[Blog] 2k6 goblinů
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jerson: Jak jsem psal, nehrajeme to jako závod v konzumaci herního obsahu, hrajeme to jako sandbox.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
To bych zrovna neřekl. Tyhle jsou hratelnější než ty v Trossu. Trosské už bych nepoužil
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
To je jako bys naznačoval, že hrát to jiným způsobem je jako hrát to závodně.
A mluvíme tu oba o té samé bažině, o Močálech ospalých ryb?
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Na Trossu jsou super ty dungeony, ty náhodné tabulky jsou spíš jako cool doplněk bokem. A fungují jako world-building. A mají vazby na ty dungeony (skrytá komplexita). Samotné tabulky z Trossu bez dungeonů bych nehrál.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
K homunkulovi nemám kontext, ale pokud se s ním bude bojovat, považuju to za triviální. Duch smluv je spíš asi "démon, se kterým se uzavírá smlouva", ne? To ti vážně k improvizaci nestačí? To je v pohodě materiál na několik herních sezení. Fakt se začínám ztrácet v tom, co si pod tou improvizací představuješ.
Tohle je podle mě jen ozvláštňující kulisa. Divný NPCčko se přidá k družině (nebo taky ne, proč by ho postavy chtěly?), fajn. Co z toho?Markus píše: ↑22. 2. 2021, 13:52Opakem je Ambrose, "liliput mluvící mnoha jazyky a živí se vyprávěním příběhů v hostinci; chce skončit život tak, jak ho začal, sbíráním příběhům na cestách, a tak se přidá k družině". Tohle je ideální a zcela dostačující podklad pro improvizaci. Dává mi do dost materiálu, nakopne to mojí fantazii, dál už to zvládám sám.
V tomhle souhlasím. Smysluplná příprava takovýhle záhady ale zabere tu stránku sama.Markus píše: ↑22. 2. 2021, 13:52Druhá věc je, že se strašně blbě improvizují vazby mezi prvky, různé záhady, konspirace a "skrytá hloubka". To je ten můj problém třeba s tou záhadnou nemocí - Quentin to trochu opravil tím, že jí dal evokativní název "kostilamná chřipka", což je super. Ale kdyby se nedejbože stalo, že by hráči začali zkoumat, jak se tu ta chřipka vzala a jak můžou osadu ochránit před jejím dalším výskytem, tak mě modul nechává úplně na holičkách. A přitom tohle není věc, kterou umím zaimprovizovat, to vyžaduje hlubší přípravu před hrou.
Tady souhlasím jen z části. Zimprovizovat uspokojivej, komplexní dungeon je těžký. K tomu tě ale nic nenutí. Chrám může bejt v pohodě jen kulisa.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Chrám: O ten dungeon mi nejde, ať jsou to klidně zřícený zdi bez čekohokoli zajímavýho. Ale jak zaimprovizovat nebojovou interakci s těma rybolidma a jak do konkrétní herní podoby, se kterou hráči můžou interagovat, promítnout to, že "Dokud neukonejší ke spánku svého boha, tak nemohou ulehnout zpět do blažené hibernace"?
Tady měl ještě proběhnout nějaký krok, aby se z backgroundu stala hratelná situace, a ten neproběhl.
Tady měl ještě proběhnout nějaký krok, aby se z backgroundu stala hratelná situace, a ten neproběhl.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Však to máš u toho Ještěra, ne? Žádá si tři oběti, takže mu je potřebujou sehnat.
edit: Když tak nad tím přemýšlím, to by teda dávalo smysl uvést spíš tady. Pokud by Ještěr zmizel poté, co sám sežere tři nebožáky, byla by to dost nuda a jeho kultisti by se moc nenadřeli. Zní mi to spíš jako quest pro ně.
Naposledy upravil(a) York dne 22. 2. 2021, 14:11, celkem upraveno 2 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Když hodím 12 a budu číst setkání 12, tak nečtu setkání 1! Cokoli je napsané u jedničky, je irelevantní.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Opět se opakuju - tohle u Quentinovejch modulů rozhodně neplatí. V Trossu to vadí, protože je moc velkej, tady mi to přijde v pohodě.
Modul každopádně čteš celej před hrou a musíš si ho promyslet a dát si věci do souvislostí.
Naposledy upravil(a) York dne 22. 2. 2021, 14:14, celkem upraveno 1 x.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nope. Ta tabulka je celý popis té bažiny. A motivace těch rybolidí je očividně lapit tři lidi a obětovat ještěrovi.
Nemůžeš tvrdit, že rozepsané v textu před tabulkou bys to klidně četl, ale rozepsané v tabulce je to nečitelné. To je nějaký tobě specifický arbitrární požadavek.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 22. 2. 2021, 14:15, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mně to očividné nepřišlo a fakt jsem to tam při čtení neviděl.
EDIT: Protože píšeš "dokud neukonejší ke spánku svého boha", ale chceš říct "pokusí se zajmout a obětovat tři dobrodruhy".
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Napsat motivaci rybolidí k rybolidem místo k Ještěrovi mi přijde celkem smysluplný.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ta motivace tam je napsaná
1 - ještěr znovu usne, když sežere tři lidi
11 - rybáci hledají lidi k obětování ještěrovi
12 - rybáci se probudili společně s ještěrem a chtějí ho zase uspat
IMHO když to přečteš před hrou od začátku do konce, tak ti to musí docvaknout, a markus je zmatený, protože jsem to tam doeditovával postupně během těch úprav.
1 - ještěr znovu usne, když sežere tři lidi
11 - rybáci hledají lidi k obětování ještěrovi
12 - rybáci se probudili společně s ještěrem a chtějí ho zase uspat
IMHO když to přečteš před hrou od začátku do konce, tak ti to musí docvaknout, a markus je zmatený, protože jsem to tam doeditovával postupně během těch úprav.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tím by z toho vypadla informace, že je ještěr jejich bůh + chtějí obětovat tři libovolné lidi, ideálně bezbranné rybáře.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
A to, že vyrazí na lov bezbranných rybářů, by mě taky nenapadlo.
Vidíš, jak se to hezky rozvíjí, když tomu dáš prostor?
EDIT: Taky by mohli kupovat zajatce a něco nabídnout výměnou. Ale oni nic nemají.
Vidíš, jak se to hezky rozvíjí, když tomu dáš prostor?
EDIT: Taky by mohli kupovat zajatce a něco nabídnout výměnou. Ale oni nic nemají.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů