru na potenciálu.
---------

Takže osobně si myslím, že pravidla pro tvorbu postavy by měla nějak hráče nutit ke generování postavy, kterou lze dostat do nějakých vnitřních konfliktů, poté už je asi celkem jedno jaké má postava zdroje, takže bych zdroje limitoval jedině pomocí hráčské domluvy a zdravého rozumu, jestli někdo opravtu potřebuje hrát supersilného kybermutanta s implanovaným kognitivním urychlovačem a feromonovými žlázami díky nimž mu žádná neodolá, ktetrý aby tomu nebylo málo prochází Pustinou v kokpitu svého 20ti metrového těžce ozbrojeného magtechového mecha, kouře jeden kubánský doutník za druhým, proč mu v tom bránit, když jej dokáže podat jako zajímavou a mnoharozměrnou postavu...
Taky by se postavy měly dávat dohromady skupinově.
---------

A teď k tomu zajímavému: generování zdrojů a ideologií by se dalo podle mě řešit pomocí featů, podobně jako se tvoří frakce, nevím jestli je to vhodné pro povahu a určitě je to nepoužitelné pro cíle...

Nějaké další nápady...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Skilly do FATE: cílem je vytvořit nějaký obecný seznam skillů, ze kterých budou hráči vybírat, aby nebyl problém, nebo neměli moc vzájemně se překrývajících skillů

Fyzické:
-běh
--běh je schopností rychle se pohybovat, názvy pro skill by měly být např. sprint, "vytrvalostní lov" (jeden by tomu nevěřil, ale trénovanej člověk uštve antilopu) taktický ústup apod.
-šplh
--schopnost dostat se na nepřístupná místa: horolezectví, jeskyňařina apod.
-"akrobacie"
--všemožné skákání zachytávání se, zmírnění pádu apod. např. skok o tyči.
-plížení
--scopnost nebýt detekován např. plížení, kamufláž...
-vrh
--házení věcí od oštěpu po granát...
-boj beze zbraně
--kung fu, karate, jiu jitsu, sumo, hospodská rvačka a vše na tento způsob
-ozbrojený boj
--cokoliv od ředmihu po katanu...
-střelba primitivní zbraní
--střelba lukem, prakem, či foukačkou
-střelba "střelnou" zbraní
--střelba jakoukoliv zraní kde se mašká spoušť tudíž bych sečm řadil i mechaniskou kuši, nicméně patří sem pistole, revolvery, plasmové pušky
-hbitost¨
-karetní triky, kapsářství...

Percepšní skilly
-"ostré smysly"
--"spot check skill", samozřejmě může být orientován, např. výborný sluch, psí čich a mnoho dalších.
-"prohledávání"
--schopnost něco cíleně hladat a najít/zjistit, že to tam není příkladem budiž: sbírání minerálů na poli, hledání min
-"orientace s vyřazeným primárním smyslem"
--pohyb po slepu
-stopování
--schopnost sedovat stopy zanechané pohybujícím se cílem
-jízda
--jízda na zvířeti, skill asi podle druhu zvířete
-řízení
--řízení auta, pilotování zděného letadla apod.

Mentální
-znalosti
--znalost daného oboru, např. chemie, architektura, historie N'gisi, pěstování čiroku apod.
-výroba primitivní*
--štípání pazourku apod.
-výroba řemeslná*
--kovářství, hrčířství, kolářství apod.
-výroba strojová*
--cokoliv co využíví při výrobě stroje: např obrábění kovů na soustruhu
-výroba magtechu*
--schonost navrhnout a vyrobit vlastní kus magtech
-ovládání magtechu
--schopnost zacházet s známým magtechem, specializace je spíše podle místa výroby, než podle typu.
-medicína
--schopnost léčit nemoci, otravy, popáleniny, omrzliny a drobná zranění, nic co by vyžadovalo chirurgický zásah
-chirurgie
--schopnost operovat lidi tak, aby zákrok přežili a popřípadě se i uzdravili
*pozn: výrobou se rozumí i údržba a oprava!

Sociální
-domluva
--smlouvání o cenách, ukecávání, způsob jak někoho přesvědčit o své pravdě
-zastrašování
--hrozivý postoj, vydírání, vyhrožování, způsob jak někoho přesvědčit o své převaze.
-lhaní
--celkem jasné, patří sem: mystifikace, mlžení, falešný útok a cokoliv dalšího co tematicky sedí a je kchůl
-"spřátelování"- nenapadl mě žádný solidní název.
--schopost změnit vztah někoho k někomu, většinou sobě: pařba, svádění apod.
-etiketa
--schopost společensky přežít v určité společností: příkladem budiž: dvorská etika, čajový obřad, being gentleman, a rovněž i cílené hovadské chování.
-zhánění informací
--schopnost zeptat se na tom správném místě v ten správný čas.

Mutační
-užití mutačního potenciálu
--použití dané mutace, např látaní pomocí blanitých křídel.
-cit na Pustinu
--schoponost vycítit přítomnost anomálie

-univezální skillslot na nesmysly
--od kreslení po air guitar.

Možná by nebylo od věci počet jednotlivých skillů snížit, takhle je jich až skoro moc.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Tak sem se rozhodl navrhnout nějakou tu postavu:

Jednorukej

"Jednorukej" je velice vysoký hubený mladý muž velice světlé pleti pokryté takřka od hlavy k patě pokrytý tetováním a postarádající pravou ruku. Chodí oblečen jednoduše a minimalisticky. Nosí sebou dlouhou zdobnou dýku.

Pochází z primitivní komunity odkud odkud byl vyhnán za krádež (což je taky důvod proč mu usekli ruku). Na rozdíl od většiny lidí, co je potkal podobný osud v Pustině přežil, což se stalo díky tomu, že potkal karavanu a která ho umírajícího zachránila a poutník který ji vedl v něm vicítil určitý talent a proto jej učinil svým pomocníkem a když po několika úspěšných cestách poutník zemřel kulkou nájezdníka stal se Jednorukej poutníkem na volné noze.

Povahou je zamlklý, nicméně když na to příde velice vznětlivý. Rád dokazuje lidem, kteří nejsou v Pustině tak zkušení jako on svoji převahu. Má silnou nedůvěru k jakékoliv vyspělé technice a ještě více k magtechu. Chlastá.

Systémově:

Alkoholik +
Jednoruký ++
Vysoký +

Ostré smysly +++
vrh ++
stopování +++
plížení ++
hbitost +
výroba primitivní +
šplh ++
prohledávání +
běh +

-Doufám, že ty skilly mám správně...Nicméně... otázka je, sedí vám postva na tendle způsob!? Změnili by jste něco?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Jednorukej není špatná postava - trochu tomu chybí atmosférické povídání okolo, ale jako raw základ super. Zkusili jsme udělat další - Smrtihlava.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart »

neměl by tam bejt nějakej aspekt jako "poutník" nebo "mutant", aby se odlišili jedinci z pustiny od obyvatel stabilních oblastí?

fritz: nacpal bych tam víc psychologie, nějakej vnitřní rozpor (o tom ta pustina trošku je, ne?), aby bylo co hrát. A taky co s nim dělápustina, jakym směrem ho mění, ať už fyzicky nebo psychicky a jak se s tim vyrovnává. Ecthelion má pravdu s tou vomáčkou, ale touž je technická, že jo.
ecth: nápodobně, i když už tam toho máš víc, taky bych dodal nějakej rozpor, nebo aspoň cíl (touhu, směr, ...).

tak já si taky ňákou načrtnu...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Ecthelion: Pěkné :D !
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Pěkní, to jsou mutanti, nebo jací kamarádi?
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Invictus: Souhlasí, mutantíci... no nejsou roztomilí? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

V novém pdfku jsou dvě nové postavy - Ace Spadová (jméno je popravdě inspirovaná nejmenovanou písní od Motörhead $D) a Kazatel. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti