[Blog] 2k6 goblinů
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
No počkat, jak nestandardní? Skřet je goblin od té doby, co hážu kostkama. Ze všech hráčů, se kterýma jsem kdy hrál, a ze všech článků, co jsem kdy napsal, mě na rozdíl mezi goblin a skřet nikdo neupozornil. AFAIK je to asi tak velký rozdíl jako kolo a bicykl. Když vyhledáš skřet nebo goblin na google images, tak ti vypadne vesměs ta samá potvora.
Neříkám teda, že to není zbytečně matoucí a mohl bych to přepsat, ale dejte mi aspoň chvilku na processing IMHO tím ztratím trošku rozmanitosti v jazyce, když si budu muset navždy vybrat jen jeden z těch termínů. Ani nevím, který mám radši.
Neříkám teda, že to není zbytečně matoucí a mohl bych to přepsat, ale dejte mi aspoň chvilku na processing IMHO tím ztratím trošku rozmanitosti v jazyce, když si budu muset navždy vybrat jen jeden z těch termínů. Ani nevím, který mám radši.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Potíž je, že různé hry s tím operují různě. Jednou je skřet goblin, jindy ork, čert aby se v tom vyznal. Když ta slova vidím v jednom textu vedle sebe, automaticky předpokládám, že označují dvě různé věci.
Kdybys tam měl někde zombie a v jiném odstavci umrlec, tak si taky budu myslet, že jdou to dva různí nemrtví.
Ale je to blbost, to uznávám, spíš jen vyjadřuji své zmatení.
Kdybys tam měl někde zombie a v jiném odstavci umrlec, tak si taky budu myslet, že jdou to dva různí nemrtví.
Ale je to blbost, to uznávám, spíš jen vyjadřuji své zmatení.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Zombie a umrlec jsou taky synonyma, která běžně používám společně; třeba rovnou v té Strážní věži
Budu s tím muset něco dělat
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Skřet a goblin jsou různé rasy od dob DrD, ale čert ví, jak to berou lidé dneska.
hraju: Ω Projekt Omega
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jenom jdu kolem a formálně vyjadřuji podporu Quentinovi. Jestli jsou v Grimoáru goblini a skřeti to samé, tak se můžete stavět na hlavu a nic s tím neuděláte. Když se s tím bude v celém grimoáru bude operaovat stejně a bude to tam jasně někde u ras uvedeno, je to IMHO v pohodě.
Na mě to působí docela v pohodě.
Na mě to působí docela v pohodě.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nu evidentně to tam jasně uvedeno není.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Za mě je skřet české slovo, které někdy zastřešuje jak "orc" tak "goblin" a někdy jen jedno z toho (a druhé nahrazuje počeštělou verzí anglického výrazu). A někdy jsou to tři různé potvory (drd1.6 třeba)...Je v tom bordel. Já bych to spíš volně nezaměňovala...
Samozřejmě je ok to volně zaměňovat ve své hře, kde jsou lidi zvyklí, ale v dokumentu pro jiné vypravěče je to lehce matoucí.
Ale!
Když jsem četla tuhle jeskyni, tak to zrovna mě nemátlo. Takže bych to brala tak, že jistota je kulomet, ale není povinné to sjednocovat.
Samozřejmě je ok to volně zaměňovat ve své hře, kde jsou lidi zvyklí, ale v dokumentu pro jiné vypravěče je to lehce matoucí.
Ale!
Když jsem četla tuhle jeskyni, tak to zrovna mě nemátlo. Takže bych to brala tak, že jistota je kulomet, ale není povinné to sjednocovat.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Taky vám tohle přijde moc vzdušné a světlé? Dungeon mapa by měla působit aspoň tak temně jako novej trailer na batmana
Pořád nemůžu najít nějaký hezký styl mapování
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ale ty máš hezký styl. ňu ňu
Mimochodem, ještě jsem chtěl říct, že tohle:
je velmi užitečné a bylo by fajn to v nějaké (míň červené) podobě dostat do té mapy. Protože mi fakt přijdou ty vchody těžko viditelné a nevidím na první pohled, jak je to propojené. Musím to studovat a pak to najdu, ale to asi není kýžený efekt.
Ale to už se opakuju, pardon.
Mimochodem, ještě jsem chtěl říct, že tohle:
je velmi užitečné a bylo by fajn to v nějaké (míň červené) podobě dostat do té mapy. Protože mi fakt přijdou ty vchody těžko viditelné a nevidím na první pohled, jak je to propojené. Musím to studovat a pak to najdu, ale to asi není kýžený efekt.
Ale to už se opakuju, pardon.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Quentin: Zkus to vystínovat. A dát tam třeba na stěny pochodně nebo tak něco.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ten pohled zezhora moc nefunguje na chodby. Nebo nevím, jak na to.Ale ty máš hezký styl. ňu ňu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Zkoušel jsem, ale moc mi to nevyšlo. Realistické neumím a nějaké zjednodušené vždycky ubraly na přehlednosti. Ale budu to zkoušet dál
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Zkusil jsem vsechno mozne a vypada to divně. Možná takovéhle schéma??
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
A urobiť kvázi vybodkované koridory? len dve prerušované čiary?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti