[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 4. 6. 2020, 10:24

Vytvářím nový modul o exploraci a base-buildingu plný rostlinných kostlivců, fruktariánských veverek ovládajících včely, gobliních loďařů a sexuchtivých modrých plísní.
Výsledkem bude systémově neutrální hexacrawl na území o rozloze dnešního Španělska se zhruba 40 unikátními regiony, 200 unikátními hexy a 15 kulturami
Každý region bude obsahovat vlastní tabulku setkání, popis a nějaké granáty (nebo též bangy), kdyby se hráči nudili.
Skoro každý unikátní hex obsahuje aspoň jeden adventure seed.
Návdavkem budou v modulu i pravidla pro vytváření kolonie, tabulky vesnických události a nějaké zápletky k tomu.

Současný cíl: Sepsání obecných informací a regionů a lokací severozápadní čtvrtky

Progress:
  • Obecné informace: 22%
  • Regiony: 24%
  • Lokace a jeskyně: 23%
  • Kultury: 29%
Celkově hotovo z prvního milníku: 24%

Web: http://hexcrawl.nord.ninja/
Facebook: https://www.facebook.com/zazdiRPG
Instagram: https://www.instagram.com/zazdirpg/

Hotové moduly:
Včelí Prameny: Odkaz na stažení Anotace v databázi

Pokud byste si našli čas na jejich přečtení nebo dokonce i ohodnocení, tak budu rád;)
Budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu!
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 4. 5. 2021, 17:53, celkem upraveno 7 x.
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 4. 5. 2021, 17:10

kin píše:
4. 5. 2021, 16:57
Já si s tím hraju v nastavení a nějak mi to nejde. Buď mi to vždy nechá první na A4 a zbytek A5, nebo mi to první hodí doprostřed A4 ve velikosti A5.
Prostě nevím jak mu říct, že chci tu první stránku taky přeformátovat na stejnou velikost...
Já přidám tuhle verzi i na web, víc lidí může mít tenhle problém
Ona verze bez spreadů zase nevypadá pěkně když si ji otevřeš na počítači
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1398
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Vitus » 4. 5. 2021, 17:12

Norde, pořád ti zapomenu napsat, že v tom podpisu, co máš na konci většiny stránek s možností zadání mailu máš překlep ve slově "zajímavého" (je tam místo toho "zajímvého", chtěl jsem ti to říct i včera a úplně jsem na to zapomněl, pardon :)).

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 4. 5. 2021, 17:16

Vitus píše:
4. 5. 2021, 17:12
Norde, pořád ti zapomenu napsat, že v tom podpisu, co máš na konci většiny stránek s možností zadání mailu máš překlep ve slově "zajímavého" (je tam místo toho "zajímvého", chtěl jsem ti to říct i včera a úplně jsem na to zapomněl, pardon :)).
Fokin hell! Díky za postřeh, opraveno :)
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14282
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 4. 5. 2021, 22:29

Norde, blahopřeju k dopsání dobrodružství! Píšu si na pomyslný reading list (ale je tam teď dost namačkáno :-? ). A díky za zadání Včel i světa do databáze!

Akorát ten popis světa ti z dovolením trochu zestručním. Ta anotace "světa" by měla být fakt jen anotace toho herního prostředí (ve smyslu fiktivní univerzum), tobě do toho prosakují informace, které už se týkají spíš připravovaného hexcrawlu - ty jsou super, ale šetři si je prosím, až budeš zadávat jako "herní produkt" ten hexcrawl. :wink: Z dovolením to nějak zestručním.

Původní anotaci pošlu sem, aby byla dohledatelná (plus je samozřejmě dohledatelná i přes historii revizí).
Za Ledovou zdí je připravovaný svět pro stolní RPG typu Dračí Doupě, D&D nebo Pathfinder se zaměřením na průzkum a budování základny.

Blíží se hladomor a jedinou nadějí je přesídlení za záhadnou ledovou zeď. Je na hráčích, aby svět za zdí prozkoumali, našli vhodné místo pro osadu a zajistili její přežití.

Na co se můžeš těšit:

Území o rozloze dnešního Španělska
30+ unikátních regionů, každý s vlastní tabulkou setkání
200+ lokací, většina z nich se zajímavou zápletkou
15+ originálních kultur
Pravidla pro vytváření kolonie
Krásnou hexovou mapu


Proč by tě měl modul zajímat?

Svět za zdí je sice divný, ale konzistentní a je radost ho objevovat
Modul je systémově neutrální, užiješ si ho stejně dobře v D&D i DrD
Najdeš v něm spoustu inspirace pro své vlastní světy
Můžeš se svými připomínkami podílet na jeho vzniku

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 4. 5. 2021, 22:33

Markus píše:
4. 5. 2021, 22:29
...
V pohodě zestručni, mě to v hlavě dost splývá jako jedna věc, takže to i tak popisuju.
A když si Prameny přečteš a třeba i ohodnotíš (wink, wink) tak budu moc rád :D
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14282
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 4. 5. 2021, 22:38

Rád, těším se, jen to potrvá. Já na tohle téma koukám už od doby, kdys ho založil, a mrzí mě, že jsem na to dobrodružství nestihl kouknout ještě ve fázi přípravy. Takhle budu recenzovat zpětně a budu za rejpala, co přichází s křížkem po funuse.

Ale co jsme začali dělat podcast (a do toho příprava nějakých mých herních věcí), tak moc nestíhám číst další věci a psát recenze.

(Ještě chci přednostně okomentovat smrqovi jeho kampaň, v tom mám taky resty :-? )

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 7. 5. 2021, 21:48

Dotaz do pléna: Jak moc debilní nápad je mít ve svém hexcrawlu pointcrawlovou lokaci?

Kontext: mám čtyřhexovou lokaci bažin, které byly v podstatě něco Hunger Games a druhou ninjovskou zkouško v Narutovi - Vládci do ní nahnaly nějaké vidláky a pak je z věže pozorovaly. A tahle lokace v nějaké rozbité podobě funguje doteď. Uvažuju jak ji ztvárnit a láká mě ji udělat jako pointcrawl. jednak mi to dává smysl ale pak hlavně chci vyzkoušet vytvořit něco v tomhle formátu. Jeidné co mě odrazuje je, že v jednom světě mixuju víc stylů. Což by ale zase mohlo být rozptýlení jak pro hráče, tak pro GM

Hrubý nástřel lokace z prvního draftu, který teď budu masivně předělávat (a možná zase vyhodím ven jako minimodul):

Staré loviště, využívané Vládci pro zábavu. Ve chvíli, kdy vstoupí jakákoliv ze známých ras, tak vypustí jedno z loveckých zvířat ze zásoby a to půjde dané skupině ihned po krku a bude je lovit, dokud jeden z nich nebude mrtvý.
Naštěstí je magie už nestabilní a po v průměru 3 dnech se monstrum rozpadne.

Koncept: Rohatí psi
• Aspekty: blesky přebíhající po srsti, dokonalé smysly, nechuť k vodě
• Dovednosti: Atletika 4, Boj 3, Fyzička 3, Prohledávání 5, Přežití 5
• Stunty: Útok s rozběhem (pohyb přes dvě zóny a útok, způsobuje znehybnění), Probíjení (útočník si musí hodit proti vůli 3, jinak upustí zbraň, imunita proti bleskům), Dokonalé smysly (nedá se k nim připlížit, vycítí magii a primárně útočí na kouzelníky)

Koncept: obrněný žábohab
• Aspekty: Pokryt rostlinami, Pancéřovaná žabí hlava, Tichý zabiják
• Dovednosti: Střelba 4, Boj 5 (2), Fyzička 5 (3), Plížení 5, Atletika 1
• Stunty: Lákavé bobule (lákavě vypadající bobule, extrémně jedovaté - past fyzička 5 – ochrnutí), Oblak jedu (útok na celou zónu – past fyzička 4 – omámení)

V samotných močálech se skrývá několik lokací, na které je možné narazit.
• Rodiště monster
• Hala trofejí
• Pozorovací věž
• Past iluzí: vymysli si to nejdivnější a nech postavy nabíhat do kamenů, pastí a vůbec
• Trhlina: zablokuje postup, má tendence se objevit při ústupu a útěku, otevře se zničeho nic
• Horké gejzíry: co pár kol útok na postavu shoot 3 s odhozením o zónu
• Želatinová paseka: obří trampolína – jakýkoliv prudší pohyb vyžaduje hod proti atletice 3 – ztráta rovnováhy
• Louka pylu: lepí se, oslepuje a láká hmyz
• Pole divoké magie: náhodné efekty ve chvíli, kdy se kdokliv pokusí o cokoliv magického
• Větrná průrva: zastaví postup, blok se silou 7, objeví se vždy, když se postavy budou snažit dostat ke věži před tím, než zabijí monstrum

Thoughts?

Bonus: koncept mapky pointcrawlu:
pointcrawl.PNG
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1737
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od smrq » 13. 5. 2021, 15:52

Mrzí mě, že ti na to nikdo neodpověděl. Já, jakožto teoretik nýmand, to zodpovědět neumím. Bo absolutně netuším, co je to pointcrawl.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 13. 5. 2021, 16:18

smrq píše:
13. 5. 2021, 15:52
Mrzí mě, že ti na to nikdo neodpověděl. Já, jakožto teoretik nýmand, to zodpovědět neumím. Bo absolutně netuším, co je to pointcrawl.
V pohodě, už jsme an tohle téma debatoval na jednom discordu a došel jsem k tomu, že topři změně zoomu dává smysl, navíc to osvěží hru.

pointcrawl je v podstatě abstrahování geografické oblasti na lokace - body spojené cestičkami
jestli jsi hrál na PC Pathfider Kinkgmaker, tak to je v podstatě pointcrawl
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14282
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 13. 5. 2021, 16:30

Smrq: Pointclawl je v zásadě krajina formou dungeonu (cestičky a "místnosti").

Nord: Pointcrawlu se neboj. Přijde mi v pohodě, že když postavy přijdou na nějaký konkrétní hex, může se zazoomovat blíž a ten vnitřek hexu má třeba formu pointcrawlu (nebo taky nemá... kdo říká, že všechno musí být konzistentní, ve hře se můžou střídat různé režimy).

V tom tvém se takhle od pohledu nevyznám. Je to psané nějakým zápisem ve formě aspektů, což tak docela nechápu. Takže jediný postřeh je, že mi to přijde moc malé. :) Ale to je můj tradiční problém s minidungeony v bledě modrém - v tak malém prostoru vlastně neexistuje explorace a mapa vlastně funguje jen jako prostředek dávkování scén.

Mimochodem, co brání hráčům chodit jinak než po cestičkách? Hustý les? Co se stane, když do něj vlezou? (Máš nějaké pravidlo pro to, kde vylezou, jestli zabloudí atd?)

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 13. 5. 2021, 16:42

Markus píše:
13. 5. 2021, 16:30
Smrq: Pointclawl je v zásadě krajina formou dungeonu (cestičky a "místnosti").

Nord: Pointcrawlu se neboj. Přijde mi v pohodě, že když postavy přijdou na nějaký konkrétní hex, může se zazoomovat blíž a ten vnitřek hexu má třeba formu pointcrawlu (nebo taky nemá... kdo říká, že všechno musí být konzistentní, ve hře se můžou střídat různé režimy).

V tom tvém se takhle od pohledu nevyznám. Je to psané nějakým zápisem ve formě aspektů, což tak docela nechápu. Takže jediný postřeh je, že mi to přijde moc malé. :) Ale to je můj tradiční problém s minidungeony v bledě modrém - v tak malém prostoru vlastně neexistuje explorace a mapa vlastně funguje jen jako prostředek dávkování scén.

Mimochodem, co brání hráčům chodit jinak než po cestičkách? Hustý les? Co se stane, když do něj vlezou? (Máš nějaké pravidlo pro to, kde vylezou, jestli zabloudí atd?)
Ono to co jsme vypsal je z prvního nástřelu co jsem psal x měsíců zpátky když jsem dělal jen hrubý overview všech lokací
teď to vykresluju do hloubky a počítám, že těch lokací bude mnohem víc, možná až k 25.

Tahle lokace má jednoduchou designovou myšlenku - hráči se snaži dostat do středu a v patách mají monstrum. Jakmile se po cestě zdrží celkem o X časových jednotek, tak je monstrum dostihne a přijde hodně zoufalý boj.

V centru čeká něco jako golem, kterého můžou aktivovat a co jim pomůže v boji proti monstru.

Cestou můžou najít různé boosty pro golema.

Každá lokace by měla v nějaké formě obsahovat volbu risk / bezpečí a ztráta času / ztráta výhody / oslabení / ztráta času a výhoda / originální řešení

Vyjití mimo cesty do bažiny v tomto kontext znamená extrémní ztrátu času

ještě akorát řeším jak tohle signalizovat ingame aby to nepůsobilo zbytečně meta
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 282
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Nordoslav » 13. 5. 2021, 21:36

Pointcrawl nakonec bude mít 24 lokací
- nejkratší cesta do středu k věží je od každého vchodu min. 6 bodů včetně věže
- cesta mezi dvěma východy jsou vždy 4 body
baziny.PNG
teď už to jen zaplnit (zatím mám nápad na cca 10 lokací)
Hraju a tvořím modul pro kampaň Za Ledovou zdí: http://hexcrawl.nord.ninja
Instagram pro Ledovou zeď: https://www.instagram.com/zazdiRPG/
FB pro Ledovou zeď: https://www.facebook.com/zazdiRPG

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14282
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 13. 5. 2021, 22:09

24 hned zní zajímavějc! :clap:

MarkyParky
Příspěvky: 11171
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od MarkyParky » 13. 5. 2021, 22:25

Markus píše: Mimochodem, co brání hráčům chodit jinak než po cestičkách? Hustý les? Co se stane, když do něj vlezou? (Máš nějaké pravidlo pro to, kde vylezou, jestli zabloudí atd?)
Drobná technická, už jsme to nedávno řešili vedle.

Topologie != geografie.

Pointcrawl = herní žánr, kde hráči/postavy procházejí obsah umístěný na bodech (proto point) a procházejí ho strukturovaně (proto crawl).

Topologicky je to síť, kde obsah je na uzlech a přesuny mezi uzly se odehrávají po hranách.

Nabízí se sice analogie, že že co uzel = obsah a co hrana = to cesta mezi uzly a že postavy tedy nesmí cestovat jinak než po cestách. To ale principiálně nemusí být pravda.

Puristický pointcrawl to bude, i když budu mít:
- v topologii hranu, která je geograficky znázorněná jako plocha.
- v topologii hranu, která nemá geografickou podobu (třeba teleport mezi dvěma lokacemi)

Tzn. prakticky - pokud třeba mezi vesnicí a tajemným obeliskem na severu jsou jen pole, tak nemusím řešit, jak postavy udržet na konkrétní cestě na poli a klidně můžu nechat na nich, jestli půjdou po ní nebo raději půl míle offset, protože ať tak nebo tak, jdou k obelisku po stejné hraně.

A co se obejití týká, tam záleží na tom, jestli mi vadí nebo ne:
> Co řešit musím jsou překážky, které zajistí, že se postavy nevydají tudy, kde hrana nevede (např. že mi obelisk neobejdou, pokud jeho průchod je povinný).
> Ale pokud mi obejití obelisku nevadí, tak tuhle blokádu řešit nemusím, protože:
- pokud je zajímá, stejně ho navštíví a použijí hranu, co na něj vede
- a pokud je to nezajímá a já jim dovoluji jít okolo, je to ekvivalent toho, že by v dungeonu vedla chodba kolem místnosti (tzn. použijí hranu, která uzel obchází).

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14282
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Svět] Za Ledovou zdí: open world hexcrawl

Příspěvek od Markus » 13. 5. 2021, 23:37

Trochu jsem se ztratil v tom, co mi rozporuješ. :)

Změním otázku na: Co ty spojnice reprezentují ve fikci a co je mezi nimi? Odpověď už vím - bažina. Šlo mi čistě o to, aby i ta "prázdná místa" mezi cestami a lokacemi byla přiblížená a já abych věděl, co se bude dít, když tam hráči vylezou (= budou postupovat pomaleji). Protože se pořád bavíme o volné krajině a nejsou tam zdi, takže se tam reálně chodit dá.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů