[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

No počkat, jak nestandardní? Skřet je goblin od té doby, co hážu kostkama. Ze všech hráčů, se kterýma jsem kdy hrál, a ze všech článků, co jsem kdy napsal, mě na rozdíl mezi goblin a skřet nikdo neupozornil. AFAIK je to asi tak velký rozdíl jako kolo a bicykl. Když vyhledáš skřet nebo goblin na google images, tak ti vypadne vesměs ta samá potvora.

Neříkám teda, že to není zbytečně matoucí a mohl bych to přepsat, ale dejte mi aspoň chvilku na processing :D IMHO tím ztratím trošku rozmanitosti v jazyce, když si budu muset navždy vybrat jen jeden z těch termínů. Ani nevím, který mám radši.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Potíž je, že různé hry s tím operují různě. Jednou je skřet goblin, jindy ork, čert aby se v tom vyznal. Když ta slova vidím v jednom textu vedle sebe, automaticky předpokládám, že označují dvě různé věci.

Kdybys tam měl někde zombie a v jiném odstavci umrlec, tak si taky budu myslet, že jdou to dva různí nemrtví.

Ale je to blbost, to uznávám, spíš jen vyjadřuji své zmatení. :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Obrázek

Zombie a umrlec jsou taky synonyma, která běžně používám společně; třeba rovnou v té Strážní věži :D

Budu s tím muset něco dělat :think:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Schválně jsem tu věž otevřel a musím prohlásit, že tam mě to nezmátlo! :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Skřet a goblin jsou různé rasy od dob DrD, ale čert ví, jak to berou lidé dneska.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12367
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion »

Jenom jdu kolem a formálně vyjadřuji podporu Quentinovi. Jestli jsou v Grimoáru goblini a skřeti to samé, tak se můžete stavět na hlavu a nic s tím neuděláte. Když se s tím bude v celém grimoáru bude operaovat stejně a bude to tam jasně někde u ras uvedeno, je to IMHO v pohodě.
Na mě to působí docela v pohodě.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Nu evidentně to tam jasně uvedeno není.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Lorwyn »

Za mě je skřet české slovo, které někdy zastřešuje jak "orc" tak "goblin" a někdy jen jedno z toho (a druhé nahrazuje počeštělou verzí anglického výrazu). A někdy jsou to tři různé potvory (drd1.6 třeba)...Je v tom bordel. Já bych to spíš volně nezaměňovala...

Samozřejmě je ok to volně zaměňovat ve své hře, kde jsou lidi zvyklí, ale v dokumentu pro jiné vypravěče je to lehce matoucí.
Ale!
Když jsem četla tuhle jeskyni, tak to zrovna mě nemátlo. Takže bych to brala tak, že jistota je kulomet, ale není povinné to sjednocovat.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Obrázek

Taky vám tohle přijde moc vzdušné a světlé? Dungeon mapa by měla působit aspoň tak temně jako novej trailer na batmana :)

Pořád nemůžu najít nějaký hezký styl mapování :think:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Ale ty máš hezký styl. :) ňu ňu

Mimochodem, ještě jsem chtěl říct, že tohle:

Obrázek

je velmi užitečné a bylo by fajn to v nějaké (míň červené) podobě dostat do té mapy. Protože mi fakt přijdou ty vchody těžko viditelné a nevidím na první pohled, jak je to propojené. Musím to studovat a pak to najdu, ale to asi není kýžený efekt.

Ale to už se opakuju, pardon.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Quentin: Zkus to vystínovat. A dát tam třeba na stěny pochodně nebo tak něco.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Ale ty máš hezký styl. :) ňu ňu
Ten pohled zezhora moc nefunguje na chodby. Nebo nevím, jak na to.

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

York píše: 24. 8. 2020, 21:26Quentin: Zkus to vystínovat. A dát tam třeba na stěny pochodně nebo tak něco.
Zkoušel jsem, ale moc mi to nevyšlo. Realistické neumím a nějaké zjednodušené vždycky ubraly na přehlednosti. Ale budu to zkoušet dál :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 24. 8. 2020, 21:26je velmi užitečné a bylo by fajn to v nějaké (míň červené) podobě dostat do té mapy. Protože mi fakt přijdou ty vchody těžko viditelné a nevidím na první pohled, jak je to propojené. Musím to studovat a pak to najdu, ale to asi není kýžený efekt.
Zkusil jsem vsechno mozne a vypada to divně. Možná takovéhle schéma??
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi »

A urobiť kvázi vybodkované koridory? len dve prerušované čiary?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti