Městské státy

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher »

Thunderon

Počet obyvatel: cca 9 000

Město je pohlceno v neustávající bouři, jejíž příčinou je patrně stabilní anomálie. Už po celé generace se sluneční svit neprodral skrze temné mraky a silný déšť s klikatými blesky jsou zde na denním pořádku. Díky tomu je Thunderon protkán odvodňovacími kanály a každou střechu domů ve viktoriánském slohu zdobí kovové konstrukce svádějící energii blesků do několika Ústředen, kde je uchovávána a později využívána.

Thunderon je městem vědy, techniky a pokroku. Vědcům se podařilo využít energetického potenciálu, jež jim poskytuje stabilní anomálie. Odvodňovací kanály se slévají do řeky jménem Andera, která dále teče Koridorem do Voragu. Elektrické Ústředny sbírají a uchovávají obrovské dávky energie z nebes. Většina města je elektrifikována a v hlavních ulicích dokonce nepřetržitě svítí elektrické lampy. Dešťová voda je dále shromažďována v nádržích, kterými jsou vybaveny všechny lepší domy a po nedokonalé filtraci spotřebovávána na každodenní potřeby.

Všudypřítomná vlhkost je ale rájem pro plísně a infekce a absence přirozeného slunečního světla a čerstvých potravin podlamuje zdraví téměř všem obyvatelům. Lékařství je zde sice na velice slušné úrovni, ale i tak nedokáže zvládnout přívaly pacientů. Vědci se snaží najít způsoby, jak posílit lidské tělo a jejich zraky se momentálně upírají na nedávno objevenou Technologii. Experimenty ale zatím nebyly moc úspěšné a docílilo se jen většího počtu mutací u obyvatelstva.

Mutanti mají ve městě čím dál větší zastoupení a oficiálně nejsou nijak diskriminováni nebo postihováni. Postoj normálních lidí k nim je dost individuální, od pohrdání přes odpor po soucit. Dost lidí se ve skutečnosti mutace a mutantů bojí a pomalu se začíná sjednocovat skupina, která je proti používání Technologie.

Ve městě jsou tři velké tovární komplexy, jež k výrobě využívají parní stroje a v omezeném rozsahu i elektřinu. V první se zpracovávají železné rudy, ve druhé se vyrábí předměty každodenní potřeby a zbraně vysoké kvality. Třetí továrna je textilní. Podnikatelé řídící tyto komplexy tvoří Radu tří, jež vládne Thunderonu.

Co se potravin týče, tak je město závislé na zásobování zvenčí. Rada tří se snaží tuto závislost co nejvíce omezit, takže podporuje experimenty se skleníky a Solarionem, jehož záře jak se zdá dokáže plodinám vynahradit slunce.

Většina obyvatel jsou dělníci pracující v továrních komplexech za nepříliš dobrých podmínek. Potravin je málo a pracovní doba činí 14 hodin denně, přičemž výjimkou nejsou ani malé děti. Rada tří slibuje, že tento stav už nebude trvat dlouho, neboť pokroky v oblasti Technologie jsou obrovské a zanedlouho budou potravinově nezávislí díky skleníkům. Rada také neustále připomíná, že právě díky nim jsou prosperujícím městem, jež se rozvíjí neuvěřitelným tempem.

Thunderon žije z obchodu. Jelikož je těžké dopravovat zboží skrze ten liják a bahno z okraje anomálie až do srdce města, tak byla vybudována železnice, která prochází několika Koridory až k satelitním městečkům a dolům okolo Thunderonu.

Thunderonská armáda je malá, ale nikoliv slabá. Jsou do ní vybíráni jen ti nejlepší Thunderonští a potají rekrutuje i z ostatních měst. Má ve svých službách nastálo dokonce i několik Poutníků, kterým ale ve skutečnosti moc nedůvěřuje a snaží se od nich hlavně pochytit triky jak přežít v Pustině. Thunderonské týmy operují samostatně a jednotlivci v nich mají každý svojí specializaci. Dostávají pouze prvotřídní vybavení a v poslední době dostávají i výcvik v používání Technologie. Bohužel jich není moc a tak nedokáží zabránit nepřátelskému útoku v plném měřítku, ani nezvládnou dobýt větší město. Proto Thunderon pořád nedokáže být nezávislý a potřebuje „spojence“, který si ale uvědomuje svojí vojenskou převahu, čemuž odpovídají i podmínky spojenectví. To se Radě tří ani trochu nelíbí a tak všemi prostředky pracují na posílení svého města. Momentálně Thunderonské týmy sbírají zkušenosti po boku spojeneckých armád a fungují jako výborní zvědové a předsunuté jednotky.
Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher »

Jáma

Počet obyvatel: cca 5000

Jámou je nazýván obrovský kráter v zemi, v jehož středu je do nebe se tyčící sloup z roztaveného kovu. Studie zatím prokázaly jen to, že se nejedná o žádny dosud známý materiál. Veškeré pokusy o získání vzorku skončily neúspěchem, sloup se nepodařilo ani škrábnout. V samotném kráteru vyrostla největší věznice v Pustině. Trestanci se zde používají na práci v dolech, jelikož je Díra velmi bohatá na železné rudy a Solarion, látku tvořící krystaly, které září zeleným světlem a vydávají teplo v závislosti na tom, jak hluboko v pustině se nacházíte. Čím hlouběji jste, tím více krystal září a žhne.

Domy v Jámě jsou buď postavené z vytěženého kamene po celém obvodu kráteru, nebo rovnou vykutány v jeho stěnách. V prostřední části kráteru se nachází rozsáhlé továrny zpracovávající právě vytěženou rudu. Přes celý kráter se táhnou pásy provazových mostů a stanovišť s ozbrojenými strážemi. Cestou ven jsou pouze tři velké výtahy poháněné parním strojem, které tvoří rovnostranný trojúhelník.

Jámě vládne despotický Plukovník, který je loajální k Belligaru. Formálně jsou všichni bachaři příslušníci Belligarské armády.

Režim je zde tvrdý. Někteří trestanci jsou v dolech několik let, aniž by viděli slunce. Stroje v továrnách se zastavují jen kvůli poruchám. Jídlo za moc nestojí, většinou ho tvoří uvařená voda s pár kousky něčeho poživatelného. Maso je pro trestance vzácností a krysy, které žijí v dolech zde mají cenu zlata. Nikdo se odsud ještě nedostal.
Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher »

Vorag

Počet obyvatel: cca 4 000

Vorag je velká trhlina v zemi dlouhá několik mil, na jejíž dno nelze dohlédnout. Na obou jejích stěnách jsou postavené dřevěné chýše ve stylu dálného východu a propast je překonána desítkami mostů. Ze severu do propasti vtéká řeka Andera, čehož Voragští využili a používají ji k zavlažování rýžových polí. Část úrody pak Thunderonské parníky převážejí Koridorem po Andeře na sever, kde jsou v přístavu těsně za hranicemi stabilní anomálie přeloženy na vlak.

Arbor

Počet obyvatel: cca 2 500

Arbor se nachází ve stabilitě rozsáhlých jeskyní v srdci Mlžných hor. Obyvatelé zde žijí pastevectvím skotu a pěstováním jedlých podzemních rostlin. Nejsou tu žádné továrny ani Technologie. Arbořané žijí v souladu s přírodou a mnoho z nich medituje v horských klášterech či cvičí bojová umění.

Jejich hlavním pokladem je Ghalla. Jedná se o obrovský strom, který roste ve vrcholku nejvyšší hory a prý je to jeho moc, která odpuzuje Pustinu. Strop jeskyně, kde se Ghalla nachází, je plný děr, takže sem proudí mohutné svazky světla a vytváří tak nádherný pohled. Plody Ghally jsou podobné jablku. Údajně se nikdy nezkazí a dokážou chránit před mutacemi.

Arbořané nemají rádi cizince. Žijí v izolaci a rádi by tak zůstali. Jenže Ghalla začala nedávno chřadnout a nikdo neví proč.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Ecthelion »

Cypher: Wow, netušil jsem, že NOS ještě někdo sleduje.
Každopádně moc díky za reakci i příspěvky.

Mrzí mě, že není dodělaný city builder - používal jsi nějak ty části, které jsou hotové?

Jinak rekace na hotové věci:
- Mortis - velmi pěkný. Neumírající, jejichž těla změnil zkázonosný mor a mysl zachátilo šílenství, kteří procházejí ve věčné tmě troskami své bývalé velikosti... opravdu pěkné téma. Navíc naznačuje možnost vytvořit si nějakého Mortisana jakožto Poutníka a taková postava by byla velice zajímavá.
- Hnízdo - za sebe mi moc nesedí hmyzáci, ale možná je to jen můj problém. Osobně bych spíš dal spíš hordu mutantů zfanatizovanou k jedinému účelu jakýmsi podivným prorokem přinášející věštby Pustiny, který káže o Novém řádu světa a Dětech nového úsvitu, jakožto těch, kteří zdědí zemi... ale samozřejmě je to úplně na tobě (to je jen můj názor).
- Belligar a Thunderon - pěkná města. Jak první, které je klasickým pustinným městem sevřeným v hradbách, tak druhé, viktoriánské, zahalené věčným deštěm.
- Díra, Vorag a Arbor - hezké.

Celkově se mi to líbí. Kdybys mohl hodit nějaký zápis nebo postřehy z hraní až se do toho pustíte, bylo by to skvělé. :wink:

Budeš dělat i frakce (třeba jen pro některá města)?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher »

Spíš já jsem ten, co by měl děkovat za tak výjimečný setting, který umožňuje popustit uzdu fantazie v takovém rozsahu :).

City Builder jsem v podstatě nevyužil. Podíval jsem se na něj až s nějakou představou o městech a o moc dál mě neposunul.

Hnízdo - Uvažuju, že z něj mutanty úplně vypustím. Původně jsem měl v hlavě scénu, jak se obloha zatemňuje ohyzdnými brouky a nějaké hodně militantní město začne střílet flakama do oblohy, zatímco vzducholodě se snaží odrazit ty hejna pomocí hromady palubních zbraní. Vlna brouků na zemi se přetlačuje s doběla rozžhavenými kulomety a následuje krvavý close combat. Rozhodně to nemá být zdrojem nějaké hlavní zápletky, spíš jen takový zpestření a osina v zadku pro plánovaně nejsilnější město, kterým je Belligar. Fanatický mutanti zní hodně dobře, nevidim důvod proč by nemohli existovat nezávisle na Broucích :).

No jsme domluvení, že hráči jsou členy Thunderonského bojového týmu, který má doprovodit nějaké vědce do oblasti, kde Thunderon provádí různé experimenty s Technologií. Pak tam budou působit jako hlídači tábora a plnit přání vědců, dokud bude zapotřebí. Takže dalším "městem" na pořadníku zpracování je právě tenhle vědecký kemp. Chtělo by to něco vážně šílenýho :). A spíš než frakce bych tu tvořil jednotlivce, ale uvidíme.

Frakce v ostatních městech.. no v plánu to je, ale moje plány se pravidelně hroutí, takže bych s tím radši nepočítal a pak byl překvapen. Vynasnažím se, aby to bylo překvapení příjemné.

A postřehy a dojmy z hraní: To, že budem vůbec hrát budu vzhledem ke zkušenostem považovat za výhru. Nevim jak na tom budu s volnym časem, školou, chutí... nemůžu nic slíbit.
Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher »

Vidim, že to tu pěkně umírá, tak zkusim ještě trochu nekromacie. NOS jsem zatim s nikym nehrál, ale i tak jsem na něj čas od času zavzpomínal a teď se snad dokopu a šoupnu všechny nápady na papír... monitor... harddisk... server... prostě někam, kde to třeba někdo použije.

Trhlina
Jedna z nejtajemnějších věcí v Pustině je jistě Trhlina. Tato propast táhnoucí se od Ledových hor až do středu Pustiny po celá desetiletí láká vědce, kteří se snaží najít příčinu jejího vzniku. Zdá se totiž, jako by se kdysi země prostě rozestoupila a pokusila se odhalit tajemství skrývající se pod jejím povrchem. Na dno Trhliny nelze dohlédnout a všechny výpravy, které se do hlubin vydaly už nikdy nebyly spatřeny. Nejzáhadnějším faktem, který rozpoutává ohnivé diskuze, je ale přítomnost Stability v blízkém okolí Trhliny. Díky tomu se stala útočištěm mnoha odporným tvorům, kteří v temných jeskyních rozesetých po jejích zdech přečkávají den a v noci vyrážejí na lov. Ti, kteří měli odvahu se k Trhlině vydat po setmění a dost štěstí na to, aby přežili noc, vypráví o hejnech příšer, jejichž křídla zastínila hvězdy.

Vorag
Počet obyvatel: cca 4 000

V místě, kde v hlubinách Trhliny mizí řeka Andera, je zbudováno město nesoucí jméno Vorag. Bylo postaveno ze dřeva pocházející z prastarého Hvozdu, kolem kterého Andera protéká. Prastaré stromy byly lidskou rukou přetvarovány v desítky mostů spojující obě strany propasti a stovky orientálně vypadajících domů, které se jednou stranou tisknou ke zdi průrvy a pod jejichž podlahou zeje nekonečná temnota. Snaží se tak dát co nejvíce místa Andeře, která se před trhlinou bohatě větví a zavlažuje četná rýžová pole, načež v podobě širokého vodopádu stéká do nitra země. Kde nejsou pole, tam jsou mola, spojující se v jeden spletitý přístav.

Vorag je jediným místem, kde se dá bezpečně přejít přes Trhlinu a díky této poloze je to ideální místo pro obchod. Dá se zde najít prakticky cokoliv, od nejnovějších vynálezů z Thunderonu po luxusní exotické otrokyně.

Obyvatelstvu vládne mocná kasta obchodníků, kteří proti sobě neustále pletichaří a spojí se jen před hrozbou zvenčí. Město má poměrně velkou vojenskou posádku, která se stará hlavně o obranu před hrůzostrašnými mutanty, kteří čas od času vylétávají z temnoty Trhliny a terorizují město. Obyvatelstvo je rozděleno na kasty a místo v nich je dědičné. Obecně platí, že čím nižší má člověk postavení, tím níže bydlí v Trhlině.

Druhá verze: V Trhlině sídlí harpyje, které uzavřely dohodu s Voragem. Výměnou za to, že budou napadat všechny, kdo se k Trhlině přiblíží a zajistí tak, že Vorag bude jediným průchozím místem, budou dostávat lidské oběti. O této dohodě ví jen málo privilegovaných, a ani oni nemají ponětí, co harpyje s oběťmi provádějí.

A na závěr ilustrace z deviantartu:
Obrázek
Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti