[Kolektivní článek] Svět Trives

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

[Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

[Kolektivní článek] Svět Trives

York sem nedávno dával odkaz na generátor fantasy světa. U toho jsme říkali, že výsledek je vážně dobrý natolik, že by se skoro až dal vzít a hrát v takovém nagenerovaném světě. A řekli jsme si, proč to nezkusit. Výsledek se objeví buď v následujícím Drakkaru pokud se bude stíhat, ale když ne, tak až v tom následujícím. :wink:

Vytvořili jsme náhodným kliknutím svět Trives, který se nachází poměrně daleko na severu. Říše na severu jsou velké, ale většina jich je prázdná, studená a tvoří je tajga, březové lesy a mokřady. Státy na jižní straně kontinentu jsou mnohem mocnější, přestože na rozlohu nejsou tak velké (zasahují totiž níž do mírného pásu). Je to fantasy svět a magie je v něm významně přítomná, stejně jako monstra jako draci, gryfové a jednorožci. Kultury a náboženství byly náhodně vygenerovány, rasy jsou na vás, ale držte se na rozumné míře. Pokud někdo přidá rasu do světa, pak existuje pro celý kontinent… a pokud každý z vás přidá tři, tak skončíme s desítkami ras, což není ideální. Nechceme to omezovat, tak to necháme na vašem odhadu.

:arrow? Pravidla tvorby:
- Každý z vás si můžete vybrat jeden stát a popsat ho v rámci světa nejvýše na 1 stranu A4 (písmem Arial velikosti 10). Klidně piště a zaberte si stát, který byste chtěli dělat.

- Používejte materiály a prvky z již vytvořených částí světa a nepopírejte, co již bylo vytvořeno. Pokud více států sdílí stejnou kulturu nebo náboženství, nebojte se spolupracovat a vytvořit je společně.
- Autoři budou určitě rádi za zpětnou vazbu a nápady. Zkuste být co možná nejvíc konstruktivní a pomoci autorům na základě vašich komentářů příspěvky vylepšit, pokud o to budou stát.
:arrow? Několik nejdůležitějších map (podle kterých si můžete vybrat a vytvořit vaše státy):

Politická mapa:
Obrázek

Geografie Trivesu:
Obrázek

Náboženství:
Obrázek
světle hnědá na západě: Rozzuřená božstva (organizované náboženství) // tmavší hnědá: náboženství Camridbir (organizované náboženství) // oranžová: henwichismus (organizované náboženství) // modrá: maltonský šamanismus (lidové náboženství) // fialová: uxridská božstva (lidové náboženství) // zelená: Slovo Hinkeho (organizované náboženství) // světle růžová: brashamský pantheon (lidové náboženství) // sytě růžová (Brastabianská říše): butcheleyská víra (lidové náboženství) // oranžová: perterský šamanismus (lidové náboženství) // žlutá: wigtonská víra (lidové náboženství) // fialorůžová (Darbyslandianská unie): leigridská víra (lidové náboženství) // světle zelená: stará gatnestedská víra (lidové náboženství)

Kultury světa:
Obrázek
světle zelená na západě: Gatnested // oranžová: Buclif // modrá: Malton // fialová: Uxrid // tmavě zelená na východě: Braster // růžová: Brasham // šedorůžová ve středu (Brastabianská říše): Buchetley // žlutá: Wigton // červená na severu: Perter // hnědošedá (Darbyslandianská unie): Leigrid

:arrow? Pokud chcete podrobnější pohled na svět (což není nutně potřeba), mapu jako takovou si můžete stáhnout tady. Pak už stačí přejít na zmíněný generátor fantasy světa, vlevo nahoře šipkou roztáhnout na menu a zvolit „load“. Vyberete si tento soubor a můžete si otevřít vaše království blíž s vygenerovanými městy, provinciemi a vojsky, kolečkem na myši zoomovat a odzoomovávat a v menu vlevo nahoře si zapínat různé vrstvy.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

Ecthelion píše: 30. 5. 2020, 17:14- Západní pevnina (ilgir, Antharon)
- Východní pevnina (Vaarsurvis)
- Šeptající ostrov/Šeptava (Asheara, E2)
Je pokrytý hustými hvozdy a vítr na pobřeží kývá korunami stromů, takže plavci mají pocit, že prastaré stromy si mezi sebou vyprávějí a šeptají si tajemství.
Mlčení je souhlas? Nebo má někdo protinávrh? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od ilgir »

Za mě souhlas, ale Antharon mi neodepisuje...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

ilgir píše: 2. 6. 2020, 23:00 Za mě souhlas, ale Antharon mi neodepisuje...
Už jsem ho šťouchnul, odepíše dneska. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Cor »

Tak jo, přidám se.

Vzal bych si Darbyslandianskou unii.
- kultura je výhradně Leigirdská
- náboženství jsou tam dominantní dvě, původní lidové Leigirdské náboženství a Henwichismus (organizované náboženství) a potom ještě na jihu Camridbir (organizované)

Vize: Zárodek mocného impéria. Sousedí s pidistátečkem Chickingie a se státem Hithamie, přičemž oba tyto státy sdílí kulturu i náboženství. Leigirdská kultura se dá najít i v pohraničí v Hayomerijském království.
Moje představa je taková, že dříve bylo území rozdrobené na hašteřivé leigirdské kmeny/klany (tbd), ale potom jeden z klanů převzal nové náboženství a začal ostatní sjednocovat diplomacií i mečem a postupně z toho začal vznikat jednotný leigirdský stát. Původně to bylo hlavně kvůli společné obraně (např před. Hayomerijci, kteří si část území obývaného Leigirdy už v minulosti ukousli), ale postupně se to rozjelo v úspěšnou mašinérii expanze. Chickingii a Hithamii bych viděl jako vazalské státy "v procesu začleňování", ale pořád se značnou mírou autonomie.
Uspořádání mohlo být původně víc "demokratické", kde začleněné klany měly nějakou radu a formálně se měl nejvyšší představitel unie vybírat hlasováním, ale prakticky stále dominuje zákládající rod a je úzus, že se vládci vybírají z něj.
Stran Henwichismu bych si dovedl představit, že to bude spíš filosofie s prvky náboženství (alá taoismus?), než dogmatické náboženství a že vládci Unie praktikují nějakou formu synkretismu s původním klanovým leigirdským náboženstvím (to bude asi nějaký animismus) a toleranci k vyznavačům Camridbirského náboženství (to dělá Antharon), aby se Unie neštěpila, ale sjednocovala.
Celkově je to říše v rozmachu, co se sice zcivilizovala a reformovala reltivně nedávno (a v některých částech ještě "není hotovo"), ale už začíná pomalu předhánět okolní státy.

EDIT: jen teda nevím, jak to vměstnám na A4 Arialem 10tkou. :D
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

Cor píše: 3. 6. 2020, 09:33Tak jo, přidám se.
Super! Moc díky!
Cor píše: 3. 6. 2020, 09:33Vzal bych si Darbyslandianskou unii.
Máš ji zamluvenou. Na západní pevnině začíná být šrumec! $D

Unie jinak vypadá vážně dobře! Moc se mi líbí tvůj nástřel. Jen hlásím, že podle vygenerované mapy má sice Darbyslandie velkou rozlohu, ale je z větší části prázdná. Žije tam dost málo lidí, velké město (a překvapivě velkou flotilu) má Chickingie, ale jinak jsou to zapadákovy. Jih východní pevniny má výrazně větší populace, přestože na rozlohu jsou mnohem menší.

Líbí se mi nápad, že je to v zásadě obranný svazek - jméno může mít podle místa - nějaké posvátné prastaré místo Darbysland, kde náčelníci přísahali a které pro ně všechny je důležité... od toho Darbyslandijská unie, může se tam třeba pravidelně scházet sněm, na kterém náčelníci klanů hlasují. A postupně nabírá sílu a byl by i připraven expandovat jak proti jihu, tak východu. Brastabianská říše je podobný zapadákov jako Darbyslandie s malým počtem obyvatel.
Cor píše: 3. 6. 2020, 09:33EDIT: jen teda nevím, jak to vměstnám na A4 Arialem 10tkou. :D
Když trochu přetáhneš, nic se nestane. Ale ne, že toho bude 20 stránek! $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Cor »

Jn, díval jsem se na ten detail v tom generátoru a došlo mi, že je to z větší části Tajga a civilizace se soustřeďuje zejména kolem řek a jejich delty a vnitrozemí je hodně prázdné. Říkal jsem si ale, že by ho mohly obývat polodivoké kočovné lovecké klany, které nestaví stálá sídla a vládci Unie podléhají prakticky vzato spíše formálně, než že by odváděli významné daně atp., ale dalo by se s nimi počítat v případě ohrožení.
Celkově to asi bude "říše v rozmachu" tak nějak...přiměřeně ke svým možnostem. Ale dokončení integrace vazalských států by je mohlo o pár příček posunout a postavit na roveň jižním sousedům.

Pohrávám si ještě s myšlenkou, jestli to budou "čistí lidé", nebo půjde o nějakou subvariantu ("barbaři") nebo by šlo dokonce o jinou rasu (alá krollové/goliath/nová rasa - např. lidé s příměsí krve lesních běsů, rusalek atp.).
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Vaarsuvis »

Blanlandská republika je poměrně novodobý státní útvar. Namísto ní se tu nacházela sporná pohraniční území Brastabianské a Hathameské říše a Herleského království. Hathamesané a Herlesané vedli proti Brastabianům svaté války, aby osvobodili své bratry a sestry od buchtelejských pohanů, naopak Brastabiánci se snažili chránit a sjednotit svůj lid mluvící stejným jazykem. Války střídala krátká období míru, než se jedna ze stran rozhodla znovu zahájit útok a překreslit hranici "tím správným způsobem". Jednoho dne se však mělo změnit.
Thomas Kossick, obyčejný Kazatel ve městě Waford na území Herleského království, napsal svůj spis "Hinkovo slovo v časech dnešních". V něm připomenul, že Hinke kázal o lásce vůči bližnímu a od násilí se naopak distancoval, a vinil Sbor dohlížitelů z překrucovaní Slova ve svůj prospěch. Thomasovo učení se rychle šířilo wafordskými obyvateli a posléze se i do širého okolí, až do Hathameského pohraničí, kde našlo podporu a oblibu u lidí zbídačených zbytečnými válkami, a tak, když Sbor vydal rozkaz pro přivedení Thomase k soudu z důvodu kacířství, byl mu okamžitě poskytnut azyl u wafordského hraběte a jeho stoupenci se semkli k vzájemné solidaritě.
Následoval útok od obou zemí, kterému se vzbouřenci srdnatě ubránili. Mnohé legendy s chutí praví, že na straně Blanlanďanů stál sám Hinke a nepřátele na bojišti sužoval blesky, zemětřesením a jinými pohromami. Je otázkou, nakolik jsou svědectví pravdivá.
Konflikt skončil mírovou dohou umožňující vzbouřencům se odtrhnout a založit vlastní státní celek. Jako hradba dělící Brastabiánce od Hathamanů a Herlesanů se snaží o dodržování náboženského smíru a pravidelně pořádající ve Wafordu mírové konference řešící neshody okolních zemí.
Prozatím se daří dodržovat Slovo. Ale zůstane to tak nadále?
Co na to říkate? Je to takový Manifest destiny ve fantasy. :D
Naposledy upravil(a) Vaarsuvis dne 3. 6. 2020, 16:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Vaarsuvis »

Ecthelion: Co takhle pro Východní pevninu jméno Země (spícího) Hada? Je dlouhá, úzká, klikatá a někteří pohané mohou věřit, že se jedná o obřího hada spícího tísíce let a zemětřesení může být proto, že s sebou hází ve spánku.:)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

Cor píše: 3. 6. 2020, 15:53Celkově to asi bude "říše v rozmachu" tak nějak...přiměřeně ke svým možnostem. Ale dokončení integrace vazalských států by je mohlo o pár příček posunout a postavit na roveň jižním sousedům.
Zní to dobře. Můžou být navíc hodně dobří ve válčení (takoví Mongolové měli taky zemi dost prázdnou a jak zamávali dějinami). $D
Cor píše: 3. 6. 2020, 15:53Pohrávám si ještě s myšlenkou, jestli to budou "čistí lidé", nebo půjde o nějakou subvariantu ("barbaři") nebo by šlo dokonce o jinou rasu (alá krollové/goliath/nová rasa - např. lidé s příměsí krve lesních běsů, rusalek atp.).
Záleží na tobě. :wink:
Vaarsuvis píše: 3. 6. 2020, 16:04Co na to říkate? Je to takový Manifest destiny ve fantasy. :D
Tím pádem jsou thomasiáni takoví lehcí kacíři v rámci Slova? Hlásají trochu odlišný výklad Hinkeho posleství?
Vaarsuvis píše: 3. 6. 2020, 16:17Ecthelion: Co takhle pro Východní pevninu jméno Země (spícího) Hada? Je dlouhá, úzká, klikatá a někteří pohané mohou věřit, že se jedná o obřího hada spícího tísíce let a zemětřesení může být proto, že s sebou hází ve spánku.:)
Klidně to tak můžeme udělat. Za sebe bych určitě nechal i to běžné pojmenování "východní pevnina" pro jednoduchost v popisech, ale jako poetické jméno/synonymum to může být bez problému "Země spícího hada" nebo "Země spícího draka"?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Vaarsuvis »

Ecthelion píše: 4. 6. 2020, 10:16 Tím pádem jsou thomasiáni takoví lehcí kacíři v rámci Slova? Hlásají trochu odlišný výklad Hinkeho posleství?
Tak, viděl bych je jako reformátory, vnímají se nadále jako pravověrní Hinkovci, ale odmítají některé spisy vydané Sborem a jeho nezpochybnitelnou autoritu, ale Sbor je stále jejich hlavou církve.
Jsou trochu legitimní díky nadpřirozeným událostem, kterým docházelo ke konfliktům, ale je otázkou, jestli skutečně požívali boží milosti, Thomas byl klerik 20. úrovně, Blanlandani objevili na svém území zdroj magické síly, či byli ze zákulisí podporování Brastabiánskými druidy/šamany.
Celkově mě tento koncept napadl při pohledu na mapu, přijde mi, že tvar Republiky je tak asi výhodný, jako má Chorvatsko: úzký, dlouhý, hranice sdílená se třemi rovnými či silnějšími sousedy, pět kultur na krku, takže proto nápad o protestním hnutí za účelem tvorby mostu mezi Západem a Východem, chráněném mezinárodními dohodami.
Ecthelion píše: 4. 6. 2020, 10:16 Klidně to tak můžeme udělat. Za sebe bych určitě nechal i to běžné pojmenování "východní pevnina" pro jednoduchost v popisech, ale jako poetické jméno/synonymum to může být bez problému "Země spícího hada" nebo "Země spícího draka"?
Souhlasím.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Cor »

Tak tady je můj draft (wall'o'text incoming!):

O Darbyslandijské unii a něco málo o henwichismu
Darbyslandijská unie, Darbyslandie či Jednota, jak jí nazývají Leigridové, je poměrně mladým státním útvarem, který si ale rozhodně neklade malé ambice. Původně vznikla jako pokus jednoho z klanových vojvodů sjednotit roztroušené Leigridské klany, divoké i civilizované, do obranné aliance proti vnějším hrozbám, ale postupem času se stala něčím víc. Snem o sjednocení všech Leigridů a nové, lepší budoucnosti.

Leigirdské klany obývaly severní část západního světadílu od nepaměti a kdysi jejich teritoria sahala mnohem víc na jih, ale byly otamtud po staletí postupně vytlačovány a nebo pohlceny dravějšími kulturami. Ač skvělí bojovníci, Leigridové nikdy nebyli z podstaty dobyvatelé a jejich nezávislá nátura a vzájemná odloučenost jednotlivých klanů vedla k mnoha porážkám.

Teprve před sedmdesáti lety vojvoda Garahal Kel‘nor svolal velký klanový sněm na posvátném místě Darbysland, hřbitově obrů, kde se mu podařilo přesvědčit velkou část klanových náčelníků, náčelnic a vojvodů, převážně zjihovýchodních teritorií, aby uzavřeli vzájemný obranný pakt, Darbyslandijskou Jednotu. Garahal byl poté zvolen nominální hlavou celé aliance jako Adar-adarach, Náčelník náčelníků.

Pevnost unie byla od té doby ověřena v mnoha válkách, obranných i útočných, a obstála v nich se ctí. Nejen, že od té doby neztratila ani píď země, ale podařilo se jí dobýt zpět některá ztracená území. Vítězství přilákala do svazku další klany a jak šel čas, území rostlo, organizace se zlepšovala a také se zvýšil objem obchodu a výměny informací. Pro většinu Leigridů se stalo založení Jednoty nečím, co zažehlo jejich národní uvědomění, spojilo je a sjednotilo.

Současný Adar-adarach Merkhan Kel‘nor je, stejně jako byl Garahal, stoupencem henwichismu, a umně kombinuje učení této jižanské filosofie s tradiční Leigridskou vírou a zároveň ho už desítky let využívá k postupné centralizaci a modernizaci země. Merkhanovy reformy práva, administrativy a hospodářství skokově přiblížily úroveň těch vyspělejších leigridských měst a sídel úrovni jižních států. Byly zavedeny nové techniky zemědělství i těžby a zpracování nerostů, vzniklo mnoho henwichistických klášterů, špitálů a skriptorií. Zavládla prosperita, která nemá obdoby. Vznikají nové osady a staré se rozšiřují. Připojení bohaté Chickingie je na dosah ruky a to bude znamenat pro pokladnici Unie velký přírůstek. A Hithamii nejspíš doženou do pevnějšího svazku konflikty s Haytesbijským knížectvím.

Většina obyvatelstva se koncentruje podél řek a pobřeží, kde se dá věnovat i zemědělství a rybolovu a nejen lovu divoké zvěře, dřevorubectví a těžbě nerostů. Řídce osídlené vnitrozemí je potom doménou kočovných polodivokých klanů, které však s usedlými Leigirdy stále pojí bratrství a kulturní vazby. Pro mnohé Leigridy jsou změny posledního století až příliš překotné, ale prozatím má Unie stále širokou podporu i mezi nejzapadlejšími klany.

Se sousedy má Jednota napjaté vztahy, zejména Hayomerijské království se obává možného vpádu na území, které kdysi na klanech vybojovala a kde dodnes žijí potomci Leigridů. Vztahy zatím neochladly úplně, díky úsilí diplomatů, ale v tichosti se obě země připravují na válku. A v té bude Darbyslandie nebezpečným protivníkem. Leigridové mají mistrně zvládnuté zásobovací trasy napříč celým severem, napomáhají tomu i splavné řeky, které se rozbíhají od Bouřných štítů na všechny strany.

Velkého zlepšení se v posledních desetiletích dočkala i výbava a výstroj vojska.
Samotné unijní vojsko spoléhá především na těžkou pěchotu, pikenýry a lukostřelce – Leigridští lučistníci totiž používají dlouhé luky, které by většina jižanů ani nedokázala napnout. Nejsou tak elegantní a přesné, jako buclifské, ale zato dovedou prorazit i plátovou zbroj. Jízdu mají Darbyslandští slabou a nepočetnou, ale proti jižanským rytířům mají jinou zbraň – válečné mamuty z hlubin tajgy, před kterými pěšáci v hrůze prchají a koně se plaší. Na hřbetech těchto obrněných kráčejících kolosů pak bývají buďto lučištníci nebo menší balisty či katapulty. Navzdory obecnému mínění, že jsou Leigridové jen divocí barbaři, používají v boji důmyslné strategie a koordinují jednotky pomocí zvukových signálů a praporců po vzoru jižních států.

Loďstvo má Darbyslandie zatím málo početné a zastaralé. Dž donedávna se lodě plavily především po řekách a podél pobřeží a pravidelný kontakt se zámořím byl navázán jen několik desetiletí nazpět. Očekávané připojení Chickingie ale tuto slabinu napraví, protože malá vazalská země má překvapivě početné a silné loďstvo a zkušené posádky námořníků, zvyklých plavit se do daleka.

Darbyslandie se stala velkým producentem železa, ale většinu z něj spolyká modernizace vojska. Bouřné štíty ale skýtají naleziště i jiných kovů, včetně těch vzácných. Divoké pralesy severu také poskytují obrovské množství kvalitního dřeva, které je tak spolu s kožešinami a mamutovinou jedním z hlavních exportních artiklů. Poslední dobou, zejména díky osvojení nových technologických postupů, nabývají na oblibě Darbyslandské zbraně, zejména veliké obouruční meče se zkosenou záštitou, které se spolu s dlouhými Leigridskými luky staly národními zbraněmi.

Úroveň vzdělání se zlepšuje s každou generací, už teď je běžné, že v městech umí číst většina obyvatel – tedy, číst v jižanské abecedě, která byla pro svou praktičnost a jednoduchost převzata už před sto lety. Starým Leigridským znakovým písmem Ilake, které vycházelo z loveckých značek, vládne už jen málo Leigridů, převážně to jsou příslušníci divokých klanů, staromilci a nebo lovci a cestovatelé, kteří ho mohou ocenit právě na cestách v divočině, protože jsou jím značené bezpečné stezky, útočiště, území klanů a nebo představují varování před nebezpečím.

Spolu s rozvojem henwichistických klášterů přišla i organizovaná výuka a vzdělávání, včetně oficiální výuky magie. Většina společnosti se na kláštery proto stále dívá s nedůvěrou a jistou dávkou podezřívavosti, nicméně po světě už díky nim chodí několik generací vyučených Leigridských magistrů. Někteří slouží v pravidelné Unijní armádě a nebo jako poradci více pokrokových vojvodů. Musí ale často zápasit s vlivem již etablovaných čarodějů či vědem, kteří následují učení podle starší a méně formální tradice. Mezi oběma magickými tradicemi tak panuje hořká rivalita.

Nejrozšířenějším náboženstvím je stále tradiční Leigridská víra v duchy předků, kterou jde ale poměrně dobře zkombinovat s učením Henwichismu, který nabádá k poznávání světa a hledání řádu věcí pomocí rozumu, metafyziky duálního světa protikladů a principu Věčného koloběhu. Smrt je jen protikladem života a tak se skrze věčný koloběh skrze smrt rodí život nový, henwichisté tedy věří v převtělování duší. Proč by se tedy duše po smrti nemohla převtělit do stromu nebo skály? Soužití obou věrouk je poměrně harmonické a dochází tak k synkretismu. Henwichismus také klade důraz na organizaci a řád – protože řád jde ruku v ruce s tvořením a životem, zatímco chaos plodí zmar a smrt. A být v očích svého lidu nositelem řádu, to je mocný nástroj k vládnutí. Část Leigridů, zejména v hraničních jižních oblastech také vyznává lesní božstvo Buclifů, Camridbira. Ani tato víra se neukázala být v přímém rozporu s Leigridskými zvyky a tradicemi a i proto je tato víra tolerována představiteli Unie. Zato Rozzuřená božstva jsou něčím, co se většině Leigridů příčí – nejsou to božstva Leigridů, ale jižanů a jejich bojechtivost a sklon k agresi se příčí pospolitosti a hrdosti sevreských klanů, které nikdy neohýbají hřbet ze strachu – a už vůbec ne před cizími bohy.
O Leigridské kultuře a tradičním náboženství
Leigridové jsou hrdým a sveřepým národem, který si cení nezávislého ducha a schopnosti zdolávat překážky navzdory nepřízni osudu – s nezlomnou hrdostí a stoicismem. Drsná severská tajga plná nebezpečné zvěře z nich udělala rozené válečníky a jejich příběhy a legendy jsou plné hrdinského zápolení a posouvání hranic toho, co může obyčejný smrtelník dokázat.

Traduje se, že v Leigridských žilách koluje krev dávných obrů, po kterých se dají dodnes najít pradávné ruiny. Možná je na tom alespoň něco málo pravdy – rodilí leigridové bývají často vysocí něco přes dva metry a tíhnou k mohutnějším postavám, než jižané. Jejich kůže bývá hrubší a drsná, lépe odolává nepříznivému podnebí severu. Mívají ostře řezané, jaksi hranaté rysy a jejich uši se protahují dozadu a do špičky. Vlasy i vousi si často splétají do copánků a proplétají ozdobami, těla si pak tradičně zdobí tetováním. Je zvykem, že každý nese alespoň jedno tetování klanu, do kterého se narodil a který ho vychoval.

To, co v Legrdiské společnosti odedávna rozhodovalo, byly nikoliv slova nebo původ, ale hodnoty, kterým se v legridském jazyce říká kahal a vo‘rok. Kahal by se dal vykládat jako reputace, ale nejde o slávu válečníka či pouhou oblíbenost, nýbrž celý soubor ctností - počítá se nejen dobrá pověst, zásluhy nebo odvaha a čest, ale také úspěch ve více oblastech života naráz. Zdatný kovář, který vytvořil legendární zbraň, založil početnou rodinu, vyrábí pro celý klan a bez nároku na odměnu přijímá učedníky může mít daleko větší kahal, než válečník, který sice proslul vítězstvím v boji, ale má pověst sobce, držgrešle a mrzouta. Leigridové jsou dlouhověcí a mají dobrou paměť, prohřešky se zapomínají jen velmi pomalu a pozvolna a proto často není jinou možností, než je zkusit vyvážit nápravou svého kahal. Vo‘rok potom představuje schopnost zachovat si tvář i navzdory porážce nebo utrpení, stoicky snášet obtíže a hlavně – nestěžovat si, nelitovat se a na nic se nevymlouvat. Udržování vo’rok je také důvodem, proč se o Leigridech říká, že jsou chladní, necitelní a pokud vůbec mají smysl pro humor, tak velmi suchý. „Leigridská odpověď“ je mezi jižany pojem a značí úsečné, krátké a často ironické až pohrdavé vyjádření.

Kahal a Vo‘rok jsou integrální součástí Leigridské kultury, a také důvodem, proč se mladí Legridové vydávají na cesty – ať už za dobrodružstvím, na zkušenou a nebo zkrátka jen poznat spřízněné klany. Právě jedinci, kteří mají úctyhodný kahal a vo‘rok jsou vybíráni radou starších jako náčelníci a náčelnice klanů, tento zvyk se z části uchoval i v civilizovaných oblastech kde si „náčelníci“ nechávají říkat „vojvodové“ a své potomky už od mala pohánějí, aby získávali kahal a udržovali si vo‘rok. Jinak by se také mohlo stát, že si nespokojení staršinové vyberou navzdory vůli vojvody někoho z jiné rodiny. Stává se to jen zřídka, ale o to je to větší potupa pro neúspěšného pretendenta.

Vztah k magii a nadpřirozenu je...komplikovaný. Velmi záleží na formě a na tom, jakým způsobem je magie využívána, ale v Leigridské společnosti budí studium nadpřirozena převážně obavy a nedůvěru. Zahrávání si s nadpřirozenými zkrátka kahal neprospívá. Ovládne-li ale dotyčný svou moc natolik, že si díky tomu získá uznání a začne jí používat ve prospěch klanu, například k léčení, ochraně nebo boji s nadpřirozenými hrozbami, může kahal naopak získávat závratnou rychlostí. Zatímco používat čáry a kouzla k osobnímu zisku nebo k usnadnění situací, které by se daly řešit i jinak, je vnímáno jako nečestné a zavrženíhodné. Prostý Leigrid se ale kouzel bojí nebo jimi pohrdá.

Leigridové sice rozlišují mezi ženskou a mužskou rolí v uspořádání klanu, ale není nic neslýchaného, když se někdo rozhodne jich nedržet – jen to s sebou může nést ztrátu kahal v případě neúspěchu. Ženy bývají tradičně farmářky, správkyně, vědmy a smírčí soudkyně, zatímco od mužů se očekává, že se budou věnovat řemeslům, těžbě, lovu a válečnému umění. Klany také vedou nikoliv jen náčelníci, ale vůdčí pár – náčelník a náčelnice, kteří vládnou ruku v ruce a dělí si zodpovědnosti mezi sebe. To je také jediný případ sňatků „z rozumu“, nebo spíše „z vůle předků“, protože zatímco obyčejní Leigridové se berou a rozcházejí volně, náčelníkům je jejich druh nebo družka vybrána staršími a svazek je požehnán předky.

Typický Leigridský klan není složený jen z příslušníků jedné krve, naopak, mladí jsou podporováni v tom, aby cestovali, vydávali se do světa a chtějí-li, klidně i nakonec zakotvili u jiného klanu. Díky tomu mají klany po celém severu jakýsi pocit spřízněnosti, sounáležitosti a bratrství a jen málokdy spolu vedly opravdové války. Klany v různých oblastech se často setkávají u příležitostí svátků a oslav, jedním z nejdůležitějších je Klání, kam každý klan posílá své zástupce, aby zápolili v nejrůznějších disciplínách. Náčelníci a někteří vojvodové využívají Klání i jako místo, kde se srovnávají účty a napravují křivdy, často skrze různé zápasy.

Většina leigridů, i v civilizovanějších oblastech kolem řek a pobřeží, má silný vztah k zemi a přírodě, která je obklopuje. Dle tradiční Leigridské víry mohou totiž duchové vážených a mocných předků po smrti prostoupit do stromů, skal nebo řek a stát se tak duchovními ochránci klanů. Bývá zvykem, že každý klan obhospodařuje několik takovýchto posvátných míst, kde předkové promlouvají skrze šumění korun stromů, zurčení potoka nebo burácení peřejí. Na takových místech se konají důležité obřady, jako je volba náčelníka, vítání jara a loučení s létem, žehnání svazku nebo sudba narozeným. Leigridové obvykle pohřbívají žehem – jednak má oheň očistné účinky a druhak má napomoci tomu, aby se duch oprostil od těla a odešel do zásvětí nebo se stal ochráncem klanu.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od ilgir »

Království Tagelteria

Tagelteria by se dalo do češtiny přeložit jako “Pětiřečí”. Toto jméno odvozuje nejstarší království v oblasti od pěti velkých řek, které protékají jeho územím a vlévají se do Širokého zálivu. Nejhustší lidské osídlení je právě zde, podél pobřeží. Široký záliv je skutečně široce otevřený do oceánu a pobřeží je vystaveno jihozápadním větrům, které přinášejí časté deště. Zdejší přístavy jsou proto chráněny masivními sypanými moly, a lidská sídla se schovávají za valy protipovodňových hrází. Snad každý druhý usedlík se zde živí rybolovem, ti s dobrodružnější povahou se věnují námořnímu obchodu nebo pirátství.

Nejpřívětivější podnebí má jižní cíp království. Zde se dá leccos vypěstovat, a navíc tudy proudí zboží ze zemědělského jihu. Bez midburlandského vína a birijské pšenice by byl jídelníček Tagelterijců o mnoho chudší. Zde také najdeme největší množství hradů a měst tísnících se v kamenných hradbách, neboť vztahy se sousedními zeměmi byly a jsou bouřlivé.

Dál na severu není země příliš úrodná, zato poskytuje nekonečné množství šťavnaté trávy, kterou místní obyvatelé krmí svá stáda ovcí a muflonů. Zdejší tráva má narudlé konce stébel, takže obzvláště za večerního světla vypadají pastviny jakoby zkropené čerstvou krví. Hlavně mezi cizinci se říká, že tráva zrudla krví pobitých v nekonečných kmenových válkách dávnověku. Lidé zde žijí v opevněných dvorcích, které jsou navzájem vzdáleny natolik, aby každý měl dost místa pro svá stáda, ale zase tak blízko, aby v případě potřeby bylo snadné dojít pro pomoc. Lidská společenství jsou zde utvářena složitým předivem příbuzenských a kmenových vztahů, z něhož se odvíjí hierarchie a povstávají regionální vůdci, vladykové.

Čím dále na sever, tím více je země zvrásněná skalnatými kopci a hlubokými roklemi, až nakonec vystoupá do Bouřných štítů tvořících samotnou hranici Tagelterie. Vlci, pumy a medvědi jsou to menší nebezpečí, které zde může poutníka potkat. Trollové, kamenní obři, zlí faunové, oživlé stromy a mnohé jiné stvůry, které ani nemají pojmenování, jsou pány této krajiny.

Společnost Tagelterie byla vždy bojovně naladěná. V dávných dobách uměl každý muž bez výjimky vládnout kopím, jezdit na koni i střílet z luku. Dnes už je mnoho takových , kteří dali přednost klidnému životu a věnují se pouze svému řemeslu. Stále ale platí, že v každém městě, v každé vsi i komunitě, je vždy dost bojeschopných mužů, kteří se dokážou postavit nepříteli. Zároveň stále sílí vrstva válečníků, kteří se věnují pouze boji a žijí z daní vybíraných stále propracovanějším systémem. První mezi válečníky je král, který se svou družinou cestuje mezi několika sídly na různých místech země, hovoří s místními vladyky, přijímá důležitá rozhodnutí, soudí spory, a tak spravuje zemi.

Jediní, kdo v Tagelterii nemohou pozvednout zbraň proti člověku, jsou kněží. Ti se věnují zvířecím obětem a pomáhají lidem vyhnout se hněvu Rozzuřených božstev. Zároveň se věnují léčitelství, magii, a jako nejvzdělanější vrstva obyvatelstva radí ostatním ve složitých životních situacích. Právě kvůli potřebě ochrany bezbranných kněží se vydělila ze společnosti vrstva válečníků.

Historie Tagelterie je plná vnitřních i vnějších krvavých bojů. Nyní se království nachází v křehkém příměří s Harmingií, s níž čile obchoduje. Východní soused Arinlie, země rozvrácená vnitřními boji, se stále více dostává pod vliv Tagelterie, je její hlavní expanzní trasou. To povede k nevyhnutelnému konfliktu s Tarleighijským knížetstvím, které má v Arinlii vlastní zájmy, a navíc se od Tagelterie kulturně i nábožensky liší. Příměří a výměnný obchod funguje i na hranicích s Rockinmem, avšak žádné vyšší diplomatické vztahy zde nejsou kvůli naprosté nepřístupností tajemného rockinmského vládce.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od ilgir »

Cor: Máš to dobré, ale šíleně dlouhé. A jsem si jist, že by to šlo zkrátit, aniž by se ublížilo informační hodnotě.

Předpokládám, že naše země moc nepřijdou do styku díky Bouřným štítům (dík za ten název, pokud jsi ho vymyslel ty), takže vzájemné vztahy nemusíme podrobně řešit.

E2:
Co ten Antharon? Žije ještě? :D

Jo a nejsem úplně ok s měřítkem mapy. Podle toho, co napsal Varsuvius o blanlandské republice (vzbouřenci si založili vlastní stát, ovládli úzké a dlouhé území v pohraničí) by člověk získal dojem, je je to něco na způsob Lucemburska, maximálně Švýcarska. Jenže ono je to větší než Itálie. A z Corova popisu si člověk taky neodnese, že jeho stát je velký jako Čína. Nešlo by to měřítko upravit? Třeba na polovinu? Připadá mi to šíleně megalomanské a pro nás tím pádem neuchopitelné.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Ecthelion »

Ha! Dva státy už jsou nahozené! :clap:

Musím si pohnout se svým! :oops:
ilgir píše: 12. 6. 2020, 12:17Cor: Máš to dobré, ale šíleně dlouhé. A jsem si jist, že by to šlo zkrátit, aniž by se ublížilo informační hodnotě.
Je to moc pěkně napsané, ale když bys na to mrknul ještě jednou a zkusil to osekat, mám dojem, že by to pomohlo čitelnosti. Ale jinak obsah je moc pěkný!
ilgir píše: 12. 6. 2020, 12:17E2: Co ten Antharon? Žije ještě? :D
Pingnul jsem ho. $D
ilgir píše: 12. 6. 2020, 12:17Jo a nejsem úplně ok s měřítkem mapy. Podle toho, co napsal Varsuvius o blanlandské republice (vzbouřenci si založili vlastní stát, ovládli úzké a dlouhé území v pohraničí) by člověk získal dojem, je je to něco na způsob Lucemburska, maximálně Švýcarska. Jenže ono je to větší než Itálie. A z Corova popisu si člověk taky neodnese, že jeho stát je velký jako Čína. Nešlo by to měřítko upravit? Třeba na polovinu? Připadá mi to šíleně megalomanské a pro nás tím pádem neuchopitelné.
To měřítko bylo vygenerované, na to jsem nijak nesahal. Ale asi by neměl být problém ho zmenšit na polovinu, aby to bylo lépe uchopitelné... co myslíte ostatní? :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [Kolektivní článek] Svět Trives

Příspěvek od Cor »

Nj, já vím, že neumím psát stručně, potřeboval bych editota. :-/
Jestli to někdo chcete zkusit zestručnit, tak jen do toho. (Jinak jsou to skoro 3 A4 arialem 10tkou, ale zas je v tom Darbyslandie i zevrubný popis kultury a jakýs takýs popis dvou náboženství...)

Ad měřítko: je mi to asi jedno, v hlavě jsem měl představu spřízněných a kulturně blízkých klanů (díky svým zvykům) roztahaných na obrovském území se spoustou divočiny mezi nimi, může to fugovat i na menším území, než Čína. :)

Ad vztahy s Tagelterii: máš asi pravdu, Ilgire, k mocenským střetům tam asi nedochází, hory jsou přirozená bariéra a Leigridové nejsou povahou dobyvatelé.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů