Logaritmovy staré nápady (pro inspiraci)

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Logaritmovy staré nápady (pro inspiraci)

Příspěvek od Log 1=0 »

Kdysi jsem přemýšlel nad tvorbou systému. Pak jsem se na to vybodl, protože jsem usoudil, že vlastně není nějak zvlášť přínosný. Ale protože tu někteří zjevně vymýšlí různé podobné nápady, tak jsem si řekl, že sem hodím to torzo (víc toho není), kdyby z něj někdo chtěl vykrást nějakou tu mechaniku.
V základu byl žebříček přiřazující číslům 1-10 slovní hodnocení. Neměl jsem ho vymyšlený celý, ale 1 by byl Průměrný 10 Legendární.

Házeli by si jen hráči, základní hod 3k6+úroveň (viz dále). Obtížnost by byla 10+Hodnocení překážky, stačí dohodit.
Situační postihy a bonusy by se řešily přehozením 1/2/3 kostek a vzetím lepšího/horšího hodu z těch dvou (každá kostka zvlášť). Celkem tedy rozsah možných modifikátorů -3 (přehoz všech kostek a vzetí horších) až +3 (přehoz všech kostek a vzetí horších)

Povolání
Postavy by získávaly úrovně ve třech povoláních: Bojovník, Magik, Všeuměl (pracovní názvy).
Bojovník by si každý level vzal jeden bojový trik (viz dále)
Za každou úroveň by si při házení životů hodil 2k6 a bral lepší.
Všeuměl by se každý level vzal jednu dovednost (viz dále)
Za každou úroveň by si při házení životů hodil 1k6.
Magik by si každý level vzal jedno kouzlo (viz dále)
Za každou úroveň by si při házení životů hodil 2k6 a bral horší.


Souboják
Na útok by se házelo +Bojovník proti 10+Hodnocení zbroje protivníka.
Na obranu by se házelo +Ochrana proti 10+Hodnocení boje protivníka.
Zranění by bylo rozdíl hodu a otížnosti+Bonus za zbraň.
Zbroj by byla brnění (0 žádné, 1 nekovové, 2 částečně kovové, 3 kovové)+štít (0 žádný, 1 malý, 2 velký, 3 obouruční pavéza)
Bonus za zbraň by byly 0 žádná, 1 malá 2 jednoruční 3 obouruční, při boji dvěma zbraněmi se sčítají.
Bojové dovednosti by to trochu komplikovaly:
Zákeřný útok: Pokud o tobě protivník neví, přičti k hodu na útok i svou úroveň všeuměla
Zteč: Útočíš li v pohybu, přičti k útoku i svou rychlost
Úder štítem: Štít je pro tebe zbraň s bonusem rovným svému hodnocení
A tak dále, viděl jsem to tak na 20, měl jsem asi 5.

Magie
Kouzla by měla obtížnost a popsaný účinek. Opět asi dvacet, měl jsem jich jen pár.
Ohnivá koule 5 V oblasti o poloměru 5 dostane každý 5k6 zranění
Hořící meč 3 V ruce se ti objeví meč s bonusem 1k6 (házej každé kolo), pro boj s ním používej +Magik místo +Bojovník
Očarovaná zbraň 2 Bonus se zvedne o +1, k útoku použij +Magik i +Bojovník
Léčivý dotyk 4 Tvor kterého se dotkneš obdrží 5k6 dočasných životů (dočasné životy se kumulovaly a mizely po konci scény)
Rozptylující opar 1 Pro plížení hoď +Magik i +Všeuměl
Neviditelnost 6 Jsi neviditelný a máš situační bonus (přehození kostek) vyšší o +3 (max +3)
Při každém seslání by se hodilo +Magik proti 10+Hodnocení obtížnosti, Výška rozdílu by určila polohu na stupnici nějakých nepříjemných efektů (neměl jsem žádné vymyšlené)

Dovednosti
Dovednosti by byly v duchu plížení, stopování, přesvědčování, umění atd. Mélo být zase 20 dovedností.
Házelo by se +Všeuměl proti 10+Hodnocení náročnosti úkolu, pokud postava dovednost má, nebo +0, pokud ne.

Záchrany
Háže se +Všeuměl na vyhnutí se nástrahám, +Bojovník proti obdrženým fyzickým účinkům, +Magik proti magickým účinkům

Životy
Pokaždé, když postava dostane expy, Nahází se nová várka životů podle jejích povolání, pokud je vyšší než aktuální stav, nahradí ho.
Když životy klesnou na 0, rozhodni se 1-hoď 2k6 nebo 2-vezmi 7.
2-4 Tvá příští akce bude tvá poslední, po ní umíráš
5-9 Upadneš do bezvědomí, GM určí, za jak dlouho se probereš s 1k6 životy
10-12 Životy ti stoupnou na 1

Expy
Za splnění questu dostane každá postava tolik expů, kolik je jeho hodnocení.
Nová úroveň v povolání stojí tolik expů, kolik je nová hodnota.

Další vlastnosti
Rychlost by byla X pro všechny, naložení by byl 1 Batoh + Y věcí, co se do něj nevejdou, za každou další -1 rychlost.

Rasy
Každá rasa by měla rodovou zbraň (o +1 vyšší situační modifikátor) a schopnost (trpaslík +2 záchrany proti jedům, elf+2 k rychlosti, člověk +1 dovednost, hobit +2 na úhyb něčemu, golem +2 řádky naložení, upír +1 k hodům na smrt, vlkodlak neozbrojený útok s bonusem 1, skřet bojový trik navíc, goblin +1 k plížení atd.)

Jak vidíte práce by bylo jak na kostele ještě s alfa verzí, a výsledkem by byl další fantasy klon. Ale pro inspiraci se to někomu úže hodit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Logaritmovy staré nápady (pro inspiraci)

Příspěvek od Jocho »

Preletel som zbežne tvoju pre-alpha verziu pravidiel a ako tvrdíš, šlo by o ďalší fantasy klon. K tomu iba dodám: No a čo? Kdesi sa tu už riešilo (tuším Markus to spomínal), že problémom beztak nie je saturovaný trh so systémami, ale fakt, že autori opúšťajú svoj výtvor po prvom nahratí PDFka s pravidlami na DriveThruRPG. Nerozširujú lore, nepridávajú možnosti pre tých, ktorí si systém zaľúbili, nerobia hacky, nič. Príde na svet ďalšie "Worl of heroes in the darkness of the ancient demon's horror tomb without numbers to call the Cthulhu" a len čo doznie prvá vlna záujmu (ak vôbec nejaká vyvstane), autor si povie "hotovo" a ide na ďalší projekt. Ale odbočil som.

Keby si pridal pravidlá pre migrovanie klasickej šestice atribútov do povolaní, mohol by si teoreticky použiť systém aj pre hranie starých modulov, čo by bola nesporná výhoda.

Čo sa mi však nepáči je trocha neintuitívna sada špeciálnych ťahov v časti Souboják. Keď si vezmem DrD2, manévrov je 6 (tuším 12 aj s rozšírením o "veľmi") a beztak som sa stretával s ľuďmi, ktorí nevyužívali ani tie. Možno šlo o ojedinelý prípad začiatočníkov, ktorí mali problém uchopiť samotnú skutočnosť, že hrajú hru bez hracej plochy, ale aj keď si to odmyslím, manévre v DrDčku dávali akosi intuitívne vedieť, na čo ktorý použiť.

Zaujímalo by ma, ako by si určoval Hodnotenie questov. Bol by to súčet hodnotení jednotlivých prekážok, ktoré postavy na ceste za questom prekonali?

Ostatné veci máš spísané iba okrajovo, tak sa mi k nim veľmi vyjadrovať nedá, každopádne vďaka za námety.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Logaritmovy staré nápady (pro inspiraci)

Příspěvek od Log 1=0 »

Přijde mi zbytečné zakládat vlákno kvůli každé kravině co vymyslím, tak to přihodím sem.
Vymyslel jsem systém, smyslem bylo zabíjení času při tvorbě, testování 0, ambice 0, ale hodím to sem, kdyby to někoho třeba zaujalo.
https://docs.google.com/document/d/1Ng7 ... sp=sharing
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů