Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Předprodej zahájen a běží zde
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Facebook
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Naposledy upravil(a) sirien dne 17. 9. 2021, 18:15, celkem upraveno 6 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Věci jako přidání druhé výhody a elimitace 1 : 1 není nic z toho, co píšeš. Moc nevím, proti čemu tady argumentuješ.ShadoWWW píše: ↑6. 9. 2021, 23:11 eerieBaatezu: Kdybys měl tak komplexní pravidla, jak navrhuješ, měl bys u stolu hráče, co by přísně trval na jejich striktním dodržování. Na každou věc, co bys jako PJ střílel od boku, by ten hráč přísně zdvihl ukazováček a obočí, že porušuješ pravidla. A to je otravné.
Pokud bys takového hráče neměl, tak bys věděl, že to pravidlo tam určitě někde je, nebo přinejmenším je velká šance, že v těch desítkách source-booků někde je (nebo bude až v tom novém???) a hra by se zasekla na neustálé vyhledávání pravidel nebo bonusů nebo postihů nebo featů nebo stavů nebo prestižek nebo powerů nebo raciálek nebo kouzel nebo kouzelných předmětů nebo rozšřirujících subclassů. Protože přece chceš dodržovat pravidla. Když jsou tak robustní. Tak granulární. Tak dokonalá. Co myslí na všechno.
Já za sebe se nemůžu rozhodnout, co by pro mě byla větší otrava, jestli to první, nebo druhé. Asi zůstanu u výhody a nevýhody anebo Mocných skutků.
Re: Jeskyně a draci
Je to věc skillu, řekl bych: https://youtu.be/BEG-ly9tQGk?t=185 (jo, je to nahraný, ale je v tom velkej skill).eerieBaatezu píše: ↑6. 9. 2021, 17:37 Šípu, kterej je vystřelenej přímo na tebe, se není lehčí vyhnout, když stojíš. To bys musel bejt jedi, kterej vidí do budoucnosti, že a kudy ten šíp poletí.
Jenže na celkem rozumná vysvětlení, proč to tak je, a že si to klidně můžeš komplikovat pokud máš tu potřebu jsi to tu celkem dost rozsáhle (podle mě) argumentoval dalšími připomínkami v duchu nerealističnosti takového zjednodušení.eerieBaatezu píše: ↑7. 9. 2021, 19:03 Věci jako přidání druhé výhody a elimitace 1 : 1 není nic z toho, co píšeš. Moc nevím, proti čemu tady argumentuješ.
Suma sumárum, takový (podle mého) hodně překonaný a zastaralý přístup ke hře, kde se běžně metají kouzla a jde hlavně o zábavu, příběh a zážitky, nikoli hlavně o chřestění kostek.
Re: Jeskyně a draci
oh please, Larse už zas znovu ne...
Jinak uhnout šípu neni tak kriticky těžký - kdysi sem to zkoušel, dával sem to... tak nějak, sem tam, pade na pade - ty šípy nebyly ideální a luk nebyl 180lb, na druhou stranu sem to zkoušel poprvé bez tréninku a pocestě sem si musel hledat i techniku pohybu, plus to bylo na docela krátkou vzdálenost (něco kolem 10m) a začínal sem jako stojící cíl. Důležitej poznatek byl, že jakmile sem měl v ruce štít, tak moje úspěšnost vyletěla raketově nahoru - aktivně "chytit" šíp štítem bylo až triviální. Ale tohle sem tu nechtěl řešit, protože a) se to nutně zvrhne v nějakou hádku o realističnost šermu a b) to je game designově nepodstatný, protože DnD neni žánrově realita, ale hrdinská fantasy.
Jinak uhnout šípu neni tak kriticky těžký - kdysi sem to zkoušel, dával sem to... tak nějak, sem tam, pade na pade - ty šípy nebyly ideální a luk nebyl 180lb, na druhou stranu sem to zkoušel poprvé bez tréninku a pocestě sem si musel hledat i techniku pohybu, plus to bylo na docela krátkou vzdálenost (něco kolem 10m) a začínal sem jako stojící cíl. Důležitej poznatek byl, že jakmile sem měl v ruce štít, tak moje úspěšnost vyletěla raketově nahoru - aktivně "chytit" šíp štítem bylo až triviální. Ale tohle sem tu nechtěl řešit, protože a) se to nutně zvrhne v nějakou hádku o realističnost šermu a b) to je game designově nepodstatný, protože DnD neni žánrově realita, ale hrdinská fantasy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Jo.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Jeskyně a draci
Obor stojí na práci se sférami, a přivolat si sférického pomocníka se dosti nabízí. DrD theurg sice povolával elementály, ale to se dá snadno svést na to, že Sféry v DrD a DnD holt vypadají jinak (případně schopnosti obecně, už si ten lore nepamatuju přesně), takže se konkrétní realizace bude lišit. Navíc tam je i elementálový přítelíček.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Tam máte pro Theurga i různé druhy familiarů ze sfér? (Ten rozdíl oproti DrD chápu, plejny v DnD přecijen vypadají jinak.)
Re: Jeskyně a draci
Plus, upřímně... mi to k němu (teda, k alchymistovi obecně, theurgovi extra) sedí víc než k tomu wizardovi, ke kterému se kdysi nejspíš dostal nějakym kulturně eklektickym mišmašem amerického zpatlání hermetismu s lidovym čarodějnictvim, nebo tak něco.
To kouzlo přes které ta schopnost funguje dává sesilateli na výběr kterého familiara povolá - theurgův výběr je přitom oproti standardnímu upravený (~rozšířený). Sesilatel může držet dokola jednoho familiara (potom co mu ho někdo třeba killne atp.) nebo je může opakovaným sesíláním točit.
To kouzlo přes které ta schopnost funguje dává sesilateli na výběr kterého familiara povolá - theurgův výběr je přitom oproti standardnímu upravený (~rozšířený). Sesilatel může držet dokola jednoho familiara (potom co mu ho někdo třeba killne atp.) nebo je může opakovaným sesíláním točit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
V mrazíkovi měla Baba Jaga taky kočku a hada a prase a byla to čarodějnice. Ale familiar u Theurga mi nevadí. Jinak ale znamená to, že i kouzelník může taky furt mít familiara?
Má teda JaD Theurg něco podobnýho práci s démonama, nebo jak to u Vás funguje?
Ta knížka vychází až za měsíc a tři tejdny, jo???
Má teda JaD Theurg něco podobnýho práci s démonama, nebo jak to u Vás funguje?
Ta knížka vychází až za měsíc a tři tejdny, jo???
Re: Jeskyně a draci
V zásadě mi přijde, že Sirien už odpověděl. Kouzlo Najdi přítelíčka si může(!) vzít několik povolání, Theurg ho má automaticky, a může mít za přítelíčky sférické bytosti + má ještě pár dalších vylepšení těch fujtajblíků.
A k tomu dostává postupně nějaké vymítací a vyvolávací schopnosti.
A k tomu dostává postupně nějaké vymítací a vyvolávací schopnosti.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
To je hned věc, co mi není jasná. Theurg má kouzla, nebo schopnosti, nebo jak? Myslel jsem, že Alcháč bude fungovat jinak, než Wizard, apod.Log 1=0 píše: ↑8. 9. 2021, 22:19 V zásadě mi přijde, že Sirien už odpověděl. Kouzlo Najdi přítelíčka si může(!) vzít několik povolání, Theurg ho má automaticky, a může mít za přítelíčky sférické bytosti + má ještě pár dalších vylepšení těch fujtajblíků.
A k tomu dostává postupně nějaké vymítací a vyvolávací schopnosti.
Re: Jeskyně a draci
Alchymista skutečně funguje úplně jinak než Kouzelník. Ale Theurg je magický obor, něčo jako Čaroknecht (Eldrich knight) a Mystický šejdíř (arcane trickster) ze standartního DnD. Takže má krom schopností i pár kouzel.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Jeskyně a draci
Pokud si budu moct zahrát alchymistu, co má psa z krve anglické, devátého z vrhu po slunce západu, tak budu happy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů