[Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Jerson »

Tím mám namysli to, že když si každý vezmeme nějaké louče a pochodně, tak chceme vědět, jak dlouho asi tak můžou svítit. Pokud je to přibližně pevná doba, budeme s tím počítat. Pokud znamená, že třeba dávka oleje nebo pochodeň hoří deset minut a při každém vytažení si hážeme na zdroje, zda to není poslední dávka světla, tak hráči budou paralelně s hrou hrát další minihru, kdy budou zjišťovat, jak dlouho by jim trvalo dostat se pryč z jeskyně, děleno počtem členů družiny, kteří ještě mají nějaké světlo. Třeba pokud by nám to k východu trvalo 30 minut a celkový počet nezapálených pochodní / dávek oleje / svíček se sníží na 3, tak je třeba se otočit, protože nemáme dostatek zásob, kdyby nám to špatně padlo. Můžeme jít do rizika a doufat, že to hodíme, nebo že nám GM nějaké světlo přihraje, ale pokud ne, nám dojde světlo v podzemí, budeme to hrát fakt věrně, tak tam nejspíše zemřeme, zejména pokud je to nebezpečné podzemí.

A stejnou minihru budeme hrát s jídlem, s vodou, s šípy, léčivými lektvary, prostě se všemi spotřebními předměty, přičemž u každého budeme zohledňovat různé intervaly použití, nebo možné počty nepřátel či šanci na zranění.

U předmětů pak záleží na získané zkušenosti (nemyslím XP) s četností jejich použití a rozbíjení. Pokud zjistím, že páčidlo potřeubju tak pětkrát a rozbije se tak po 25 použitích, tak bohatě stačí, když budeme mít jedno záložní. Pokud ho potřebujeme 20× za hru, po pár hrách budeme nosit dvě záložní. Protože šance, že mi malá pravděpodobnost padne na první hod je malá (jak jinak), ale s rostoucím počtem pokusů se šance blíží jistotě.

Chápu záměr té mechaniky i tvůj jako tvůrce hry. Jen říkám, že mě tenhle mikromanagement ve hrách nebaví, a jedno zda to jsou RPG nebo PC hry. Tak jako tak mám sklony tahat tuny nábojů, jídla, filtrů a protiradiačních tablet, protože nikdy nevím, kdy se dostanu do situace, kdy mi budou docházet a nebudu je mít jak doplnit. A až po prvním průchodu hrou obvykle vím, nakolik můžu při druhém průchodu své zásoby omezit.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Jocho »

Jáj, takto.

Doba svietenia pochodne je jasná a v podstate každý predmet, ktorého efekt sa prejavuje dlhšiu dobu ako okamih, má uvedené, ako dlho trvá. Zapálená pochodeň napríklad horí cca hodinu. Keďže sa ale pochodeň nepoužíva ako primárna zbrať takmer nikdy, pozerám sa na ňu ako na spotrebný predmet, nie opotrebovateľný/poškoditeľný.

A keďže pochodne bývajú napustené všakovakým horľavým bordelom, postavy ich asi nedržia priamo v batohu, ale skôr sú niekde pokope zastrčené alebo uviazané. A to niekde považujem za jednu dávku pochodní. Hej, to všetko v pravidlách takto exaktne spomenuté nie je, no tu sa opäť dostávame k stavu pravidiel, ktoré sú aj po dvoch rokoch stále skôr technickým dokumentom než plnohodnotnými pravidlami čakajúcimi na ISBN číslo.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Selhan »

Jocho píše: 15. 3. 2021, 21:37
Já to chápu a beru, nicméně mě osobně tohle neláká a z imerze mě to vytrhává.
V normálním světe, když jdu na výpravu a vezmu si týden jídla, tak vím, že mám týden jídla. To je intuitivní. Nepřijde mi realistické, že se mi týden cestovních potravin za tři dny zkazí - leda v případě, že jsem idiot a nabalil jsem si špatné jídlo. Zvláště palčivě to cítím proto, že zrovna tohle vnímám jako hlavní problém, kolem kterého se taková nebezpečná explorace točí - musím dobře odhadnout, s čím se budu potýkat, dobře se na to připravit, a doufat, že nepřijde něco, co jsem vůbec nečekal. Je tam risk z neznámého, a já s ním bojuji dobrou přípravou. V momentě, kdy s ním nemůžu bojovat dobrou přípravou, mi přijde, že už je to opravdu jen o házení kostek a brání mi to i v engagementu, natož imerzi.
Tím neříkám, že to nemá být zábava pro ostatní, a rozhodně tím neříkám, že to máš blbě a máš to změnit - tohle je čistě moje preference.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Jerson »

Jsem na tom s preferencemi úplně stejně, a musím říct, že většina hráčů, se kterými jsem to kdy řešil, je na tom podobně. Jak jsem psal, je jedno, zda hráči při každém použití předmětu odepisují jeden konkrétní kus z jednotek, desítek nebo tisíců stejných (třeba odečítají zlaťáky, kterých mají hromady), nebo si při každém použití hážou na nějakou mechaniku. Otravné není počítání nebo házení, otravné je právě při každém použití.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Selhan »

No z toho co píšeš mi teda nepřijde, že jsme na tom úplně stejně, spíš mi přijde, že jsme na tom dost jinak. Já si stěžuji na něco úplně jiného, než že nutnost něco dělat při každém použití je otravná. To mi naopak za předpokladu, že to má smysl, vůbec nevadí.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Jerson »

Tím jsem chtěl říct, že Jochův způsob mě neláká a vytrhával by mě z imerze.
Předpoklad "pokud to má smysl" je strašně široký. Jasně, že k tisícům zlatých se musíš dopočítat tak, že tisíckrát připočteš jeden zlatý, a pokud nebudeš počítat jednotlivé zlaté, tak se k tisícům zlatých nikdy nedopočteš - ale jak poznáš, zda má počítání jednotlivých zlatých v dané situaci smysl?
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Selhan »

Má to smysl, když to generuje nějaká zajímavá rozhodnutí v rozumném poměru k tomu, jaký je to oser, abych to nepřestal dělat.
Když hraju zombie apokalypsu a mám v revolveru pět nábojů? Klidně si je budu škrtat. Když je to space opera a kdykoli můžu svou laserovou pistoli odhodit a vzít si místo toho paprskomet imperiálního stroptroopera, tak jak může fakt, že jsem si vyškrtal všech padesát čtverečků, přijít do hry?

Edit: Samozřejmě, abych to nezredukoval na nesmysl: ten problém je v šedé zóně, když hraju explorační hru a že jsem vystřílel dvacet nábojů se může projevit až za dvě sezení. A to Túlavé pláště budou. Ale v té hře to prostě poznám, jestli mi škrtání šípů přineslo někdy nějakou zajímavou scénu, nebo jen hodně poškrtaného papíru.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Túlavé Plášte] - zápisky o mechanikách

Příspěvek od Jerson »

Však o tom jsem psal - se zajímavými scénami jsem se setkal jen v případech, kdy z nějakého důvodu začaly zásoby docházet nebo se důležitý předmět začal rozpadat. Což bylo párkrát. A tak mi přijde lepší se do takové situace dostat nějakou jinou mechanikou, než házením při každém použití nebo spotřebování předmětu, nebo škrtáním jednoho s mnoha stejných předmětů.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů