Power 19
Napsal: 6. 2. 2007, 00:33
Bifi poslal zajímavý dotazník týkající se herního designu. http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php? ... highlight= Myslím, že diskuze nad jeho body by mohla být přínosná, proto zde zveřejňuji sumu odpovědí vztahující se k systému Legend Armandie. Budu moc rád za Vaše poznámky, postřehy atp.
1.) What is your game about?
Koncept hry je prostý - připravit základy dobrého příběhu (co to znamená viz můj další příspěvek) a společně jej dotvořit a prožít.
2.) What do the characters do?
Postavy prožívají příběhy, situace, vnitřní příběhy. Rozvíjí se.
3.) What do the players (including the GM if there is one) do?
Hráči prožívají příběh, ovlivňují jeho odvíjení skrze postavy, pomocí několika drobných mechanik do něj mohou zasáhnout i "zvenčí". DM připravuje příběh, kočíruje hru a udržuje děj ve správných intencích. Hraje CP.
4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Setting (tedy Armandie) má epické pozadí (dějiny v příběhu) na něž lze navázat. Připravuje prostředí, které napomáhá dramatickým situacím, záhadám a estetickým popisům. Svou povahou udržuje příběhy v intencích uvěřitelnosti (tj. aby příběh mohl být co možná nejlépe prožitelný)
5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?
Důraz je kladen na charakter postavy a její minulost - tak, aby se mohla zapojit do příběhu jako plastická bytost z masa a kostí.
6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?
Hra odměňuje celkové DOBRÝ PŘÍBÌH, dobré nápady, kolektivní spolupráci, držení se charakteru postavy a dobrý roleplaying. Odměny jsou určeny pouze k rozvíjení postav a nejsou příliš rozdílné pro jednotlivé postavy.
7.) How are behaviors and styles of play rewarded or punished in your game?
Na konci hry dochází k jakémusi slovnímu shrnutí, něco jako když píšete recenzi na knížku nebo po přečtení o knize uvažujete. Hráči a DM si vyříkají, co se jim líbilo a co ne.
8.) How are the responsibilities of narration and credibility divided in your game?
DM - v roli vševědoucího vypravěče a v roli CP, hráči v roli HP. Někdy hráči přebírají roli vypravěče, povětšinou se však narace točí okolo jejich postavy (popisují realitu, kterou ovlivní postava)
9.) What does your game do to command the players' attention, engagement, and participation? (i.e. What does the game do to make them care?)
Pozornost hráčů se udržuje dvěma typy scén - akčními s konfliktem který ohrožuje jejich zdraví nebo jeim předkládá určitý úkol, něco ve stylu hádanky, rébusu nebo jen testuje jejich nápaditost. Druhý typ scény je popisný, kdy se rozvíjí prostředí a jitří představivost.
10.) What are the resolution mechanics of your game like?
vstupní hodnocení, vytáhnutí karet, výstupní hodnocení. jsou zde i fatální meze. často se vyhodnocuje bez karet (narací nebo dle statistik postavy)
11.) How do the resolution mechanics reinforce what your game is about? ověřování je uvozeno a zakončeno promluvou - je naračně ztvárněno.
12.) Do characters in your game advance? If so, how?
Jistě, zvyšují se dovednosti... rád bych kladl důraz i na rozvoj charakteru postavy, ale nachytali jste mě na švestkách, moc mechanik k tomu sepsaných nemám (ale máknu na tom, slibuju tenhle dotazník mě začíná bavit...)
13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Rozvoj motivací a vztahů uvnitř družiny dělá příběhy barvitější. Podobně silnější a rozmanitější schopnosti postav oživují příběhové peripetie.
14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players?
Nejsem si jist, zda otázce rozumím dobře
15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?
Ani tady si významem nejsem jist - zvláštní pozornost na LA se upíná ná příběhy a jejich estetiku. S tím souvisí u kvalitní postavy.
16.) Which part of your game are you most excited about or interested in? Why?
Mám rád setting - rasy, kultury a tak. Je to barevné... Mám rád vyhodnocovací mechaniku, protože je snadná a zábavná. Mám rád příběhy.
17.) Where does your game take the players that other games can’t, don’t, or won’t?
LA vezmou hráče do Armandského světa plného příběhů. Vytáhnou je ze zatuchlých kobek přesypaných poklady, vytáhne je z číselných operací nad statistikami svých postav a vtáhne je do interakce, vcucne je do postav, které jsou uvěřitelné...
18.) What are your publishing goals for your game?
Chci nabídnout cestu k dobrým příběhům a pár invencí ze světa Armandie.
19.) Who is your target audience?
Každý, kdo má rád příběhy a má k dispozici tiskárnu nebo mu nevadí číst z monitoru.
1.) What is your game about?
Koncept hry je prostý - připravit základy dobrého příběhu (co to znamená viz můj další příspěvek) a společně jej dotvořit a prožít.
2.) What do the characters do?
Postavy prožívají příběhy, situace, vnitřní příběhy. Rozvíjí se.
3.) What do the players (including the GM if there is one) do?
Hráči prožívají příběh, ovlivňují jeho odvíjení skrze postavy, pomocí několika drobných mechanik do něj mohou zasáhnout i "zvenčí". DM připravuje příběh, kočíruje hru a udržuje děj ve správných intencích. Hraje CP.
4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Setting (tedy Armandie) má epické pozadí (dějiny v příběhu) na něž lze navázat. Připravuje prostředí, které napomáhá dramatickým situacím, záhadám a estetickým popisům. Svou povahou udržuje příběhy v intencích uvěřitelnosti (tj. aby příběh mohl být co možná nejlépe prožitelný)
5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?
Důraz je kladen na charakter postavy a její minulost - tak, aby se mohla zapojit do příběhu jako plastická bytost z masa a kostí.
6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?
Hra odměňuje celkové DOBRÝ PŘÍBÌH, dobré nápady, kolektivní spolupráci, držení se charakteru postavy a dobrý roleplaying. Odměny jsou určeny pouze k rozvíjení postav a nejsou příliš rozdílné pro jednotlivé postavy.
7.) How are behaviors and styles of play rewarded or punished in your game?
Na konci hry dochází k jakémusi slovnímu shrnutí, něco jako když píšete recenzi na knížku nebo po přečtení o knize uvažujete. Hráči a DM si vyříkají, co se jim líbilo a co ne.
8.) How are the responsibilities of narration and credibility divided in your game?
DM - v roli vševědoucího vypravěče a v roli CP, hráči v roli HP. Někdy hráči přebírají roli vypravěče, povětšinou se však narace točí okolo jejich postavy (popisují realitu, kterou ovlivní postava)
9.) What does your game do to command the players' attention, engagement, and participation? (i.e. What does the game do to make them care?)
Pozornost hráčů se udržuje dvěma typy scén - akčními s konfliktem který ohrožuje jejich zdraví nebo jeim předkládá určitý úkol, něco ve stylu hádanky, rébusu nebo jen testuje jejich nápaditost. Druhý typ scény je popisný, kdy se rozvíjí prostředí a jitří představivost.
10.) What are the resolution mechanics of your game like?
vstupní hodnocení, vytáhnutí karet, výstupní hodnocení. jsou zde i fatální meze. často se vyhodnocuje bez karet (narací nebo dle statistik postavy)
11.) How do the resolution mechanics reinforce what your game is about? ověřování je uvozeno a zakončeno promluvou - je naračně ztvárněno.
12.) Do characters in your game advance? If so, how?
Jistě, zvyšují se dovednosti... rád bych kladl důraz i na rozvoj charakteru postavy, ale nachytali jste mě na švestkách, moc mechanik k tomu sepsaných nemám (ale máknu na tom, slibuju tenhle dotazník mě začíná bavit...)
13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?
Rozvoj motivací a vztahů uvnitř družiny dělá příběhy barvitější. Podobně silnější a rozmanitější schopnosti postav oživují příběhové peripetie.
14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players?
Nejsem si jist, zda otázce rozumím dobře
15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?
Ani tady si významem nejsem jist - zvláštní pozornost na LA se upíná ná příběhy a jejich estetiku. S tím souvisí u kvalitní postavy.
16.) Which part of your game are you most excited about or interested in? Why?
Mám rád setting - rasy, kultury a tak. Je to barevné... Mám rád vyhodnocovací mechaniku, protože je snadná a zábavná. Mám rád příběhy.
17.) Where does your game take the players that other games can’t, don’t, or won’t?
LA vezmou hráče do Armandského světa plného příběhů. Vytáhnou je ze zatuchlých kobek přesypaných poklady, vytáhne je z číselných operací nad statistikami svých postav a vtáhne je do interakce, vcucne je do postav, které jsou uvěřitelné...
18.) What are your publishing goals for your game?
Chci nabídnout cestu k dobrým příběhům a pár invencí ze světa Armandie.
19.) Who is your target audience?
Každý, kdo má rád příběhy a má k dispozici tiskárnu nebo mu nevadí číst z monitoru.