Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Log 1=0 »

Sekta uctívačů boha jménem Trpitel...
Popravdě mi to dost evokuje křesťanství.
Což je asi jen můj problém.
Ale celkem jsem dostal chuť to přesunout do starého Říma, i s tou kontroverzí, co tím vznikne.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Sparkle:
-Play test teprve proběhne. Doufám, že je tam všeho dostatek. DM může případně hráče nějakou dodatečnou postavou popostrčit, ale nechtěl jsem, aby v případě nouze přicházely indicie samy od sebe.

-Dračí sloup je od Krkavčí skály vzdálený den cesty. Tušil jsem, že jsem to tam zapoměl dodat, děkuji za připomenutí. 6 dní jsem vybral tak, že nejprve ztratí jeden den cestou do města. Pokud se vrátí do Dračího sloupu pro indicie a zpět, ztratí tím další dva. Dále mohou naplánovat například noční pozorování hradu, nebo se v noci vplížit přímo do hradu. Během toho mohou poznat Jakola. Na tyhle věci tak zbydou tři dny. To je myslím i s menší rezervou dost na to, aby si s tím poradili, ale zároveň to není zbytečně moc, aby cítili určitý tlak.

-V Krkavčí skále žijí lidé, několik trpaslíků a gnómové. Království je převážně lidské, tak by mi tam neseděl elfský šlechtic. Je pravda, že jsem tam mohl ty gnómy zapojit víc.

-Na genderové vyváženosti mi sice příliš nezáleží, ale pomohlo by to v problému s rozeznáním jmen, a přidalo by to pestrost. Příště to zkusím zohlednit.

-Celkové pozadí ohledně fungování města a království mám vymyšlené, ale nechtěl jsem zahltit dobrodružství neužitečnými slohy. Vojáci jsou určitou silou, kterou místní správce využívá k udržení pořádku. Může tak řešit menší vzpoury, bandity a jiné akutní problémy. V případě potřeby větší vojenské síly místní vojáci alespoň udrží stav, než příjdou královi vojáci. Nejsou tak jen strážnými hradu, ale i určitým nástrojem moci. Co se týče jídla, tak Eletor podporuje vedlejší království, které je ve válce, a to především posíláním vojáků a zásob na frontu. V celémkrálovství je tak jídla dostatek, ale ne přebytek. Koupit tak lze jen malé množství, a Torgund v tomto dobrodružství vpodstatě zneužívá svého postavení, aby nějaké jídlo zabral, a použil ho jako výkupné.

-Dobrodružství se může vyvíjet jakkoli, ale chtěl jsem tím dát najevo, že dobrodružství by nemělo končit jen prodáním informací dle prvotního zadání, a pomoct tak tomu, kdo by se v tom celém trochu ztrácel.

Moc děkuji za obsáhlé postřehy! Jistě se to na budoucí tvorbě projeví.

Log 1=0:
-Uctívači Trpitele je vyloženě zlá sekta, která svou věrnost dokazuje tím, že se mrzačí. Vzdálenou podobnost bych viděl spíše se záporákama z Riddick: Kronika temna
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Sparkle »

Ještě mi došlo, že jsem se tam vlastně nedozvěděla, kde že jsou uschované ty zásoby, které mají pak být předány?

U Malivena Točka je napsáno, že "V poslední době připravuje co nejvíce obilí k přepravě na pokyn Pána Torgunda. Dřevěné bedny, sudy a proutěné koše s obilím pak převáží do hradu."
tím pádem počítám, že teď jsou schované v hradě, ale tam o nich není moc zmínka, pouze že ve sklepě "Ve třech menších místnostech jsou uloženy zásoby. " ale to asi nebudou ony? Těch má být 8 vozů a mezi nimi nějaká prasata, to by se tam asi nevešlo?

Já si totiž říkám, že pokud bych jako hráč dostala quest, že šlechtic shromažďuje zásoby pro sektu, tak si nejdřív budu chtít zjistit, kde fyzicky ty zásoby jsou, pak se tam vplížím a budu to místo pozorovat, kdo tam chodí, a tímhle způsobem ohlídám to předání sektě.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Sparkle:
Dobrá připomínka. V hradě pro ně není místo, a proto jsou uskladněny v silu. Připíšu ke kapitole Předání ještě průběh shromáždění zásob a jejich vypravení na cestu.
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Doplnil jsem to v Popisu u Malivena Točka a na začátku kapitoly Předání.

EDIT:
Ještě jsem doplnil přepravu Elentei.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Sparkle »

Ještě mě napadlo, že pokud by družina chtěla zastavit ty Kůsovy a osvobodit holku přímo z jejich sklepení, tak je tam příliš málo hintů na tyto osoby a že by tam holku mohli držet. Konkrétně jen ten přívěšek (který ale nemusí družina vůbec najít) a vágní hint, že na hospodu je nahozený nějaký enchantment (což nemusí znamenat vůbec nic a mně by to třeba nestačilo jako důvod jít v noci prozkoumávat útroby hospody). Počítám, že Torgund neví, kde je jeho dcera držená?
Takže možná přidat ještě nějaké cesty, jak se dá dopátrat k tomuto? Například jedna z dcer kultistů by mohla mít u sebe ozdobu patřící té šlechtičně, nebo ty dvě kultistické dcerky mají mezi sebou spory, jedna chce uškodit druhé, nebo do té hospody bude existovat tajná chodba, která ústí někde, kde to dobrodruzi můžou objevit nebo se na to doptat...
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Osvobození Elentei od Kůsových považuji za nepravděpodobnou možnost, ke které vede minimum nápověd, a hráči se k ní dostanou spíše pokud se spolehnou na svou intuici a zvědavost. Další města a vesnice jsou vzdáleny mnoho dní cesty, a předání je jen hodinu cesty daleko. Proto musí být Elentea držena někde poblíž Krkavčí skály. Hospoda, kde nelze použít žádná magie, by mohla přilákat hráče, aby to prověřili.
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Přidána lokace Malkovo Pleso. Zatím bez popisu.

http://zdezijidraci.cz/index.php?title=Malkovo_Pleso
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Kampaň ještě není plně dokončena, ale už jsme začali hrát. Pokud někoho baví zápisky z odehraných her, tak v úvodní stránce naleznete sekci deník, kde jsou zapsány hráčské postavy a odehraná sezení (zatím teda jen jedno).

http://zdezijidraci.cz/index.php?title=1._Kampa%C5%88
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od York »

Podle jakých pravidel hrajete, DnD 5e?
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Jop, DnD 5e, ale trochu jsem začátek upravil. Jako deti mají snížené staty, a začínají bez povolání.
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Zdar lidi! V poslední době jsem se zasekl u tvorby dobrodružství. Konečně je hotové. Jmenuje se měsíční kámen, a snažil jsem se to zase tvořit jako sandbox. Podívejte se na dobrodružství Měsíční kámen. Budu rád za všechny postřehy, komentáře, hodnocení i rady.

http://zdezijidraci.cz/index.php?title= ... K%C3%A1men
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Markus »

Ahoj, přečetl jsem si Měsíční kámen. Ale přijde mi, že je to asi případ něčeho nepřenositelného - přijde mi to hodně navázané na tvůj svět a asi i tvoji představu o těch postavách. Ty asi máš jasnou představu, co se tam může semlít, ale já mám docela problém se v tom zorientovat a vymyslet, co bychom v tom dobrodružství hráli.

Předně: Přijde mi, že se příliš soustředíš na vymýšlení příběhu. Máš vymyšlenou podobnou minulost toho, co se stalo před hrou a první část hry (lazaret) má prak pravděpodobně být o tom, že hráči si povídají s cizími postavami a snaží se zjistit, co se stalo. Já osobně tenhle styl hry nemusím, i když někdo ho má rád. Tady je to ale vyloženě problematické v tom, že ty v rámci té historie popisuješ, co dělaly hráčské postavy. S kým se potkaly, co mu řekly, jak se rozhodly... Když pominu teoretické řeči o tom, že není dobré hrát za hráče, tak tohle dělá to dobrodružství dost nepřenositelným na jiné herní skupiny, ve kterých budou jiné postavy, které by se takhle třeba nechovaly. Množství „lore“ a různých zákonitostí světa, se kterými ten příběh počítá (mágové, lovci...) tu přenositelnost taky komplikuje.

Pak mi taky přijde, že v té minulosti jsi popsal celkem zajímavé dobrodružství. Hráči potkají vojáky, ti vezou divný předmět, dojde k nějaké konfrontaci, v jednu chvíli tak tuším probíhá nějaká honička na kočárech v lese, kočár se překlopí, předmět otevře... Tohle je dobrodružství. A ty začneš hru potom, co se tohle stalo, kdy se hráči vlastně jen vyptávají „a co že jsme to dělali?“. Což už tak dobrodružné není.

Lazaret:

Máš tu podrobnou mapku, což je vždycky fajn. Ale v místnostech nich není, takže zřejmě nejde o žádný průzkum Lazaretu. Je tu ale osm cizích postav a hádám, že se tu tedy budou hrát rozhovory s cizími postavami. Asi bych měl problém to reálně zahrát. Osm postav v jednom baráku je hodně. Když si představím, že bych je měl všechny nějak rozpohybovat, začít s nimi vytvářet nějaké scény, vyznat se v jejich motivacích a rozvíjet to dál... no, je to příliš moc pohyblivých dílků na moc malém prostoru, cítím se zahlceně. Tobě to asi dává smysl, protože jsi ty postavy vymyslel a důvěrně je znáš, možná máš dokonce i vymyšlené nějaké situace a scény, které tam můžou nastat. Ale pro mě je to těžké.

Tohle je asi hrozně těžká disciplína předat to tak, abych to dokázal hrát. Asi by to vyžadovalo nějaké hrátky s lepší organizací textu - například rozmístit ty postavy na konkrétní místa, nechat je provádět nějaké aktivity, možná mít nějakou časovou osu nebo seznam věcí, co se můžou stát. Nepomáhá tomu taky to, že věci týkající se jedné postavy jsou popsané na různých místech - např. přehled indicií by měl být sloučen s popisy postav.

Ale pořád mi přijde, že předpokládáš konkrétní průběh příběhu, protože kdyby se tady probudili mí hráči a potom by se vyptali jeptišek, co se stalo, tak by pravděpodobně řekli něco „aha, tak to jsme rádi, že se nestalo nic hrozného. Děkujeme za pomoc, nashledanou, my jdeme řešit to, co jsme řešili, než jsme ztratili paměť. Nashledanou“. :D Ty asi předpokládáš, že se tady něco stane z logiky těch postav, co tam jsou, a z logiky tvého světa. Ale přijde mi to spíš nepřenositelné.

Tábor kmene Bílých vlků:

Tohle už vypadá víc jako dobrodružství! Mapička tábora, hlídky, místa... Vyloženě vidím nějakou stealth akci, plížení se nebo maskování, snaha proniknout dovnitř... super.

A co pak? Pak je to jakoby nedopracované, protože uvnitř už nic moc není. Popisy jsou strohé a neobsahují nic moc interaktivního, s čím by se dalo zajímavě hrát (kromě NPC). Tady je asi nejvíc prostoru se vyřádit rozpracováváním dobrodružství. Co je zajímavé ve stanu náčelníka, jeho žen, šamana atd.? Jaké nástrahy, pasti, překázky číhají v jeskyni? Něco, s čím by se dalo zábavně interagovat (mluvící modly, podivné rostliny, záhadné masti v jednom ze stanů)? Byl by tady i prostor na to, aby tu byly různé NPC třeba s protichůdnými cíli a hráči se mohli přiklonit na něčí stranu - ten by jim třeba pomohl získat to, co chtějí, výměnou za pomoc.
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Ahoj Markusi! Děkuji za reakci.

K tomu, co se odehrálo před dobrodružstvím... Popis události je tam především proto, aby si vypravěč udělal hrubou představu o situaci. Hráči si pak během dobrodružství spíše sami domýšlejí, co se asi tak událo, protože tam není nikdo, kdo by si to celé pamatoval. Pokud zjistí informace od vojáka a hrobaře, tak si dají dohromady, že vojáci převáželi měsíční kámen který vymazává paměť, a oni se do toho museli nějak přimotat, protože ji mají všichni vymazanou a bloudili po horách. Dále po probuzení každý vlastní předmět, který dříve vlastnili vojáci. Jestli šlo o platbu, nebo třeba vojáky oloupili už nijak nezjistí. Později si třeba domyslí, že v tom měli prsty orkové. Jak se to tedy doopravdy seběhlo není tak důležité a hráči si sami domyslí vlastní příběh.

V první části zjišťují, co se stalo, a jaký to má další dopad. Tam zjistí, že kámen vlastní slepý ork, na kterého zřejmě nepůsobí jeho magie a má tak navrch nad ostatními. To samozřejmě hráče nemusí nijak zajímat. Proto jsou tam způsoby, jak hráče zaujmout. Voják by měl zaujmout ty, kteří se považují za kladné hrdiny co chtějí udělat správnou věc. Hraničář může zaujmout ty, kteří chtějí peníze nebo slávu. Koho zajímá mocný artefakt se může pokusit získat kámen pro sebe. Ostatní se může pokusit přesvědšit Lovec, který jim naslibuje cokoli, aby je využil (ale sliby zřejmě nesplní).

Tábor
Rozdílná frakce byla vyhnána, a je k nalezení mimo tábor. Tu lze využít. Taky tam je možné, že do průběhu nějaké akce zasáhne lovec (v závislosti na tom, jak s ním hráči pracují). Jinak samotný tábor jsem považoval za akci směřující k získání Měsíčního kamene a neočekával jsem nějaké procházení stanů. Něco bych tam ještě mohl doplnit. Předpokládal jsem, že se hráči budou buď nejakým způsobem plížit, nebo vužijí skupinu orků k útoku na odvrácení pozornosti a sami poběží na šamana. Frakce uvnitř samotného tábora už mi přijdou dost komplikovaný pro vypravěče.

Dobrodružství jsem začínal psát s myšlenkou ztráty paměti, a těžko se mi s tím pracovalo, aby z toho byl hratelný obsah a bylo to srozumitelný. Proto to asi působí trochu těžkopádně. Zkusím to poupravit, aby to bylo srozumitelnější. Děkuju za rady. V příštím dobrodružství mi to určitě pomůže!
Tykev
Příspěvky: 35
Registrován: 10. 1. 2020, 09:49

Re: Svět pro DnD: Hic Sunt Dracones

Příspěvek od Tykev »

Dobrodružství Tramhoulský kněz je dokončeno.

Hrad Tramhoul ve městě Pelpet zvedl padací most a zavřel se před světem. Na zdech stojí lučištníci, ale nekomunikují s nikým zvenčí. Velitel stráží, má podezření, že kněz našeptává místnímu Pánu lži a ovládá ho. Najme dobrodruhy, aby se vplížili do hradu a vliv kněze na Pána přerušili.

Úkol je celkem snadný. Hráči se musí vplížit na hrad, kde zrovna probíhá maškarní bál, nalézt mezi maskovanými lidmi kněze a přemoci ho. Pokud dojde na závěrečný souboj, tak je potřeba využít bitevní pole s figurkami. Průběh souboje je udělaný tak, aby hráči museli předvést víc, než jen házení kostkami.

http://zdezijidraci.cz//index.php?title ... 4.9B_hradu

Jako vždy budu rád za jakékoli rady, kritiky, nápady i komentáře.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů