Legendy Armandie
Mám tady další textík, je to úvodník k herním mechanismům.
V této kapitole popíšeme nejzákladnější herní mechanismy, pomoci nichž se vytváří a prožívá příběh – promluvu, ověřování a hraní rolí. Samotný průběh hry je velmi jednoduchý. Řídí se pravidly promluv a jakmile dospěje do sporného bodu, přichází na řadu ověřování. Aby hráči mohli příběh zároveň prožívat, ztvárňují své postavy za pomocí principů hraní rolí.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Na tu literární teorii jsem zvědav. Tedy její aplikaci v rámci RPG (je to asi ta hlavní věc, co mě naláká, jen abych nebyl sklamán )skaven píše: Oukej, zkusím odpovědět.
1. Není to úprava ani clon. Ačkoli se pravidla drží konceptu klasického rpg, při jejich utváření jsem se opíral zejména o literárněvědné teorie.
2. Nic, co už by si neznal, pokud toho znáš opravdu hodně. Ale poznatky jsem se snažil po svém uplatnit.
3. Cílem je zahrát si dobrý příběh a hrát s plastickýma postavama.
4. Myslím, že má dobrý systém ověřování, pohodový souboják, příjemnou atmosféru a hlavně je jednoduchý, žádná hutná příprava. A je realistický (alespoň to tvrdí hráči)
5. Je to česky Je to krátké. Zatím mě žádná z her neoslovila natolik, abych měnil za LA
add 2. Myslím že vždy můžu být řekvapen, otázka je, jestli jsi přišel s něčím vlastním, nebo jen namixoval různé existující možnosti.
add 3. na tohle jsem velmi zvědav, i když musím připustit, že jsem celkem skeptický
add 4. zajímavé, ale vůbec nevím ,co to znamená "dobrý", "pohodový"... dobrý v čem, pohodový pro koho? Uvidíme.
add 5. to je zrčitě plus. Očekávám že to bude lepší než DrD (pokud ne, tak je to podle mě podprůměrný systém). Pokud chceš, aby to mělo úspěch, musí to být ovšem něčím vyjímečné. Předpokládám že je to Fantasy, takže to má v našich končinách silnou konkurenci. Nemusela tě oslaovit žádná, otázka je, kolik jsi jich četl .
Každopádně se na to tedy podívám, už jsem i začal a píšu si poznámky. Sice to pro mě znamená, že se bduu muset podívat i na Jersonův systém, abych neměl víčitky. ale co už. Stejně jsem to měl v plánu a spoň si trochu v těch zkouškaách odpočinu.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Zklamán být můžeš, to nevylučuju (ale ani neslibuju !)Qualdezar píše:Na tu literární teorii jsem zvědav. Tedy její aplikaci v rámci RPG (je to asi ta hlavní věc, co mě naláká, jen abych nebyl sklamán )
add 2. Myslím že vždy můžu být řekvapen, otázka je, jestli jsi přišel s něčím vlastním, nebo jen namixoval různé existující možnosti.
add 3. na tohle jsem velmi zvědav, i když musím připustit, že jsem celkem skeptický
add 4. zajímavé, ale vůbec nevím ,co to znamená "dobrý", "pohodový"... dobrý v čem, pohodový pro koho? Uvidíme.
add 5. to je zrčitě plus. Očekávám že to bude lepší než DrD (pokud ne, tak je to podle mě podprůměrný systém). Pokud chceš, aby to mělo úspěch, musí to být ovšem něčím vyjímečné. Předpokládám že je to Fantasy, takže to má v našich končinách silnou konkurenci. Nemusela tě oslaovit žádná, otázka je, kolik jsi jich četl .
ad 2. jsem mizerný v angličtině, takže s mixováním jsem byl odkázán hodně na sebe
4. ověřování je rychlé a gaussovské, souboják je rychlý, ale snaží se zachovat co možná nejvyšší míru realističnosti.
5. Pokud to nebude lepší než Drd, asi si ukousnu nohu Četl jsem jich fest, to zas jo!! Ale jednu výhodu ten systém přeci jen ještě má: je zadara
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No, počkej si na moje sumárum. Každopádně počítej s tím, že klidně můžu přijít s ostrou kritikou a můžeš slyšet vyci, které nechceš slyšet. Ale třeba ne. To se uvidí. Bude se to snažit hodnotit z více pohledu. Jednak z pohledu herního (RPG) designu (na základě znalostí, které v této oblasti mám), tak i z pohledu obyčejného hráče.
Pokud příjdu s nějakou negatvní kritikou, i když ji třeba bude i více. Neber to tak, že tě poučuji nebo peskuji, ale že se snažím poskytnout určitý pohled z jiné strany, který ti může nějak pomoc. Každopádně se mým názorem nemusíš řídit.
To je zatím vše, dám vědět až to přečtu a napíšu.
Rád bych ještě věděl, které systémy ji četl, pokud to není tajné (případně mi napiš PM).
Pokud příjdu s nějakou negatvní kritikou, i když ji třeba bude i více. Neber to tak, že tě poučuji nebo peskuji, ale že se snažím poskytnout určitý pohled z jiné strany, který ti může nějak pomoc. Každopádně se mým názorem nemusíš řídit.
To je zatím vše, dám vědět až to přečtu a napíšu.
Rád bych ještě věděl, které systémy ji četl, pokud to není tajné (případně mi napiš PM).
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Negativní kritika je supr, samozřejmě pokud je konstruktivní. Chválou nic nevylepšímQualdezar píše:No, počkej si na moje sumárum. Každopádně počítej s tím, že klidně můžu přijít s ostrou kritikou a můžeš slyšet vyci, které nechceš slyšet. Ale třeba ne. To se uvidí. Bude se to snažit hodnotit z více pohledu. Jednak z pohledu herního (RPG) designu (na základě znalostí, které v této oblasti mám), tak i z pohledu obyčejného hráče.
Pokud příjdu s nějakou negatvní kritikou, i když ji třeba bude i více. Neber to tak, že tě poučuji nebo peskuji, ale že se snažím poskytnout určitý pohled z jiné strany, který ti může nějak pomoc. Každopádně se mým názorem nemusíš řídit.
To je zatím vše, dám vědět až to přečtu a napíšu.
Rád bych ještě věděl, které systémy ji četl, pokud to není tajné (případně mi napiš PM).
Četl jsem namátkou Drd, Drd+, Stín meče, Hrdinové fantasy, Yrrhedesovo oko, Pán prstenů (rpg), Čarodej, Dnd, D20, FUDGE, WOD, Dune, Esgator, Čas pro hrdiny ( ), GURPS, Warhammer, Alternity, Amber, Ars magica, Cartoon action hour... no vlastně je jich fakt mrda, protože jednu dobu jsem nedělal nic jiného, než z DC stahoval příručky a čuměl do toho. Už se mi to nechce vypisovat, asi to ani nemá smysl, tak jen tak pro ukázku, že než jsem se do toho pustil, chvíli jsem hledal
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechnoSkaven píše:Faktem je, že volitelnost by měla být spíše u konkrétního nejistého pravidla, ne pro celý systém
Některé hry dokonce mají pravidla organizována tak, že v jedné části popíšou "jádro" pravidel a ve druhé oddělené části popisují "doplňky" a nepovinná rozšířující pravidla. Neříkám, že to tak ale musíš taky dělat... jen mě to napadlo.
přečtu si to a dám vědětJeště k tvým tipům ohledně hry: jsi úplně vedle
Zaujalo mě, žes to psal podle literární teorie.
Já naopak systém volitelných a povinných pravidel moc nemusím. Vlastně se snažím udělat pravidla konzistentní. Opravdu jediné, co mě napadlo, byla ta nosnostMarkus píše: To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechno
Některé hry dokonce mají pravidla organizována tak, že v jedné části popíšou "jádro" pravidel a ve druhé oddělené části popisují "doplňky" a nepovinná rozšířující pravidla. Neříkám, že to tak ale musíš taky dělat... jen mě to napadlo.
Pro mě je to něco, čeho se držím při svách úvahách o rpg...Zaujalo mě, žes to psal podle literární teorie.
Moje zdrcující kritika:
Prvně zápory:
-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...
A teď klady:
+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
Prvně zápory:
-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...
A teď klady:
+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Ja som svoje otázky a pohľady poslal včera Skavenovi PM-kou. Ak bude chcieť, niečo z toho môžem postnúť aj sem.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Taky se pripojim, muzu?
Co se tyka systemu k precteni, doporucuju FATE. nektere napady z nej stoji za to, a je volne ke stazeni. Burning Wheel taky pomaha (a udajne se honosi titulem "hra ktera zmenila zpusob hrani nejvice lidi", ac uz nevim kde se to vzalo), ale to by sis musel koupit.
Otazky:
1) Mas tam system pro reseni spolecenskych konfliktu? Kdyz se budou dve postavy hadat, a treba obvinovat pred ocima davu (nebo treba poroty), kdo rozhodne o tom, ktera ma podle davu vic pravdu? Ci propaganda bude uspesnejsi?
2) Co te vedlo k pouzivani krivky rovnomerneho rozlozeni? Jsem zvedavy, protoze jsou hrozne v mode poolove systemy
3) Jak funguje odmenovani postav? Klasicky, ze cim hrac hraje "lepe" (podle subjektivniho hodnoceni GM) tim mocnejsi bude jeho postava, nebo neco noveho?
4) Mas nejake prvky na ktere bys byl obzvlast hrdy?
Osobne mam nejradeji ten pristup, kdy je nejake pravidlo vysvetleno. Myslim tim trebaMarkus píše:To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechno
nebo neco takovyhostrana 12 v potencialni prirucce píše:"system zraneni"
- popis velmi drsneho systemu zraneni.
poznamka: system zraneni je tak drsny nikoli proto, aby mohl sadistiky gm ublizovat postavam hracu a tesit se z toho ze je v tabulce napsano "vyvrhnuti" nebo "rozdrceny jicen". asi toho "zanecha trvale nasledky" si moc nevsimejte.
je drsny proto, aby byl boj skutecne nebezpecny. boj ma byt nebezpecny, protoze tahle hra stavi na tom, ze nasili je az poslendi moznost. aby si postavy vzdycky rozmyslely kdy sahnou po meci, a sahly po nem az kdyz si jsou skutecne jiste ze tohle je neco za co stoji umrit. boj je brutalni zalezitost, a pokud vam vadi ze muzete skonci se strevama na zemi, protoze jste meli proste smulu, zkuste nesahat po meci pri kazdy prilezitosti, a misto toho se dohodnout. funguje to prekvapive dobre.
pokud vam vic vyhovuji odlehcene hry, nebo filmove souboje jako z tri musketyru kde nejsou zraneni tak brutalni, ignorujte prvni tri body zraneni. tim zmenite rozparane bricho na skrabnuti, a hra bude mit uplne jiny ton.
Co se tyka systemu k precteni, doporucuju FATE. nektere napady z nej stoji za to, a je volne ke stazeni. Burning Wheel taky pomaha (a udajne se honosi titulem "hra ktera zmenila zpusob hrani nejvice lidi", ac uz nevim kde se to vzalo), ale to by sis musel koupit.
Otazky:
1) Mas tam system pro reseni spolecenskych konfliktu? Kdyz se budou dve postavy hadat, a treba obvinovat pred ocima davu (nebo treba poroty), kdo rozhodne o tom, ktera ma podle davu vic pravdu? Ci propaganda bude uspesnejsi?
2) Co te vedlo k pouzivani krivky rovnomerneho rozlozeni? Jsem zvedavy, protoze jsou hrozne v mode poolove systemy
3) Jak funguje odmenovani postav? Klasicky, ze cim hrac hraje "lepe" (podle subjektivniho hodnoceni GM) tim mocnejsi bude jeho postava, nebo neco noveho?
4) Mas nejake prvky na ktere bys byl obzvlast hrdy?
But nobody came.
Díky za odezvu. Setting má zvláštní knihu, velká část je ale zatím na papíře a v hlavě, takže se to ještě neodvažuju dát v plén.Fritzs píše: Prvně zápory:
-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...
A teď klady:
+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
O rasách je dle mého napsáno více, než v jiných rpg, nicméně to opravdové pozadí a popis živat ras přinese až setting. Nerad bych těmito informacemi zatěžoval samotný systém.
Mohl bys upřesnit, co konkrétně ti na systému cest nesedí?
INT už zmiňoval Bifi, zkušenost ze hry přináší spíše kladné výsledky, většinou se počet zkušeností liší tak o 1, extrémně o 2. Věc je v tom, že inteligence se špatně hraje (tj. s prominutím hlupák nezahraje inteligentního čaroděje a IQ 150 bude hráči překážet v hraní tupce, resp. bude ho brzdit v nápadech), proto jsem ji zkusil nasimulovat tímto způsobem. A má to ještě jedno plus. Už žádný krol válečník.
Bifi: budu rád, když to sem postneš, třebas se kolem některých bodů rozvíří diskuze. Jinak, už jsem to stačil prožvýkat, promyslet, aplikovat, opoznámkovat a odeslat z5.
Sosacek:
1) společenské konflikty jsem doposavaď řešil pomoci RP a dovedností. Rád bych tuto část ještě dopracoval (na základě Bifiho podnětu přemýšlet o sociálních sítích, podsvětí apod.)
2) Kartičkový systém nemá rovnoměrné rozložení. Je to pěkná gaussovka. Je to defacto poolový systém.
3)Zkušenosti se rozdělují na základě tří kritérií:
Hraní postavy – pokud se hráč během hry snaží co nejdůkladněji ztvárnit charakter své postavy (popřípadě ztvární vývoj či posun jejího charakteru), přiděl ji 1-3 ZK.
Používání dovedností – vhodné, nápadité a úspěšné užití schopností postavy (tedy i bojových dovedností) je třeba rovněž náležitě odměnit. Užívání dovedností je třeba sledovat kvůli jejich následnému zvyšování. Za správné používání dovedností přiděl 1-3 ZK
Rozum – poslední kategorie se odvíjí od INT postavy. Každé postavě dej INT/2 ZK za odehraný příběh. (INT se pohybuje nejčastěji mezi 2-5)
4) Jsem hrdý na celou hru Ale moc se mi líbí ověřování, nad tím jsem dumal dlouho. Mám rád svět, mám rád příběhy...
p.s. FATE jsem svého času pročítal...
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Neznám zatím tolik systémů, abych si troufl hodnotit obsah, navíc plno věcí by chtělo nejdřív vyzkoušet. Ale co ti můžu říct rovnou, je že prezentace se mi moc nelíbí
Máš tam plno překlepů, nějaké příjemnější písmo (nejspíš patkové, mně osobně by se líbilo něco širokého - Palatino, Georgia...) by také neuškodilo. Vůbec formátování mi nesedne - možná sis všiml, že mnoho pravidel je psáno ve dvou nebo více sloupcích, je to proto, že často obsahují odstavce, které na široké stránce zabírají jen jeden řádek, což vypadá opravdu hrozně. (Většinou to také sníží celkový počet stran.) A/nebo si možná i pohrát se zarovnáním - třeba když vysvětluješ nejaký pojem, vysvětlující text zarovnat dál od okraje... A nakonec zvýrazni rozdíl mezi nadpisy oddílů a dílčími nadpisy (často stačí jen tučné písmo, nebo zarovnání na střed)
Máš tam plno překlepů, nějaké příjemnější písmo (nejspíš patkové, mně osobně by se líbilo něco širokého - Palatino, Georgia...) by také neuškodilo. Vůbec formátování mi nesedne - možná sis všiml, že mnoho pravidel je psáno ve dvou nebo více sloupcích, je to proto, že často obsahují odstavce, které na široké stránce zabírají jen jeden řádek, což vypadá opravdu hrozně. (Většinou to také sníží celkový počet stran.) A/nebo si možná i pohrát se zarovnáním - třeba když vysvětluješ nejaký pojem, vysvětlující text zarovnat dál od okraje... A nakonec zvýrazni rozdíl mezi nadpisy oddílů a dílčími nadpisy (často stačí jen tučné písmo, nebo zarovnání na střed)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Mno, jsi první, kdo si stěžuje na typografii Plno překlepů tam snad není (dej tip, já sice píšu všelijak, ale překlepy už po mě dvakrát korigovali, tak by to mělo být ok). Písmo je tam Arial, to je bezpatková klasika, mi se naopak čte lépe bezpatkové než patkové...boubaque píše:Neznám zatím tolik systémů, abych si troufl hodnotit obsah, navíc plno věcí by chtělo nejdřív vyzkoušet. Ale co ti můžu říct rovnou, je že prezentace se mi moc nelíbí
Máš tam plno překlepů, nějaké příjemnější písmo (nejspíš patkové, mně osobně by se líbilo něco širokého - Palatino, Georgia...) by také neuškodilo. Vůbec formátování mi nesedne - možná sis všiml, že mnoho pravidel je psáno ve dvou nebo více sloupcích, je to proto, že často obsahují odstavce, které na široké stránce zabírají jen jeden řádek, což vypadá opravdu hrozně. (Většinou to také sníží celkový počet stran.) A/nebo si možná i pohrát se zarovnáním - třeba když vysvětluješ nejaký pojem, vysvětlující text zarovnat dál od okraje... A nakonec zvýrazni rozdíl mezi nadpisy oddílů a dílčími nadpisy (často stačí jen tučné písmo, nebo zarovnání na střed)
Mnohá pravidla jsou psána ve dvou či třech sloupcích (extrém jsou podle mě třeba Hrdinové fantasy), ale nevím jestli sis všimnul, LA jsou psána na formátu A5, když se to vytiskne oboustraně,je z toho sešitové vydání o třiceti stránkách, tedy 15 A4 potisknutých oboustraně. Kdybych tam dal dva sloupce, vypadalo y to strašně titěrně.
Vysvětlující texty jsou v rámečcích. Ty odsazené vypadají čudně. Nadpisy oddílů jsou pravda možná rozdílné neznatelně, každopádně v tisku to vyleze docela dobře. Já se v tom orientuju díky open office, takže s tím problémy nemám, ale nadpisy bych diferencovat mohl, to máš pravdu.
aktualizace pravidel
Uploadnul jsem aktuální verzi pravidel ( http://la.nokturno.net ), obsahují zeména dnešní a včerejší úpravy, vycházející z připomínek na tomto fóru. Díky všem za zájem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti