Co se Vám na NOSu líbí a co nelíbí...?

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Co se Vám na NOSu líbí a co nelíbí...?

Příspěvek od Fritzs »

Prosím o nějakou konstruktivní kritiku (i když je to celý špatně začněte znova je svým způsobem taky konstruktivní :>:o/ )... I Když se do tvorby aktivně nezapojujete, prosím Vás o to aby jste přispěli svým názorem, a to jak na setting, tak i na způsob jakým je to organizováno...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Možná trochu moc snaha obsáhnout všechno a zařadit všechno? Aby z toho nebyl další postapokalyptický setting, nemastný, neslaný... naopak ještě pomíchaný s chaotickou magií...
Možná by to chtělo vymyslet nějaký přesný mechanismus, jak pustina funguje, jak vznikla a vůbec ty věci "jak to doopravdy je"... ne snad proto, aby se to někdo mohl dozvědět, pouze jako pracovní verse, ze které by se vycházelo, aby to pak někam příliš neulítávalo.

Jinak mám pocit, že někdy na začátku byla řeč o tom, že jde o planetu Zemi... je to tak nebo se pletu...? asi se pletu, že? Nebylo by kchůl, kdyby to nakonec planeta Země byla? něco na způsoby planety opic... dnešek by byl už samozřejmě zcela zapomenut... jen občas by bylo možné narazit v poušti na odvátou ceduli s prapodivným nápisem "здравствуйте в Москвe" či tak něco... :>;o)
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
noldo
Příspěvky: 100
Registrován: 2. 10. 2006, 19:57
Bydliště: Praha 5 - Smíchov

Příspěvek od noldo »

Tedy jako nezávislý cizí pozorovatel bych to rád zhodnotil, ale je toho tu vážně moca nedá se v tom vůbec vyznat.

Rád bych možná i nějak spolupracoval, ale je tu v tom děsný mrdník.
Uživatelský avatar
noldo
Příspěvky: 100
Registrován: 2. 10. 2006, 19:57
Bydliště: Praha 5 - Smíchov

Příspěvek od noldo »

Jo a jestli jsem to dobře pochopil, tak jedinná ústřední myšlenka světa a hry je, že je tam jakási divná pustina, kde je možné vše.. hmm to teda nic moc... Není tam atmosféra, ve WoD mám zajímavé originální postavy na hraní, zajímavé konflikty... nemáte tam nic centrálního.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

noldo: Mě osobně to připadá jako dostatečně zajímavé prostředí... ano a přiznám je v tom na první pohled bordel, jelikož je to zatím v dlouhé fázi dokončování příprav.

Proč mi prostředí připadá zajímavé?

Jelikož se mi líbí Stalker (kniha a film, hra ne) Kaze no tani no Naušika (mám na mysli spíš mangu jak animáč) a koneckonců aji Kino no tabi a Warhammer, kerým je to taky lehce inspirovaný.

Proč si myslím, že to má atmosféru?

N.O.S. je postavený právě na Pustině a na tou, že je v ní možné vše, a všechno to je většinou smrtelně nebezpečné, takže se tam moc nedá žít, vtip je v tom, že v Pustině sou stabilní a od sebe oddělené oblasti, kde se žít dá, přičemž v každé té oblasti je trochu jiná politickokulturní situace, a konflikt vzniká právě při onom střetu kultur, o čemž by to tak trochu mimo jiné mělo být.

Proč si myslím, že to může produkovat zajímavé postavy?

Kvůli míře volnosti, v N.O.S.u není nic, kromě základních kulis dané, takže si každý může v jejich, podotýkám verlice širokém rámu, stvořit jakoukoliv postavu s jakýmikoliv ať už vnitřními, či vnějšími konflikty (a BTW: Pustina fachá jako silný mutagen. takže i jakkoli bizarními fyzickými a duševními charakteristikami, třeba něco na způsob upíra je v rámci N.O.S.u zcela realizovatelné)

Ale není to zatím ani zdaleka v nějaké publikovatelné fázi, tož to ani tak silnou atmošku jako WoDy mět nemože :wink:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
NeoWorm
Příspěvky: 6
Registrován: 6. 7. 2007, 22:17

Příspěvek od NeoWorm »

Jakožto nezůčastněný pozorovatel kterého tehle projekt celkem zaujmul bych se taky rád trochu vyjádřil.

První dojem ze projektu - anime typu Kaze no Tani no Nausicaa, Gin`iro no Kami no Agito, Now and then here and there, možná trochu Cannon fodder... vše říznuto trochou Final Fantasy.
Jako nápad na RPG setting dobrý ale oproti filmovým verzím tomu chybí nějaké pojítko - nějaké poslaní. Tyto filmy jsou vždycky dost umělecké a poměrně hodně sází na atmosféru bezůtěšnosti podpořenou tím že se nic moc extra nevysvětluje (předně v Now and then, a Cannon Fodder). A navíc vysvětlování většinou nikoho příliš nezajímá. Což ovšem nebude platit o hráčích - ti budou chtít vědět všechno a hned.
Východisko je pravděpodbě jen jedno - vymyslet nějakou všeshrnující legendu která by svět více či méně logicky vysvětlovala (spojovala), a zároveň poskytovala nějaký stín východiska. Hlavního záporáka(který vlastně ani nemusí existovat, pouze se o něm vypráví), sociálně/politicko/utopické řešení atd... prostě cíl kterého by se postavy mohly chytit. Jinak se obávám že by se svět omezil na hrstku nadšenců... (nejsem si úplně jistý jestli jsem nějakou takovou legendu neminul, nepročetl sem zatím uplně všechno, ale pokud tu něco takového je asi by to mělo být na nějakém viditelném místě)

Zároveň mě trochu děsí ta přílišná rozdílnost jednotlivých měst - chtělo by to nějaké hranice, jak nahoře tak dole. Pokud se někde nosí buřinky a jezdí na kole a o kousek dál se žije v jeskyni ve zbytkách kůží z muatanta aniž by tyto dvě kultury o sobě měly sebemenší ponětí je něco trochu nevyvážené...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

NeoWorm: Moc díky za komentář - čím víc jich bude, tím líp.

Ohledně prvního dojmu - osobně Kaze no Tani no Nausicaa, Gin`iro no Kami no Agito, Now and then here and there neznám a nikdy jsem neviděl, Cannon Foder znám jenom počítačovou hru, Final fantasy nemám moc rád a anime nesnáším celkově vůbec dobře... $D (takže ve chvíli, kdy se to změní na anime, končím s projektem $D)

Nevím jestli tam nějaký záporák nebo společná nosná věc musí být... zdá se mi, že lepší bude vytvořit otevřený systém bez toho... pokud tam někdo záporáka bude chtít, dodá si ho... pokud bude chtít legendu o konci světa, udělá si ji...
Pokud hraješ v nějakém trochu reálném světě, nejsem si jistý, jestli tam nějaká nosná myšlenka je... prostě svět existuje... a hráči, vypořádej se s tím... $D

Ohledně rozdílnosti - opět se mi zdá, že to není na závadu - prostě vytvoříš velkou šíři, kterou pak hráči mohou nebo nemusí využít... každému co jeho jest...

Nebo to vidím nějak pokřiveně? Co si myslí ostatní?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

NeoWorm: Za prvé sem velice rád,že se o tento polomrtvý projekt někdo zajímá, třeba i znova ožije...

Co se vysvětlování týče, ječ to jednak velice složité a možná i trochu zbytečné, koneckonců i White Wolf opustil celé oWoD (původní WoD, Vampire: the Masquerade apod.) a přešel na settingově podstatně lehčí nWoD, nicméně vymyslet nějakou jednotící legendu, popřípadě několik legend proč došlo k vzniku Pustiny by asi neměl být poblém...

Ta rozdílnost je hlavním zájmem, jednak zajišťuje pestrost a za druhé se tím podtrhne vykořeněnost hráčských postav...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Ecthelion: Cannon fodder je takové Ecthelion friendly anime, u kterého by člověk neřek, že se jedná o japoskou produkci, kdyby to se tam nemluvilo japonsky... spíš než klasické anime to připomíná filmy Karla Zemana...

NeoWorm: Kerou Final fantasy... já sem hrál jenom IV a tu mi to moc nepřipomíná...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Taky díky Neowormovi, myslím že bysme s tím mohli zase něco udělat, čas bych měl, fantazii snad taky.
Já nic ze jmenovaného anime neznám/ neviděl jsem a ani si nemyslím, že by to celé muselo mít nějakou nosnou myšlenku či hlavního záporáka (v našem případě je to v podstatě Pustina, když jsme u toho), nemyslím že se chceme podobat jakémukoliv anime či hře, ačkoliv zdá se někteří tvůrci z toho vycházeli :) . Navíc pokud už bude třeba něco takového vyjádřeno tak jako jedna verzí na tomto světě, s tím že třeba hlavní záporák stejnak nelze porazit, či zničit (podobně jako běžný křesťan nikdy neporazí Satana, apod.)., A lokálně by to pak mělo dosti omezující efekt, tedy omezovalo by to volnost tvorby jednotlivých měst. Jakože nějaké předpřipravená města asi budou, ale zbytek by měl zůstat na hráčích settingu, takže žádná mapa světa, jako má třeba tuším FR, asi nehrozí.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Fritzs: Ecthelion friendly... $D Tos mě vážně dostal... $D

Invictus: Souhlas, pokud si to dobře pamatuju (jakože ano), pak setting byl zamýšlen jako otevřený systém, kde si hráči vlastní svět vytvoří sami (s tím, že jim tam dáme pár příkladů).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
NeoWorm
Příspěvky: 6
Registrován: 6. 7. 2007, 22:17

Příspěvek od NeoWorm »

Ono "budou li hráči chtít vymyslí si..." je sice pěkné ale spousta hráčů si prostě nevymyslí, takže nějakou inspiraci by to podle mě chtělo.

->Fritzs Myslím konkrétně Final Fantasy 6 kde se objevuje kombinace magie a techniky zvaná Magitek

Jinak malý nástin anime co jsem zmínil
Kaze no Tani no Nausicaa - Země je zničená po válce s božími bojovníky (obrovští biomechaničtí roboti). Většinu země teď pokrývá pustina která má podobu lesa plného zmutovaného hmyzu, který ale není agresivní dokud nemá důvod. Celý les je plný pro lidi smrtelně jedovatými sporami které se šíří větrem a postupně pustinu rozšiřují. Existuje už jen málo míst kde mohou lidé žít - jedno z nich je Větrné údolí kde žije hlavní hrdinka...

Now and Then, Here and There - Svět kde již téměř není voda protože se spotřebovává při výrobě energie. Většinou jen poušť, sem tam malá vesnička živořících lidí. A potom samozřejmě pevnost šíleného Hamda posedlého válkou a dobýváním, který násilím nutí lidi z vesnic sloužit v jeho armádě a chovat se jako bezcitný stroje na zabíjení. Jedinou nadějí pro svět je malá holčička která zázračně dokáže ovládat a tvořit vodu - na úkor vlatního zdraví. Celé je to beznadějně bezůtěšné a na to jakým způsobem je to kreslené nebývale kruté.

Gin`iro no Kami no Agito - Podobně jako minulé anime postapokaliptický svět který napůl ovládly rostliny a napůl ho zničil člověk (poušť a les). Narozdíl od minulých anime tohle není zas až tak povedené z dějově myšlenkového hlediska, ale pěkně to vypadá.

Cannon Fodder - krátký příběh popisující jeden den ve městě kanónů - město kde se celý život točí pouze okolo ostřelování podobného nepřátelského města z tisíců děl rozmístěných po celém městě. v celém příběhu je jeden záběr na okolí města - celé je rozbombardované od výstřelů z děl.

Podle mě by se každý z těhle příběhů klidně mohl odehrát v pustině která se tady tvoří. Vřele doporučuji někde si tyhle věci sehnat a zkouknout. (Agito a Now and Then jsou na Youtube...)
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Hezké, to tomu dává docela zajímavý rozměr. Popravdě možnost že v naší Pustině se může odehrávat vše zmíněné je vážně super. :)
Otázka je co s tím uděláme, a pokud vůbec něco. Co třeba vytvořit i nějaký mythology builder. :P
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Invictus: V podstatě ti stačí city builder a nějaká celosettingová nosná myšlenka něco jako Vayleni v Burning empires, nebo Pustina a jí způsobená separace od ostatních komunit v NOSu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Příspěvek od PardGalen »

Tak jsem si neco precetl a zaujalo me to. System skladacka me osobne vyhovuje a dokazu se s tim vyblbnout a rozhodne bych to nevidel jenom na postapokalipticke prostredi. Teda pokud z toho nechcete udelat ciste postapo setting, ale z toho co jsem cetl (pouze jenom N.O.S.- k čemu jsme zatím dospěli, vic jsem toho neprosel a popravde ani nemam moc chut se v tom prehrabovat) ten dojem nemam.

Delat nejakou vseshrnuji legendu je podle me zbytecne a k nicemu. Maximalne jako inspirace nebo pro lidi line co nechteji nic vymyslet.

Me se na tom libi prave to, ze je to hodne volne a da se vytvorit mnohe. Treba i ta Tolkienovska fantasy. Trpaslici a elfove jsou stejne jenom mutanti. :wink:

A kdyz uz jste u toho co vsechno vam to pripomina, tak bych jeste prihodil Alej prokleti od Zelazneho. :)
Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti