[systém]Dračí svět aneb Cesta Dobrodruha

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jaroslav
Příspěvky: 54
Registrován: 24. 7. 2019, 11:31

[systém]Dračí svět aneb Cesta Dobrodruha

Příspěvek od Jaroslav »

Ahoj

již před asi lety jsem začal pracovat na novém systému pro hraní RPG hry, dle mých zkušeností a požadavků. Nyní mám již jaksi hotovou kostru a rád bych se v tom posunul dále. Proto hledám nadšence, profesionály, odborníky zvědavce a všechny kteří by chtěli přispět s recenzí názorem abych mohl systém udělat lepší.

Abych se trochu představil mám dlouholeté zkušenosti s vedením a hraní DrD, DnD, SR a domácích systémů, tvorby velkých světů a dlouhých tažení. Vedu kroužek hry na hrdniny pro děti a obecně se tvorbou a vedením systémů zabývám jako můj koníček :)

Tento systém pro hraní TTRPG by měl být takový střed toho kam se svět dnes ubírá.

Systém by měl být založeném na trochu jiných postupech, než komerční systémy. Ale uvidíme, kam se to posune.

Cíl systému je tedy vytvořit pravidla založené na těchto principech:

• Kde bude dostatek možností pro rozvoj postavy z dlouhodobého měřítka. Pro delší kampaně.
• Aby po skoro každém hraní bylo možno postavu rozvíjet a něco na ni vylepšovat a mělo to jakýsi smysl.
• Aby nevznikali generické postavy, které budou na jedno brdo.
• Aby to bylo založeno na principech skill level systému, ale aby to nelezlo do astro čísel.
• Aby bojový sytém byl se střední obtížností, více možností, které můžete uplatnit v boji (taková hra ve hře).
• Aby částečně korespondovaly akce a činnosti k realitě.
• Aby Léčení bylo vázaní více na čas a obecně aby regenerace byla rychlejší než realisticky ale aby to nebylo šup šup.
• Multi-povolání budou normální součástí tvorby postavy (žádné omezení).
• Aby se nemuselo házet na iniciativu.
• Aby postavy mohli stále něco účinně v soubojích dělat a ne seslat/aplikovat vše co mají a pak čekat na konec souboje z důvodu že nemají energii.
• Aby v tom bylo i něco navíc k motivaci hraní určitých schopností a jak je hrát - příklady ( to mám promyšlené
• Aby se oddělilo Dobro a zlo od schopností a povolání (jako nůž který muže být použit pro různé účely - dobro zlo)
• Aby hra motivovala a podporovala hraní rolí jako možnost pro toho koho to baví.
• Aby souboje odsýpali poměrně rychle, ale stále nebyli jen o náhodě jedné kostky.
• Schéma světa který buduji k systému by měl byt ranný středověk s mírně potemnělou atmosférou.
• První část, kterou chci prvně odladit, by měla mít cca začátečnickou a pokročilou úroveň.
• Neexistují povolání a povolání je spíše cechovní záležitost která s tím co postavy umí nesouvisí.
• Systém bude sledovat a podporovat prvky spojené s přežitím a životem ale s určitou mírou zjednodušení.
• Samotná příručka vypravěče bude udělána tak aby pomáhala Vypravěči generovat situace nebo události které nesouvisí s hlavním cílem a muže doplnit samotný děj o náhodné jevy ( ale nemělo by to zase být moc komplikované 😊
• Bude použit jednotný systém pro vyhodnocování s více kostkami.
• A další.

Již mám hotové určité části, několikrát jsme systém zkoušeli hrát, zda je stabilním a používal jsem matematické a statistické nástroje k vyhodnocení některých jednodušších akcí v soubojích.

Děláme to proto, že nás to baví, jsme dobrá parta a takové rádi uvítáme mezi námi.😊

Pokud se někdo chce připojit dejte vědět PM a nebo přímo na discordu:

https://discord.gg/VdjMWNDGee

Zdraví vypravěč Jaroslav
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [systém]Dračí svět aneb Cesta Dobrodruha

Příspěvek od smrq »

Inu, zní to ideálně. Leč ty samé plány mělo hodně tvůrců před tebou a cesty českých RPG jsou dlážděny pomníky neúspěchů. Držím ti všechny palce i pěsti, co jich mám. Ale promiň, moc nevěřím, že to dotáhneš do úspěšného konce.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Jaroslav
Příspěvky: 54
Registrován: 24. 7. 2019, 11:31

Re: [systém]Dračí svět aneb Cesta Dobrodruha

Příspěvek od Jaroslav »

Ahoj

rád bych doplnil ještě jednu informaci, kterou jsem zde zatím nezveřejnil. je to proč jsem se pro to rozhodl a co mě k tomu vede.

Mnoho let se zabývám osobnostním rozvojem, medituji atd.. Před pár lety jsem intenzivně cvičil jak fyzicky, tak hlavně mentálně, a šel jsem duchovní cestou. Plně jsme se jí oddal a bylo to fajn. Rozvíjel jsem se v osobním životě a učil se vnímat svět tak nějak s láskou a pokorou a našel jsem tehdy mnoho výborných věcí, které si do dnes udržuji a rozvíjím. Po těch letech cvičení jsem dospěl k tomu, že toto už to teď stačí a že další snaha o vývoj mého ducha/duše nemusí jít tak intenzivní cestou a že bych naopak měl věnovat pozornost něčemu jinému a to bylo právě tvorba Nového Systému.
To co v chci předat není až tak o všech těch mechanismech a zábavě, ale právě moudrost právě pro mladší ročníky a lidi kteří si hrají fantasy a neuvědomují si že se v tom skrývá mnohem více než "jen" hra.
Mým hlavním cílem je udělat hru která bude rozvíjet osobnosti dětí mladých, ale i dospělých kdy jim hra bude generovat to co znají a nebo to co patří k TTRPG ale zároveň i jistou moudrost a možnost se z něčeho přiučit či poučit.
Záměr by byl také právě na déle trvající kampaně, kde právě ze hry a charakterů a RP a dalších aspektů právě plyne mnohé. U oneshotu si zahrajete najdete pachatele atd.. to vše je fajn, ale z pohledu přínosu je to jen jedna malá událost někdy logická někdy zábavná a nevznikají tam až tak situace které můžete prožít v delším dobrodružství se stejnými lidmi... Moudrost zde nemyslím že bych byl chytřejší a chtěl někoho učit, ale to co hra sama generuje a jaké situace nastávají a třeba hráči a GM sami navodí. Hráči by měli mít zvláštní pravidlo/la kdy mohou ovlivňovat scénu atd...
Co nabízím těm, co se ke mně chtějí připojit, je zároveň i možnost společně hrát i další hry a hlavně rozvíjet a testovat tuto hru.
A pokud se mě ptáte, jak to chci všechno docílit a udělat tak má odpověď zní "kdybych to věděl tak to jen napíši a je to, neznám odpovědi a nebo mám jen dohady k tomu jak to udělat... " To pro ty co mají otázky které předbíhají dobu.

Tak pokud se máš zájem přidat, či se chceš o tomto projektu dozvědět více, aby se připojili na DS. Pokecáme a zkusíme si zahrát nějaké RPG, atp, ať se poznáme a pokecáme o cílech, budu dělat GM a nebo hráče je mi to jedno :) Momentálně nemám aktivní partu hráčů a rád dělám GM a stejně plánuji pravidelné hraní tak bude lepší s někým zkušenějším.

Mým cílem je také vést hru online a zkusit si živé vysílání 😊

Tak snad jsem předal upřímně vše co mi leží na srdci. Zdar a sílu a TTRPG zdar 😊
Uživatelský avatar
Jaroslav
Příspěvky: 54
Registrován: 24. 7. 2019, 11:31

Re: [systém]Dračí svět aneb Cesta Dobrodruha

Příspěvek od Jaroslav »

Jo případně pokud pokecat a budeš na GC 2021 tak tam vedu ZZ, budu tam v patek až do neděle dopoledne.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů