[dobrodružství] Labyrint Chodce v tmách

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Jekyll »

Markus píše: 20. 8. 2021, 13:10 Abychom si rozuměli, proč říkám, že Zapovězené země mají dementní způsob organizace textu, ze kterého by si nikdo nikdy neměl brát příklad.
+ ku Krkavcovej čistke

Samozrejme netvrdím, že je to najideálnejší spôsob, ale jednak si myslím, že problém spočíva trochu vo formáte (keby to bolo sádzané tak ako trebárs DnD dobrodružstvá, listovania by ubudlo), druhak si myslím, že to nie je zásadný problém pre párstránkové "dobrodružné miesta".

Čím sa dostávam ku Krkavcovej čistke, s ktorou mám po prvom letmom prečítaní jeden problém, a síce, že sa chce tváriť aj ako zbierka dobrodružných miest, aj ako kampaň zároveň. A tu už s Tebou súhlasím, že takto stavaný text je už vopruz, pričom ďalšou priťažujúcou okolnosťou je, že niektoré akcie z jedného dobrodružného miesta majú vplyv na iné a ak si to nezapamätáš, tak je zle. Nevybavujem si presný príklad, ale spomínam si, že som sa pri čomsi takom pristavil.
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

V jedné z vedlejších diskuzí ("[Blog] 2k6 goblinů" https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... &start=660) se rozvinula inspirativní diskuze. Mimo jiné o tom, jak moc podrobně má být pro Vypravěče vysvětleno pozadí dobrodružného místa, případně detaily o objektech v něm.

Jelikož jsem právě ve fázi odlaďování textu (co nepotřebuješ, smaž / co potřebuješ, napiš co nejstručněji), narážím přesně na tento problém. V Zapovězených zemích mají postavy dovednost Příbehy, ve které když uspějí, vzpomenou si na nějakou legendu, nebo příběh, týkající se prozkoumávaného místa, nalezeného artfeaktu nebo důležité postavy.

Synátor, hrající v modulu Noc krve bystrého barda, si na Příběhy chtěl házet celkem často. Ve chvíli, kdy mu byl předložen podezřelý guláš, vzal do ruky kostky a řekl: "hodím si na Příběhy, zda neznám nějaké legendy o guláších ...". Musím přiznat, že mě trochu překvapil.

Proč to píšu. Přijde mi, že pokud píšu modul pro ZZ, měl bych s dovedností Příběhy počítat a alespoň o některých významnějších věcech jeden nebo dva řádky nějakých detailů Vypravěči poskytnout a do závorky je v daném místě modulu napsat.
V konceptu Labyrintu Chodce v tmách mám momentálně takových "legend" v textu zhruba kolem deseti.
Klady: Vypravěč si detaily nemusí z hlavy vymýšlet.
Zápory: Modul se nafukuje a není přitom vůbec jisté, že dané informace budou vůbec předány.

Jakým způsobem se používá dovednost Příbehy u vás? A jak často? A pokud jsi Vypravčč, jsi na to připraven?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Markus »

Mně se na legendách k oficiálním dobrodružstvím a magickým předmětům v ZZ líbí hlavně to, že obsahují směs pravdy a totálních blábolů. :) Tam si není moc důvod lámat hlavu s tím, aby všechno bylo přesné a smysluplné - něco jsou prostě báchorky zkreslené časem.

To je zároveň odpověď na to, jak tu dovednost hrát s předejít tomu, aby byla ultimátní odpověď na všechno. Ano, když uspěješ, tak si na nějaké příběhy vzpomeneš. Ale bude to směs pravdy a lží. Tím se předjede tomu, aby ti hod dal správné řešení. Hod ti prostě dá další informace a možná nápovědu, ale furt máš nejistotu a musíš se rozhodovat sám.

Ale jinak je asi fajn mít k dobrodružství aspoň jednu dvě legendy týkající se toho hlavního (místo, hlavní nestvůra, vladař…). Ale asi to nemusíš přehánět. Tři jsou až kam (oficiální mívají jen jednu). Legendu o guláši si holt bude muset domyslet vypravěč.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

První verze dobrodružného místa "Labyrint Chodce v tmách" je hotová.
Původní jednostránkové dobrodružství, které posloužilo jako startovací jiskra, se mi jaksi nafouklo a sám z počtu stran nemám zrovna radost, ale momentálně nejsem schopen škrtat.

Jsem si jistý, že do toho ještě šáhnu, ale oči a hlava si potřebují od tématu na chvíli odpočinout a až se k tomu za nějaký čas vrátím, mohl bych se rovnou inspirovat případnými komentáři a dobře míněnými radami.

Tudíž budu vděčný za každou připomínku a nemusíte mě šetřit, jsem celkem splachovací :).
Čím konkrétnější připomínka bude, tím samozřejmě lépe (poznámka "zbytečné popisy možných variant vývoje" je lepší než poznámka "máš to moc dlouhý").

Díky
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

Přečetl jsem si doporučení o vhodnosti prvního příspěvku a proto jsem PDF soubor přemístil právě tam + doplnil nějaké základní informace.

Konec hlášení.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od smrq »

Stáhnul jsem to a prolistoval. Určitě se brzy začtu.
Pár postřehů a dotazů na první pohled:
* Mapa je na konci s anglickými popisky. To je překlad nebo autorská hra?
* Portréty jsou opět jak z policejního spisu, kde svědci rekonstruují, jak zločinec vypadal. :)
* Sazba je strašně namačkaná a občas nepřehledná. Chápu ale, že jsi se snažil zredukovat počet stránek na minimum. Osobně bych dal textu víc prostoru okolo a roztáhnul to třeba o dvě stránky více, ale vše by bylo přehlednější.
* Dvoustránkovou sazbu jsi zvolil proč?
* Ilustrace podzemí na str. 30 mi připomněla staré dobre RPG na Amize. Jaj, to je nostalgie. Díky za to.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

smrq: díky za první dojmy, zkusím odpovědět.

Mapa s anglickými popisky: Na začátku modulu přiznávám inspiraci existujícím jednostránkovým dungeonem, ze kterého jsem si půjčil i mapu labyrintu. Pro zajímavost a pro srovnání pak tento jednostránkový modul na konci uvádím. Nicméně z původního dungeonu zbylo jen málo. Nebojím se proto Labyrint Chodce v tmách nazvat autorskou hrou.

Portréty a sazba: V únoru jsem si koupil tablet a snažím se v tom nějak malovat, ale na portréty si nevěřím. Proto používám jiný nástroj, který generuje ony "policejní rekonstrukce" :). Sazbě vzdušnost chybí, uznávám. V další verzi, až budu mít trochu odstup, zkusím vyhodit nepodstatné věci a získat tak kolem písma víc místa.

Dvojstránková sazba: Při použití formátu A5 na výšku mi přišlo, že toho mám na monitoru strašně málo, tak jsem dal jakoby dvě stránky A5 vedle sebe na jednu A4. Nejsem grafik, takže v tom žádnou herezi nevidím :).

Obrázky vůbec: Vyhovuje mi, že ZZ mají tak nějak zažitý černobílý design. Odvážil jsem se přidat odstíny šedi, abych se naučil stínovat, ale rozhodně je co zlepšovat.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od smrq »

K těm obrázkům - ne každý je výtvarník, na akademii s tím nechoď. Ale oceňuji, že ilustrace jsou jasně čitelné a přehledné. To co jsi chtěl znázornit, znázorňují dobře. A šedé kolorování tomu napomohlo. Za mě ok.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Markus »

Otto, napadlo mě - na tomhle ještě pracuješ, nebo je to "hotové"?
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

Hotové to není. Teď jsem si dal pauzu kvůli kuchyni, ale zrovna včera jsem se k tomu vrátil a inspirován kuchyní jsem se snažil krátit zbytečně dlouhé popisy. A samozřejmě tam po měsíci odpočinuté oči objevily hafo překlepů + nějaké nedodělky.

Myslím, že do konce listopadu to sfouknu.

A pak možná pro ZZ rozvedu svého Posledního uctívače.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Markus
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

Právě jsem si všiml, že původní dílo, které mě inspirovalo k vytváření tohoto dobrodružství a ze kterého jsem použil jako základ mapu labyrintu, obsahuje licenci BY-SA/3.0.

Snažil jsem se na netu najít, co to znamená a pokud to chápu správně, pak bych měl dodržet následující:
- ve svém díle bych měl dát kredit původnímu autorovi
- na své dílo bych měl napsat stejnou licenci jako původní dílo

Prosím zkušené licencology, jestli by mi mé závěry nepotvrdili či neopravili.
Děkuji.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Selhan »

Rikas to spravne.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

Selhan: Díky. Dám si pozor, abych obě podmínky splnil.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Ota »

Z mého pohledu je dobrodružné místo "Labyrint Chodce v tmách" hotové.
Prosím o přesunutí tématu zpět do dobrodružných míst pro hru Zapovězené Země.
Aktuální verzi 1.0 je možné stáhnout na konci úvodního příspěvku.

Hlavní změny oproti minulé, zde umístěné verzi 0.3:
- doplněn Oki, dříve vyhnaný tulák, prahne po pomstě, hodlá "otravovat"
- doplněny následky případného dlouhodobého pobytu postav v této lokaci
- doplněn popis toho, co postavy najdou, pokud prozkoumají kosti ve věži kostí
- prsten v celách již není obyčejný a Lambos to ví
- do mapy labyrintu dokresleny některé v textu popisované věci
- do příloh doplněna tabulka vztahů frakcí v okamžiku příchodu postav
- dívčí těla démona Adakinadaka mají kosti z hustotou olova
- spousta dalších menších změn

Po zkušenostech z dungeonové kuchyně jsem si myslel, že ve finální verzi dokážu zredukovat počet stran, ale oproti verzi 0.3 ještě pár stran přibylo. Snad tím nevzrostl poměrný obsah uhlí :).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružné místo] [ZZ] Labyrint Chodce v tmách

Příspěvek od Markus »

Oto, gratuluju k dokončení! :clap: Založil jsem tomu anotaci a pokusil jsem se sesmolit nějaký text - ale dělám to, aniž bych dobrodružství četl, tak to kdyžtak neváhej editovat. Taky jsem ti do úvodního příspvěku drze vložil obrázek a viditelný odkaz na stažení (kdyby někdo nemohl najít tu přílohu... je hodně dole.)

Píšu si na svůj (dlouhý a nezmenšující se :-? ) seznam věcí ke skouknutí.
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů