Transport Tycoon

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Jů, tuhle funkci neznám. Zapnu. Dík.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

Jak píšeš vedle,
jinak konstatuji, že presignály v mashinkách nejsou tak chytré jako ty v OpenTTD nebo ve Factoriu
jsou asi na stejné úrovni, jako staré chainsignály v OpenTTD než přišel PBS
Factorio jsem hrál dřív, než vůbec mělo vláčky, takže tam neporovnám, ale tohle byl úmysl - je to implementace pre-signálů z OpenTTD. Autor někde psal, že neví, jestli path-based signály dokáže do hry dostat, protože chce mít i manuálně řízené vlaky a to se nedá moc zkombinovat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Autor někde psal, že neví, jestli path-based signály dokáže do hry dostat, protože chce mít i manuálně řízené vlaky a to se nedá moc zkombinovat.
Pak by byla nejlepší ta implemetnace z factoria.

Tam to funguje tak, že:
- segment je obsazený - chain signál je červený, vlak nejede
- segment je volný => podívej se na výjezdy
== všechny výjezdy jsou zelené = chain signál je zelený, vlak jede
== všechny výjezdy jsou červené = chain signál je červený, vlak nejede
== výjezdy jsou červené i zelené = chain signál je modrý, vlak se podívá na svůj konkrétní výjezd a podle jeho barvy jede, nebo nejede

To funguje i s manuálními vlaky, protože je to pořád blokové. Ale zároveň to nedovolí vjet vlaku do segmentu jen protože je zelená na výjezdu, který ho nezajímá.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Resurrection »

Tak jsem si rikal, ze bych do Mashinek sel, ale dost me odrazuje to, ze Cargodist je na roadmape ve various features (ackoliv byl puvodne v core game). Rozdil mezi hrat OpenTTD bez Cargodist a s tim je dost propastny (a nektere Steam komentare to zminuji). Blbiny typu "terrain types" nebo "boats" jsou core game, ale tohle ne... A to zrovna v OpenTTD se vazne zvazuje, ze se lode jednoduse odstrani uplne.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

A to zrovna v OpenTTD se vazne zvazuje, ze se lode jednoduse odstrani uplne.
Což jestli udělají, tak tu hru dost poškodí.

Jednak od té doby, co jsou plachetnicová a koňská .GRF se dá rozehrávat zajímavá hra i před nástupem páry a tam lodě tvoří páteř dopravní sítě.

A druhak množství contentu, který umožňuje dělat eye-candy hezké přístavy v kombinaci s možností slučovat stanice motivuje používat lodě tam, kde nehraješ scenario na body, ale "na krásu". Což třeba já dělám často.


Lodím by prospělo, kdyby v první kroku vzali state-machine z letadel a nakódovali nějaké 3-4 typy přístavů po vzoru letišť.
A v druhém kroku kdyby někdo znovu otevřel NewGrfPorts a udělal je korektně pro letadla, lodě i busy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Konstatuji, že ty chain-signály, ač nejsou tak dobré jako PBS, významně posunuly hru směrem od "hríčka o tom jak efektivně poskládat koleje" ke "začíná to reálně vypadat jako budoucí konkurence OpenTTD".
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

MarkyParky píše: 7. 1. 2018, 01:07Pak by byla nejlepší ta implemetnace z factoria.

Tam to funguje tak, že:
- segment je obsazený - chain signál je červený, vlak nejede
- segment je volný => podívej se na výjezdy
== všechny výjezdy jsou zelené = chain signál je zelený, vlak jede
== všechny výjezdy jsou červené = chain signál je červený, vlak nejede
== výjezdy jsou červené i zelené = chain signál je modrý, vlak se podívá na svůj konkrétní výjezd a podle jeho barvy jede, nebo nejede

To funguje i s manuálními vlaky, protože je to pořád blokové. Ale zároveň to nedovolí vjet vlaku do segmentu jen protože je zelená na výjezdu, který ho nezajímá.
A to je pěkné.
Já teda stavím tak, že to pro mě převážně vyjde nastejno - křížení vedu hlavně mimoúrovňově, nádraží stavím tak, že vlakům nechávám výběr nástupiště volný, a když mám vykládací a nakládací vlaky v jedné lokaci, tak pro ně stavím extra nádraží, takže se mi rozdělují o něco dřív, než by mi začal pre-signál... Ale už od oka je vidět, že tahle implementace je hodně blízká PBS, a že spoustě problémů rovnou předchází.
Resurrection píše: 7. 1. 2018, 11:28Tak jsem si rikal, ze bych do Mashinek sel, ale dost me odrazuje to, ze Cargodist je na roadmape ve various features (ackoliv byl puvodne v core game). Rozdil mezi hrat OpenTTD bez Cargodist a s tim je dost propastny (a nektere Steam komentare to zminuji).
Na nákladní dopravy se mi Cargodist nikdy moc nelíbil, tam je třeba stavět o dost robustnější sítě, než dělám já, aby to mohlo fungovat, ale v osobní dopravě to je opravdu nebe a dudy.

A to před OpenTTD dávám ještě přednost implementaci v Simutrans, kde není založená na stanicích, ale na jednotlivých čtvercích mapy, a cestující nepřijde na stanici jen proto, že je blízko jeho domu, ale taky chce, aby ho síť uměla dovézt k jeho (předem zvolenému) cílovému čtverci.
MarkyParky píše: 7. 1. 2018, 12:01Což jestli udělají, tak tu hru dost poškodí.

Jednak od té doby, co jsou plachetnicová a koňská .GRF se dá rozehrávat zajímavá hra i před nástupem páry a tam lodě tvoří páteř dopravní sítě.

A druhak množství contentu, který umožňuje dělat eye-candy hezké přístavy v kombinaci s možností slučovat stanice motivuje používat lodě tam, kde nehraješ scenario na body, ale "na krásu". Což třeba já dělám často.
Já jsem nikdy nedokázal zapojit lodě tak, abych z toho měl pocit dobře odvedené práce. Vzhledem k jejich rychlostem a k nastavení ekonomiky mám dojem, že co na loď naložím, to už mi akorát generuje červená čísla.

Pravda je, že před párou jsem moc nehrál. Já normálně hraju bez fast forward, průběžně sleduju a upravuju a přistavuju, a s koníkama tohle vůbec nefunguje. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

MarkyParky píše: 7. 1. 2018, 12:47Konstatuji, že ty chain-signály, ač nejsou tak dobré jako PBS, významně posunuly hru směrem od "hríčka o tom jak efektivně poskládat koleje" ke "začíná to reálně vypadat jako budoucí konkurence OpenTTD".
Přesně to se dalo čekat. Než jsem zjistil, že Mašinky mají kromě PBS v "možná někdy" i pre-signály v "určitě se dělá", tak jsem je taky odepisoval jako hříčku.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Sosacek »

MarkyParky píše: 7. 1. 2018, 12:01 Jednak od té doby, co jsou plachetnicová a koňská .GRF se dá rozehrávat zajímavá hra i před nástupem páry a tam lodě tvoří páteř dopravní sítě.

A druhak množství contentu, který umožňuje dělat eye-candy hezké přístavy v kombinaci s možností slučovat stanice motivuje používat lodě tam, kde nehraješ scenario na body, ale "na krásu". Což třeba já dělám často.
Nechces udelat LP?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Vallun »

Nebo alespoň pár obrázků?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Z Mashinek nebo z OpenTTD s loděma a koníkama?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Mashinky.jpg
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Sosacek »

MarkyParky píše: 7. 1. 2018, 15:02 Z Mashinek nebo z OpenTTD s loděma a koníkama?
Mashinky maji dost LP na yt, nepotrebujeme tebe. U OpenTTD jsi nase jedina nadeje, zachran nas! (muzu ti pak poslat robota co ti to rekne, nebo tak)

(a Mashinky jsou na muj vkus trochu moc cartoonovite, s temi tokeny a takovymi vecmi, i kdyz maji realistictejsi grafiku a takove veci, nez OpenTTD. Divne jak tohle muze byt)
But nobody came.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od MarkyParky »

Jinak v posledních týdnech se na TTDForum začíná objevovat 4xZOOM 8-bit grafika od Zephyrise a je to fakt luxus.

Už dřívě běžely nějaké jiné 4xZOOM (+ 32bpp) projekty, včetné jednoho českého, ale všechny vypadají příliš NON-OTTD.

Ale před tímhle smekám klobouk.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

Link? Podle těch výrazů nemůžu nic najít.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 11 hostů