[Blog] 2k6 goblinů
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nevím, co konkrétně tím myslíš, kromě snad anekdoty o lovu sumců, což nebylo myšleno moc vážně - tam zrovna chápu, že si na to hráči můžou přijít sami.
Jinak se snažím spíš předjímat, co bude GM pravděpodobně potřebovat, a dávat mu k tomu podklady. V tom smyslu, že pokud různé zápletky a questy motivují hráče k tomu, aby šli vykrást barák, tak bych chtěl dostat podklady k tomu, abych zvládl odehrát vloupačku. Ano, musím si představovat, co se ve hře může stát, ale není to předjímání akcí postav v tom smyslu, že bych to od hráčů očekával a vyžadoval - v mojí hře reálně hráči nic vykrádat nemusejí a já je k tomu tlačit nebudu. Ale prostě pokud modul dává quest na vloupačku, očekávám od něj, že mi k té vloupačce dá i podklady.
Že je potom nevyužiju, protože do té vloupačky hráče nenatlačím a oni se ji rozhodnou neprovést, mě netrápí. Prostě chci ty podklady mít. To je pointa předpřipravených dobrodružství - že mám podklady i na věci, které se nestanou.
Jinak se snažím spíš předjímat, co bude GM pravděpodobně potřebovat, a dávat mu k tomu podklady. V tom smyslu, že pokud různé zápletky a questy motivují hráče k tomu, aby šli vykrást barák, tak bych chtěl dostat podklady k tomu, abych zvládl odehrát vloupačku. Ano, musím si představovat, co se ve hře může stát, ale není to předjímání akcí postav v tom smyslu, že bych to od hráčů očekával a vyžadoval - v mojí hře reálně hráči nic vykrádat nemusejí a já je k tomu tlačit nebudu. Ale prostě pokud modul dává quest na vloupačku, očekávám od něj, že mi k té vloupačce dá i podklady.
Že je potom nevyužiju, protože do té vloupačky hráče nenatlačím a oni se ji rozhodnou neprovést, mě netrápí. Prostě chci ty podklady mít. To je pointa předpřipravených dobrodružství - že mám podklady i na věci, které se nestanou.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Blog] 2k6 goblinů
No, to je přesně ono.
Minimalistický typ přípravy, o který se IMHO Quentin snaží, nemá dávat podklady pro vloupačku, protože nemá dávat jako quest vloupačku.
Má dávat quest "Pepa Novák potřebuje McGuffin, který má Franta Vonásek". Rozhodnutí, za hrdinové Frantu Vonáska okradou, zabijou, omámí kouzlem nebo se s ním půjdou domluvit, že McGuffin1 dostanou, když mu dobesou McGuffin2, který získají od....
Minimalistický typ přípravy, o který se IMHO Quentin snaží, nemá dávat podklady pro vloupačku, protože nemá dávat jako quest vloupačku.
Má dávat quest "Pepa Novák potřebuje McGuffin, který má Franta Vonásek". Rozhodnutí, za hrdinové Frantu Vonáska okradou, zabijou, omámí kouzlem nebo se s ním půjdou domluvit, že McGuffin1 dostanou, když mu dobesou McGuffin2, který získají od....
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tohle je podle mě spíš o tom, v jakym systému to hraješ, než o minimalističnosti modulu. V oldschoolovejch hrách se mapky lokací obvykle hoděj, přestože hráči mají naprostou volnost v tom, co budou dělat a jak to budou dělat.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ale Quentin tam tu vloupačku explicitně zadal jako quest!MarkyParky píše: ↑23. 2. 2021, 13:45 Minimalistický typ přípravy, o který se IMHO Quentin snaží, nemá dávat podklady pro vloupačku, protože nemá dávat jako quest vloupačku.
Respektive zadal quest "zjistěte, co se v tom baráku děje, a přineste mi důkazy", ale to už slovíčkaříme. Podstatné je, že k tomu potřebuju podklady, které mi to umožní rozehrát klidně různými způsoby. Bez podkladů je mi to na prd.
EDIT: Mluvím teď spíš ve filozofické rovině, než že bych kritizoval konkrétní zpracování.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Navíc koukám, že to Quentin trochu upravil a teď je ten barák lepší než předtím.
Srovnej s:
Rovnou mám i hratelnou situaci. Nádhera! Bomba!V knihovně slouží homukulus, který se pokusí nezvaným návštěvníkům s předstíranou pohostinností nabídnout uspávací čaj.
Srovnej s:
mrmly mrmlydémon smluv
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já se omlouvám, fakt to čtu z rychlíku a je možné, že se mi to už plete.
Tak to berte jako obecný názor na to, jakou preferuji formu minimalistické připravy...
... a zalezu a už nebuď prudit, dokud si to někde nepřečtu pozorně.
Tak to berte jako obecný názor na to, jakou preferuji formu minimalistické připravy...
... a zalezu a už nebuď prudit, dokud si to někde nepřečtu pozorně.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jelikož Quentin se zatvářil, jako že Slanga je vesměs finální, frknul jsem ji do databáze:
Slanga a Močály ospalých ryb
Slanga a Močály ospalých ryb
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Díky!Markus píše: ↑1. 3. 2021, 16:22 Jelikož Quentin se zatvářil, jako že Slanga je vesměs finální, frknul jsem ji do databáze:
Slanga a Močály ospalých ryb
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tohle se ke mě dostalo skrz 2k6 goblinů; důkaz, že to někdo hraje
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Údajně to budou hrát až někdy v dubnu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Příspěvek obsahuje spoilery ke Quentinově lokaci "Slanga a močály ospalých ryb".
Pročítám Slangu, tak ti budu rovnou psát postřehy a komentáře. Budou to různě věci, který mě překvapily, zarazily, nebo by se nad nima třeba stálo za to zamyslet.
Vesnice
2
• Popis toho, co se stalo starostovi, bych čekal spíš k úvodu do lokace.
• Proč homunkulus nabídne postavám uspávací čaj? Co z toho bude lord mít? Co se bude dít dál - je někde ve vesnici vězení nebo tak? Tohle asi vyškrtnu, protože fakt nevím, co s tím.
3
• Zmínku o tom, že je starosta zkušený válečník, bych dal do dvojky ke starostovi.
4
• Chybí mi informace, jestli to tesař skutečně udělal a případně proč. Dá se vyčíst ze šestky, pokud to ale PJ podrobně nepročte a nepromyslí předem, zaručeně mu to unikne.
5
• Tohle je dobrý, dává to smysl celýmu popisu u starosty. A možná i tomu uspávacímu čaji - pokud se postavy budou moc dotěrně vyptávat (tady k tomu najdou důvod), dává smysl, že se je starosta pokusí zlikvidovat.
10
• Chtělo by to aspoň kostru dvou nebo tří příběhů, to si fakt z prstu při hře nevycucám.
11
• Chybí odkaz na lokaci 7 - dá se to dohledat, ale bylo by příjemnější ho tady mít.
• Chybí provázání se zbytkem vesnice - někdo ho musel znát, vesničani určitě výskyt chřipky nějak řeší. Nejspíš už dřív zkoušeli léčbu u stařeny - jak to dopadlo?
Bažina
1
• Spojení jednoho z kostlivců se zmizelým rybářem je slabý, chtělo by to něco zjevnějšího. Třeba měděnej prsten, kterej mu byl tak pevnej, že už ho nemohl sundat.
4
• Na tohle jsem už narazil v Trossu - dávat zajímavý kouzelný předměty do random encounterů, na který nevede nic jinýho než náhoda, mi přijde jako strašný plýtvání. Pokud bych tohle dělal často, hráči nejspíš se začnou toulat lokacema a cíleně spouštět encountery, aby našli všechny kouzelný itemy, a hru to dost pokřiví.
Setkání jako takový je ok, ale chtělo by přidat možnosti, jak se může sekera dostat do hry.
7
• Na tohle už jsem, tuším, upozorňoval. Tak, jak je to napsaný, to zní, jako kdyby byla ovády pokrytá chalupa, ne stařena. Zmatení PJe zaručeno
8, 9
• Opět magickej předmět v random encounteru. Příklad, jak by to šlo propojit, je třeba lokace 7 - jde na to narazit náhodou, ale jde taky sledovat linku od pohřbu. Něco takovýho tady chybí.
10
• V lokaci s hostinskou by měla bejt zmínka, že sem občas chodí.
12
• Where is my dungeon?
Pročítám Slangu, tak ti budu rovnou psát postřehy a komentáře. Budou to různě věci, který mě překvapily, zarazily, nebo by se nad nima třeba stálo za to zamyslet.
Vesnice
2
• Popis toho, co se stalo starostovi, bych čekal spíš k úvodu do lokace.
• Proč homunkulus nabídne postavám uspávací čaj? Co z toho bude lord mít? Co se bude dít dál - je někde ve vesnici vězení nebo tak? Tohle asi vyškrtnu, protože fakt nevím, co s tím.
3
• Zmínku o tom, že je starosta zkušený válečník, bych dal do dvojky ke starostovi.
4
• Chybí mi informace, jestli to tesař skutečně udělal a případně proč. Dá se vyčíst ze šestky, pokud to ale PJ podrobně nepročte a nepromyslí předem, zaručeně mu to unikne.
5
• Tohle je dobrý, dává to smysl celýmu popisu u starosty. A možná i tomu uspávacímu čaji - pokud se postavy budou moc dotěrně vyptávat (tady k tomu najdou důvod), dává smysl, že se je starosta pokusí zlikvidovat.
10
• Chtělo by to aspoň kostru dvou nebo tří příběhů, to si fakt z prstu při hře nevycucám.
11
• Chybí odkaz na lokaci 7 - dá se to dohledat, ale bylo by příjemnější ho tady mít.
• Chybí provázání se zbytkem vesnice - někdo ho musel znát, vesničani určitě výskyt chřipky nějak řeší. Nejspíš už dřív zkoušeli léčbu u stařeny - jak to dopadlo?
Bažina
1
• Spojení jednoho z kostlivců se zmizelým rybářem je slabý, chtělo by to něco zjevnějšího. Třeba měděnej prsten, kterej mu byl tak pevnej, že už ho nemohl sundat.
4
• Na tohle jsem už narazil v Trossu - dávat zajímavý kouzelný předměty do random encounterů, na který nevede nic jinýho než náhoda, mi přijde jako strašný plýtvání. Pokud bych tohle dělal často, hráči nejspíš se začnou toulat lokacema a cíleně spouštět encountery, aby našli všechny kouzelný itemy, a hru to dost pokřiví.
Setkání jako takový je ok, ale chtělo by přidat možnosti, jak se může sekera dostat do hry.
7
• Na tohle už jsem, tuším, upozorňoval. Tak, jak je to napsaný, to zní, jako kdyby byla ovády pokrytá chalupa, ne stařena. Zmatení PJe zaručeno
8, 9
• Opět magickej předmět v random encounteru. Příklad, jak by to šlo propojit, je třeba lokace 7 - jde na to narazit náhodou, ale jde taky sledovat linku od pohřbu. Něco takovýho tady chybí.
10
• V lokaci s hostinskou by měla bejt zmínka, že sem občas chodí.
12
• Where is my dungeon?
Naposledy upravil(a) York dne 7. 8. 2021, 15:08, celkem upraveno 1 x.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Příspěvek obsahuje spoilery ke Quentinově lokaci "Slanga a močály ospalých ryb".
• Další drobnost - tvrzi vládne starosta s titulem lord. To mi dost skřípe, lord je šlechtickej titul, starosta volená funkce.
• Popisek pokladnice bych přeformuloval, aby nejdřív bylo to, co postavy uviděj při vstupu do místnosti a pak až to, co zjistěj průzkumem (nedávno jsem o tom psal). Tedy z
Obdobně tohle:
• Teď jsem si taky všiml, že:
• Informace, že se pán tvrze fláká s pohřbem své dcery, by určitě měla bejt v úvodním popisu tvrze, protože o tom určitě všichni mluvěj.
Dokážu si taky představit, že se hráči v tvrzi moc nezdržej, půjdou rovnou dál a vrátěj se třeba za tři týdny. Budu pak potřebovat vědět, jak se situace posunula a modul mi s tím vůbec nepomůže. Nedozvím se taky, jak lordova dcera zemřela, na to se určitě budou hráči ptát*.
* Celkem mi dává smysl, že umřela na kostilamnou chřipku - lord odmítl svěřit život své dcery babizně z bažiny, místo toho se pokusil uzavřít smlouvu s démonem. Možná dokonce smlouvání s démonem je důvod, proč starosta o dceru přišel? Pak by taky dávalo smysl, že rybář, který má zrovna pohřeb, kostilamnou chřipku chytil právě od lordovy dcery. Možná ji chytil, když šel lordovi říct o babizně v bažinách, která by mohla jeho dceru vyléčit? Už to možná moc komplikuju
Tj. bylo to možná nějak takhle:
- Lord nejdřív přivolal démona a uzavřel s ním smlouvu, kterou nesplnil (bohatství výměnou za lidskou oběť, nebo tak něco). A démon si místo toho vzal život jeho dcery - přivolal na ni kostilamnou chřipku. Tu od ní následně chytil chudý rybář, když u něj byla nakupovat - všiml si, jak se celá třese a zmínil se o tom své ženě (vdova Ida z lokace 11). Lord babiznu z bažiny vůbec neřešil, protože mu bylo jasný, proč se to stalo. Místo toho znovu přivolal démona a opět s ním vyjednává.
• Další drobnost - tvrzi vládne starosta s titulem lord. To mi dost skřípe, lord je šlechtickej titul, starosta volená funkce.
• Popisek pokladnice bych přeformuloval, aby nejdřív bylo to, co postavy uviděj při vstupu do místnosti a pak až to, co zjistěj průzkumem (nedávno jsem o tom psal). Tedy z
na:V pokladnici je runová truhla s tisícem stříbrných a dvě dekorativní plátové zbroje s palcáty.
neboV pokladnici je runová truhla a dvě dekorativní plátové zbroje s palcáty. V truhle je 1000 stříbrných.
V pokladnici je runová truhla (1000 st) a dvě dekorativní plátové zbroje s palcáty.
Obdobně tohle:
třeba takhle:V knihovně je mnoho okultních textů. Eadwig tam uvnitř pentagramu vězní démona smluv a chodí s ním vyjednávat o navrácení života mrtvé dceři.
V knihovně jsou police plné svitků a knih (všechno okultní texty) a uvnitř pentagramu uvězněný dvoumetrový rohatý démon s křídly (Eadwig s ním chodí vyjednávat o navrácení života mrtvé dceři).
• Teď jsem si taky všiml, že:
Takže v knihovně s uvězněným démonem je homunkulus a řekne něco jako "To máme ale pěkný den, nedáte si šálek čaje?"V knihovně slouží homunkulus, který se pokusí nezvaným návštěvníkům s předstíranou pohostiností nabídnout uspávací čaj.
• Informace, že se pán tvrze fláká s pohřbem své dcery, by určitě měla bejt v úvodním popisu tvrze, protože o tom určitě všichni mluvěj.
Dokážu si taky představit, že se hráči v tvrzi moc nezdržej, půjdou rovnou dál a vrátěj se třeba za tři týdny. Budu pak potřebovat vědět, jak se situace posunula a modul mi s tím vůbec nepomůže. Nedozvím se taky, jak lordova dcera zemřela, na to se určitě budou hráči ptát*.
* Celkem mi dává smysl, že umřela na kostilamnou chřipku - lord odmítl svěřit život své dcery babizně z bažiny, místo toho se pokusil uzavřít smlouvu s démonem. Možná dokonce smlouvání s démonem je důvod, proč starosta o dceru přišel? Pak by taky dávalo smysl, že rybář, který má zrovna pohřeb, kostilamnou chřipku chytil právě od lordovy dcery. Možná ji chytil, když šel lordovi říct o babizně v bažinách, která by mohla jeho dceru vyléčit? Už to možná moc komplikuju
Tj. bylo to možná nějak takhle:
- Lord nejdřív přivolal démona a uzavřel s ním smlouvu, kterou nesplnil (bohatství výměnou za lidskou oběť, nebo tak něco). A démon si místo toho vzal život jeho dcery - přivolal na ni kostilamnou chřipku. Tu od ní následně chytil chudý rybář, když u něj byla nakupovat - všiml si, jak se celá třese a zmínil se o tom své ženě (vdova Ida z lokace 11). Lord babiznu z bažiny vůbec neřešil, protože mu bylo jasný, proč se to stalo. Místo toho znovu přivolal démona a opět s ním vyjednává.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Blog] 2k6 goblinů
York:
Zrovna dneska jsme o Slangu štrejchli v dětech Mraků.
Jsem rád, že v ní není natvrdo napsané, jak to bylo. Můžu tak (jako GM) odhalit, jak to bylo, s hráči společně ... a tedy být překvapen.
Zrovna dneska jsme o Slangu štrejchli v dětech Mraků.
Jsem rád, že v ní není natvrdo napsané, jak to bylo. Můžu tak (jako GM) odhalit, jak to bylo, s hráči společně ... a tedy být překvapen.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů