[podcast] Dinosaurium obskurních světů
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
[podcast] Dinosaurium obskurních světů
Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.
Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Kontaktujte nás:
V téhle diskuzi!
Na Instagramu
Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Zkoušel jsem najít tu Thracia map, ale nachází mi to jen oblast v USA a pak PC hru. Mohl bys jí sem prosím dát, Markusi?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Si stáhni přímo ten modul, tam jsou všechny mapy.
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Jerson: Pošlu ty mapy do diskuze o starých modulech k D&D pro případ, že bychom se o nich pak bavili.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Potkají se legionář, gladiátor, Pikt a rabín… ne, to není vtip, to je dobrodružství, ve kterém se v roli historických postav vypravíte do prapodivného dungeonu, kde se křiví čas a realita… a potom se o tisíc let později vrátíte, abyste zjistili, co se všechno změnilo a jestli tam pořád jsou ty poklady, které jste si předtím tam důmyslně schovali.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
ODKAZY
- Thulian Echoes v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/thulian-echoes
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
ODKAZY
- Thulian Echoes v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/thulian-echoes
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
To jsem si zrovna včera začal číst, že to dám do Sirotčince! Tak si vás hned poslechnu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
To je dobrá náhoda, že jsi začal číst zrovna totéž, co my. Ale možná to bylo tím, že jsi viděl anotaci, kterou jsem si na to pokoutně nachystal?
Každopádně je vidět, žes to našel nezávisle na nás, protože pak ke konci říkám, že to nejspíš není vhodné na oneshot (i když...).
Každopádně je vidět, žes to našel nezávisle na nás, protože pak ke konci říkám, že to nejspíš není vhodné na oneshot (i když...).
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Díky za další díl!
Je možné, že to bylo tím, že jsem byl ráno špatně vyspaný, ale tentokrát jsem měl dojem, že k tomu vlastně nemáte tolik co říct (protože je to tak krátké?) a taháte to občas na sílu, aby z toho zas bylo víc než půl hodiny. Možná trochu hrála roli i okolnost, že jste se rozhodli změnit strukturu, což v důsledku pak trochu rozhodilo i řazení informací a témat. A možná to fakt bylo jen tím, že mi nebylo úplně dobře. A asi moje potenciální nadšení už na úvod zchladil i fakt, že jsem o velmi podobné věci nějakou dobu zpátky uvažoval jako o způsobu, jak představit oldschoolové hraní své staré "dračákovské" skupině.
Každopádně neodpustím si jednu jersonovskou otázku: jakým jazykem (a tedy hlavně jakým písmem) je psaný ten deník...?
EDIT: Jo a ještě jsem chtěl: Přišlo mi, že Markusovi se tontokrát nějak měnila hlasitost (jestli se občas naklonil blíž k mikrofonu?), tak mě to občas praštilo do uší, protože jsem vás musel mít nahlas, abych vás slyšel v tramvaji.
Je možné, že to bylo tím, že jsem byl ráno špatně vyspaný, ale tentokrát jsem měl dojem, že k tomu vlastně nemáte tolik co říct (protože je to tak krátké?) a taháte to občas na sílu, aby z toho zas bylo víc než půl hodiny. Možná trochu hrála roli i okolnost, že jste se rozhodli změnit strukturu, což v důsledku pak trochu rozhodilo i řazení informací a témat. A možná to fakt bylo jen tím, že mi nebylo úplně dobře. A asi moje potenciální nadšení už na úvod zchladil i fakt, že jsem o velmi podobné věci nějakou dobu zpátky uvažoval jako o způsobu, jak představit oldschoolové hraní své staré "dračákovské" skupině.
Každopádně neodpustím si jednu jersonovskou otázku: jakým jazykem (a tedy hlavně jakým písmem) je psaný ten deník...?
EDIT: Jo a ještě jsem chtěl: Přišlo mi, že Markusovi se tontokrát nějak měnila hlasitost (jestli se občas naklonil blíž k mikrofonu?), tak mě to občas praštilo do uší, protože jsem vás musel mít nahlas, abych vás slyšel v tramvaji.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Děkuji za díl. našel jsem si vněm několik zajímavostí a podnětů. Práci s deníkem jsem už obdobně aplikoval, ne v tak promakané formě, ale i tak to bylo poměrně fajn na hru.
Add jazyk deníku. Hele a je to podstatné ? Buď to chceš řešit a generuje ti to další možné zápletky a začlenění do kampaně.
- hledáš překladatele
- pokud jsi ve vice magickém světě přeložíš text kouzlem
- případně snad zaprodáš svou duši nějakému démonovi
Vlastně máš další možnost určitým způsobem, který Markus popisuje v podcastu, začlenit Thulian Echoes do jakékoliv hry. No a nebo to řešit nechceš a pak je to šumák . Voila další "důležitá" J-otázka v RPG vyřešena
Add jazyk deníku. Hele a je to podstatné ? Buď to chceš řešit a generuje ti to další možné zápletky a začlenění do kampaně.
- hledáš překladatele
- pokud jsi ve vice magickém světě přeložíš text kouzlem
- případně snad zaprodáš svou duši nějakému démonovi
Vlastně máš další možnost určitým způsobem, který Markus popisuje v podcastu, začlenit Thulian Echoes do jakékoliv hry. No a nebo to řešit nechceš a pak je to šumák . Voila další "důležitá" J-otázka v RPG vyřešena
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tak jsem vás doposlouchal - zajímavá epizoda.
Bubákovy otázky bych se nebál, protože to mi přijde jako nejmenší problém Spíše jsem nepochytil, jakým způsobem se deník skupiny dostane z ostrova pryč, zejména pokud by všichni zemřeli v dungeonu, ale pak jsem pochopil, že to se vlastně nemůže stát, protože hra končí po smrti první postavy(?) Jsem z toho trochu zmatený, když předtím říkáte, že tam nejspíše zemřou všechny postavy.
A následky některých činů skupiny by mě taky zajímaly. Třeba ten uvedený příklad se spuštěním kopírovacího stroje znamená okolo 14 miliónů mrtvol, a i když neznám rozměry podzemí, tak to znamená krychli o rozměrech 100 × 100 × 100 metrů. I když ty mrtvoly by se po pár desítkách let už dost rozložily a přitáhly armády krabů a jiných mrchožroutů ... no, rozhodně by mě zajímalo, jak je tenhle tag popsaný v modulu a kde se objevuje, protože mi vychází, že by rozhodně musel přebít tag Zdivočelí psi nebo jiné podobné.
Nápad nechat hráče ovlivnit věci s minulosti a na tom základě změnit současnou podobu je velmi zajímavý, ale mám jisté pochybnosti, zda na to stačí několik desítek (nebo stovek?) oddělených tagů, případně zda jsou popsané interakce mezi nimi, aby se GM dokázal v dostupném čase dobrat nějakého provázaného výsledku.
Markusi, můžeš tohle rozepsat víc? možná v nějakém specializovaném tématu.
Bubákovy otázky bych se nebál, protože to mi přijde jako nejmenší problém Spíše jsem nepochytil, jakým způsobem se deník skupiny dostane z ostrova pryč, zejména pokud by všichni zemřeli v dungeonu, ale pak jsem pochopil, že to se vlastně nemůže stát, protože hra končí po smrti první postavy(?) Jsem z toho trochu zmatený, když předtím říkáte, že tam nejspíše zemřou všechny postavy.
A následky některých činů skupiny by mě taky zajímaly. Třeba ten uvedený příklad se spuštěním kopírovacího stroje znamená okolo 14 miliónů mrtvol, a i když neznám rozměry podzemí, tak to znamená krychli o rozměrech 100 × 100 × 100 metrů. I když ty mrtvoly by se po pár desítkách let už dost rozložily a přitáhly armády krabů a jiných mrchožroutů ... no, rozhodně by mě zajímalo, jak je tenhle tag popsaný v modulu a kde se objevuje, protože mi vychází, že by rozhodně musel přebít tag Zdivočelí psi nebo jiné podobné.
Nápad nechat hráče ovlivnit věci s minulosti a na tom základě změnit současnou podobu je velmi zajímavý, ale mám jisté pochybnosti, zda na to stačí několik desítek (nebo stovek?) oddělených tagů, případně zda jsou popsané interakce mezi nimi, aby se GM dokázal v dostupném čase dobrat nějakého provázaného výsledku.
Markusi, můžeš tohle rozepsat víc? možná v nějakém specializovaném tématu.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Jo sorry, byl tam mensi technicky problem, ale do priste to bude zase v cajku.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Ano, měl jsem problém s mikrofonem, nějak divně se napájí a kolísá. Zkoušel jsem to různě ladit při editaci (bylo to ještě horší), ale úplně to vychytat by byla dost piplačka.
Ten deník není nikde popsaný, jazyk není určený, vlastně celá ta rovina v současnosti, kdy a kde ten deník najdete, není součástí dobrodružství. A je to dobře – prostě si to máte zapojit do kampaně.
Jerson: Asi není důvod odpovídat ti v samostatném tématu. Ono to nijak extra sofistikované a složité není. Těch tagů je celkem 12, u konkrétních místností máš vypsané konkrétní změny. Na konci si ještě hodíš, co se stalo v posledních 1000 letech. Jinak se to drží dost oldschoolové logiky - tj. není všechno podrobně řešené a popsané do podoby skriptu. Tohle je nástroj, který musíš vzít a rozehrát, dát mu svůj osobní otisk. Takže jestli tě zajímá, jak interagují psi třeba s miliony mrtvol... vymysli si to! Nicméně zrovna u tohohle jsem si říkal, že by tě to mohlo zaujmout, tak se na to zkus podívat. Akorát to teda používá dost „weird“, nikoli realistickou logiku, takže to možná spustí všechny možné jersonovské triggery.
Bubák: Nijak vědomě jsme formát neměnili ani to nebylo na sílu. Já nemám problém mluvit tři čtvrtě hodiny o krátkém dobrodružství. Spíš se podoba epizod mění v závislosti na tom, o čem zrovna mluvíme a jak je to velké. U velkých věcí jsme pochopitelně víc odzoomovaní, bavíme se spíš o celku. U těchhle malých můžeme jít víc do detailů a řešit jednotliviny.
Díky všem za reakce!
Ten deník není nikde popsaný, jazyk není určený, vlastně celá ta rovina v současnosti, kdy a kde ten deník najdete, není součástí dobrodružství. A je to dobře – prostě si to máte zapojit do kampaně.
Jerson: Asi není důvod odpovídat ti v samostatném tématu. Ono to nijak extra sofistikované a složité není. Těch tagů je celkem 12, u konkrétních místností máš vypsané konkrétní změny. Na konci si ještě hodíš, co se stalo v posledních 1000 letech. Jinak se to drží dost oldschoolové logiky - tj. není všechno podrobně řešené a popsané do podoby skriptu. Tohle je nástroj, který musíš vzít a rozehrát, dát mu svůj osobní otisk. Takže jestli tě zajímá, jak interagují psi třeba s miliony mrtvol... vymysli si to! Nicméně zrovna u tohohle jsem si říkal, že by tě to mohlo zaujmout, tak se na to zkus podívat. Akorát to teda používá dost „weird“, nikoli realistickou logiku, takže to možná spustí všechny možné jersonovské triggery.
Bubák: Nijak vědomě jsme formát neměnili ani to nebylo na sílu. Já nemám problém mluvit tři čtvrtě hodiny o krátkém dobrodružství. Spíš se podoba epizod mění v závislosti na tom, o čem zrovna mluvíme a jak je to velké. U velkých věcí jsme pochopitelně víc odzoomovaní, bavíme se spíš o celku. U těchhle malých můžeme jít víc do detailů a řešit jednotliviny.
Díky všem za reakce!
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Asi jsme to blbe vysvetlili. Jde tam o to, aby hra nepokracovala v okamziku, kdy hrac nebude mit postavu (tj. aby se nenudil a nekoukal na ostatni, jak hrajou). Mechanicky je to zarizeny pomoci "out of trouble" tokenu, kterych je stejne jako hracu. Pokud nekomu by mela umrit postava, pouzije token a jeho postava "zazracne" prezije. Hra pokracuje, dokud ma druzina tokeny, v okamziku, kdy dojdou a nekomu umre postava, tak hra v minulosti konci.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
To, že tam původní dobrodruzi zařvou, se předpokládá tak nějak implicitně, než že by to bylo konkrétně odehráno. Jak píše Vandal, hra skončí ve chvíli, kdy reálně umře jeden z nich. Zároveň ale dungeon zůstává dál nedokončený a nevykradený, z čehož můžeš usoudit, že tohle je ten okamžik, kdy zařvali nebo utekli i ostatní (včetně vigiles, otroků, atd). Prostě od té chvíle dál je to nepodstatné, a jestli tam umřeli, nebo utekli, je taky nepodstatné. Stejně tak je nepodstatné, jak přesně se deník dostal do civilizace – měl na to tisíc let a dobrodruhové to prostě nevědí. Není potřeba to určovat.
EDIT: Nutno ale podotknout, že hra klidně může skončit tím, že první skupina uspěje, z Thúle odjede i z pokladem a ten deník prostě osobně přiveze.
EDIT: Nutno ale podotknout, že hra klidně může skončit tím, že první skupina uspěje, z Thúle odjede i z pokladem a ten deník prostě osobně přiveze.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Asi bych fakt neměl psát, když se necítím ve své kůži. Působím pak asi kousavě, aniž bych chtěl.
Můj dojem byl, že ze začátku jste se drželi zpátky, a tak byly zajímavé vztahy jen naznačeny a ten předěl "Teď přijdou spoilery" vás trochu vyhodil z konceptu a už to bylo takové nesouvislé doplňování kontextu a příkladů k něčemu už dřív řečenému. Celkově je to pořád v našem rybníčku top, ale z dosavadních dílů mi tenhle přišel nejmíň ... naplňující (i když z modulů zdaleka nebyl tenhle pro mě nejmíň zajímavý). Ale jak říkám, dost určitě to ovlivnilo i to, že mi prostě včera nebylo moc dobře.
Ta otázka na jazyk deníku mi přišla na mysl automaticky jako historickému lingvistovi, protože – pokud vycházím z toho, že historická skupina jsou Římani z 2. (?) století a LotFP je zasazené někam do 17. století – například deník psaný třeba řečtinou nebo hebrejštinou by byl paradoxně snáz dešifrovatelný než deník psaný latinou. Protože v době římské by byl deník psaný dost určitě římskou kurzívou, a tu by v 17. století dokázalo přečíst asi jen hodně málo lidí. Hledat učence znalého římské kurzívy nebo se snažit text rozluštit jako šifru je dobrý nápad, který dává postavám "quest" navíc a zároveň může způsobit lehkou paranoiu v tom, že učenec pak může překlad nabídnout i někomu dalšímu.
Další možností je, že za tu dobu se deník dostal do ruky někomu, kdo ho přepsal do karolínského nebo gotického písma, a postavy dostávají do ruky až tuhle kopii. Zároveň to vytváří podobnou otázku, zda to překladatel bral jen jako fikci a zda se mezitím na ostrov nevydal někdo další.
Můj dojem byl, že ze začátku jste se drželi zpátky, a tak byly zajímavé vztahy jen naznačeny a ten předěl "Teď přijdou spoilery" vás trochu vyhodil z konceptu a už to bylo takové nesouvislé doplňování kontextu a příkladů k něčemu už dřív řečenému. Celkově je to pořád v našem rybníčku top, ale z dosavadních dílů mi tenhle přišel nejmíň ... naplňující (i když z modulů zdaleka nebyl tenhle pro mě nejmíň zajímavý). Ale jak říkám, dost určitě to ovlivnilo i to, že mi prostě včera nebylo moc dobře.
Ta otázka na jazyk deníku mi přišla na mysl automaticky jako historickému lingvistovi, protože – pokud vycházím z toho, že historická skupina jsou Římani z 2. (?) století a LotFP je zasazené někam do 17. století – například deník psaný třeba řečtinou nebo hebrejštinou by byl paradoxně snáz dešifrovatelný než deník psaný latinou. Protože v době římské by byl deník psaný dost určitě římskou kurzívou, a tu by v 17. století dokázalo přečíst asi jen hodně málo lidí. Hledat učence znalého římské kurzívy nebo se snažit text rozluštit jako šifru je dobrý nápad, který dává postavám "quest" navíc a zároveň může způsobit lehkou paranoiu v tom, že učenec pak může překlad nabídnout i někomu dalšímu.
Další možností je, že za tu dobu se deník dostal do ruky někomu, kdo ho přepsal do karolínského nebo gotického písma, a postavy dostávají do ruky až tuhle kopii. Zároveň to vytváří podobnou otázku, zda to překladatel bral jen jako fikci a zda se mezitím na ostrov nevydal někdo další.
Tohle mě popravdě napadlo a očekával jsem to. Ale trošku jsem doufal, že i tohle má třeba autor promyšlené a ten deník je fakt třeba psaný řecky (což by v ŘŘ opravdu nebyla výjimečná věc).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Bubáku, neomlouvej se, nevyznělo to kousavě. Je to cenná zpětná vazba - vážně.
Ten deník není popsaný, protože vlastně ani není řešeno, kdy a kde se odehrává ta druhá výprava - předpokládá se asi pozdní středověk (musí to být až po Vikinzích) až raný novověk, ale horní strop není určený - prostě dokud dává smysl hrát Lamentations. A hlavně nevíš, jestli jsou postavy třeba z Anglie, ze Svaté říše římské nebo odněkud z Osmanské říše, čímž se to drasticky proměňuje. Mezi postavami je i rabín, který by to určitě psal hebrejsky (pokud to nebyl on, kdo umřel jako první). Pak je tam i doprovod, třeba to napsal někdo z nich (Piktové?).
Líbí se mi ale tvoje nápady na shánění překladatele, je to další háček navíc. S tou kopií bych byl opatrný - kdyby se jim dostala do ruky až kopie, hráči by mohli snadno nabýt dojmu, že už to musí být dávno vykradené a nemá smysl tam jezdit (což se dá řešit metaherní domluvou, ale stejně).
Ten deník není popsaný, protože vlastně ani není řešeno, kdy a kde se odehrává ta druhá výprava - předpokládá se asi pozdní středověk (musí to být až po Vikinzích) až raný novověk, ale horní strop není určený - prostě dokud dává smysl hrát Lamentations. A hlavně nevíš, jestli jsou postavy třeba z Anglie, ze Svaté říše římské nebo odněkud z Osmanské říše, čímž se to drasticky proměňuje. Mezi postavami je i rabín, který by to určitě psal hebrejsky (pokud to nebyl on, kdo umřel jako první). Pak je tam i doprovod, třeba to napsal někdo z nich (Piktové?).
Líbí se mi ale tvoje nápady na shánění překladatele, je to další háček navíc. S tou kopií bych byl opatrný - kdyby se jim dostala do ruky až kopie, hráči by mohli snadno nabýt dojmu, že už to musí být dávno vykradené a nemá smysl tam jezdit (což se dá řešit metaherní domluvou, ale stejně).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů