Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 2. 4. 2021, 09:37

Njn, ale napadne to nezkušeného Vypravěče? Neřekne si, že je to finální podoba a neměl by do toho zasahovat?
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus » 2. 4. 2021, 09:57

To je jeho problém. :)

Myšleno naprosto vážně. Neohlížej se na "nezkušeného Vypravěče". Měj ve Vypravěče důvěru a věř, že je schopný. Strašně ti to rozváže ruce.

EDIT: Navíc si myslím, že "já si to upravím podle sebe" je defaultní rozpoložení a nemusíš lidem nic říkat. Prostě si to upraví podle sebe.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 10. 4. 2021, 22:01

V práci je teď šrumec, na psaní kampaně není moc času. Ale dotahnul jsem prozatím do konce aspoň skřetí vesnici Mordlany. Snažil jsem se moc nerozkecávat. :)
Ale vzhledem k tomu, že skřeti o cizince nestojí, není na tomto místě moc co dělat. Takže nebylo co psát. (A navíc se tam většina skupin ani nedostane. :) ).

https://ulozto.cz/file/7BJRQf2zn5ZD/mordlany-pdf

Dávám to sem spíše pro přehled, nečekám nějakou zásadní zpětnou vazbu.
Naposledy upravil(a) smrq dne 11. 4. 2021, 01:28, celkem upraveno 1 x.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Jezus
Příspěvky: 657
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Jezus » 10. 4. 2021, 23:45

Vidíš a já bych ti ji klidně i dal ;-)

Na skřetí vesnici jsem se těšil a vypadá krásně :clap:

Popsaná je taky moc hezky - je to čtivé, informativní, textu je imho tak akorát. Seš fakt třída.

(Mimochodem s pár změnami a přidáním uhlířů si to umím představit jako samostatné krátké dobrodružství/dobrodružné místo nejen pro ZZ. Vím, že je to součástí většího celku - který vypadá skvěle - ale jen to tak podotýkám, že mi to přijde dobré natolik, že by to s pár úpravami šlo použít i samostatně - což asi udělám :-D)

Teď pár postřehů k zamyšlení - je to ale spíš jen hledání věcí, co lze dopilovat - imho to lze nechat, jak to je - je to dobré a k tom, čemu to má sloužit - je toho až až :-)

Maličko mi nesedí, že žádný pulčík nezkusí utéct, když tam život stojí za míň než starou belu. Líbí se mi ta víra, kdy děti dávají dobrovolně, protože je to pocta, kdežto sebe považují za méněcenné tím, že je nevybrala Luna - proto zůstávají. Ale stejně v textu je naznačená Smůla. Ta by se mohla pokusit postavy hráčů kontaktovat (zejména, mají-li s sebou pulčíka). A pokud by se ukázalo, že existují i jiní bozi, s Lunou to nebude tak horké a hlavně - venku je jiný svět, mohla by naléhat, aby ji vzali s sebou. A možná ještě malého brášku a možná rodiče. Jenže ty je třeba přesvědčit a skřeti naslouchají...

Nějaký pulčík - ať už uprchlá Smůla (geniální jméno, btw) nebo náhodou ztracený pětiletý klouček (který chce domů ke skřetům :-) ) je i dobrý hint "Jak se sem dostat". Případně může figurovat i v legendách. "bůů, doveďte mě domů, já se ztratil, bůů. Kolem těch velkých hlav Měsíčkové paní. Když nebudu brzo doma, budu zlobivý kluk. A ty si Mesíčková paní nevezme s sebou do stříbrných síní a nechá tady, aby se jim skřeti smáli. Jako Smůlu... Bůůů!"
Mohl by se objevit i jako náhodné setkání pro celou kampaň. (Buď dítě nebo Smůla, v závislosti na vzdálenosti od Mordlan).

Jinak obecně mě malinko mrzí, že je vesnice tak uzavřená a slouží k tomu, aby postavy šly pryč a to zajímavé se událo, až odejdou. Chápu, proč to tak je, ale stejně... Pár věcí tam naznačených je, takže aktivnější PJ se má čeho chytit a upraví si to když tak sám. Říkal jsem si ale, jestli nepřidat ještě jednu stránku, co bude jakoby rámeček s pár postřehy pro PJe, co mají ukecané družiny, které by vyloženě mrzelo, když by vesnice reagovala jen a pouze hradbou mlčení, případně kamení.

Postavy mohou narážet na mlčení a odmítání, ale Ribniex po nich pokukuje od začátku (zejména, mají-li s sebou trpaslíka nebo někoho, kdo vypadá honosně a má viditelně šperky). Před ostatními asi mluvit nebude, ale pokud si ji družina "odchytí" u sochání, nebo nějak nenápadně naznačí, aby se s nimi sešla... dá si říct a něco málo pustí (zejména, pokud jí nabídnou nějaký ten korálek, šátek nebo pentličku...). Sturd je jí samozřejmě v patách...

O Smůle jsem už mluvil, ale co takhle scéna, kdy skřeti nějakého pulčíka trochu trápí a ten si to nechává odevzdaně líbit? To družinu vydráždí... Půlčík se pak může skřetů zastat, prolomit ticho, říct něco o Luně a sám požádat postavy, aby odešly - výlsedek podobný, ale dojem dost jiný.

Otázka je i co Draab. Pokud by družina vypadala, že není zrovna sluníčková, možná by mohl zkusit vmanipulovat družinu do vraždy stařešiny.
"Nemůžu to říct před ostatníma - musím se tvářit, jakože nic - ale voni tou Eorou přehánějí... Kdybych já byl hlavní stařešina... Cože? Jo, k pulčíkům sou voškliví, co já s tí... teda, chtěl sem říct, jasně, to je taky kvůli starýmu Zrogsengovi. Dybych já seděl na březovým trůnu, pulčíci by byli jako skřeťácký bratři. A k cizincům - a hlavně vám - bysme byli hodňoučštější... Jen by se to muselo nějak šikovně zavonačit... stejně máte v plánu jít, nechtěli byste si před tím něco vydělat?"

Možná i kdyby postavy dokázaly, jak silně věří v Eoru, byli by místní vstřícnější... prostě je trochu škoda, že se ve vesnici nedá moc hrát - i když jak píšu, chápu, že to zajímavé se stane po jejich odchodu.

Jezus
Příspěvky: 657
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Jezus » 10. 4. 2021, 23:52

Mimochodem žádných hrubek nebo kostrbatých vět jsem si nevšiml (sice jsem to nečetl s korektorskou pečlivostí, ale imho je to napsáno velmi dobře. Vyhmátl bych akorát divnou formulaci
str 2, Jak se sem dostat píše:"Najít cestu do Mordlan by mohla i skřetí hlídka sledující, uhlířskou osadu, pokud ji družina chytí a přinutí mluvit.
Imho lépe "mohla pomoct" případně "může prozradit". Tak jak to je to na mě působí, jako by ta hlídka tu cestu musela hledat a výsledek (že ji najde) není jistý :-)
(Ale je to fakt detail).

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 11. 4. 2021, 01:25

Jezus píše:
10. 4. 2021, 23:45
Maličko mi nesedí, že žádný pulčík nezkusí utéct, když tam život stojí za míň než starou belu. Líbí se mi ta víra, kdy děti dávají dobrovolně, protože je to pocta, kdežto sebe považují za méněcenné tím, že je nevybrala Luna - proto zůstávají. Ale stejně v textu je naznačená Smůla. Ta by se mohla pokusit postavy hráčů kontaktovat (zejména, mají-li s sebou pulčíka). A pokud by se ukázalo, že existují i jiní bozi, s Lunou to nebude tak horké a hlavně - venku je jiný svět, mohla by naléhat, aby ji vzali s sebou. A možná ještě malého brášku a možná rodiče. Jenže ty je třeba přesvědčit a skřeti naslouchají...
Nikomu v ničem nebráním. :)
Ta postava je tam právě z důvodů, kdyby někdo chtěl nějakou podobnou zápletku. Je možné, že pomůže družině, pokud ji skřeti zajmou...
Jinak obecně mě malinko mrzí, že je vesnice tak uzavřená a slouží k tomu, aby postavy šly pryč a to zajímavé se událo, až odejdou. Chápu, proč to tak je, ale stejně... Pár věcí tam naznačených je, takže aktivnější PJ se má čeho chytit a upraví si to když tak sám. Říkal jsem si ale, jestli nepřidat ještě jednu stránku, co bude jakoby rámeček s pár postřehy pro PJe, co mají ukecané družiny, které by vyloženě mrzelo, když by vesnice reagovala jen a pouze hradbou mlčení, případně kamení.
To máš těžké. Podobných věcí jde připsat všude, stránka ke stránce a najednou jich je o 30 více. Já bojuji s tím, jak to zkrátit, ne aby to bylo větší. :)
Ale ani jsem to neměl v úmyslu víc rozpitvávat. Jak píšeš, naznačeno je mnohé, kdo chce, rozjede si toho víc. Ty sám navrhuješ asi čtyři zajímavé zápletky. A navíc - oni hráči často vymyslí sami něco nečekaného. :)
Mordlany jsou primárně pro jednu věc: morální dilema družiny. Prásknout je? Nepovede to k likvidaci celé skřetí vesnice? Teď bojuji s tím, tam podobnou větu propašovat a upozornit vypravěče na toto potenciální dilema.

Díky za upozornění na divnou větu. To je jistě následek nějakého přepisování a já byl nepozorný.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Selhan » 11. 4. 2021, 09:32

Já to teda ještě nečetl, ale rád bych řekl, že podle mého nejde jen prvoplánově o kvantitu textu, ale o to, co se s ním dá dělat. Tři stránky backstory může být moc, zatímco tři strany zápletek ve vesnici může být málo...
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 11. 4. 2021, 10:25

Pak tedy nad zapracováním Jezusových návrhů popřemýšlím. Ale Mordlany nejsou vesnice, kde by se s družinou měl někdo moc vykecávat. Skřeti nestojí o cizince a drtivá většina obyvatel se distancuje. Mají působit jak primitivní kmen někde v divočině, agresivní vůči nepřátelům. Vesnice, kde lze hrát běžná sociální témata jsou pak v Kelpensku ještě tři.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus » 11. 4. 2021, 10:54

Pokračoval jsem ve čtení kapitolou Klíčové postavy. Obsahově se mi to moc líbí a jsem natěšený na samotná dobrodružná místa. Ale přidávám se k pozorování, že to máš dost rozkecané. Zkusím se na to zaměřit a dát nějaký konkrétnější feedback.

KNĚŽNA JOCHTA

Občas to působí, že píšeš povídku, a to není dobře. První stránka Jochty (9) je v pohodě, druhá a třetí stránka (10 a 11) jsou zralé na brutální proškrtání. Proč?

Při psaní dobrodružství se snažíš poskytovat herní nástroje a materiál Vypravěči. Užitečnost veškerého textu se posuzuje tím, nakolik je mi užitečný jako nástroj/pomůcka/materiál k vedení hry. U významných dlouhodobých NPC se hodí podklady k tomu, abych pochopil jejich uvažování, nějaká inspirace na jejich roleplaying, nějaké náměty, jak se zachovají. Tady kvituju např. závěr Jochty (str. 12), což je přesně to, co potřebuju - konkrétní náměty na to, jak se může chovat ve hře. A nevadí mi, že je to půl stránky hutného textu - protože je to hutný text relevantní pro hru.

Jenomže většina tvého textu je minulost. Minulost je ošemetná, protože její využití ve hře je dost mizerné, může to snadno být irelevantní. Potřebuju ji znát jen v té míře, abych pochopil motivaci postavy. Příklad: kníže Borek IV. Pro náš příběh naprosto nepodstatná postava, dávno mrtvý, nijak do děje nevstoupí. Potřebuju o něm vědět maximálně to, že existoval a už neexistuje. To by mi naprosto beze srandy stačilo, nic víc nemusím vědět. Ale chápu, že někdo bude chtít víc podrobností - pro takového Vyprvěče se hodí mít informaci o tom, že přišel na to, že kněžna Jochta je zlá, a ona ho potom zabila a narafičila to tak, aby to vypadala jako nehoda. Tuhle informaci dokážeš sdělit dvěma větami, maximálně stručným odstavcem. Jenomže ty mi tady líčíš nějaké „filmové“ výjevy toho, jak Borek schází do sklepa a nahlíží do temnot „přilákán podivným zápachem“, a kněžna ho potom „překvapuje nadpozemskou silou“ a bla bla bla bla... Nic z toho není relevantní. Tohle je to místo, kde jsi z psaní dobrodružství přešel do psaní povídky.

Jiný příklad. Jochta je prokleta. Mám tu znění celé kletby, což je fajn, to se hodí. Následuje věta: „Tuto kletbu kněžna Jochta vyslechla s pošklebkem, obrátila koně a odjela z vesnice.“ Proč to tady je? K čemu je mi dobré vědět, že Jochta se někdy před miliony lety ušklíbla a obrátila koně? Tohle pro mě má nulovou informační hodnotu a nulovou využitelnost ve hře.

Související, ale taky problematické je, že si neodpustíš kudrlinky a barvité „povídkové“ líčení, takže věci, které se dají říct jednou strohou větou, řekneš deseti květnatými. Příklad: já v zásadě potřebuju vědět, že kněžna odchytává a vraždí děti. To je ta informace, kterou mi potřebuješ sdělit. Ale tohle už je overkill:
„Nejedné ženštině zmizelo při práci na poli batole z místa, kde odpočívalo ve stínu. Nejedná druhorodička dostala nabídku od tajemné bohaté a maskou zahalené dámy, aby své novorozeně vyměnila za měšec stříbrných a získala prostředky na obživu pro své starší dítě. Kelpenský kraj na několik let přikryl strach a pověsti z těch dní se dodnes vyprávějí zlobivým dětem, aby se netoulaly bez dozoru.“
Tohle je v zásadě nefalšovaný balast, který můžeš okamžitě smazat. Neříká mi nic nového, nesděluje mi žádnou novou informaci, je to jen rozkecání informace „kněžna žere děti“ na nadměrnou délku celého odstavce. I když... jedna nová informace tam přece jenom je. Dá se z toho vyčíst kněžnin modus operandi (děti nejen krade, ale někdy i kupuje) - to je dobrá informace. Jenomže tím, že se nachází uprostřed odstavce kurdlinkového povídkového textu, reálně hrozí, že si ji nevšimnu.

Kde je naopak podrobnost a atmosféra vítaná, jsou situace využitelné v současnosti a ve hře. Na straně 11 vlevo dole máš odstavec o tom, jak kněžna nakládá se svými oběťmi. Jak jim nařezává kůži nožem a saje z nich krev tak, aby dlouho vydržely. Jak je hází otvorem v podlaze do podzemí a ony povstávají jako bledé nemrtvé mrtvolky a z díry je slyšet jejich šourání. Tohle je super! A je to super proto, že to není věc v zapomenuté minulosti, ale je to výjev, který můžu vzít a přímo předat hráčům. Hráči ho můžou zažít. Show, not tell! Tohle je herní situace a atmosféra do hry! Užitečná inspirace pro mě jako Vypravěče.

(S jedním velkým ALE: a sice, že popis téhle situace s dírou v zemi, ze které se ozývá šourání vycucaných nemrtvých dětí, by především měl být v popisu té lokace. V popisu kněžny není moc dobře umístěný. Ano, slouží dobře pro vykreslení jejího charakteru a modus operandi a může tady zůstat. Ale rozhodně ho nesmíš zapomenout dát hlavně do samotné lokace. (Tak daleko jsem ještě nedočetl.))

TLDR: Přesměruj svůj talent na líčení barvitých atmosférických výjevů z minulosti do současnosti. V minulosti jsou mi k ničemu a aktivně škodí, protože místo stručného přehledného výcucu historie na jeden odstavec dostanu stránku a půl dlouhou povídku, ve které se nevyznám.

Náhodné postřehy ke kněžně:
- str. 10, velmi mě zmátl přechod ze druhého odstavce na třetí. Na konci druhého odstavce umírá kníže i kněžna. Na začátku třetího jsou oba živí, a já navíc vím, že kněžna nikdy neumřela. Jsem zmaten! Nakonec to pochopím o výrazný kus dál, kdy se ukáže, že to jejich úmrtí v lese bylo nafingované. Ale je to matoucí, protože (a) to popisuješ nechronologicky (b) tu samou věc popisuješ na dvou místech, a pokaždé jinak. Chce to asi nějak přeorganizovat, aby to bylo chronologicky a jen na jednom místě.

- Strašně se mi líbí Jochtin deal s Mordlany. Výborný nápad! (Akorát by mi asi stačila prostě jen ta informace, nepotřebuju filmově vylíčené výjevy toho, jak s nimi v minulosti tu dohodu uzavírala).

REZAVÍ BRATŘI

Velmi dobré a povedená ukázka toho, jak to má vypadat. Informativní text bez povídek, plný informací relevantních pro hru, na závěr i námět na roleyplaing (odstavec přímé řeči) a náměty na to, jak se můžou zachovat. Tady jsi sám sobě dal příklad toho, jak to dělat.

Náhodně:
- „Jejich počet by měl být přibližně stejný jako hráčů, možná o jednoho méně.“ A není to málo, Antone Pavloviči? IMHO by měli mít nad hráči jasně navrch, rozhodně bych je udělal spíš silnější než slabší, aby hráči byli nuceni vymýšlet kreativní řešení (např. je nějak rozdělit na menší party, poštvat proti sobě...). Pokud tohle mají být velcí záporáci, byl by velký problém, kdyby se dali sejmout frontálním útokem, k čemuž ale tímhle doporučením směřuješ. Na konci jich máš přitom uvedených šest, což mi přijde tak akorát. Co se týče drsnosti statistik, nedokážu posoudit.
- Asi není nutné popisovat výzbroj a výstroj v textu. Je to nepřehledné a máš to hned na další stránce přehledně popsané ve statblocích.

POBĚHLICE LILI

Tohle je celé povídka s podrobný líčením toho, co se stalo v minulosti. Smazat a napsat z fleku znova. Promiň. Vezmi si příklad z Krvavých bratrů.

BABA YAGGYNA

To samé v bledě modrém. Mně se ten nápad s poběhlicí a babkou, které vymyslely plán, že kněžnu otráví, moc moc líbí! Ale nesmíš mi ho podávat jako povídku. Soustřeď se na to, co potřebuju pro hru. Například babka: její popis začíná líčením toho, jaké měla mládí a jak ji v 16 letech znásilnil statkář. Proč to tady je? Fakt potřebuju znát celý život vesnické kořenářky, kor když to s dobrodružstvím nijak nesouvisí a ani není důvod, proč by to mělo jakkoli vstoupit do hry? Soustřeď se na současnost a budoucnost.

===

Tím končím kapitolu Klíčové postavy. Moc se mi celý ten setup líbí. Kněžna je super, vazba na Mordlany super, máš tu i její pomocníky, máš tu i "hodné" postavy pracující proti ní. Obsahově bomba a jsem natěšený na to, až uvidím implementaci v dobrodružných místech. Akorát teda přelouskat těch 10 stránek backgroundu (to je hodně!) pro mě byl trochu výkon. Jindy bych už dobrodružství odkládal, tady jsem to zvládl díky tomu, že je to zajímavé - a ve 150stránkové knížce jsem ochotný těch 10 stránek odpustit. Ale pokud mám tuhle kapitolu hodnotit jako herní nástroj, tak spíš selhává, protože užitečné informace jsou pohřbené v nepřehledné povídkové vatě.

Těším se na další kapitoly!

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus » 11. 4. 2021, 11:16

Možná názorněji:

Dobré:

„Kněžna Jochta byla kdysi provdaná za knížete Borka. Když ale Borek odhalil její temné choutky, musela ho zabít. Věc potom narafičila tak, aby si všichni mysleli, že Borek zahynul v krvavé mlze. Dodnes na něj vesničani vzpomínají a zmiňují ho jako příklad toho, jak je mlha nebezpečná.“

Špatné:

„Borek schází do sklepa, přilákán pachem hniloby. Za ním v mihotavém svitu svíce kráčí Jochta, tušíce již, že proti svému manželovi bude muset s těžkým srdcem zasáhnout. Dobře totiž zná jeho dobráckou povahu a je jí jasné, že Borek by si její temné tajemství nenechal pro sebe...“

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus » 11. 4. 2021, 11:25

Triplepost FTW!

Jedna věc je umět přicházet s nápady. Jiná věc je umět je předat herně použitelným způsobem. Ještě se vratím k tomuhle:
„Nejedné ženštině zmizelo při práci na poli batole z místa, kde odpočívalo ve stínu. Nejedná druhorodička dostala nabídku od tajemné bohaté a maskou zahalené dámy, aby své novorozeně vyměnila za měšec stříbrných a získala prostředky na obživu pro své starší dítě. Kelpenský kraj na několik let přikryl strach a pověsti z těch dní se dodnes vyprávějí zlobivým dětem, aby se netoulaly bez dozoru.“
Nápadově to je dobré. Ale forma předání je špatná.

Tenhle nápad chceš ve skutečnosti předat takhle:
- Ve vesnici vytvoříš NPC ženy, která bude hráčům vyprávět o tom, jak jí zmizelo dítě zpod stromu, kde odpočívalo ve stínu.
- Vytvoříš jinou NPC, o které si budou ostatní vesničani šeptat, že zabila své mladší dítě, protože ho nedokázala uživit. A ona ho přitom ale prodala kněžně a má z toho doteď výčitky.

Mít dobrý nápad je první krok k dobrému dobrodružství.

Ale výborné dobrodružství z toho uděláš tím, že ten nápad mi nepředáš podrobným líčením, ale vyrobíš z něj hratelné prvky. Změň textové vokecy v reálné postavy, reálné lokace, reálné scény.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 11. 4. 2021, 12:25

Markus píše:
11. 4. 2021, 10:54
Pokračoval jsem ve čtení kapitolou Klíčové postavy. Obsahově se mi to moc líbí a jsem natěšený na samotná dobrodružná místa. Ale přidávám se k pozorování, že to máš dost rozkecané. Zkusím se na to zaměřit a dát nějaký konkrétnější feedback.
Já vím, Markusi. Tušil jsem to a zde mi to vytýkali defakto všichni, co to četli. Plánuju se do toho někdy pustit a škrtat a přepisovat. Ale tfuj, tfuj, bude to hnus práce a netěším se na ni.

Za poznámky a připomínky moc děkuji. Je toho kotel, budu si to muset prostudovat a vyhodnotit si je.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1740
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq » 11. 4. 2021, 13:09

Markus píše:
11. 4. 2021, 11:25
Tenhle nápad chceš ve skutečnosti předat takhle:
- Ve vesnici vytvoříš NPC ženy, která bude hráčům vyprávět o tom, jak jí zmizelo dítě zpod stromu, kde odpočívalo ve stínu.
- Vytvoříš jinou NPC, o které si budou ostatní vesničani šeptat, že zabila své mladší dítě, protože ho nedokázala uživit. A ona ho přitom ale prodala kněžně a má z toho doteď výčitky.
Chápu, zkusím tak přemýšlet a pracovat. A na mou obranu, já tam v poznámkách přesně ženskou, která o děcko přišla, někde mám. Chystám ji v jedné ze zatím nepopsaných vesnic.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Jezus
Příspěvky: 657
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Jezus » 11. 4. 2021, 13:15

Však v klidu. Ono to z fóra nezmizí, takže se do toho můžeš pustit, jak budeš mít chuť. Hlavně bych to bral jako připomínku do budoucna a nehotových kapitol, co si hlídat, abys toho pak nemusel tolik zahazovat.

Jinak mě to uvedené líčení, jak kněžna získává děti, přijde dobré. Zrovna tahle část je čtivá a má i nějakou využitelnou hodnotu, jak ostatně Markus předvádí dále. Ale souhlasím s tím, že přetavit to rovnou do vyprávění místních, je lepší. (Takhle si to na základě toho textu musí udělat PJ sám. Ale ty nápady z textu dostal, takže za mě ok).
EDIT: Už to tam máš? Paráda!

Tím se ještě vrátím k těm Mordlanám. Přemýšlel jsem o tom, a to, na co si stěžuji, že chybí, v tom textu je. Není to sice vytažené do tabulky s rychlými náměty, ale mě ty zápletky trvalo sepsat dýl, než vymyslet = zvládne to kde jaký PJ, co není úplný začátečník. Takže beru částečně zpět. Ne, že by vypsané náměty nebyly užitečné, ale potřeba nejsou, protože jsou v textu a jsou dobře rozpoznatelné (není tam příliš jiného balastu).

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus » 11. 4. 2021, 13:47

smrq píše:
11. 4. 2021, 13:09
Chápu, zkusím tak přemýšlet a pracovat. A na mou obranu, já tam v poznámkách přesně ženskou, která o děcko přišla, někde mám. Chystám ji v jedné ze zatím nepopsaných vesnic.
Jednu? A není to málo, Antone atd...? Znělo mi to jako nějaká dystopická postapokalypsa, kde se ztrácejí děti jak na běžícím páse. Nebo to se neděje díky tomu, že kněžna žere hobity? (Mimochodem, skvělé využití tohohle motivu ze ZZ.) Otázka je, jestli ztráta jednoho dítěte nebude pod rozlišovací schopnost postav.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Korhul a 11 hostů