Nevyžádaná kritika

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Zamčeno
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

Rezervováno pro záhlaví diskuse.
Naposledy upravil(a) York dne 4. 3. 2021, 12:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

OnGe píše: 4. 3. 2021, 12:33
Sparkle píše: 4. 3. 2021, 12:16 Jerson: taky ale spousta autorů drží profesní kolegialitu, že díla jiných autorů nekritizují veřejně. Je to něco jako slušnost? Pokora?
Autoři jsou všelijaký. Někteří třeba nekritizují jiné veřejně, ale o to víc je sepsou v kuloárech za jejich zády. Nebo veřejně kritizují jen když je to mimo záznam (třeba na besedách, nebo nějakých méně exponovaných internetových kadibudkách), aby to vypadalo že drží basu, ačkoliv dělají pravý opak. Taky můžeme potkat kousky, co ti všechno pochválí a budou ti mazat med kolem huby, ale když je něčím namíchneš, tak ti v záchvatu upřímnosti vysvětlí, co to děláš za odpad. Nic z toho mi nepřipadá kdovíjak dobré, nedej bože ctnostné.
Máš pravdu, že pomluva je pomluva, ať už to děláš veřejně nebo v soukromí. Rozdíl je ale v tom, komu tím děláš vizitku a jestli to autor pocítí nebo ne. Když nic jinýho, tak pomluva, o který se autor nedozví, mu aspoň neublíží.

Dál bych se rád držel debaty o kritice, ne o pomluvách.

OnGe píše: 4. 3. 2021, 12:33Já si nejvíc vážím těch, co mají věcné připomínky (tady to drhne, tohle je zmatené, tady mi uniká smysl, něco jiného se mi líbilo víc...) bez hodnotících soudů (je to sračka, spalte to, to mohl napsat jen idiot...). Těch tedy není moc, protože to není jednoduché a daleko snazší je utéct k těm dříve jmenovaným nízkoprofilovým módům.
Rozhodně souhlasím, ale nic to nemění na tom, že autor musí bejt ochoten kritiku přijmout, jinak vyzní úplně jinak, než jsi ji zamýšlel. Pokud o ni nestojí, tak je vcelku jedno, jak by mu byla užitečná, nebo jak korektně a věcně je napsaná.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od Vitus »

S dovolením bych si na okraj dovolil jen jednu poznámku - pokud se bavíme o kritice, nesmíme zapomínat, že to neznamená jen zkonstatovat negativa ("zkritizovat"), ale i pozitiva (alias pochválit).

Takže je důležité, aby kritik uměl i pochválit, nejen autor kritiku přijmout :).
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od OnGe »

York píše: 4. 3. 2021, 12:54 Máš pravdu, že pomluva je pomluva, ať už to děláš veřejně nebo v soukromí. Rozdíl je ale v tom, komu tím děláš vizitku a jestli to autor pocítí nebo ne. Když nic jinýho, tak pomluva, o který se autor nedozví, mu aspoň neublíží.
Co je tohle za blábol? Když tě budou mít všichni za idiota a neřeknou ti to, tak ti to neublíží? Mě to spíš přijde jako jedna z nejhorších věcí, co tě může potkat.
OnGe píše: 4. 3. 2021, 12:33 Rozhodně souhlasím, ale nic to nemění na tom, že autor musí bejt ochoten kritiku přijmout, jinak vyzní úplně jinak, než jsi ji zamýšlel. Pokud o ni nestojí, tak je vcelku jedno, jak by mu byla užitečná, nebo jak korektně a věcně je napsaná.
Což tak jako nezjistíš, když to nezkusíš. Že kritika nepadne na úrodnou půdu je varianta, se kterou se musíš tak jako smířit.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

OnGe píše: 4. 3. 2021, 13:09Což tak jako nezjistíš, když to nezkusíš.
Můžeš se autora zeptat, jestli o to stojí. Pokud chceš fakt jen pomoct a nemáš postranní úmysly (třeba se bavit rozebíráním toho, jak strašně je to špatný), tak si tím navíc můžeš ušetřit dost zbytečný práce.

OnGe píše: 4. 3. 2021, 13:09Když tě budou mít všichni za idiota a neřeknou ti to, tak ti to neublíží? Mě to spíš přijde jako jedna z nejhorších věcí, co tě může potkat.
Špatně jsem se vyjádřil. Pokud budeš o někom šířit, že je to idiot, tak mu to samozřejmě nepřímo ublíží.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od OnGe »

To je super, protože přiděláš autorovi práci s tím, že ti musí odpovídat. A třeba i zbytečně, protože pozejtří už se ti do toho třeba nebude chtít. Nebo ta kritika bude o ničem. Ne, děkuji. Hodit kritiku, o kterou nestojím, do koše je snazší pro všechny zúčastněné.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od Markus »

Já tady dlouhodobě vystupuju jako zastánce i praktik nevyžádané kritiky a budu v tom pokračovat, co mi síly budou stačit.

Kritika je strašně důležitá. Ano, je důležité pojmenovat dobré věci. A stejně tak je důležité pojmenovat špatné věci. Když něco udělá něco nedobrého, fakt je potřeba říct „tohle je nedobré, protože...“ a následují argumenty. Nějaké plácání se po zádech a dělání, jako že jsme všichni pašáci a všechno, co kdo udělá, je super, je s prominutím na hovno. Nehledě na to, že to reálně vypadá spíš tak, že když někdo pošle něco... ehm... nedobrého, tak dostane pár lajků a dál jen mlčení a nezájem. To mu nepomůže se nikam posunout.

Zároveň vehementně nesouhlasím s tvrzením, že kritika by měla probíhat jen na vyžádání a pokud možno někde v soukromí. Ne, musí probíhat veřejně a nevyžádaně, protože:

1) Bez toho je víceméně nemožné mít jakoukoli diskuzi o designu. Prostě diskuze o designu vyžaduje špatné příklady, nejen ty dobré.

2) Nevyžádáná kritika je důležitá pro zákazníka, koncového uživatele. Když píšu recenzi, je to jednak zpětná vazba pro autora, ale zároveň je to průvodce pro čtenáře – těm se snažím něco doporučit a před něčím je spíš varovat. Většina čtenářů buď nemá energii číst a posuzovat všechno sama, nebo to vlastně ani neumí posoudit. Recenze jim pomáhají se zorientovat, od toho jsou. A ne, fakt není možné recenzovat jenom dobré věci, protože čtenáře zajímají i ty ostatní a chtějí vědět, jestli jsou dobré, nebo špatné.

Názor „všechno je pro někoho dobré, takže je to relativní a nedá se to kritizovat“ stojí za ukřižování.

Přesto přese všechno chápu Sparklinu obavu, že kritika může někoho odradit od další tvorby, proto je podle mě důležité, aby:

1) Byla férová a věcná. Aby to nebylo pošklíbání, ale fakt rozbor postavený na argumentaci a vysvětlování. Ne na tom, že autorovi vymáchám hubu v louži a pak ho ještě pochčiju.

2) Se zaměřovala spíš na „vysokoprofilová“ díla. Sám zatím recenzuju buď věci lidí, které znám osobně a tuším, že si můžu dovolit přitlačit (Quentin, Kin), nebo těch, které vyšly nějak výrazně a jsou zaštítěné nějakou "autoritou" (dobrodružství pro Dračí Hlídku). A i tam se snažím spíš našlapovat po špičkách a být kulantní. Hodně váhám u kritizování lidí, kteří s tvorbou evidentně začínají a moc jim to zatím nejde. Tam vesměs nemá šanci psát recenzi, protože bych je jenom strhal a fakt bych je mohl znechutit. Takovým lidem většinou pošlu nějaký wall-of-text příspěvek do jejich tématu nebo soukromé zprávy a dál ať si to přeberou sami.

Sparkle se mnou asi bude nesouhlasit v tom, jak mám nastavenou míru toho, kdy podle mě ještě neurážím a neposmívám se (bude mít nižší toleranci než já), ale fakt se o to pokouším.

Jenomže pak jsou lidi, kteří nepřijmou ani tu nejvíc opatrně formulovanou zpětnou vazbu. Na sebemenší náznak toho, že by jim něco mohlo být vytknuto, reagují podrážděním. Protože je to přece subjektivní. A škodí především sami sobě. Protože kvalita fakt není subjektivní, je to z velké části objektivní kritérium, a čím dřív si přestanete nalhávat, že všechno je stejně dobré, tím líp pro vás.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

OnGe píše: 4. 3. 2021, 13:27Hodit kritiku, o kterou nestojím, do koše je snazší pro všechny zúčastněné.
Namítal jsi, že to, jestli o autor o tvoji kritiku stojí, nezjistíš, dokud ji nenapíšeš. Pointa mojí odpovědi byla, že to není pravda, můžeš to zjistit vcelku snadno. Otázka, co je jednodušší, je podružná.

Ona je to fakt celkem jednoduchá rovnice. Pokud chceš autorovi opravdu pomoct, stojí za to se přemoct a bejt aspoň trochu taktní, protože když to neuděláš, můžeš mu tím snadno naopak nezamýšleně ublížit. Příkladama z RPF fóra a Kostky by se dal vytapetovat Václavák.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

Markus píše: 4. 3. 2021, 13:32Jenomže pak jsou lidi, kteří nepřijmou ani tu nejvíc opatrně formulovanou zpětnou vazbu. Na sebemenší náznak toho, že by jim něco mohlo být vytknuto, reagují podrážděním. Protože je to přese subjektivní. A škodí především sami sobě. Protože kvalita fakt není subjektivní, je to z velké části objektivní kritérium, a čím dřív si přestanete nalhávat, že všechno je stejně dobré, tím líp pro vás.
Když si toho všímáš, mohlo by tě třeba konečně trknout, že tvoje pravda není tak objektivně správná a platná, jak si myslíš. Lidi nejsou stroje, nefungujou striktně logicky a analyticky. To, že ty nechápeš, že někomu ubližuješ, neznamená, že mu tím neubližuješ.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od Selhan »

Markus píše: 4. 3. 2021, 13:32 Názor „všechno je pro někoho dobré, takže je to relativní a nedá se to kritizovat“ stojí za ukřižování.
Tak mně subjektivně přijde, že tohle je zvláštní způsob, jak tuhle debatu otevřít.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od Markus »

York píše: 4. 3. 2021, 13:40 Když si toho všímáš, mohlo by tě třeba konečně trknout, že tvoje pravda není tak objektivně správná a platná, jak si myslíš. Lidi nejsou stroje, nefungujou striktně logicky a analyticky. To, že ty nechápeš, že někomu ubližuješ, neznamená, že mu tím neubližuješ.
Yorku, nevím, jestli fakt reaguješ na mě, nebo jenom mluvíš v obecné rovině. Každopádně viz:
2) Se zaměřovala spíš na „vysokoprofilová“ díla. Sám zatím recenzuju buď věci lidí, které znám osobně a tuším, že si můžu dovolit přitlačit (Quentin, Kin), nebo těch, které vyšly nějak výrazně a jsou zaštítěné nějakou "autoritou" (dobrodružství pro Dračí Hlídku).
Já jsem viděl spoustu věcí, o kterých jsem se rozhodl si jich nevšímat, právě protože rozborem bych mohl autora demotivovat. Případně jsem mu poslal jen nějaké náměty, ale zdržel jsem se dalších soudů. Jestli narážíš na něco konkrétního, tak buď prosím konkrétní, ale tyhlety úvahy v obecné rovině se mi těžko komentují, protože nevím, jestli jsou založené na realitě nebo jen na nějaké předběžné obavě.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od OnGe »

York píše: 4. 3. 2021, 13:35 autor o tvoji kritiku stojí
Samozřejmě, ne vždy. Ale je lepší předpokládat že ano, než že ne a čekat, až se zeptá. Jako vážně - jak by to ten autor asi měl dělat?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od Jerson »

Sparkle píše: 4. 3. 2021, 12:16 Jerson: taky ale spousta autorů drží profesní kolegialitu, že díla jiných autorů nekritizují veřejně. Je to něco jako slušnost? Pokora?
Disclaimer: To co teď napíšu jsou skutečně zjišťovací otázky, nikoliv sarkastické.
Bavíme se tu teď o profesionálech, nebo poloprofesionálech, či amatérech, nebo prostě o tvůrcích všeobecně?
A znamená to, že bych měl cítit kolegialitu k lidem (jen) proto, že také tvoří něco pro RPG, a třeba i v případě, kdy mě jejich tvorba nežádoucím způsobem ovlivňuje? A pokud ano, měl bych je tedy kritizovat soukromě, jeden na jednoho, nebo případně v nějaké menší, ale uzavřené skupině, aby se nikdo další nezvaný nemohl přidat a napsat svůj názor?
Jerson píše: 4. 3. 2021, 12:03Pokud máš výhrady k tomu, že se něčí dílo probírá a rozebírá jinde, tak ... nevím jak se k tomu postavit. Lidé na netu řeší profesionální i amatérské filmy bez účasti autorů i bez jejich vědomí, probírají takhle všechny možné hry, názory, výtvory ... Prostě mi přijde, že zveřejněním výtvoru a zejména zveřejněním na internetu dává autor své dílo k dispozici - a tím i kritice - širšímu či užšímu výseku veřejnosti.
York píše: 4. 3. 2021, 12:21 Tohle je alibismus.

To, že někdo jinej něco dělá taky, neznamená, že když to děláš ty, nikomu tím neubližuješ a neděláš tím vizitku sobě i platformě, na který to provádíš.

Stejně jako je rozdíl mezi tím, když někdo něco zveřejní (primárně s tím, že by to třeba mohlo někomu bejt užitečný), a když se o tom baví v úzkym kruhu s kamarádama, úplně stejnej je mezi tím, když to s někým probereš u piva, a když o tom na veřejnym a navíc relevantním fóru píšeš několikastránkový traktáty rozebírající, jak je to strašně špatný, a nikdo by se toho neměl dotknout ani třímetrovou holí.

edit: TLRD: Je fajn si ujasnit, čeho se snažíš dosáhnout. Pokud chceš někomu pomoct, na formě, jakou to děláš, záleží. Pokud se jen chceš bavit na něčí úkor, tak buď aspoň chlap a přiznej to.
Nazval bych to spíše "obvyklou praxí". Tedy vůbec mě nenapadlo, že pokud někdo zveřejní své dílo, tak by tento výtvor z nějakého důvodu neměl být veřejně probírán a třeba i kritizován. Dokonce bych řekl, že je to podstata tvorby ve veřejném prostoru. Pokud něco vytvořím a chci znát názor omezené skupiny lidí, tak výtvor poskytnu jen omezené skupině lidí. Koho do ní zahrnu a čím ji omezím je pak na mě. A v takovém případě uznávám i oprávnění odmítnout kritiku kohokoliv mimo vybranou skupinu.

Například když vytvořím pravidla pro svou herní skupinu a poskytnu je lidem tvořícím tuto skupinu nebo potenciálním účastníkům, tak mě nemusí zajímat názor nikoho jiného. A kritiku od potenciálních účastníků klidně můžu vyložit tak, že dotyčný není vhodný hráč a nebyl by vhodným členem skupiny.

Pokud jde o ublížení - předpokládám, že alespoň částečná motivace každého, kdo svůj výtvor zveřejňuje, je ocenění. Tedy že za svůj výtvor očekává pochvalu, lajky, uznání, atd. S tím ovšem jde nedílně i riziko kritiky. A (pro některé vedlejším) cílem je získat více kladných ohlasů než záporných.
S tím souvisí i to, že někdo víc ocení podrobnou slovní kritiku od jednoho člověka, než tisíc neosobních lajků, někdo to má přesně naopak. Ještě to komplikují lidé, kteří říkají "chci slyšet kritiku", ale přitom ve skutečnosti chtějí slyšet, že jejich dílu není co vytknout, nebo že má jen drobné kosmetické chyby, které lze snadno odstranit.

A v neposlední řadě existuje něco jako selekční tlak zveřejněných myšlenek (a tedy i různých výtvorů, které k myšlenkám počítám). Tedy pokud se v nějaké oblasti začne vyskytovat více výtvorů než jen jednotlivé, silně odlišné kusy, jejich množství automaticky umožňuje vzájemné porovnání. Při velkém množství tvorby pak vzniká selekční tlak, kdy je tvůrců hodně, ale zdrojů - v našem případě příjemců a uživatelů, a jejich volného času - je málo. Myšleno je jich méně, než aby každý z nich dokázal vstřebat všechny vytvořené věci. Takže uživatelé začnou mezi sebou výtvory porovnávat, aby zjistili, kterým z nich mají věnovat své "zdroje" - pozornost a čas. A vznikne potřeba hodnocení, kdy výtvory oceněné většinou uživatelů jako "nedobré" jsou vyřazovány z další pozornosti dalších uživatelů, a naopak výtvory označené většinou jako "dobré" se šíří více a noví i stávající uživatelé je vyhledávají.

Tyhle principy fungují prakticky u veškeré lidské tvorby, od dětského kreslení po sepisování grantů. V některých oblastech už došlo k zahlcení - třeba při psaní povídek je prakticky nemožné, aby každou povídku četlo více než jen pár lidí. U videí na Youtube je to nemožné, a drtivá většina videí je odpad. Takže aby nedošlo k zahlcení systému (technického) i uživatelů, byly vyvinuty různé priorizační mechanismy, které zcela cíleně některá videa priorizují a jiná zašlapávají. Tenhle princip znají pěstitelé rostlin a stromů dávno, prostě je třeba vytrhat plevel, aby vyrostly krásné rosliny, a je třeba vykácet většinu horších stromků, aby vyrostlo několik málo hezkých a vysokých. Pokud by se nechaly růst všechny, tak mezi sebou budou soupeřit o zdroje a všechny budou sotva průměrné, nikdo nebude vyčnívat.

Nicméně dochází i k takovým stavům, kdy pak jsou na výběr jen samé průměrné věci vyrobené s co nejmenšími náklady. Kvalitu pak nelze zvýšit - lze zvýšit jen kvantitu ještě větším omezením nákladů a tedy dalším snížením kvality, byť malým. Výsledkem jsou tuny podobných věcí nevalné kvality, mezi kterými si uživatel nedokáže vybrat a jen tím ztrácí čas. Vznikají z toho i výběrové paralýzy, a psychologické studie potvrzující, že optimální počet velikosti výběru je 3 - 7 možností.

Je možné namítnout, že RPG je přeci zábava a že se ho to netýká, a čemu vadí, když budou existovat "méně kvalitní" výtvory. Ano - pokud jde o jednotlivý případ, tak to nevadí, dvě sekundy času skutečně nikoho nezabijou. Nicméně dlouhodobé statistiky ukazují, že ve své oblasti vyhovuje uživatelům asi tak 5%, možná 10% možností - opět nezáleží na tom, zda jde o výběr partnera, nebo literaturu.

A budu ještě konkrétnější - pokud chceš odradit nováčka od hraní RPG, tak mu řekni "existuje tisíc systémů, stačí si jen vybrat". Myslíš že si někdo projde více než jeden nebo dva systémy, které si musí sám sehnat? Pokud chceš někoho odradit od hledání náhodných tabulek, tak mu řekni "na netu jsou statisíce náhodných tabulek, stačí si najít ty, které ti budou vyhovovat". Jak dlouho myslíš, že bude trvat, než to procházení ne moc použitelnými výtvory člověka unaví? Dvacet možností? Padesát? Tisíc?

Jasně, v náhodných tabulkách pro RPG ještě tak daleko nejsme, aby jich v češtině vyběhlo sto tisíc. Ale ono je to jedno, stačí když jich vyběhne deset, Vypravěč si jich pět přečte, jednu si vybere, vyzkouší, zjistí že je to k ničemu, a o další už bude mít řádově menší zájem - bez ohledu na to, zda budou dobré nebo špatné.

To všechno znamená, že na jedné straně je přirozené a nejspíše zákonité, že budou existovat mraky různých výtvorů, a na druhé straně by bylo pro všechny nejlepší, aby jich existovalo jen několik málo, ale velmi dobrých.

V biologii se tomu říká K-strategie, nebo R- strategie.
První je o vytvoření mnoha zárodků /výrvorů v minimální nutné kvalitě, přičemž se jim nevěnuje prakticky žádná další pozornost, a některé se prostě uchytí, i když třeba jen v malé oblasti. Všichni si silně konkurují v boji o zdroje, a když má někdo štěstí, nebo je prostě jen o chloupek lepší, tak přežije na úkor ostatních.
Druhá je o vytvoření několika málo zárodků / výtvorů, kterým se věnuje hodně péče a zajistí se různými způsoby, takže jsou pak schopni fungovat v různých oblastech a nebudou si konkurovat při získávání zdrojů. Cílem je, aby přežili všichni.

A na konec se tedy dostáváme zpět k RPG.
Ačkoliv to tak možná nevypadá, tak i tvorba v oblasti RPG dříve či později narazí na limity zdrojů, alespoň pokud počty hráčů nebudou silně narůstat. Při podpoře tvorby co největšího množství výtvorů nutně dojde k tomu, že se každý bude moct rozšířit jen v malé skupině, a co hůř, většina výtvorů chcípne na nedostatek zdrojů. Jinak řečeno, o výtvory nebude mít nikdo zájem.

Při druhé strategii se několika málo výtvorům a tvůrcům poskytne větší podpora a více zdrojů, takže se budou mnohem více rozvíjet a budou mnohem lepší, ve smyslu komplexnější, a přitom funkčnější. Hlavně ale spolu nebudou muset bojovat o zdroje, naopak budou moct koexistovat a podporovat se navzájem.

Ve světě fungují obě strategie a dávají různé výsledky. Dokonce i u lidí existují různé přístupy, a tak zcela samozřejmě je možné podporovat různé strategie i při vytváření herních doplňků. Osobně jsem na straně strategie méně výtvorů, kterým se věnuje větší péče při vývoji. Navíc si myslím, že lidé podporující strategii "více výtvorů, nefiltrovaných" jsou nakonec těmito výtvory zahlceni a pohlceni. Můj čas vyhrazený na zábavu je dost nedostatkový, takže preferuju vybrané kanály sestříhaných videí, filmy s dobrým hodnocením, vyladěná RPG a doplňky k nim. Nijak se nebudu zlovit, když to lidé s jinými preferencemi a možnostmi budou dělat úplně jinak. Nicméně bych rád, kdyby tito jiní lidé pochopili mou motivaci větší péče při vytváření.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od York »

OnGe píše: 4. 3. 2021, 13:47Jako vážně - jak by to ten autor asi měl dělat?
Třeba takhle. Oni si občas autoři fakt o kritiku říkají, a třeba zrovna tenhle zatím žádnou nedostal. Zato se dostalo spoustu fakt sžíravý kritiku autorům Dračí hlídky a Končiny, kteří si o ni neřekli a navíc dali celkem jasně najevo, že o ni v týhle podobě nestojej.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevyžádaná kritika

Příspěvek od OnGe »

York píše: 4. 3. 2021, 13:58 Třeba
To skoro vypadá, jako že tenhle způsob moc nefunguje, což?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Zamčeno

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů