Informace o settingu - otázky a odpovědi
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Informace o settingu - otázky a odpovědi
Napadlo me, ze by bylo dobry sem hazet ty informace, ktere nekdy zdrzuji session. Nemusi toho bejt moc, jenom sem tam neco a casem z toho vznikne ta tvoje 300 strankova prirucka Vite Kazdopadne to usnadni komunikaci a clovek aspon bude mit vsechno pohromade.
Jediny uskali je, jestli by to prilis neodhalovalo veci, ktere maji zustat skryty... ale domnivam se, ze nikoliv - prave naopak - mel by je (skoro) kazdy hrac ve Vitove settingu znat
Edit: Upravil jsem název threadu. Vitus
Jediny uskali je, jestli by to prilis neodhalovalo veci, ktere maji zustat skryty... ale domnivam se, ze nikoliv - prave naopak - mel by je (skoro) kazdy hrac ve Vitove settingu znat
Edit: Upravil jsem název threadu. Vitus
Secrets are power.
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Tak tedy muj prvni dotaz. Jak je to s vnimanim smrti a pohrebnictvim? To znamena jak se nahlizi na smrt, jaky se na ni klade duraz (je zivot vniman jen jako docasna pout pred posmrtnym zivotem? Veri lide na posmrtny zivot?). Jak se pohrbiva? Co se deje s mrtvymi a jak a kde se tvori hrbitovy? Je to zasadni a vsudypritomna vec (jako v nasi temer cele historii) a nebo jsou to spise okajove a vytesnene zalezitosti, jako v nasi dobe?
Mozna trochu rozsahlejsi, ale docela by me to zajimalo.
Mozna trochu rozsahlejsi, ale docela by me to zajimalo.
Secrets are power.
Dobrý dotaz.
Obecně je vnímán fakt, že musí existovat posmrtný život v nějaké podobě, ovlivnitelné Sedmičkou (rozšířena je legenda o poslu bohů Sorenovi, jenž se stal poslem po svém přecchůdci díky lsti a proto je zatrpklý, neboť nikdo po něm jeho "úřad" nechce a podmínkou je, že poslem bohů může být někdo jen dobrovolně - a nikdo nechce žít věčně, vidět jako jeho přátelé, děti a pak i vnuci umírají a nakonec zůstat sám).
/Kromě toho jsou rozšířeny legendy o nesmrtelných postavách - například Iosifu Polovci - kteří získávají svoji nesm,rtelnost skrze magii, ale to sem patří okrajově./
Tedy - lidé umírají, duše odcházejí a jsou souzeny a následně mohou být i potrestány (například nějakou službou Sedmičce nebo vězením v "mezimístě" nebo podobně), ale pokud je vše v pořádku, pak odcházejí a rozplývají se v blaženosti...
/Opět existují legendy, ale v tomto případě i záznamy o zbloudilých duších a navrátivších se mrtvých. Nekromancie je však samozřejmě vnímána jako něco naprosto ohavného a nepřirozeného./
Ve střeďanské společnosti se pohřbívá jak do země, tak i žehem - celý rituál a vše spojené s odchodem světa patří pod bohyni Korge, tedy hřbitovy jsou většinou u chrámů, templů či kaplí, zasvěcených Korge.
Smrt však není vnímána jako něco negativního či děsivého (jako tomu bylo ve středověké Evropě a často je to tak vnímáno dodnes), ale je to přechod vnímáno jako přirozený stav věcí, splnění životního úkolu a nastoupení zasloužené odměny (nebo trestu).
Samozřejmě se takto na svět dívají lidé vzdělaní a přemýšliví - prostí lidé si s tím tak hlavu nelámou. Obvykle se ale o těchle věcech nemluví - patří to do věcí kněžích Korge a ani sami kněží ostatních bohů Sedmičky se do toho nemontují, pokud nemusí.
Vystrojení či nevystrojení pohřbu je pak záležitostí té / které rodiny a jejich finančních možností.
Bude to tak stačit ?
Obecně je vnímán fakt, že musí existovat posmrtný život v nějaké podobě, ovlivnitelné Sedmičkou (rozšířena je legenda o poslu bohů Sorenovi, jenž se stal poslem po svém přecchůdci díky lsti a proto je zatrpklý, neboť nikdo po něm jeho "úřad" nechce a podmínkou je, že poslem bohů může být někdo jen dobrovolně - a nikdo nechce žít věčně, vidět jako jeho přátelé, děti a pak i vnuci umírají a nakonec zůstat sám).
/Kromě toho jsou rozšířeny legendy o nesmrtelných postavách - například Iosifu Polovci - kteří získávají svoji nesm,rtelnost skrze magii, ale to sem patří okrajově./
Tedy - lidé umírají, duše odcházejí a jsou souzeny a následně mohou být i potrestány (například nějakou službou Sedmičce nebo vězením v "mezimístě" nebo podobně), ale pokud je vše v pořádku, pak odcházejí a rozplývají se v blaženosti...
/Opět existují legendy, ale v tomto případě i záznamy o zbloudilých duších a navrátivších se mrtvých. Nekromancie je však samozřejmě vnímána jako něco naprosto ohavného a nepřirozeného./
Ve střeďanské společnosti se pohřbívá jak do země, tak i žehem - celý rituál a vše spojené s odchodem světa patří pod bohyni Korge, tedy hřbitovy jsou většinou u chrámů, templů či kaplí, zasvěcených Korge.
Smrt však není vnímána jako něco negativního či děsivého (jako tomu bylo ve středověké Evropě a často je to tak vnímáno dodnes), ale je to přechod vnímáno jako přirozený stav věcí, splnění životního úkolu a nastoupení zasloužené odměny (nebo trestu).
Samozřejmě se takto na svět dívají lidé vzdělaní a přemýšliví - prostí lidé si s tím tak hlavu nelámou. Obvykle se ale o těchle věcech nemluví - patří to do věcí kněžích Korge a ani sami kněží ostatních bohů Sedmičky se do toho nemontují, pokud nemusí.
Vystrojení či nevystrojení pohřbu je pak záležitostí té / které rodiny a jejich finančních možností.
Bude to tak stačit ?
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti