Krátkodobé cíle

Diskuze pro organizování her dřívější RomiKovy družiny, nyní Plzeňského klubu.

Moderátoři: kin, Jarilo, zrzavec

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Rád bych udržel tuto mechaniku ve hře, ale vůbec nevím jak...Zatím ji považujte za zrušenou a nápomocnou pouze k získání +3 bodů za hraní ode mě.

Máte někdo nějaký nápad, jak krátkodobé cíle řešit, navrhovat a následně hodnotit? Pokud ne, prostě je zruším...:(
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 11:51
Bydliště: Plzeň

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Kafe »

Mě se líbilo hodnocení expy. Proč by se nedalo hodnotit 1-3 body za cíl, když:

1exp....krátkodobý cíl splněný během 1-2 hraní.
2exp....střednědobý cíl splněný za 4-6 hraní + snaha postavy o získání informací pro dokončení úkolu.
3exp....dlouhodobý cíl splněný za min. 7 hraní a více + intenzivní snaha získávání informací pro dokončení úkolu.

Míchat cíle do hodnocení bodů za hraní postavy či plnění a přínos k hlavní zápletce je docela guláš. Spíš se kloním k samostatnému hodnocení a tím i body navíc. Stejně později je budeme potřebovat jako sůl.
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Naoki »

Já jsem pro to, jak je to teď. Když se hráčům líbí jak někdo jiný svou postavu rozvijel tak ho ohodnotí, tudíž si nemyslím že by bylo třeba dvakrát odměňovat.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Fredyyy
Příspěvky: 30
Registrován: 9. 11. 2008, 19:11

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Fredyyy »

me se zda ze je to uz moc a 7 hrani davat jeden cil to uz je dobrodruzstvi samo pro sebe to sama postava takrka neda
co bys chtel delat sedum hrani to je uz neco velkyho jako zabit panovnika nebo ho svrhnout a to uz muzem hrat vsichni jako dobrodruzstvi a ne jako cil protoze by se to stejne tocilo jen ohledne kolem toho cilu
ja bych za to expy nedaval proste kdyz si postavu chces rozvetvit a chces kontakty tak proto musis neco udelat a ne mit jeste k tomu bodovej zisk navic
a hraci hodnoti tebe takze kdyz pojedes cil tak ti vetsinou vsichni daj 3 body kdyz to nebude blbina a nebo proti druzine :wink:
Lex mortis omnium legum est certissima
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Všechno je zajímavé.Jenže stále to neřeší nic - co třeba cíle typu "Sehnat si nůž na krájení chleba" a podobně?

Pokud krátkodoé cíle, tak je určitě hodnotit zvlášť, ale to se právě nabízí ta otázka - chceme krátkodobé cíle?

Případně, co mám jako krátkodobé cíl uznávat, jak je zavádět do hry a podobně? Protože jsou krátkodobé cíle, které mohou značně narušit hlavní záplatku a podobně...
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Naoki »

Všechno je zajímavé.Jenže stále to neřeší nic - co třeba cíle typu "Sehnat si nůž na krájení chleba" a podobně?
Takový krátkodobý cíl je blbost. To vůbec nerozvyjí postavu, proč by za to měla ještě k tomu dostávat expy?
Pokud krátkodoé cíle, tak je určitě hodnotit zvlášť, ale to se právě nabízí ta otázka - chceme krátkodobé cíle?
Já bych krátkodobé cíle nechal jako:
a) šablonu pro hráče - aby věděl jakým směrem vést svou postavu
b) šablonu pro vypravěče - jako zásoba nápadů na dobrodružství
Ale jsem proti extra bodovému hodnocení.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Takový krátkodobý cíl je blbost. To vůbec nerozvyjí postavu, proč by za to měla ještě k tomu dostávat expy?
No však ano, ale i s takovými jsem se setkal...a za to se mi dávat exp fakt nechce...

Pokud bych je po vás chtěl, bylo by dobré za ně heáčw nějak,minimálně odměnit - aby byl hráč motivován k cíly i něčím dalším než jen tím, že si dobře zahraje.

Ale třeba Bod šance? Nebo možnost kontaktu a podobně? Pokud je budete plnit, měly by se promítnout do hry. takže by cíl nemusel být odměňován expíky, ale třeba informací navíc nebo možností lepšího kontaktu a podobně...Případně přidání nějaké expertízy na jedno použití - to je něco jiného, než jeden exp. Když to splníš, dovolí ti Vypravěč něco použít :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Fredyyy
Příspěvky: 30
Registrován: 9. 11. 2008, 19:11

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Fredyyy »

jo to bych bral ze bud kontakt nebo info ci expertizu to je dobrej napad :D :wink:
Lex mortis omnium legum est certissima
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Naoki »

Fredyyy píše:jo to bych bral ze bud kontakt nebo info ci expertizu to je dobrej napad :D :wink:
+1; i když spíš na ty první 2
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 11:51
Bydliště: Plzeň

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Kafe »

Nechcete nechat na hráči, co si vybere? Pokud vím experttní schopnost = 1exp. Raději ten bod využiji jinak, než-li expertku. Proč dostávat kontakt nebo info? Přes dovednost to získám také, mnohem snáz a kdykoli.
Proč dostávat body šance? To raději žádné cíle mít nebudu. Body šance se při hře točí o sto šest.

Získání expu je erární řešení a záleží jen a jen na hráči, kam jej investuje.
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Okej, uzavírám diskuzi o krátkodobých cílech.

Nic se nevymyslelo a točí se tu furt to samé. Krátkodobé cíle můžete používat jako šperkování svých postav, já za ně nebudu dávat nic. Samozřejmě, pokud bude mít někdo zájem o rozšíření postavníku o nějaké infa a podobně na základě něčeho, co se svojí postavou podnikl, má možnost. Tak picte ptácí.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Krátkodobé cíle promýšlím sám. Teď na to mám čas. Takže, co vám mohu říct? Budou :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od zrzavec »

Z hlediska krátkodobých cílů bych se nebál aplikovat Kinův způsob. věc funguje tak, že postava si svojí snahou může lehce modifikovat nějaký předmět víc a víc k magičnu. Já uvedu jeden lehký příklad, ale budu doufat, že to Kin rozvede podrobněji.

Postava má meč po otci. Ten meč je jí natolik drahý, že by ho nikdy nevyměnila za žádný jiný. Jenže magické předměty jsou prostě potřeba. Hráč si splní nějaký svůj krátkodobý cíl (plácnu, třeba zjistí, kde byl meč vykován) a jelikož byl meč nějak speciálně kován (hráč sám dá Vypravěči do ruky tuto informaci) je jasné, že bude speciální...a bingo, máme u meč první úrovně, kdy hráč odhalil část jeho magických vloh. Následněhráč zjistí, že s tímto mečem jeho otec zabil Věc z močálu, Sandmana a další podobné mamrdy - a jelikož meč už pil krev mocných, je tu další inforamce a tedy další posílení předmětu...

Kin to možná popíše lépe, ale co na to říkáte vy ostatní?
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od kin »

Je to přesně tak jak to napsal kolega Romik. Ale trošku přesněji.
Magický předměty jsou docela potřeba, pokud se neupraví nebezpečnosti oponentů apod. a to brání postavám v tom držet si po celou dobu svůj oblíbený předmět po otci, dejme tomu luk, časem by byl nucen svůj luk +1 (na útok) vyměnit za luk +2, +3 atd.
Ale to je škoda a vlastně i trochu nelogický (já chci svuj luk po otci!) takže používám tohle:
Zbraně, obzvláště magické mají svojí historii, když zjistíte jak se váš luk jmenuje, dejme tomu třeba "Die Smeterling Kanone" stane se z něj luk +2, poté zjistíte kde byl váš luk vyroben, navštívíte to místo a luk ponoříte do posvátné vody a stane se z něj luk +3. Následně zjistíte že tento luk byl za války proslaven tím že sestřeloval obrovské draky kteří pořádali bombardovací nálety na nepřátelská města, pokud s ním tedy zabijete draka stane se z něj luk +4 atd atd.

Hlavně se tím i prohloubí vztah postava-předmět a nebude to jen další z tisíce zbraní co použijete pár lvlů a odhodíte.
Není to ovšem možno aplikovat na každý předmět, to snad chápete...je to na pár vybraných

Jinak ještě v DMG jsou pravidla pro magické artefakty a ty by se taky dali použít (podle toho jak si vás artefakt "oblíbí" tak se stává silnějším) ale to si Romik může přečíst.
A poto mje ještě možnost si za peníze připlatit zlepšení předmětu (někde na to dokonce byl skill napsanej, ale zrovna nevim kde...dohledam)

Dál jsme cíle u nás řešili ještě tak, že hráči my řekli co by si jejich postavy (a oni samy) přáli a já to tam časem vložil.
Např Naoki si přál zjistit něco o své sekeře, potkat Setha (jedna významná osoba mého světa) a potkat svou ztracenou lásku.
Fajn, o sekeře něco zjistil ve zdejší knihovně, tím pádem se mu zvětší bonus. Setha potkal a pořešil s ním co chtěl a svou ztracenou lásku potkal (sice už má jiného snoubence, ale to by nebylo jen tak že? :-)= )

Dokonce naše předminulé hraní bylo založeno pouze na řešení cílů postav (tedy jsem vůbec nemusel nic vymýšlet...paráááda $D ) a musim říct že je to i docela zábava a oddych pro vypravěče, halvně jsme i mohl vymýšlet na družinu dobrý podrazy když jsme věděl co chtějí a na čem jim záleží :D
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Krátkodobé cíle

Příspěvek od Naoki »

Já si přál potkat ženu do které si zamilují, ne svou bývalou lásku! :D
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Zamčeno

Zpět na „Plzeňský klub“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů