[Kolektivní článek] Malé hexy
Napsal: 19. 11. 2020, 20:11
[Kolektivní článek] Malé hexy
Ilustraci vytvořil Tony Zhou Shuo pro Assassin’s Creed.
Už jsme dělali kolektivní článek na vytváření velkých hexů, které měřily asi 20 km vzdušnou čarou (vzdálenost, kterou urazí člověk pěšky při dobrém počasí za den). Najdete je tady nebo tady.
Ilustraci vytvořil Greg Rutkowski pro DM Screen – DnD Wilderness Kit.
Dnes jsme se ale rozhodli udělat něco menšího. Hex jde poměrně snadno dělit na menší hexy (z jednoho hexu je 7 hexů menších). Rozdělili jsme takový velký hez na sedm menších a každý z nich dál na 7 malých hexů. Z jednoho velkého hexu jsme tak dostali celkem 49 malých hexů, které jsou zhruba 2 km na 2 km velké. To je pěkná malá a mentálně dobře uchopitelná oblast. Je to třeba malá vesnice s pár chalupami, opevněným kostelem a tvrzí zemana, včetně kruhu o poloměru kilometr, ve kterém jsou obdělávaná pole.
Máme tedy 49 hexů (každý je očíslovaný dle obrázku nahoře), které jsou na zatím prázdné mapě, kterou chceme zaplnit. Vyberte si nějaký hex a popište ho dle struktury dole:
------------------------------
Ilustraci vytvořil Tony Zhou Shuo pro Assassin’s Creed.
Už jsme dělali kolektivní článek na vytváření velkých hexů, které měřily asi 20 km vzdušnou čarou (vzdálenost, kterou urazí člověk pěšky při dobrém počasí za den). Najdete je tady nebo tady.
Ilustraci vytvořil Greg Rutkowski pro DM Screen – DnD Wilderness Kit.
Dnes jsme se ale rozhodli udělat něco menšího. Hex jde poměrně snadno dělit na menší hexy (z jednoho hexu je 7 hexů menších). Rozdělili jsme takový velký hez na sedm menších a každý z nich dál na 7 malých hexů. Z jednoho velkého hexu jsme tak dostali celkem 49 malých hexů, které jsou zhruba 2 km na 2 km velké. To je pěkná malá a mentálně dobře uchopitelná oblast. Je to třeba malá vesnice s pár chalupami, opevněným kostelem a tvrzí zemana, včetně kruhu o poloměru kilometr, ve kterém jsou obdělávaná pole.
Máme tedy 49 hexů (každý je očíslovaný dle obrázku nahoře), které jsou na zatím prázdné mapě, kterou chceme zaplnit. Vyberte si nějaký hex a popište ho dle struktury dole:
Začínáme zatím s prázdnou mapou, kterou odhalujeme. Pomozte nám ji vyplnit zajímavým obsahem!A) Číslo hexu
B) Převládající krajina hexu
- Hory
- Kopce
- Skály a útesy
- Lesy
- Pole
- Mokřiny
- Bažiny
- Ostrov
C) Obsah hexu (jeden nebo dva nejdůležitější body v hexu)
- vesnice
- druidský kruh
- čarodějova věž
- zřícenina tvrze
- brod
- jeskyně, kde sídlí obří netopýři
- …
D) Popis hexu (maximálně odstavec až dva)
E) Zápletky (nejméně 2-3 nápady na zápletky/bangy, které se k hexu vztahují)
------------------------------
Seznam hexů:
- A-1 - Skalní město (korhul)
- A-2 - Skládka na konci světa (Sarsaparillos)
- A-3 - Čarovný les (pepa)
- A-4 - Lužní les (boubaque)
- A-5 - Řeka v hvozdu (Ecthelion)
- A-6 - Staré rašeliniště (Jessa Daeh)
- A-7 - Lesní klášter (vitus)
- B-1 - Mokřiny s vesnicí žabího národa (radunamlejn)
- B-2 - Velký vír (Sarsaparillos)
- B-3 - Ostrov ztracený v čase (MarkyParky)
- B-4 - Hnízdo gryfů (Pepa)
- B-5 - Vesnice jezerních elfů (Antharon)
- B-6 - Část velkého jezera (alladjex)
- B-7 - Ostrov na jezeře (radunamlejn)
- C-1 - Vřesoviště Cnoic Chiúin (Jessa Daeh)
- C-2 - Svatyně lebky (Ecthelion)
- C-3 – Clachán v pláních (Ecthelion)
- C-4 - Náboženský sněm (Sarsaparillos)
- C-5 - Travnaté planiny (ChatGPT/MarkyParky)
- C-6 - Kamenný val v pláních (Sarsaparillos)
- C-7 - Háj předků (Vitus)
- D-1 - Vyprahlé údolí v poušti (MarkyParky)
- D-2 - Solná pláň (Antharon)
- D-3 - Hrobka skarabího boha (pepa)
- D-4 - Ztracené pohřebiště (Ecthelion)
- D-5 - Hostinec u ztracených snů (Sarsaparillos)
- D-6 - Zlaté moře (Jessa Daeh)
- D-7 - Zikkurat (rudamlejn)
- E-1 - Safírové hory (Jessa Daeh)
- E-2 – Trpasličí důl (Log 1=0)
- E-3 - Průrvy a rokle (MarkyParky)
- E-4 - Osada šutrunů (Ota)
- E-5 - Jezero vrchu Dvojzub (Jessa Daeh)
- E-6 - Sídlo klanu (Ecthelion)
- E-7 – Chrámy malých bohů (Antharon)
- F-1 – Vesnice (Log 1=0)
- F-2 – Přehrada (Log 1=0)
- F-3 – Sirotčinec (Log 1=0)
- F-4 - Korvinův hrad (Antharon)
- F-5 – Přístav (Log 1=0)
- F-6 - Pohraniční opevnění (Jiron)
- F-7 - Město Kralsburg (Log 1=0)
- G-1 - Serangeum, černé lázně, a krabi (kin)
- G-2 - Lávové pole nad jezerem (Ecthelion)
- G-3 - Sirná jezírka (alladjex)
- G-4 - Slatina (Antharon)
- G-5 - Lichova pevnost (Antharon)
- G-6 - Les spálených stromů (Sarsaparillos)
- G-7 - Kráter sopky (MarkyParky)