[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak mi nějak leží v hlavě ta debata o (ne)kvalitách Bílého hradu, kterou spustil Markusův EDIT: a Vandalicusův podcast
Původně jsem chtěl ještě chvíli hrát ďablova advokáta a ukazovat, že ten obsah zase není úplně WTF a že s trochou práce se z toho dá udělat hratelný dungeon.
Jenže jak jsem tím listoval a dělal si poznámky, co by se dalo upravit, vzpomněl jsem si, jak se u sousedů úspěšně zhostili něčeho podobného, když se rozhodli opravit/předělat krátké dobrodružství od Matta Colvilla.
A napadlo mě, že víc hlav víc ví a mohli bychom se pokusit o neco podobného.
A navíc, u CRPG jsou poslední dobou tak moc v oblibě HD remastery, i WotC vydávají konverze starých dobrodružství jak na běžícím pasu, tak proč nezkusit kolektivní remaster Bíleho hradu?
Takže tímto zahajují organizačně tvůrči debatu na toto téma.
A hned zahájím vykopem.
Zmiňovaný podcast i vedlejší vlákno docela trefně pojmenovávají hlavní problémy toho dungu:
- statický obsah bez vzájemné interakce, nepropojenost NPC
- zdánlivá nelinearita, ale ve skutečnosti iluzionistické odhalování tajných dveří a řízení postupu hráčů
- prázdnota a všednost mnoha lokací na úrovni popisů i obsahu
- manipulativní vedení hry GMem
- a odvyprávěný endgame bez jakéhokoliv zohlednění hráčských voleb (a v podstatě i bez hráčských vstupů vůbec)
Na druhou stranu vypíchněme i nějaká pozitiva:
- prvků k interakci je tam docela dost, resp. přiměřeně k rozsahu ... a jsou rozmanité a potenciál mají
- ten dungeon je nelineární až na jedno nebo dvě místa to nijak nevadí
- a nejsou tam žádná absolutní WTF, která by byla neopravitelná nebo blokující.
Takže, když se dá nějaké dobré zadání? Myslím, že je to zvládnutelné.
Brainstorming toho zadání:
> Máme rok 2021, DrDO je mrtvé a každý z nás hraje jiné systémy. Mělo by to tedy být bezsystémové ... a NPC by měly být popsané nějakými tagy/vlastnostmi/aspekty, aby si každý snadno aplikaci udělal. Případně aplikace na nejrozšířenější systémy může být formou přílohy.
> Měla by být zhruba zachována základní zápletka (ta co tam jediná je), ale je nutné ji předělat, aby nesebrala hráčům agency ... a je třeba doplnit dílčí podzápletky pro ta NPC, co tam jsou.
> Měly by být zachovány osoby a obsazení. Měli bychom jim hlavně dodat motivaci, vazby na ostatní, udělat z nich "hejblátka", která hráči rozhýbají, když do dungeonu vtrhnu. Můžeme je i mírně měnit či něco přidat, ale neměli bychom příliš mazat.
> Měla by být zachována topologie dungeonu. Můžeme měnit dílčí věci - některé spojky, místnosti, přidat/ubrat dveře či chodbu, pořešit to postupné odhalování zápletky o něco elegantněji než iluzionismem při hledání tajných dveří, ale neměli bychom psát úplně nový dungeon.
> No a nakonec bychom tomu měli dát popisy, šťávu, prdu, případně humor, který si nestřílí z hráčů, ale jim umožňuje také se zasmát.
> A jestli se to celé podaří, tak to pořádně vysázet, nakreslit tomu nové mapy ... zkrátka povýšit to na dnešní standard.
Tak co vy na to?
EDIT:
Work-in-progress link:
https://docs.google.com/document/d/1rqL ... sp=sharing
Původně jsem chtěl ještě chvíli hrát ďablova advokáta a ukazovat, že ten obsah zase není úplně WTF a že s trochou práce se z toho dá udělat hratelný dungeon.
Jenže jak jsem tím listoval a dělal si poznámky, co by se dalo upravit, vzpomněl jsem si, jak se u sousedů úspěšně zhostili něčeho podobného, když se rozhodli opravit/předělat krátké dobrodružství od Matta Colvilla.
A napadlo mě, že víc hlav víc ví a mohli bychom se pokusit o neco podobného.
A navíc, u CRPG jsou poslední dobou tak moc v oblibě HD remastery, i WotC vydávají konverze starých dobrodružství jak na běžícím pasu, tak proč nezkusit kolektivní remaster Bíleho hradu?
Takže tímto zahajují organizačně tvůrči debatu na toto téma.
A hned zahájím vykopem.
Zmiňovaný podcast i vedlejší vlákno docela trefně pojmenovávají hlavní problémy toho dungu:
- statický obsah bez vzájemné interakce, nepropojenost NPC
- zdánlivá nelinearita, ale ve skutečnosti iluzionistické odhalování tajných dveří a řízení postupu hráčů
- prázdnota a všednost mnoha lokací na úrovni popisů i obsahu
- manipulativní vedení hry GMem
- a odvyprávěný endgame bez jakéhokoliv zohlednění hráčských voleb (a v podstatě i bez hráčských vstupů vůbec)
Na druhou stranu vypíchněme i nějaká pozitiva:
- prvků k interakci je tam docela dost, resp. přiměřeně k rozsahu ... a jsou rozmanité a potenciál mají
- ten dungeon je nelineární až na jedno nebo dvě místa to nijak nevadí
- a nejsou tam žádná absolutní WTF, která by byla neopravitelná nebo blokující.
Takže, když se dá nějaké dobré zadání? Myslím, že je to zvládnutelné.
Brainstorming toho zadání:
> Máme rok 2021, DrDO je mrtvé a každý z nás hraje jiné systémy. Mělo by to tedy být bezsystémové ... a NPC by měly být popsané nějakými tagy/vlastnostmi/aspekty, aby si každý snadno aplikaci udělal. Případně aplikace na nejrozšířenější systémy může být formou přílohy.
> Měla by být zhruba zachována základní zápletka (ta co tam jediná je), ale je nutné ji předělat, aby nesebrala hráčům agency ... a je třeba doplnit dílčí podzápletky pro ta NPC, co tam jsou.
> Měly by být zachovány osoby a obsazení. Měli bychom jim hlavně dodat motivaci, vazby na ostatní, udělat z nich "hejblátka", která hráči rozhýbají, když do dungeonu vtrhnu. Můžeme je i mírně měnit či něco přidat, ale neměli bychom příliš mazat.
> Měla by být zachována topologie dungeonu. Můžeme měnit dílčí věci - některé spojky, místnosti, přidat/ubrat dveře či chodbu, pořešit to postupné odhalování zápletky o něco elegantněji než iluzionismem při hledání tajných dveří, ale neměli bychom psát úplně nový dungeon.
> No a nakonec bychom tomu měli dát popisy, šťávu, prdu, případně humor, který si nestřílí z hráčů, ale jim umožňuje také se zasmát.
> A jestli se to celé podaří, tak to pořádně vysázet, nakreslit tomu nové mapy ... zkrátka povýšit to na dnešní standard.
Tak co vy na to?
EDIT:
Work-in-progress link:
https://docs.google.com/document/d/1rqL ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 10. 4. 2021, 22:09, celkem upraveno 2 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Já bych na to řekl, že je to velice chvályhodná činnost, které budu rád zpovzdálí přihlížet.
(Tento příspěvek slouží jako vyjádření morální podpory.)
(Tento příspěvek slouží jako vyjádření morální podpory.)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Na začátku jsem měl zájem, ale jak jsi začal se zachováním osob, začal jsem ztrácet zájem, a u zachování topologie jsem ho ztratil úplně. Některé věci nechci opravovat.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak chceme to remasterovat, ne jen vykrást jméno:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Jerson: Víš jaké je první pravidlo brainstormingu?
Místo hodnocení nápadů ostatních házet vlastní nápady.... jestli si myslíš, že se to má pojmout jinak, tak házej protinávrh. Tohle nemá být nějaké autoritativní, mnou řízené. To má být kooperace.
Místo hodnocení nápadů ostatních házet vlastní nápady.... jestli si myslíš, že se to má pojmout jinak, tak házej protinávrh. Tohle nemá být nějaké autoritativní, mnou řízené. To má být kooperace.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Ja s Markusem jeste stale jedna osoba nejsem. Dekuji.MarkyParky píše: ↑4. 4. 2021, 21:39 Tak mi nějak leží v hlavě ta debata o (ne)kvalitách Bílého hradu, kterou spustil Markusův podcast
A jinak asi hodne stesti, bojim se, ze se dostanete do "remake Dracak paradoxu" - zaseku mezi tim, co pro cast lidi nebudou dostatecne potrebne zmeny a pro druhou "niceni atmosfery originalu"/"tohle uz neni Bily hrad".
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
1. doplnil bych možnost mapování pomocí lístečků...ty kartografické popisy jsou otrava...případně nějakou jinou možnost?
2. je otázkou, zda nezrušit schody do spodního patra v A1? Případně alespoň chodbu z A2 do C2...
3. schody u L1 a B2 přeusnou tak, aby nebyly "v cestě" - ke zvážení je, dza je neudělat na 2 čtverečky?
2. je otázkou, zda nezrušit schody do spodního patra v A1? Případně alespoň chodbu z A2 do C2...
3. schody u L1 a B2 přeusnou tak, aby nebyly "v cestě" - ke zvážení je, dza je neudělat na 2 čtverečky?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
To srdce, které spouští závěrečnou sekvenci "záporák vás jde zabít", umístěné hned vedle vchodu, je trochu zvláštní.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Omlouvám se za opomenutí, nebylo úmyslné.Ja s Markusem jeste stale jedna osoba nejsem. Dekuji.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Já bych rozvolnil zadání stran topologie, protože takhle to hovno možná naleštíme, ale smrdět bude stejně. Nebyly náhodou tak dvě třetiny Bílého hradu naprosto zbytečné místnosti, do kterých ani nechceš chodit?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
jojo, nějak tak:)
Nebo by někdo mohl udělat odhalovací mapu pro online hraní já to neumím - pokud to nebude mít nějaký easy editor:(
Markus - ano, to je fail...
OnGe - místnosti byhc nechal, ale ubral možná nějaké chodby... a je třeba doplnti pár věcí, třeba vlčí mor...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:11, celkem upraveno 1 x.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Spíš třetina, ale jo.Nebyly náhodou tak dvě třetiny Bílého hradu naprosto zbytečné místnosti, do kterých ani nechceš chodit?
V prvním patře ta větev s hlenem.
A v druhém odbočka se skřítky a huňáči.
Otázka je, zda není lepší řešení upravit jejich obsah, abys tam chtěl chodit.
U těch huňáčů se nabízí průlez do laborky zezadu.
U hlenu zarim nevím...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů