[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

Strana1-4-210927_NoBold.pdf píše: 27. 9. 2021, 08:56 1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy s mohutnými oky visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z.
Tohle je relativně ok, jen bych tam rovnou napsal, že se po řetězu dá v pohodě sešplhat, ať to z toho nemusí PJ a hráči dedukovat.

Strana1-4-210927_NoBold.pdf píše: 27. 9. 2021, 08:56 1B Hradní příkop shora 🌤️
Jižní stranu hradu chrání 5sh hluboký příkop.
• Z jeskyně ⇣⇒9Y přitéká a středem protéká tenký
potůček
• Na západě končí příkop otevřeně do svahu
o Slabě patrná je skalní římsa, která z něj
odbočuje pod parkánem kolem hradu
Tady máš zbytečně dvě vnoření odrážek, jediná opodstatněná je ta vnitřní se skalní římsou (tu hráči odhalí až prozkoumáním suti).



Strana1-2-210927_VandalicusLike.pdf píše:27. 9. 2021, 12:56 1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy: mohutná oka, visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z.
Tohle je naprd. Sice to vypadá přehledně, ale zamysli se, jak to budeš popisovat hráčům. Budeš si muset uvědomit, že ta rozvitá věta nepatří k mohutným okům, ale k vytrženým řetězům, a že ty vytržený řetězy patří k mostu, což je název lokace. A pak z toho budeš muset poskládat větu, protože k hráčům nemůžeš mluvit strukturovaně.

Přijde mi, že vedeš křížovou výpravu proti přirozenýmu jazyku, která nejspíš vychází z toho, že v dlouhym textu se spoustou rozvitejch souvětí se špatně hledaj podstatný informace. Přitom stačí text zkrátit a držet se jednoduchejch, informativních vět.

Ještě jednou zopakuju, že ty informace musí PJ nějak zprostředkovat hráčům. Zkus si každou místnost cvičně odehrát. "Přicházíte do místnosti, vidíte XY. Co budete dělat?".
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: 27. 9. 2021, 16:51
Strana1-2-210927_VandalicusLike.pdf píše:27. 9. 2021, 12:56 1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy: mohutná oka, visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z.
Tohle je naprd. Sice to vypadá přehledně, ale zamysli se, jak to budeš popisovat hráčům. Budeš si muset uvědomit, že ta rozvitá věta nepatří k mohutným okům, ale k vytrženým řetězům, a že ty vytržený řetězy patří k mostu, což je název lokace. A pak z toho budeš muset poskládat větu, protože k hráčům nemůžeš mluvit strukturovaně.
Fair enough:
1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy: visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z, mohutná oka.
Lepší?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:Přijde mi, že vedeš křížovou výpravu proti přirozenýmu jazyku, která nejspíš vychází z toho, že v dlouhym textu se spoustou rozvitejch souvětí se špatně hledaj podstatný informace. Přitom stačí text zkrátit a držet se jednoduchejch, informativních vět.
Mě to fakt nestačí.

Možná to stačí na první konktakt s místností ... a i o tom si troufá pochybovat.

Já potřebuju, aby ten popis místnosti fungoval, i když se do ní postavy vrátí. I když tamtudy půjde NPC onscreen. I když tamtudy půjde NPC offscreen. I když postavy tu místnost vyhodí do povětří, zaplní hnojem, odnesou z ní nábytek nebo do ní natahají mrtvoly.
York píše: Zkus si každou místnost cvičně odehrát. "Přicházíte do místnosti, vidíte XY. Co budete dělat?".
Tohle je samozřejmě fajn test, ale ne ultimátní.

A hlavně - 1A je prkotina, na té nemá smysl to extra ladit. Je příliš řídká.
Mrkni se na 1F nebo 3A nebo 4B nebo 5C.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 17:05
1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy: visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z, mohutná oka.
Lepší?
Teď jsi víceméně dospěl tam, co Quentin. Je to trochu lepší, quentinovský vypouštění sloves ale pořád dost drhne.

Zásadní problém je ovšem strukturální - bold teďka neodděluje informace, který můžeš rovnou předat hráčům, takže pokud tam bude něco jen pro PJe, budeš potřebovat další strukturální prvek. Dejme tomu, že se řetěz při zátěži přetrhne:

1A Spuštěný padací most 🌤️
Vytržené řetězy: visí z mostovky zplihle až na dno příkopu ⇣9Z, mohutná oka. > Při zátěži se řetěz přetrhne.
Jsou v tom teď dva extra řezy písma, odrážka a odkaz. Srovnej to s tímhle, kde si vystačím jen s jedním extra řezem, odrážkou a odkazem, a navíc se to líp čte:
1A Spuštěný padací most 🌤️
Z mostovky visí přetržené řetězy, sahají až na dno příkopu (⇣9Z). > Při zátěži se řetěz přetrhne.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Tripplepost:
York píše:... po řetězu dá v pohodě sešplhat, ať to z toho nemusí PJ a hráči dedukovat.
Původně jsem to tam měl a přesně kvůli tomu tučnému jsem to (po upozornění) vyhodil.

Modul nemá co říkat hráčům, co mají/nemají dedukovat v dalším postupu. Na rozdíl od
Stěny příkopu: strmé, podemleté.
což je překážka, a překážky modul klást má.
York píše:Jsou v tom teď dva řezy písma, odrážka a odkaz. Srovnej to s tímhle, kde si vystačím jen s jedním řezem, odrážkou a odkazem, a navíc se to líp čte:
Srovnávám a shledávám to druhé horším na porozumění.

Je mi k ničemu lépe číst, když pak musím vynaložit víc úsilí na to to pochopit, protože pochopení musím jet z bufferu v hlavě, který má kapacitu 7 slov a 20 vteřin, místo papíru, který je vizuální a kdykolivk se k němu můžu vrátit.

Vlastně je to pointa celé naší neshody - pokud se bavíme o tom, jak formátovat text, aby se mi s ním lépe vizuelně pracovalo, proč ho mám formátovat do podoby, se kterou nemůžu vizuálně pracovat a musím ji "načítat". Myslel jsem, že pointou procesu je přesně tohle odstrčit. Takříkajíc nenačítat to do RAM, ale streamovat to rovnou z disku....
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

1A Spuštěný padací most 🌤️
Z mostovky visí přetržené řetězy, sahají až na dno příkopu (⇣9Z). > Při zátěži se řetěz přetrhne.
Tohle si ještě vypůjčím jako příklad, že zestručňovat a zpřehledňovat jde i na jazykový, stylistický úrovni. Dvě věty z boldovýho popisu jdou sloučit do jedný:
1A Spuštěný padací most 🌤️
Přetržené řetězy z mostovky sahají až na dno příkopu (⇣9Z). > Při zátěži se řetěz přetrhne.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 17:21 Tripplepost:
York píše:... po řetězu dá v pohodě sešplhat, ať to z toho nemusí PJ a hráči dedukovat.
Původně jsem to tam měl a přesně kvůli tomu tučnému jsem to (po upozornění) vyhodil.

Modul nemá co říkat hráčům, co mají/nemají dedukovat v dalším postupu. Na rozdíl od
Stěny příkopu: strmé, podemleté.
což je překážka, a překážky modul klást má.
No ano, právě proto. Slézt po řetězu je triviální, není to tudíž překážka, jen to jen nestandardní cesta (může to bejt zajímavý, třeba když budou postavy před někým utíkat). Ty se ale tváříš, jako že to překážka je, a nutíš hráče, aby ji překonávali. Ti ale hned zjistěj, že její překonání je triviální, takže proč jsi to po nich vlastně chtěl?

Oproti tomu drolící se stěny příkopu jsou opravdu netriviální překážka a z popisu to je jasný, takže tady ok.

Byl by to asi dobrej příklad do podkapitoly Nedělej z komára velblouda ve Vedení hry :)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

Taky si tripplepostnu, heč! :)
MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 17:21Je mi k ničemu lépe číst, když pak musím vynaložit víc úsilí na to to pochopit
Good point, ale to má opět řešení na jazykový úrovni - formuluj věty tak, aby byly snadno pochopitelný.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:Ty se ale tváříš, jako že to překážka je, a nutíš hráče, aby ji překonávali. Ti ale hned zjistěj, že její překonání je triviální, takže proč jsi to po nich vlastně chtěl?
Nope. Překážku z toho děláš ty, netuším proč. Já naopak zavádějící popis vlastnosti, co vytvářel dojem překážky k překonání, vyhodil, aby nemátl.

A hlavně - hráči se přeci k tomuhle textu vůbec nedostanou (pokud neděláš z GMa toho text-to-speech interpreta). Ti interagují s popisem od GMa, nikoliv s textem modulu.
York píše: Good point, ale to má opět řešení na jazykový úrovni - formuluj věty tak, aby byly snadno pochopitelný.
Nope.
Memory is the limit.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Proof of concept té Vandalicovy/Quentinovy metody.
Strana1-8-210927_VandaliCus.pdf
(1.27 MiB) Staženo 21 x
York:
Chceme-li vést tuhle debatu na užitečné úrovni, prosím, vykašleme se na 1A a rozebírejme třeba 1F, 3A nebo 5C. Nebo jakoukoliv jinou místnost, co má víc jak dvě položky.

EDIT:
BTW dnes ráno někdo (taky V̶a̶n̶d̶a̶l̶i̶c̶u̶s̶? ne, byl to Quentin..) na dvou místech elegantně roztrhl místnost na dvě a tím první stranu dost zpřehlednil. Pokud byste viděli kdekoliv podobnou příležitost, klidně to zopakujte.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 17:37 Chceme-li vést tuhle debatu na užitečné úrovni, prosím, vykašleme se na 1A a rozebírejme třeba 1F, 3A nebo 5C. Nebo jakoukoliv jinou místnost, co má víc jak dvě položky.
Zjevně se mnou nesouhlasíš, takže ti to nebudu nutit.


edit: Ok, ještě poslední věc:
MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 17:33 Nope. Překážku z toho děláš ty, netuším proč. Já naopak zavádějící popis vlastnosti, co vytvářel dojem překážky k překonání, vyhodil, aby nemátl.

Finálně bych tu místnost popsal asi takhle:
1A Spuštěný padací most 🌤️
Po utržených řetězech jde snadno sešplhat až na dno příkopu (⇣9Z). > Při zátěži se přetrhnou.
Pořád z toho máš dojem překážky k překonání?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: Zjevně se mnou nesouhlasíš, takže ti to nebudu nutit.
Já ti spíš nerozumím, než nesouhlasím.

Deklaruješ nějaké cíle, ale prostředky, které volíš k dosažení, k nim IMHO nevedou. Tak jsem chtěl vidět jejich použití na něčem víc komplexním, než padací most.
York píše: Po utržených řetězech jde snadno sešplhat až na dno příkopu (⇣9Z). > Při zátěži se přetrhnou.
A platí pořád, že tučné je určené hráčům?
Protože tohle je pro mě k dokonalosti dovedené to, čemu se chci vyhnout. Říkám tomu drobeček a pokud něco takového někde ve tom modulu mám, prosím kohokoliv, šťouchněte do mě a vyhodím to.

To už ani nenabízíš cestu/překážku, to už rovnou anticipuješ způsob překonávání. A úplně jsi hráčům sebral přemýšlení o dalším postupu ve fikci.

Místo:
"Jdeme dolů?"
"Jo, navážem tu lana..."
"Počkej, GM říkal, že ty řetězy mají velká oka. Tak po nich slezeme jak po provazovém žebříku, easy..." (a nebo taky ne a úplně to minou, a pro mě za mě tam skočí s pomocí Ring-of-FeatherFall)

Přijde
"GM říkal, že po těch řetězech jde snadno sešplhat dolů."
EDIT:"Tak lezem.. "

Tohle fakt nechci - to už není modul, který hrají hráči. To je modul, který hraje autor, a hráči jsou diváky své vlastní hry.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 27. 9. 2021, 18:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Ecthelion píše: 27. 9. 2021, 15:37 Ahura bude nějakým způsobem odhalovat kozy. Jak udělám anomálii ještě nemám zdání.
Připomínám, že to v originále byla elfka. Nechci tím říct, že elfky nemají kozy ... jen ty proporce, co tam má odemne jsou spíš mou neschopností nakreslit ženskou, než že bych jí chtěl nějak zvětšovat objem hrudníku.

Ale nechávám to plně na tobě ... 8)

Taky je zakletá v sochu/nějak zamrzlá/paralyzovaná/v nějaké stázi či tak něco - něco, co zvládne nekromant, který jinak má na hradě pár kostlivců, zombií a ghůlů a bojí se, že by nezvládl udržet na uzdě fexta. Text kolem ještě není hotový, tak klidné něco nastřel a já to podle toho pak upravím.
Ecthelion píše:
MarkyParky píše: - kdyby se ti ale chtělo/byl bys schopen dát o chlup tomu plnější? zářivější? barvy, aby to ladilo k té mapě a rámečkům/fontům, tak by to bylo úžasné.
Saturovanější verzi jsem právě uploadnul (stejný odkaz). O moc sitější, ale myslím být nezvládám :-? .
Nevím. Zkusíme pak něco vylaborovat při sazbě...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 27. 9. 2021, 18:08 Místo:
"Jdeme dolů?"
"Jo, navážem tu lana..."
"Počkej, GM říkal, že ty řetězy mají velká oka. Tak po nich slezeme jak po provazovém žebříku, easy..." (a nebo taky ne a úplně to minou, a pro mě za mě tam skočí s pomocí Ring-of-FeatherFall)

Přijde
"GM říkal, že po těch řetězech jde snadno sešplhat dolů."
EDIT:"Tak lezem.. "

Tohle fakt nechci - to už není modul, který hrají hráči. To je modul, který hraje autor, a hráči jsou diváky své vlastní hry.
Ok, ale v tom případě tam nedávej takhle triviální "překážky". Tohle není otázka formátování dungeonu, ale obecně otázka vedení hry: Když je nějaká cesta pro postavy zjevná, tak to rovnou hráčům řekni, nesnaž se z toho dělat problém.

Řešení by bylo třeba nechat ty řetězy spadaný na mostu, takže nevisej až dolů. Nějak takhle:

1A Spuštěný padací most 🌤️
Řetězy jsou vyrvané z brány a popadané na mostu. > Dosáhnou až na dno příkopu (⇣9Z), dá se po nich snadno sešplhat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21005
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Markus »

Jo, prosimtě... Vandal to načal, tak pardon, jestli mi nějak unikla odpověď...

Ale proč to čísluješ 1A, 1B, 1C, 2A, 2B...

Místo abys to čísloval lidsky 1, 2, 3, 4, 5... ? :D
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů