[podcast] Dinosaurium obskurních světů
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
[podcast] Dinosaurium obskurních světů
Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.
Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Kontaktujte nás:
V téhle diskuzi!
Na Instagramu
Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tipuji odněkud z Hané nebo přímo z Prostějovska , cituji určitý rozhovor s jedním odtamad, kdy já jsem mu něco říkal a zakončil jsem svoji větu slovem "..., viď ?" a on na to kontroval:
"Viď? Tož, to takové patvar na Moravě nenandeš!"
(A pak se divili, proč se mu směje celé přihlížející okolí, v němž většinu tvořili lidé z různých koutů Čech a z Moravy tam byl jen jeden další, který se ale taky smál, protože byl pro změnu odněkud ze Znojemska. )
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Blansko a Brno, zadnej Prostejov, ti mluvi jinak.
EDIT: doma mluvim podstatne hur, tady se kontroluju
EDIT: doma mluvim podstatne hur, tady se kontroluju
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 17. 6. 2021, 11:34, celkem upraveno 1 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Poenta není přízvuk, ale správná výslovnost
Jinak je Vandal Brno, respektive skoro Brno
Jinak je Vandal Brno, respektive skoro Brno
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
"Poenta" je, jak už psal Markus, správná (spisovná) výslovnost.
"Bysem" je není nijak charakteristické regionálně (používá to například úplně běžně Daniel Landa... sorry, Vandale), a ve skutečnosti je to logický tvar, na rozdíl od "nelogického", výjimečného, archaického tvaru "bych". Jen by se to mělo psát "by jsem", aby to bylo dokonale logické a pravidelné
"Přinde, nende, donde, nande..." je typické prakticky pro celou Moravu (přiznám se, že nevím z hlavy, jak Slezsko) a dá se to najít dost i na Žďársku a Jihlavsku.
Jak Vandal mluví, krásně vystihuje Brněnsko (i když v samotném Brně už je trošku víc cítit vliv obecné češtiny, tj. češtiny z Čech, a spisovné češtiny), ale v zásadě by mohl být odkudkoli mezi Třebíčí, Znojmem, Mikulovem, Vyškovem, Prostějovem, Boskovicemi a Bystřicí nad Pernštejnem. Možná i Olomoučáci by mohli znít stejně. Na druhou stranu mi přijde, že Vandalovi občas ujede i něco z hantecu, což ho dost jasně charakterizuje jako Brňáka
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16377
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tož, konečně jsem si vás doposlechl do současnosti.
Plusíček za tenhle počin, těším se na další díly.
Zejména oceňuji ty informace z historického kontextu u těch dílů, co řeší významné moduly z minulosti.
Plusíček za tenhle počin, těším se na další díly.
Zejména oceňuji ty informace z historického kontextu u těch dílů, co řeší významné moduly z minulosti.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Ve Slezsku tohle nenajdeš, setkal jsem se s tím až v Brně... a v tom výčtu ti chybí ještě "ponde"
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3811
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Ve Slezku normalně přideš. Na žadne take n navic nima čas.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Ep. 13: DANGHANSKÁ KLETBA
Dračí doupě, rok 1998. V malé, poklidné vesnici Danghan se zrodilo šílenství. Šíří se mordy, sebevraždy i lidové lynče. Pojďte se s námi podívat na vyhlášené české hororové dobrodružství. A vrátit se do dob, kdy se rodil „český fantasy realismus“.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Dračí doupě, rok 1998. V malé, poklidné vesnici Danghan se zrodilo šílenství. Šíří se mordy, sebevraždy i lidové lynče. Pojďte se s námi podívat na vyhlášené české hororové dobrodružství. A vrátit se do dob, kdy se rodil „český fantasy realismus“.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
My (hráči z naší devadesátkové herní skupiny) jsme taky začínali v Bílém hradě a milovali Tolkiena. Je ale fakt, že na konci milénia najednou všichni v mém okolí propadli trendu, že:
1) Hra musí být co nejrealističtější, zejména prostředím (typickým znakem té doby bylo, že všechny jeskyně najednou měly latríny, hned vedle jídelny/hodovní síně byla kuchyň apod.).
2) Najednou se rozmohlo řešení zápletek typu rozmotat vztahy ve vedlejší vesnici apod.
Daghanskou kletbu jsme nikdy nehráli, ale je fakt, že narazit na ni tenkrát, tak by zcela splňovala naše preference.
U DnD a jeho starých i nových dobrodružství jsem si později uvědomil, že ten styl Princezna ze mlejna byl dán tím, že všichni jsme znali ty české pohádky, ale nikdo z nás tehdy neznal žádné pořádné atmosférické dobrodružství typu Ravenloft ani žádné pořádné hrdinské dobrodružství typu Hrobka Anihilace. V tom byl svět dál a muselo to k nám oklikou zase doputovat.
Ergo svět nám dal v Dračím doupěti osekaná pravidla DnD, ale nedal nám v něm návod, jak s nimi správně nakládat. Češi jsou mistři v hledání vlastních slepých třetích cest.
1) Hra musí být co nejrealističtější, zejména prostředím (typickým znakem té doby bylo, že všechny jeskyně najednou měly latríny, hned vedle jídelny/hodovní síně byla kuchyň apod.).
2) Najednou se rozmohlo řešení zápletek typu rozmotat vztahy ve vedlejší vesnici apod.
Daghanskou kletbu jsme nikdy nehráli, ale je fakt, že narazit na ni tenkrát, tak by zcela splňovala naše preference.
U DnD a jeho starých i nových dobrodružství jsem si později uvědomil, že ten styl Princezna ze mlejna byl dán tím, že všichni jsme znali ty české pohádky, ale nikdo z nás tehdy neznal žádné pořádné atmosférické dobrodružství typu Ravenloft ani žádné pořádné hrdinské dobrodružství typu Hrobka Anihilace. V tom byl svět dál a muselo to k nám oklikou zase doputovat.
Ergo svět nám dal v Dračím doupěti osekaná pravidla DnD, ale nedal nám v něm návod, jak s nimi správně nakládat. Češi jsou mistři v hledání vlastních slepých třetích cest.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Nevím proč takovým dobrodružstvím říkáte "realistické" nebo "nejrealističtější", když pak sami říkáte, že to realitě středověku ani novověku vlastně neodpovídá.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Možná si kolem každého slova „realismus“, které tam řeknu, představ uvozovky, Jersone.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Na tom mi přijde fascinující, že touhle touhou po realismu (dobře, speciálně pro Jersona: „realismu“ ) si prošlo úplně stejně i AD&D v čele s Gygaxem. Prostě DrD ten vývoj zkopírovalo o dvacet let později vážně se vším všudy. Stejný začátek, stejné pokračování.
(Akorát teda AD&D mělo realismus akorát ve smyslu podrobných simulačních pravidel a „realistických“ jeskyní, kde jsi dostal dlouhý popis kompletní historie každé místnosti. AD&D nemělo realismus ve smyslu umělecký směr 19. století, á la Babička a Maryša.)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tohle byl pro mě drsnej díl
Trochu mě zarazilo, když jste nakonec řekli, že by to stačilo zkrátit na třetinu. Podle vašeho popisu bych čekal sotva desetinu (šest stran?).
edit:
Trochu mě zarazilo, když jste nakonec řekli, že by to stačilo zkrátit na třetinu. Podle vašeho popisu bych čekal sotva desetinu (šest stran?).
edit:
Možná se i shodujemeMarkus vedle na d20 píše: Siriene, já naopak tuším – nebo spíš jsem si docela jistej –, že když to někdo hrál, tak rozhodně tím stylem, že tři čtvrtě toho textu vypustil nebo odignoroval (komplet ty „realistické“ domečky, psí boudy a milostné trojúhelníky bezvýznamných postav a vůbec asi 90 % textu), nechal si z toho jen to dobré (hlavně ty atmosférické naskriptované události) a dál se tím nechal inspirovat a tvořil sám.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů