[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 4. 6. 2020, 10:24

Vytvářím nový modul o exploraci a base-buildingu plný rostlinných kostlivců, fruktariánských veverek ovládajících včely, gobliních loďařů a sexuchtivých modrých plísní.
Výsledkem bude systémově neutrální hexacrawl na území o rozloze dnešního Španělska se zhruba 40 unikátními regiony, 200 unikátními hexy a 15 kulturami
Každý region bude obsahovat vlastní tabulku setkání, popis a nějaké granáty (nebo též bangy), kdyby se hráči nudili.
Skoro každý unikátní hex obsahuje aspoň jeden adventure seed.
Návdavkem budou v modulu i pravidla pro vytváření kolonie, tabulky vesnických události a nějaké zápletky k tomu.

Současný cíl: Sepsání obecných informací a regionů a lokací severozápadní čtvrtky

Progress:
  • Obecné informace: 22%
  • Regiony: 24%
  • Lokace a jeskyně: 23%
  • Kultury: 29%
Celkově hotovo z prvního milníku: 24%

Web: http://hexcrawl.nord.ninja/
Facebook: https://www.facebook.com/zazdiRPG
Instagram: https://www.instagram.com/zazdirpg/

Hotové moduly:
Včelí Prameny: Odkaz na stažení Anotace v databázi

Pokud byste si našli čas na jejich přečtení nebo dokonce i ohodnocení, tak budu rád;)
Budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu!
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 4. 5. 2021, 17:53, celkem upraveno 7 x.
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 28. 3. 2021, 21:44

Bylo zajímavé si teď s velkým odstupem přečíst komentáře k pravidlům pro tvorbu osady i vzhledem k tomu, že už došlo ke střetnutí s realitou a vím, že je musím hodně přepsat.

Třeba současná pravidla vůbec nereflektují to, že hráči mají tendence přiřazovat nějakou práci nově příchozím

V mnoha ohledech stále zaostává hratelnost některého obsahu, na kterou jste mě upozorňovali a musím vám dát za pravdu.

Komplikace při stavbě úplně nefungují tak, jak bych si představoval a tady je to na zamyšlení. Hráči berou raději delší stavbu a víc surovin, než aby je zdržovala nějaká speciální surovina. Na jednu stranu je to nejspíš tím, že mají pocit že už tak mají dost co řešit, na stranu druhou neví mjestli to není trochu nuda...
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
kin
Romikovec
Příspěvky: 586
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od kin » 29. 3. 2021, 14:26

K tomu popisu vesnice, je parádní, jediný co mi tam chybí jsou nějaké NPC.

Předpokládám že hlavní NPC, jako je Matka Stromu apod. budou někde rozepsány. Ale chtěl bych tu pár random obyčejných obyvatel/návštěvníků vesnice. Moje družina snad skoro vždy zastaví někoho náhodného na ulici, když se chce na něco zeptat. Bylo by fajn, obzvlášť u rasy která není v obecném podvědomí jako jsou např trpaslíci, mít pár ukázek "obvyklých" obyvatel. Kliděn fakt minimalisticky. Jméno, Věta popisu, věta charakteru. Teoreticky nějaký mini-problém co mu leží na srdci.

alá:

Jméno: Smík Kmík
Vzhled: Oblečený v žluto-černém oblečení s včelařským kloboukem se sítí. Obličej má posetý otoky od včelích píchnutí.
Osobnost: Jeho charakter je sladký jako med, až to působí nepřirozeně.
Nad čím přemýšlí: Trápí ho to, že ho jeho včely nedávno napadly a pobodali. Nikdy předtím to neudělali!

Druhá věc, což by byl spíš takový nadstandart, by bylo mít pár mini-granátů toho, co se děje ve vesnici. Jako například nějaká událost, slavnost, pohřeb, rvačka na ulici kvůli zničenému úlu. Klidně mimo záběr samotné hry (aby to nebyl herní obsah, ale jen zprávy), nebo s minimálním dopadem na herní čas. Aby ta vesnice měla živější atmosféru, aby vypadala že to nejsou jenom kulisy s herci jako v Truman show, kteří se hýbají a hrají svůj charakter jen ve chvíli, když tu jsou postavy.
Long time no see...
Svoboda je mrcha, kterou je třeba šoustat na matraci z mrtvol. - američtí bohové
"My uncle put his ping-ping in my pa-pa." - kiss kiss bang bang

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 12. 4. 2021, 22:03

kin píše:
29. 3. 2021, 14:26
K tomu popisu vesnice, je parádní, jediný co mi tam chybí jsou nějaké NPC.
Dáváš mi zabrat :D , ale máš pravdu, NPC by to oživila - přidávám do To Do Listu

Z jiného soudku, konečně jsem sepsal kulturu Skmíků a Smíků, zbývají tam jen dvě drobnosti a jsem s prvním draftem docela spokojen (spousta překlepů je samozřejmostí): http://hexcrawl.nord.ninja/kultury/skmikove/

A pak mám taky hotové krátké info o měně světa za Zdí: http://hexcrawl.nord.ninja/o-svete-za-zdi/mena/
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 16. 4. 2021, 14:53

Sepsána jedna z antagonistických kultur Světa za Zdí. Co na to říkáte? Dává vím to smysl? Jako vždy, prosím o feedback :)

Fialky
Fialky jsou na první pohled krásné, asi metr vysoké rostliny s obrovskými fialovými květy a líbeznou vůni. Pod příjemným zevnějškem se ale schovává nelidská skupinová inteligence, pracující s úplně jiným systémem hodnot.

Základním cílem Fialek je šířit se a růst. Nechápou individualitu, takže každý její část, i když zdánlivě samostatná, se bez váhání obětuje. Stejně tak nechápe, jak můžou goblini nebo skmíkové fungovat jako individualní bytosti.

Stejně tak nechápou loajalitu nebo spojenectví. Umí obojí ale úspěšně předstírat – rády uzavřou jakoukoliv dohodu, nicméně bez problému ji poruší ve chvíli, kdy to nebude výhodné.

Původ
Boromysl (oblast na jihu mezi dvěma řekami) je podivuhodný kolektiv rostlin, jehož inteligence je na takové úrovni, že v podstatě transcendovala veškeré chápání. Přesto s okolním světem často komunikuje. Vytváří menší individuality a ty vysílá vyjednávat se svými sousedy, dokonce se zúčastňuje i Ostrovních trhů.

Fialky jsou právě jednou z takovýchto externích individualit. Jejich účelem mělo být monitorování situace na vodní energožíle, jenže pousto s Boromyslí se přetrhlo a tyto dvě entity nyní o sobě nemají žádné ponětí. Z Fialky díky tomu postupně vyrostla samostatná a velmi nebezpečná bytost.

Ohniska
Fialky naštěstí momentálně jednu kolektivní mysl ale několik osamocených ohnisek, jež se snaží navzájem spojit. Ohniska mají různou velikost a z toho i plynoucí inteligenci.

Do cca 5 metrů nemá ohnisko inteligenci, pokud nevyroste přímo z živého tvora.
Od 5 do 30 metrů postupně narůstá inteligence od úrovně čtyřletého dítěte až po průměrnou dospělou.
Nad 30 metrů už inteligence narůstá mnohem pomaleji, ale bez zjevného horního limitu.

V současnosti je jedinou skutečně chytrou a nebezpečnou oblastí ta na hexu N32. I ten nejhloupější shluk ale ví, že rozrůstáním se bude větší, chytřejší a nebezpečnější.

Šíření
Zhruba co tři měsíce vyvrhne ohnisko na N32 oblak vrtulovitých semen, aby je vítr roznesl po celé severozápadní oblasti. Semen jsou tisíce, naštěstí jen málo z nich se uchytí, a i ty co se uchytí, tak rostou velice pomalu.

Výjimkou je, pokud se semenu podaří zahnízdit v nějaké mršině nebo v otevřené ráně nějakého živého tvora – pak rostou mnohem rychleji a dokážou během několika týdnů vytvořit několikametrové pole, schopné lovit drobná zvířata do velikosti králíka a růst ještě rychleji.

Nové ohnisko se od určité velikosti (obvykle 10 metrů) snaží spojit s ostatními Fialkami – vysílá do světa kostrouny se speciálním semínkem, umožňujícím a ti, pokud najdou další kolonii Fialek, tak ji spojí s tou svojí. V tu chvíli fungují jako jedna bytost se společnou myslí a opět stoupá jejich inteligence.

Tento nepraktický způsob šíření je jedním z důvodů, proč Fialky ještě totálně nezamořily celý region. Z hlediska Fialek je to ale pořád efektivnější vyslat tisíce sazenic než pár slabých kostrounů.

Kostrouni
Pokud se Fialkám podaří dostat ke kostrám, tak je začnou pomalu obrůstat, až vznikne kostroun: tělo, jímž jako svaly hýbou šlahouny a výhony Fialek.

Fialky jsou natolik rafinované, že dokážou vytvořit i primitivní hlasové ústrojí, do kterého velkými listy vhání vzduch a vytváří tak zvuky. Pokud je kostroun součástí pole většího než zhruba deset metrů, tak je schopen i jednoduché řeči.

Ještě silnější varianty kostrounů vznikají, když se Fialkám podaří uchytit v živé bytosti. To se ale děje jen vzácně – jde pořád o rostliny, takže neumí proniknout kůží a je snadné je vytrhnout.

Kostrouni mají o něco nižší inteligenci než ohnisko, ze kterého pochází. Pokud nemají jiné instrukce, tak jsou povětšinou hloupounce naivní a v principu přátelští. Budou zdravit, ptát se na cestu a nadšeně mávat. Fialky si uvědomují svou slabost, a tak útočí jen pokud jsou v ohrožení nebo pokud mají výraznou převahu – těla padlých využijí ke vzniku nových kostrounů.

Chování
Malá ohniska umí v podstatě jen lovit a šířit se. K tomu používají tří taktik: pylu, znehybnění a lsti.

Pyl fialek není pylem v pravém slova smyslu, jedná se o žlutavý prach, poletující nad políčkem, jež má silně omamné účinky. Stačí ale jednoduchý šátek přes ústa, aby ho zastavil. Funguje tak především na malá zvířata a drobné ptactvo.

Pokud ohnisko dosáhne aspoň čtyř metrů, tak se v něm začne formovat uzlina: Změť kořenů a šlahounů s větší pohyblivostí, která dokážou neopatrnou kořist pohltit, znehybnit a pomalu pozřít. Šlahouny ale nemají moc velký dosah a kořist musí být blízko středu, cca do dvou metrů.

Aby Fialky dostaly kořist do středu, tak využívají lstí, které jsou poplatné jejich inteligenci. Na nejnižší úrovni prostě zkouší jen napodobit lidské či zvířecí figury, často oděné do zbytků látky a kůží.

Chytřejší ohniska už využívají kostrouny, kteří zkoušejí různé finty typu „Děkujeme, že jste přišel, máme pro vás dar, prosím pojďte si jej vyzvednout.“ nebo „Pán si s vámi přeje mluvit, prosím následujte mě.“

Jediné Fialky, se kterými se dá rozumně mluvit jsou ty v původním ohnisku: na N32.

Tam už velikost pole dává fialkám inteligenci výjimečně chytrého humanoida. Pokud se zde objeví postavy, tak na sebe vezme podobu ne vysloveně krásné, ale spíše důstojně vypadající ženy a pokusí se najít způsob, jak postavy zneužít ke svému šíření, bude je přemlouvat ať vezmou její sazenici k poli fialek nebo se jim pokusí dát svého „vyslance“.

Toto ohnisko je natolik silné, že je schopné empaticky cítit rozpoložení postav. Ne vždy je ale dokáže pochopit a správně interpretovat.

Dýně

Jedna ze znalostí, kterou si Fialky ponechaly z Boromysli, je vytváření dýní. Tyto fialové kolosy mají cca metr v průměru a jsou velmi žádané pro své účinky.

Už malá porce revitalizuje jako po důkladné odpočinku, větší porce přináší lehkou euforii a zbystřuje mysl. Tyto dýně budou Fialky nabízet jako odměnu za případné služby postav.

Úloha Fialek v kampani
Fialky jsou jednou ze tří velkých hrozeb na západní části regionu (zbylé dvě jsou Stavitelé a Impérium). A jako takové mají své „Hodiny zkázy“. Budou se tvářit mile a přátelsky dokud nebudou dost silné, aby pohltily nějakou z osad nebo gobliní přístaviště.
Zastavit se dají postupným vypalováním i když tady jde o úlohu v pravdě sisyfovskou. Naději by mohly poskytnout i pokusy v Zahradách Divoké Magie nebo ty, jež provádí dřevostrůjci Ořešáku.

Teoreticky by je mohla zastavit i Boromysl, aspoň dokud nejsou příliš siné, to by ale vyžadovalo vydat se dovnitř Živého lesa a promluvit s ní.

Pokud Fialkám nebude učiněna přítrž, začnou postupně zabírat hexy, až dokud nebudou ovládat kompletně tak cca 10, pak dosáhne jejich inteligence kritického zlomu a může se stát cokoliv – transcendují realitu, stane se z nich nová energetická žíla, rozhodnou se ovládnout vše živé…. to už je na fantazii vyprávěče.

EDIT: jako vždy je text plný překlepů a syntaktických ošklivostí, které vychytám (snad) v další verzi
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 27. 4. 2021, 13:06

Betaverze první lokace/kobky/dobrodružství: Včelí prameny.
Budu rád za jakýkoliv komentář a připomínku, přeci jen jde o první ucelený výstup z různých věcí co dělám pro svůj projekt.
Do týdne bych rád vydal oficiální PDF, žena mi zatím dělá korekturu :D
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1408
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Vitus » 27. 4. 2021, 14:29

Čím se inspiruješ ?

Připomíná mi to Kroniky Světakraje od dvojice autorů Stewart a Riddel.

Ten modul mi přijde vymyšlený dobře a je tam mraky možností, jak se to může zvrtnout. Ty popisy místností máš nějak strukturované, jako:
- jak to vypadá
- co nebo kdo tam je
- co se může stát / udělat ?

Pokud jsi to nějak strukturoval, tak mi přijde, že občas uhneš a třeba u té místnosti 13 mi přišlo, že jsem musel "skákat nahoru a dolů", abych se v tom vyznal - pochopil jsem správně, že jsi tam umístil i nějaké "poklady", co vlastně s tím příběhem modulu nemají nic přímo společného ? Pokud ne, tak mi někde určitě něco uteklo :). Pokud ano, možná zvážit podobné věci dát nakonec třeba jako "... a něco navíc" ?

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 27. 4. 2021, 14:58

Vitus píše:
27. 4. 2021, 14:29
Čím se inspiruješ ?
Ty jo, největší inspirace byl asi článek o chování včel a návštěva Japonska (horké prameny) :D
Ale díky moc za tip na knihu - ilustrace Chrise Riddella naprosto zbožňuju

Popisy místnost vůbec strukturované nemám, snažil jsem se sdělovat informace v nějaké logické posloupnosti a začínat vzhledem. Ne vždy se mi to asi povedlo a zrovna ta laboratoř je plná věcí, takže jsem v ní ořividně nadělal chaos...hmm...dám si dva dny odstup a mrknu na ni čerstvýma očima

Poklady opravdu nemají s dobrodružstvím nic společného, jen jsem chtěl dát postavám aspoň nějaký malý "suvenýr" na Včelí Prameny

Díky moc za zpětnou vazbu, na tu strukturu bude třeba si fakt dávat bacha....
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 28. 4. 2021, 13:20

Hraju si se sazbou, potřebovl bych aby se na to někdo mrkl a ohodnotil nemůžu se zeptat Bubáka, protože tuhle kampaň hraje.... takže volám o pomoc :D
Nesedí ještě zalamování (s tím si chci hrát až u finální verze), jinak fonty, velikosti a odsazení je finální (pokud nedostanu připomínky)
veliprameny_1.jpg
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14996
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od York » 28. 4. 2021, 13:33

Zrušil bych odsazování prvního odstavce a celkově zmenšil odsazení odstavců. Určitě to projeď skriptem na odchytání jednoznakovejch slov na koncích řádků, ty maj bejt na začátku dalšího. A pohraj si s nastavením dělení slov, máš tam strašně velký mezery mezi slovama.

A Bubákovi to klidně ukázat můžeš, určitě se zvládne dívat jen na sazbu a nečíst u toho text.


PS: To panoráma na dolním okraji stránky je boží ;)

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 28. 4. 2021, 13:52

York píše:
28. 4. 2021, 13:33
Zrušil bych odsazování prvního odstavce a celkově zmenšil odsazení odstavců. Určitě to projeď skriptem na odchytání jednoznakovejch slov na koncích řádků, ty maj bejt na začátku dalšího. A pohraj si s nastavením dělení slov, máš tam strašně velký mezery mezi slovama.

A Bubákovi to klidně ukázat můžeš, určitě se zvládne dívat jen na sazbu a nečíst u toho text.


PS: To panoráma na dolním okraji stránky je boží ;)
Myslíš odsazení mezi odstavcem a nadpisem nad ním?
Nebo myslíš zmenšení odsazení prvního řádku?
Nebo obojí? :D

Dělení slov a jednopísmené věci budu asi msuet udělat růčo (používám Affinity a skript jsem na to úplně nenašel), proto si s nimi budu hrát až budu mít úplně finální text, ať se s tím nedrbu zbytečně dvakrát.

Spodní panorama je práce pěti minut v mém oblíbeném inkarnate :)
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14300
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 28. 4. 2021, 14:07

Jestl umí Affinity při search&replace používat GREP (podívej se), tak tam můžeš spustit tenhle skript na předložky:
https://www.kurzygrafiky.cz/indesign-gr ... ve-pedloky

Bubák by ti řekl něco podobného jako York. Odstavce se buď uddělují mezerou a to pak nejsou první řádky odsazené... nebo mezi odstavci není volný řádek, ale odsazuje se první řádek (jak to máš ty). Ale York má pravdu, že první odstavec pod nadpisem se neodsazuje a taky že to odsazení prvního řádku máš zbytečně velké.

Jinak to vypadá moc pěkně! :)

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1408
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Vitus » 28. 4. 2021, 14:20

Ještě mne napadlo k tomu odkazování:
- máš tam jeden odkaz asi na jiný modul / příručku - to by chtělo nějak uvést jinak, například (teď si hrozně vymýšlím) "viz Stavitelé výbuchů, respektive hex O21 a heslo Stavitelé"
- lokace odkazuješ jedno "lokace XX" a jednou jenom "XX", což chápu, že to vypisovat pořád stejně není praktické, ale možná tam, kde se to udělá poprvé napsat třeba "Dvě nejstarší jsou uvězněné v lokacích 10-12 přiložené mapy (v textu dále odkazováno jen číslem dané lokace z mapy"
- možná ty čísla těch lokací dát do rámečku ? (to mne tak jen napadlo, aby se to odlišilo od jiných čísel, třeba takhle: [10])
- budeš odlišovat potom v popisu těch lokací nějak stylisticky jednotlivé části, například popis místa či odkaz na důležitá hesla ?

Jinak to vypadá strašně cool, kéž bych já se takhle uměl výtvarně vyjádřit a měl na podobné věci oko :).

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 28. 4. 2021, 15:24

Vitus píše:
28. 4. 2021, 14:20
Ještě mne napadlo k tomu odkazování:
- máš tam jeden odkaz asi na jiný modul / příručku - to by chtělo nějak uvést jinak, například (teď si hrozně vymýšlím) "viz Stavitelé výbuchů, respektive hex O21 a heslo Stavitelé"
- lokace odkazuješ jedno "lokace XX" a jednou jenom "XX", což chápu, že to vypisovat pořád stejně není praktické, ale možná tam, kde se to udělá poprvé napsat třeba "Dvě nejstarší jsou uvězněné v lokacích 10-12 přiložené mapy (v textu dále odkazováno jen číslem dané lokace z mapy"
- možná ty čísla těch lokací dát do rámečku ? (to mne tak jen napadlo, aby se to odlišilo od jiných čísel, třeba takhle: [10])
- budeš odlišovat potom v popisu těch lokací nějak stylisticky jednotlivé části, například popis místa či odkaz na důležitá hesla ?

Jinak to vypadá strašně cool, kéž bych já se takhle uměl výtvarně vyjádřit a měl na podobné věci oko :).
Rámeček na čísla je skvělý nápad! Díky!
Modul je součastí mého světa Za Zdí - chci ty odkjazy bokem graficky oddělit a vysvětlit to v úvodu
Chci dát předměty a NPC včelařky do boxu a graficky oddělit tlačítka v laboratoři, je jich hodně a jsou důležité, jinak asi ani ne... moc mě nenapadá jak to udlěat rozumně a ještě víc se v tom neztratit :D
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1408
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Vitus » 28. 4. 2021, 15:31

Nordoslav píše:
28. 4. 2021, 15:24
Chci dát předměty a NPC včelařky do boxu a graficky oddělit tlačítka v laboratoři, je jich hodně a jsou důležité, jinak asi ani ne... moc mě nenapadá jak to udlěat rozumně a ještě víc se v tom neztratit :D
+1 Jinak ty tlačítka v laboratoři asi budou chtít nějaký doprovodný obrázek, co třeba uvede popis a tím pádem bude mnohem jasnější, o čem je řeč :think: .

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 284
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 28. 4. 2021, 17:37

Vitus píše:
28. 4. 2021, 15:31
+1 Jinak ty tlačítka v laboratoři asi budou chtít nějaký doprovodný obrázek, co třeba uvede popis a tím pádem bude mnohem jasnější, o čem je řeč :think: .
Obrázek je zatraceně dobrý nápad!

Na základě připomínek verze 2 sazby:
vceliprameny-sazba-2.jpg
Markus píše:
28. 4. 2021, 14:07
Jestl umí Affinity při search&replace používat GREP (podívej se), tak tam můžeš spustit tenhle skript na předložky:
https://www.kurzygrafiky.cz/indesign-gr ... ve-pedloky
Grep to umí, díky za tip!

Bubák jinak říká, že někdy se odsazuje a někdy ne, ale že neodsazené vypadá líp :)
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host