Projekt Omega

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13009
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2020, 13:15

Já si myslím, že hráči tomu budu říkat Omega a nic lepšího nevymyslíš. Nicméně držím palce :)
Punk´s not yet

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 9322
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Projekt Omega

Příspěvek od ilgir » 6. 11. 2020, 13:31

Co prostě Úsvit 38?

No, trošku to vypadá jako propagace nacismu :-)
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19440
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 6. 11. 2020, 13:38

OnGe píše:
6. 11. 2020, 13:15
Já si myslím, že hráči tomu budu říkat Omega a nic lepšího nevymyslíš.
Jasně že budou, ale se budou bavit o tom, co v té Omeze hrajou, tak aby ta oficiální kampaň měla nějaký dobrý název, takže někdo řekne "Hrajme Omegu na Asterionu" a jiný řekne (třeba) "hrajeme Omegu ve Světě úsvitu".

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14615
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Projekt Omega

Příspěvek od York » 6. 11. 2020, 13:45

Jerson: Taky můžeš jinak pojmenovat pravidla a Omegu nechat pro svět. Což ostatně dává smysl, protože Omega je název organizace, jejíž jsou postavy členy.

Nebo neměnit vůbec nic, hráči pak budou řikat "Hrajeme v Asterionu podle pravidel Omegy".
Naposledy upravil(a) York dne 6. 11. 2020, 13:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 979
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Selhan » 6. 11. 2020, 13:54

Úsvit mi teda moc nesedí. Bohužel, to prostě Okamura vyfoukl.
crawl: swimming stroke usually regarded as the fastest of the four front primary strokes.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7842
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Quentin » 6. 11. 2020, 14:04

Markus: wat
Svět úsvitu je mnohem jalovější než Svět zítřka :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3501
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Sparkle » 6. 11. 2020, 14:05

Omega = svět
Omega Engine = pravidla

nebo tak něco? Přijde mi to lepší než přejmenovávat svět.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy

MarkyParky
Příspěvky: 10802
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Projekt Omega

Příspěvek od MarkyParky » 6. 11. 2020, 14:09

Powered by Omega = pravidla. :wink:

Nebo teda česky: Poháněno Omegou. :think:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13009
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od OnGe » 6. 11. 2020, 14:14

A nebo použít zkratku. Třeba OMG
Punk´s not yet

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 9322
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Projekt Omega

Příspěvek od ilgir » 6. 11. 2020, 14:24

Jersone, myslel jsem, že CPH je engine a Omega je aplikace. Asi mi ujel vlak?
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19440
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 6. 11. 2020, 14:33

Svět právě jméno nemá. A "Omega" jako název pro pravidla - i ve smyslu "mechaniky" - sedí více, protože to jsou doslova "pravidla, kterými se řídí agenti (a také důstojníci a koordinátoři) Omegy", tedy zkráceně "Pravidla Omegy". Omega jako název celého světa mi moc nedává smysl.

Tedy nějaká skupina co organizace zkoumající paranormální jevy může existovat třeba i ve fantasy světě.

Ilgire, CPH je úplně jiný engine a tenhle vlak zastavil ve stanici v roce 2007 (a v roce 2014 byl renovován pro potřeby veřejnosti), každopádně vlak Omegy je už dávno jinde :-)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19440
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 9. 11. 2020, 13:39

Název světa nechám bublat dál (průzkum mezi lidmi mi názvy spíše přidal než aby je vytřídil, ale mám zajímavé návrhy), tak tu nastíním nápad osobní cíle postav a jejich řešení. Rovnou to zkusím napsat jako text pravidel, aby bylo vidět, jak to budou řešit hráči.

Osobní cíle
Agenti (postavy) můžou mít své osobní cíle. Nezáleží na tom, zda cíle vychází z dění na misích nebo nápadu důstojníka (hráče), úkolem koordinátora (vypravěče) je zajistit těmto cílům splnitelnost a zajímavost při jejich naplňování.

Výběr cíle
Důstojník přednese cíl koordinátorovi. Musí jít o něco v principu dosažitelného a splnitelného pomocí postupů a metod, které jsou důstojníkovi známé. Cíl musí splňovat podmínku realistického vysvětlení.

Určení překážek
Koordinátor promyslí možné překážky. Může se inspirovat v tomto seznamu.

:arrow? bude to nebezpečné /s následky pro agenta / jeho společníky / přátele / rodinu / místo / okolí
:arrow? je potřeba spolupráce vlády / státní služby / médií / korporace / armády / úředníků
:arrow? napřed je potřeba vymyslet / vyrobit / prozkoumat / opravit ___
:arrow? napřed je potřeba zjistit informace o ___
:arrow? vyžaduje to pomoc ____
:arrow? vyžaduje to hodně peněz / novou technologii / speciální zdroj
:arrow? agenta se pokusí zabít vládní služba / armáda / věřící / tradicionalisté / anti___
:arrow? bude to fungovat částečně / nespolehlivě / s omezeným počtem použití
:arrow? pro fungování to potřebuje zdroj ___
:arrow? je potřeba mnoha pokusů
:arrow? je potřeba cestovat do ____
:arrow? jsou potřeba pokusy na zvířatech
:arrow? jsou potřeba pokusy na lidech
:arrow? je potřeba zničit / vyřadit ___
:arrow? je to moc velký úkol, je třeba ho rozdělit na menší

Koordinátor vybere tolik překážek, kolik aspektů má agent. Mezi více možnostmi vybere jednu, jedna překážka může mít více položek. Pro agenty s mnoha aspekty může být obtížné vymyslet dost různých překážek, takže se některé překážky můžou vyskytnout více opakovaně, každá se počítá jako samostatná.

Překážky seřadí je od nejvíce k nejméně očekávaným. Důstojník vezme balíček karet v poštu dvojnásobku svých aspektů (půl úspěchů a půl komplikací) zamíchá ho. Důstojník si popořadě vytáhne kartu na každou překážku.

Úspěch: koordinátor řekne důstojníkovi, o jakou překážku jde, případně zodpoví jednu otázku důstojníka
Komplikace: koordinátor odpoví neurčitě, povahu překážky jen naznačí. Pokud chce důstojník vědět přesně, o jakou překážku jde, musí dát koordinátorovi rezervu, který si ji ponechá. (Drsná verze - koordinátor navíc zvýší hrozbu této překážky o 1). Překážka identifikovaná pomocí rezervy se počítá za odhalenou.

Alespoň jedna překážka musí být ve fázi určení překážek odhalena.

Plnění cíle
Soukromé cíle se naplňují během misí. Agent si může sám určit, kdy a jak bude překonávat úspěšně odhalenou překážku, vůči ní začíná s iniciativou. Neodhalené překážky mají iniciativu proti agentovi a o jejich nástupu rozhoduje koordinátor. Neodhalené překážky se můžou vyskytnout až poté, kdy agent začne plnit svůj cíl. (Mírná verze - až poté, kdy nějaká překážky získá iniciativu, nebo dojdou odhalení překážky.)

Každá překážka vyžaduje k překonání / naplnění tolik úspěchů, kolik je počet aspektů agenta. Pokud se dříve naplní počítadlo komplikací, náročnost všech ostatních relevantních překážek pro tohoto agenta se o 1 zvýší.

Agenti si můžou při plnění cílů pomáhat nebo překážet. Za pomoc s překážkou vztáhněte negativní efekty překážky i na pomáhajícího agenta. Pokud víc agentů spolupracuje na jednom cíli, nastavte počet překážek podle průměrného počtu aspektů zúčastněných agentů, ale každá překážka má náročnost rovnou počtu všech aspektů u agentů, kteří mají společný cíl.

____
Vaše názory?

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 9322
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Projekt Omega

Příspěvek od ilgir » 9. 11. 2020, 14:07

Osobní cíle jsou tam proto, aby hra byla barvitější než kdyby se jednalo jen o plnění misí ve skupině? Nebo je tam ještě nějaký sofistikovanější důvod? Jsou osobní cíle "povinnou" součástí pravidel?
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19440
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 9. 11. 2020, 14:15

Jsou to volitelná možnost pro postavy, nicméně během hry vyvstala potřeba pro nějaké dlouhodobější sledování soukromých snah postav. Na úplném začátku Omegy před 13 lety měl jeden hráč cíle třeba "ovládnout lykantropii" a "osamostatnit Bavorsko", ale to jsem neměl postup, jak takových cílů dosahovat, jak je rozdělit na menší kousky.
Od tohoto postupu si slibuju větší jednoduchost, kdy je možné na začátku rámcově nastínit, co všechno by bylo třeba udělat, a pak to během her postupně řešit, přičemž každá vyřešená překážka může dát hráči do ruky jednu kartu za aspekt - splněný cíl, a zároveň mu většina cílů vyrobí i nějaké starosti, které může Vypravěč využít.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13009
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od OnGe » 9. 11. 2020, 14:21

Jerson píše:
9. 11. 2020, 13:39
Určení překážek
Koordinátor promyslí možné překážky. Může se inspirovat v tomto seznamu.

:arrow? bude to nebezpečné /s následky pro agenta / jeho společníky / přátele / rodinu / místo / okolí
:arrow? je potřeba spolupráce vlády / státní služby / médií / korporace / armády / úředníků
:arrow? napřed je potřeba vymyslet / vyrobit / prozkoumat / opravit ___
:arrow? napřed je potřeba zjistit informace o ___
:arrow? vyžaduje to pomoc ____
:arrow? vyžaduje to hodně peněz / novou technologii / speciální zdroj
:arrow? agenta se pokusí zabít vládní služba / armáda / věřící / tradicionalisté / anti___
:arrow? bude to fungovat částečně / nespolehlivě / s omezeným počtem použití
:arrow? pro fungování to potřebuje zdroj ___
:arrow? je potřeba mnoha pokusů
:arrow? je potřeba cestovat do ____
:arrow? jsou potřeba pokusy na zvířatech
:arrow? jsou potřeba pokusy na lidech
:arrow? je potřeba zničit / vyřadit ___
:arrow? je to moc velký úkol, je třeba ho rozdělit na menší
Dlouhý, hrozně dlouhý. Na koneci nevím, co jsem četl na začátku. Kdyby tam bylo pět jednovětných ukázek jak můžou vypadat překážky nějakých osobních cílů, bylo by to lepší. Navíc, byla by to i ukázka, jak můžou vypadat ty osobní cíle. Já mám takhle z fleku asi problém si nějaký vymyslet, takže vlastně ani neumím napsat ukázku, jak bych si to představoval :)
Punk´s not yet

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů