Městské státy

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Allathay: Původní myšlenka "vypůjčena" z Burning Empires... nicméně tady se bude mezi jednotlivými městy cestovat, takže to bude chtít ještě možná trošklu zapracovat... aspoň na nějakém základním náčrtu ekonomických a vojenských vztahů apod.l

Ve finále, až bude hotovej burner, taky by nebylo od věci udělat nějaký city sheet a přiřadit městům staty... přecejenom, jesi budou jednotlivé session fachčit stylem opoušníme město A, deme do města B, sme v městě B... tak jich postavy navštíví celkem hafo, takže by to asi smysl ve jménu zjednodušení práce pro GM mělo...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Pojďmě skusmo vytvořit pár měst, jinak ty burnery nedoděláme...

Takže začnu: Nechtěl bych přímo nějaké miniaturní městečko spíš nějakou rozsáhlejší obydlenou obast, ale na druhou stranu neseděla by mi žádná velká hustota obyvatelstva, měly by to být něčím zvláštní, asi bych to viděl na stabilní anomálii, a nechtěl bych je nijak vyspělé, nicméně parní stroj by znát mohli... jo a líbilo by se mě hodně uzavřené a xenofobní město, mohl by to být vlastně obří klášter, kde se stále vyznává nějaká odnož staré víry... co vy na to?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Fritzs: Myslíš abychom jeli podle toho burneru který existuje a zkusmo jich pár udělali nebo jich pár zkusmo udělali a pak na nich zkusili burner?


Jinak ten tvůj návrh na město nezní špatně - jako stabilní anomálie se mi nějak zalíbila zasněžená oblast s nízkou teplotou. Pro klášterní (církevní) stát podle mě ideální...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Ecthelion: Já bych prvně zkusil udělat město pár měst a pak je napasovat na burner, tak bude líp vidět, co v burneru ještě chybí...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Město je postaveno v horách, prakticky ve skalách. Ne uvnitř, ale v průsmycích, mezi skaliskami, je hodně rozlehlé prakticky jeho délka je udávána na několik mil. Město má několik dominant. První z nich jsou brány/hradby oddělující město od okolního světa, jsou vysoké a mohutné (aka helmův žleb). Druhou dominantou je majestátní kamenná katedrála a její okolí. Po celém městě jsou rozmístěny vysoké "úzké" věže - minarety. Je jich spousta a pokrývají rozlohu města, a jsou opticky propojeny - z jednoho minaretu jde vidět minimálně jednu další. Minarety slouží jednak k přenášení informací (tajným jazyko-zpěvem) a druhak klasicky k ranním a večerním motlitbám, které prakticky ohlašují začátek a konec dne (což je v případě polární noci i praktické).
Zpět z výšky na zem. Jednou ze součástí města jsou i doly, které nejsou nijak odděleny od části města - jsou jeho součástí. těží se převážně kámen (bílý a modrý-stavební materiál a obchodní komodita) a Libertium (speciální ruda). Ulice města jsou po většinu roku pokryty sněhem (hlavně výše položené části města) a tak není vyjímkou potkávat lyžníky na ski (lyže). Těžší náklady převáží jaci, kteří jsou zde vysoce cenění až posvátní. V kontrastu pak působí využití parních strojů zejména v okolí dolů a gyrokoptér - v oblastech s vysokým převýšením. Nicméně střed města si zachovává původní ráz, hlavně kvůli silné církvi, která není příliž velkým fandou technologií. Z obchodní části města pak vede železnice do okolního světa - podzemními tunely.
Tunely jsou také nejnebezpečnější části města, protože jsou okupovány rebely. Proto bývají vlaky poměrně slušně ozbrojeny. Železnice vede do podzemního města, kterému neřekne nikdo jinak než Překladiště. Překladíště je težce underground město (zločinnost a podobně) a je tepnou mezi městem a zbytkem světa.
Zpět do města, ve zkratce. Architektura - převážně kamenné stavby. Politika - Církev, Sněžná Legie (vojenské zajištění města) proti rebelové.
Jídlo - chov v závětrných částech města, lov v divočině (uplatnění Poutníků) a dovoz

Zbytek bych nechal otevřený pro další burning.


Snad nevadí že jsem se rozepsal víc než zkratkovitě ;)
Naposledy upravil(a) jonka dne 19. 3. 2007, 00:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Protože kombinace minaretů (kterým jonka navíc říká mešity) s katedrálou mě poměrně děsí, zkusím nahodit další město (můžeme jet dvě separátně):

Urtol

Město samo leží v mírné Pustině a z velké části pod zemí. Na povrchu je pouze velká pevnost vystavěná z kamene, ze které četné komíny stále chrlí hustá temná mračna dýmu nad krajinu, kde se mísí s prachem Pustiny. Za masivními zdmi pevnosti (které často dosahují tloušťky okolo šesti metrů) se ukrývají kasárny, sklady, prostory vymezené pro obchodníky a cizince a také Sídlo vládců. To pravé město se však ukrývá pod zemí. Pod pevností jsou vyhloubeny kilomety chodeb, šachet, sálů a prostorů, kde sídlí naprostá většina populace v téměř naprosté tmě.

Vládné zde úzká skupina tří šlechtických rodin, jejichž zástupci zasedají v Radě deseti, nejvyšší autoritě a rozhodující síle města. Příslušníků této privilegované vrstvy je asi okolo šedesáti a žení a vdávají se pouze mezi sebou. Všichni členové šlechtických rodin skrývají své tváře pod maskou a mezi nevolníky se předávají klepy o tom, že jsou silně zmutovaní a masivní degenerace ukrývají před poddanými pod maskami. Jak je to doopravdy neví ale nikdo.
Rada deseti vládne městu železnou rukou a své poddané udržuje v nevolnictví místy srovnatelném s otroctvím. Životní podmínky obyvatel jsou velice nuzné a často kruté - často prožijí celý život hluboko pod zemí skoro v naprosté tmě, aniž by se jednou podívali na oblohu. Mezi populací se pomalu začíná projevovat dědičná deformace, která posiluje ostatní smysly (sluch, šestý smysl pro orientaci v prostoru) na úkor zraku. Obyvatelé jsou pod dohledem Stráže (ozbrojené složky supolující jak armádu tak policii) a jsou vystaveni rozsáhlým represím. Stráž užívá rozsáhlé sítě udavačů a špiclů, kteří infiltrovali mezi dělníky. Na rozdíl od okolních měst jsou členové Stráže vždy místního původu, žoldnéři Urtol pohrdá. Členové Stráže vybraní mezi obyvatelstvem jsou povzneseni nad obyčejné nevolníky, získají postavení, dobré jídlo a přijatelné životní podmínky, jsou proto Radě deseti vděční a často až fanaticky věrní.

Hluboko pod zemí spočívá v masivním sále připomínajícím loď katedrály prastarý Stroj, který údajně udržuje stabilitu v podzemí, které by normálně bylo pro vliv Pustiny a anomálie prakticky neobyvatelné. Nevolníci šestnáct hodin denně dřou a lopotí se, aby nasytili výhně Stroje a udrželi jej v provozu. Dolují uhlí v šachtách, které jsou často už mimo stabilizující vliv Stroje, převážejí jej a to pak je přikládáno do kotlů, které pohánějí Stroj, který tiše přede v hlubinách města. Ať již je to zásluhou Stroje nebo z jiných důvodů, je pravda, že v podzemí existuje bublina stabilní oblasti za kterou vliv Pustiny neproniká. Mnohé důlní šachty a štoly však vedou už mimo stabilní oblasti. Nikdo neví, zda stabilní oblast vytváří Stroj nebo jeho nepřetržitý provoz slouží jinému účelu. To by mohli vědět snad pouze členové Rady deseti.

Celá populace je nasazena k udržení Stroje v nepřetržitém provozu, Urtol je tak zcela závislý na dodávce potravin a dalších nezbytných surovin zvenku – především z Tragu, menšího podrobeného města pod dohledem urtolského maršála a dalších dvou měst, které uzavřely pod hrozbou zbraní Stráže kontrakt na dodávky nezbytných surovin. Urtol je velice agresivní a ochoten nasadit ihned oddíly Stráže proti komukoli kdo by ohrozil jeho zásobovací cesty životně důležité pro přežití města.

Vládnoucí třídu tvoří šlechtické rody, jejichž vláda je opřena o zbraně Stráže. Pod patronátem Rady zde funguje Církev Stroje, která uctívá Stroj jako božskou entitu a přináší mu oběti a slouží bohoslužby za jeho fungování. Patriarchu Církve potvrzuje Rada a sama Církev, přestože částečně nezávislá a snažící vymezit se vůči vládě, je prolezlá špicly Stráže a většina obyvatelstva (i když věří v božskou podstatu Stroje, který jim dává podmínky pro život) Církví opovrhuje. Další, neoficiální a pronásledovanou náboženskou organizací je Kult světla. Věří v příchod Mesiáše, který odvrhne Stroj a vyvede své věrné ze tmy do světla, kde si budou všichni rovni a nebude pánů a nevolníků. Mezi dělníky se tato nová víra i přes pronásledování poměrně silně šíří a hereze Světla už pronikla i mezi některé členy Stráže, což přivádí Radu deseti k zuřivosti. Již obvinění z příslušnosti ke Kultu je dostatečným důvodem pro zatčení a věznění (usvědčení členové Stráže jsou na místě popraveni). Nečetní kněží Kultu slouží obřady v opuštěných štolách mimo dosah Stráže. Dalšími frakcemi je několik skupin povstalců operujících z chodeb a oblastí, které nejsou pod kontrolou Rady. Nemohou se postavit skvěle vycvičené Stráži, chabě vyzbrojení vzbouření dělníci proto přepadají osamělé hlídky a provádějí sabotáže. Jednotlivé povstalecké skupiny spolu příliš nespolupracují, nepředstavují proto zatm pro Radu větší nebezpečí. Naprostá většina členů povstaleckých oddílů se hlásí ke Kultu světla. Hluboko v opuštěných chodbách žijí skupiny mutantů, které se snaží vyhýbat kontaktu s urtolskými, i když v poslední době se mezi některé jejich klany začíná pomalu šířit učení Světla.

Urtol je kromě existence Stroje (který již funguje jistě několik děsítek let a možná i stovek – vědomí o původu a principu fungování Stroje se ztratily v čase) poměrně silně zaostalý – neužívá se zde ani parního stroje (který ale jinak Stroj pohání) a kromě výzbroje Stráže jsou na úrovni středověku. Oddíly Stráže nosí hnědé uniformy s rudým znakem Rady na hrudi a jsou vyzbrojeni puškami s bodáky a dlouhými noži pro boj v užších prostorách. V dolech často užívají plamenomety na přírodní asfalt, který se zde také nalézá – obávaná zbraň mezi povstalci a mutanty.
Naposledy upravil(a) Ecthelion dne 25. 12. 2007, 12:48, celkem upraveno 1 x.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Ecthelion píše:Protože kombinace minaretů (kterým jonka navíc říká mešity) ...
a jo, to mi ujelo :roll: :oops:
: )
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Loď

Vlastně ani ne tak město, jako obrovská kruhová ocelová konstrukce pozvolna plující ve výšce několika metrů nad mělkou Pustinou. Ze střechy, nebo spíše střech ční stovky komínu, chrlících páru a různobarevný dým, antén a měřících přístrojů z prostřed ční několika metrová oceová věž zakončené řadou velkých zlatých cívek, po stranách se ježí kulometnými hnízdy, ze spodu visí k zemí celé řada žebříků a několik kotev, kterými se Loď může v případě potřeby ukotvit.

Vnitřek Loďi je tvořen dlouhými, úzkými a temnými chodbami kde se po stěnách a stropě táhnou desítky propletených trubek a kabelů, osvětlených jen slabou narůžovělou záři doutnavek a nespočtem malých kajut, z nichž většina slouží jako skladiště paliva a techniky.

Posádku Lodi tvoří asi tři stovky vědců a techniků, z nichž téměř všichni trpí různě závažnými mutacemi a nebýt jejich vzdělanosti a civilizovanosti měl by jen málokdo z nich problémy se zapodnutím do mutantských bant žijících v Pustině. Nicméně oproti očekávání je vztah místnmích k většině mutantů z Pustiny velmi chladný, naopak lidé nevykazující žádné mutaci a někteří mutanti jsou (pokud se osvědčí a nejsou použiti jinak) velmi rychle přijati do posádky Lodi.

Nicméně Loď skrývá jedno temné tajemství (jak strašně overused fráze), energii jejím antigravitačním generátorům dodává bytost známá jako "Požírač" uvězněná mezi stovkami mil kabelů a kilometry potrubí v srdci Lodi. Někteří mají za to, že se jedná o zvláštní formu anomálie, jiní tvrdí, že je to mutant s ohromujícími psychokinetickými schopnostmi, nicméně všem je zřejmé, že bez Požírače by nebylo Lodi. A aby mohl Požírač dodávat energii potřebuje potravu a to ne ledajakou, Požírač se "živí", nebo spíš mu umožňují provoz samotné lidské mysli, které do sebe přijímá velice doslova, z celým mozkem. Děje se tak děsivou metodou, kdy jsou oběti amputovány končetiny a vše ostatní, co není potřebné k udržení mozku při životě a poté jsou, napojené na nitrožilní stravu doslova voperovány, stále za vědomí, do zlatých kazet, které jsou poté vsunuty přímo do "těla" Požírače, odkud jsou po spotřebování zase vyjmuty přičemž jediná chybějící část zbytku těla je téměř celý mozek.

Ačkoliv Požíračův apetit není nijak neukojitelný, je stále dostatečně velký na to, aby nutil celou Loď k neustálému, byť pomalému pohybu mezi jednotlivými nemobilními městy a neustálému nákupu otroků a lovu primitivních mutantských tlup, spojenému s dalším zázrakem na lodi a to je což je onen stožár čnící z její střechy, který je ve skutečnosti těžké magtechové dělo. Samo o sobě není tak ničivé a schopné tolika výstřelů za sebou, aby dokázalo jakémukoliv většímu městu výrazněji uškodit, každopádně málokterá vláda je po první demostraci síli ochotna riskovat zjišťování jeho skutečné ničivosti a raději rychle přistoupí na ultimátum a vydá několik odsouzenců, či otroků a trochu postradatelných zásob.

V Lodi je zavedena přímá demokracie, nicméně méně zásadní rozhodnutí řeší rada deseti volená na proměnlivou dobu. Zvláštní mjísto zaujímá Požírač, který může také hlasovat a jako jediný má právo veta, konkrátně tak činí pomocí mikrofonuu, kterým ůdajně poslouchá, co se projednává a panelu se čtyřmi kontrolkami-ANO, NE, VETO a ZDRŘUJI SE HLASOVÁNÍ, za celou dobu existence lodi prý se jen asi v pěti případech nezdržel hlasování.

Historie Lodi sahá hluboko do minulosti, Loď je přez sto let stará a byla vyrobena v mocném a obávaném městě té doby, které v dobách největší slávy vládlo ne desítkám, ale stovkám menších sídel ztracených v Pustině díky své vyspělé technologii, která se taky stala částečně příčinou jeho zániku, když během pokusu o státní převrat došlo k výbuchu v místní magtechové elektrárně, což vedlo k joho totálnímu zničení, uchovala se pouze Loď, kterou měl před zkázou ochránit právě Požírač, dle jedné legendy sám panovník onoho města, nicméně dnes už na Lodi zná celou pravdu jen sám Požírač...


-tak sem měl takovej nápad... :roll: dopíšu až se mi bude chtít...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Teda pánové mazec, jak to tak čtu říkám si, že tenhle projekt má sakra budoucnost. Trochu dost mi to připomíná ten starý dobrý steampunk, což je dobře. Velice dobře. :clap:
Zejtra mi končí škola, takže budu muset taky něco vyplodit, nebo se budu muset stydět. Jo a potom by to chtělo ten burner dát nějak dohromady.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Co jsem se díval, tak prozatimní výtvory jsou víceméně postavené kolem jedné nosné myšlenky (Požírač/Loď, Katedrála, Stroj) - nezařadíme do burneru u tento krok (nějaký hlavní charaktrový nebo odlišující rys)? nebo je to blbost?

Btw. - bude se tomu říkat burner, generator nebo jinak?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Ecthelion: Asiže postup na tvorbu... tedy generator, anžto nic nepálíme (a navíc je ta podobnost s Burnig wheel moc jasně patrná...)

Co se onoho kroku týče, zařadil bych ho jako poznámku n začátek, něco ve stylu: "Každé město by mělo mít nějakouá svoji nosnou myšlenku."
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Ja bych sem napsal Popis vytváření (burning) jaky jsem pouzil nedavno pri sve kampani. Prepsal bych popisky k jednotlivym castem tak, aby sedl na vytvareni mesta. (nekde nechavam v zavorce anglicke nazvy, ktere se mi obcas libi vic)
... jeste bych dodal ze BE nebo BW jsem zatim nevidel, ale koukal jsem akorat na zapisy brnensko-bratislavske skupiny z BE a Metagame od Qualdezara, takze podobnost nevulucuju, ale je spis na intuitivni bazi ,)
Klidne se to muze libovolne zmenit, davam jako navrh. (akorat nevim, jestli na to neudelat extra thread, kdyz tak se to presune..)


- Úvod a příběh (the Story so far)
Uvod do pribehu, mesta. Udalosti co se dely do ted. Nastin o jake mesto se jedna (charakter mesta), nastin atmosfery, prostredi.

- Identifikace
Tady to je trosku komplikovanejsi. V tehle casti mi slo o to, rict si s ostatnimi o co nam pujde, jake typy zapletek bychom chteli resit, jaky by mel byt styl hry, kdo jsou oni, kdo jsme my (jak se pravdepodobne bude svet k nam chovat, na ktere strane stojime) proste takova metagame diskuze. Prevedeno na tvorbu mesta by to melo znamenat nejake status quo, o co ve meste pujde, jake jsou nejcastejsi konflikty, udalosti, co hybe mestem, jaky styl hry(zapletek, atmosfery) muzem od mesta ocekavat, jak se mesto chove k 'cizincum' tj. cestovatelum, obchodnikum, mutantum, jake je chovani lidi uvnitr mesta tedy k osobam postav ktere budou hrci potencionalne hrat.

- Vnitřní vztahy (Inner circle)
Vztahy ve meste, vnitrni i vnejsi. Rozbor jednotlivych frakci, nebo mocenskych skupin, postaveni ruznych skupin obyvatel, osob ve meste, diplomacie, politika. Nicmene neni to dimenzovane primo outside-in. Klidne se muzou resit vztah jedne rodiny k druhe, pokud se bude pribeh odehravat odsud...

- Geografie
Jak mesto vypada, z ceho a kde je postaveno. Architektura. Mapy, čtrtě, suroviny a ostatní 'nehybné' věci. Muze se tady resit i bydleni a podobne.

- Žánrové prvky
Jake zanrove prvky do tohohle mesta naimplementuju, vytvorim (vlaky, pisek, atmosfera atd). Jake historicke dobe se to muze podobat a podobne. Tuhle cast povazuju za hodne dulezitou, protoze se to tyka toho jak se hraci budou ve meste cítit a jak ho budou prozivat. Dulezite jsou i detaily, a prozitky. Napriklad: ve meste je zvykem ze vysocí postaveni lide nosi burinku (nebo cylindr), vestu (nebo smoking), maji cibulovky a cvikr. Nebo treba i charakteristicke chovani: v hospodach v chudych ctvrtich je bezne ze lide nadavaji na vladnouci vrstvu, a radi se bijou se kvuli politice. Urcite bych nic nenechaval jako 'samozrejme' vzdycky stoji za to rict, co je prave na te klasicke dobe tak klasicke.
Kazde mesto by mel byt takovy subžánr. Souhrnně tedy cca: prozitky, chovani, oblekani, atmosfericke prvky, zvyky, udalosti, mluva...
Tady by mely byt vsechny "cool" veci, ktere by jsme chteli/ by mely byt ve meste videt a zazit. ,)

- Dějové a významné postavy (Figures of note)
Postavy co hybou dejem, ktere jsou necim podstatne. Spis ale nez tim, kdo ma ve meste opravdu vliv bych tady uvadel osoby, ktere maji vliv na pribeh(y) ve meste. Nekdy to muze byt ve shode, nekdy nemusi.
Jinak nemusi to byt nutne osoby, muzou to byt spolky, nebo klidne i nezive predmety, napriklad Banka kolem ktere se denne toci nekolik udalosti, trh, nebo treba i (pro mesto zivotne dulezity) vlak.

- Rozebrání částí
Tady je mozno doporobna rozebrat jakoukoliv cast (cast mesta, vztahy, zvyky, atmosfera...), ktera me ve meste zaujala, nebo kterou stoji za to rozvest vice. Hloubce se meze nekladou.

- Kickers
Kickery uvadi vsechno uvedene do pohybu. Jako GM bych si urcite chtel precist jake (konkretni) kickery a zapletky je nejlepsi/vhodne ve meste pouzit, to me hodne uvede do deje, mesta a pomuze mi to se lip zorientovat a vymyslet si vlastni zapletky. Co se tyce hry kickery by pak mely prichazet do hry vzdy kdyz hraci nejak vstoupi do mesta (mesto zije), ale to uz je spis otazka stylu hrani.

- Postavy
.. tady se resilo vytvareni hracskych postav. Z hlediska vytvareni sveta muze jit o vytvoreni moznosti za "koho se da hrat", pripadne vytvoreni nekterych postav, ktere nejsou FoN, nebo vytvoreni archetypu.. Pripadne popis "normalniho" denniho zivota cloveka ve meste.



Cely burning mam pojaty spis jako shrnuti o cem budem plkat, na cem je potreba se dohodnout (delal jsem ho tesne pred sezenim v knajpě) a je to delane pro tlupu lidí, kteri prichazeji s napady, takze nevim jestli se to hodi pro burning jako "generator" pro vicemene jednoho cloveka... mno uvidime, pokritizujte, zavrhnete.. :)
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

jonka: :clap: v podstatě ideální burner (nebo generator), jenom figures of note bych neřešil vždy všude a automaticky, je možné, že postavy v rámci jedné sešny navštíví i několik měst (i když je to nepravděpodobné) a tam by nemělo smysl vymýšlet se s nějakými složitějšími figures of note.

Ideálnhí burner by IMHO neměl jet stalem stap by step, ale tak, aby umožnil z jediného prvku (postavy, žánru) vytvořit komplet celé město, což si myslím ten tvůj celkem spňuje...( i když přiklání celý burner od simulacionismu k narativismu není to na škodu ba naopak...)

No, ale postavy by právěže neměly být z jednoho města (nebo aspoň ne všechny, každopádně každý musí od někaď být, tož by se komunita jejich původu mohla aspoň jako náčrt, taky vypálit)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

fritz: to sem rad ze se to libi :)
co se tyce Figures of note, muze to byt misto toho Places of interest i ve smyslu ze nemusi nutne nejak hybat pribehem, ale jen co se tyce zajimavosti popisu prostredi a podobne tim by se to pak priklonilo vic k simul. Kdyz jsem nad tim vcera premyslel, neco mi tam jeste chybelo, neco jako "umisteni" pro frakce a podobne. Dal bych to vsecko do tohohle bodu, a shrnul bych to pod neco jako "Předměty zájmu".

Co se tyce 'simul burneru' byl bych pro udelat i ten. Jednak kazdemu vyhovuje vic jiny pristup druhak si myslim ze by se dobre doplnovaly.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Ok, vratil bych se zpet k pálení/vytváření. Minule vykopával Fritz s katedrálou, já jsem to "zpracoval"... :P (..ale me se ty minarety v zime s tou podzemni zeleznici libi ,) )
Tak tedka vykopnu ja.


nosná myšlenka: Golemové

další (možné) atmo-kickery:
- Velcí (jako sest muzu) staveji a zaopatruji hradby, stredni (2-3 chlapi) staveji a ruzne pracuji, mensi (1,5 - 0,5 muze) delaji ruzne prace ve meste. Lide z nejnizsich vrstev jsou min povazovani nez golemove.
- zemite mesto, vune potu, vazeliny a oleje, pára
- tri zakladni frakce: Vědátoři - co to vsecko vymysleji, Fabriky (korporace) co to vsecko vyrabi, Rudá pěst (rebelove) kteří protestují a bijou se za svá 'práva'
Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů