Různé deskové hry (zmínky, doporučení a zkušenosti)
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Různé deskové hry (zmínky, doporučení a zkušenosti)
Včera jsem hrál karetní hru (pro 2-4 hráče) Pimp: The Backhanding, kde, jak již název napovídá, obhospodařujete svůj rajñn pomocí svých pasáků. ti se snaží zlákat různé děvy k nejstaršímu řemeslu, aby pro ně vydělali prachy a zároveň se snaží zmlátit konkurenční pasáky nebo děvky, které pro ně odmítly pracovat. Krom toho jsou tu různé karty (situace, vybavení, atd...), které vám ve vaši nějak pomáhají (nadobíčko na S&M, sexy pasácké kalhoty, joint, atd...) Muím říci, že je to odobrá oddechovka a skvělá zábava. Hrát je to opravdu sranda. Krom toho to má takový příjemný gangsta/underground/whatever nádech.
link
link
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Tiez mam na tu hru pekne spomienky, vyplnila nam vo stvorici jeden vecer a bavili sme sa naozaj paradne. Musim ale podotknut, ze hlavnym bodom zabavy bola absolutna neschopnost jedneho z hracov ziskat, co i len jednu "slecnu" - ked mu jeho vyhliadnutu obet nahodou nevyfukol iny hrac, postarala sa o to sama deva, aby sa po nej ten slizak nesapal. A o co viac sa dany hrac snazil, o to menej sa mu darilo, co samozrejme obveselovalo nas dalsich. Nakoniec tomu smoliarovi bol udeleny permanentny titul "Card-Bitch" - co je oznacenie, ktore hra pouziva pre hraca, ktory (za trest) rozdava karty.
Ak to nahodou nebolo jasne z popisu, Pimp je hra, pri ktorej sa da naozaj velmi dobre zabavit, ale nie na nej samotnej. Uroven zabavy je silno zavisla od nalady pri stole a pristupe ostatnych hracov. Ak by niekto chcel tuto hru hrat "sutazne", bude z nej prinajlepsom sklamany. Osobne by som ju z tohoto hladiska prirovnal napriklad k Munchkinovi alebo Lunch Money, co su tiez hry, ktorych herne mechaniky a postupy su velmi jednoduche a len sekunduju samotnym hracom pri zabave tykajucej sa "settingu" hry.
Ak to nahodou nebolo jasne z popisu, Pimp je hra, pri ktorej sa da naozaj velmi dobre zabavit, ale nie na nej samotnej. Uroven zabavy je silno zavisla od nalady pri stole a pristupe ostatnych hracov. Ak by niekto chcel tuto hru hrat "sutazne", bude z nej prinajlepsom sklamany. Osobne by som ju z tohoto hladiska prirovnal napriklad k Munchkinovi alebo Lunch Money, co su tiez hry, ktorych herne mechaniky a postupy su velmi jednoduche a len sekunduju samotnym hracom pri zabave tykajucej sa "settingu" hry.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mam za sebou par her Osadiku z Katanu.
Jako ta hra je fakt droga. Jedna z mala deskovek, kdy jsem skoro pokazde hral rovnou dve hry po sobe. A navic je celkem jednoducha na nauceni, takze ju clovek muze sebou vozit a hrat to i s lidmi, kteri to nikdy nehrali.
Zaciname s bratrem porovnavat ruzne strategie, coz me tesi, ze tam tenhle element je.
Jako ta hra je fakt droga. Jedna z mala deskovek, kdy jsem skoro pokazde hral rovnou dve hry po sobe. A navic je celkem jednoducha na nauceni, takze ju clovek muze sebou vozit a hrat to i s lidmi, kteri to nikdy nehrali.
Zaciname s bratrem porovnavat ruzne strategie, coz me tesi, ze tam tenhle element je.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Technicka poznamka - Osadnici sa ako hra zlepsia asi tak o 500% ked miesto kociek zacnes pouzivat randomizacne karty (balik 36 kariet, s ciselnou distribuciou ekvivalentnou distribucii hodu 2d6).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no je pravda ze ty kostky jsou obcas brutal, treba 7 petkrat po sobe, nebo za celou hru padne vicekrat 3 nez 6 (oboji posledni hra).
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Od té doby, co jsme to hráli dva dny v kuse (bez spaní a jen s přestávkami na jídlo) už mi ta hra přijde strašně nudná Podobně jako Carcasonne, ale tam mi stačilo půl dne.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Citadela je dobra iba so 4 alebo 5 ludmi. V 2 a 3 mas prilis zmodifikovane pravidla, pri 6+ prilis velky downtime.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
z velkych doskoviek odporucam Shogun (tu novu hru, nie jej stareho menovca) velmi dobra strategia (ide o obsadzovanie uzemia a manazment vojsk a zdrojov) bez kociek s originalnym sposobom boja jednotiek: do takej veze sa nahadzu kococky a ktorych vypadne viac ten vyhra. velmi sa mi na nej paci aj sposob hrania: hraci si naraz naplanuju svoje tahy a potom sa dost rychlo odohraju, takze prestoje su minimalne..
je to jedna z mojich najoblubenejsich hier. inak je to odvodenina hry Wallenstein http://en.wikipedia.org/wiki/Wallenstei ... rd_game%29
je to jedna z mojich najoblubenejsich hier. inak je to odvodenina hry Wallenstein http://en.wikipedia.org/wiki/Wallenstei ... rd_game%29
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Úžasné Osadníky jsem hrál jen jednou a byla to taková otrava, že jsem si řekl "nikdy víc".
Bang! zatím vede. A pořád přemýšlím o Wings of War, jestli se taky nestanou rychle nudnými, protože dávat za takovou hru tisícovku se mi nechce.
Můžete mi někdo napsat, o co jde v Citadele? Uvažoval jsem o koupi.
Bang! zatím vede. A pořád přemýšlím o Wings of War, jestli se taky nestanou rychle nudnými, protože dávat za takovou hru tisícovku se mi nechce.
Můžete mi někdo napsat, o co jde v Citadele? Uvažoval jsem o koupi.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jezevec
- Vypravěč
- Příspěvky: 694
- Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://www.moorboyz.com/katalog/hra.php ... p=1&hnum=6 - strucne info o Citadele. Dokonce jsou tam i nejaka hodnoceni.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
A proč myslíš, že jsem náročný?
Jezevče díky, takhle stručný a jasný popis jsem potřeboval.
Jezevče díky, takhle stručný a jasný popis jsem potřeboval.
hraju: Ω Projekt Omega
Tak já dostal od bratra k Vánocům deskovou verzi počítačové hry DOOM Koukal jsem na to trochu s nedůvěrou, ale ukázalo se, že je to velmi taktická a hlavně akční hra...jak jinak. Takže všem, kdo so chtějí řádně zataktizovat doporučuji - a zde, jak jsem viděl první hru...lepší reporty a recenze naleznete na http://www.hraj.cz...btw: je to od stejného výrobce jako letadýlka Wings of War
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
28.12.2006
Report ze zkušební hry od Horáce:
Tak včera jsme se pokusili rozchodit deskovou verzi hry DOOM, kterou jsem obdržel k Vánocům a zde je krátký report. Připomínky Mariňáků ke hře jsou samozřejmě vítány.
Sešli jsme se v sestavě já (INVADER) – Ondřej, Ráďa, Bínič (MARINES) a začali se prokousávat pravidly hry. Vybrali jsme úvodní scénář PO KOLENA V KRVI a hráči zvolili obtížnost HURT ME PLENTY!
Hra trvala 3.5 hodiny a skončila celkem jednoznačným vítězstvím Invadera, mariňáci prošli asi jen něco přes půlku mapy a pak se dostali do obklíčení, kde padali jako mouchy. Ukázalo se, že Mariňáci musí být pekelně sehraní a ve zkušební hře hráči spíš jen oťukávali různé možnosti a schopnosti, než že by je dokázali naplno využít. Hra si myslím, že se dohrát za cca 2 hodiny, pokud se nebude neustále něco dohledávat v pravidlech a Invader bude mít předem trochu roztříděné žetony.
Teď konečně ke hře: cílem hry pro Invadera je získat 6 bodů, přičemž 1 bod se získá zabitím Mariňáka. (Ten hned v příštím kole provede RE-SPAWN a rovnou může střílet). Cílem Mariňáků je dostat se pryč ze základny než Invader získá 6 bodů. Hra je to pěkně akční a hned o prvních kol lítají firebally od Impů, burácí motorovka a štěkaj brokovnice. Velmi vtipný je systém souboje, kde každá zbraň má různé schopnosti dostřely apod. – to se musí vidět. Pochvalu zaslouží „dílenské zpracování“ s dobře vyvedenými figurkami a pěknými žetony a díly mapy.
Hra probíhá na kola a každý mariňák volí jednu ze 4 akcí: SPRINT (8 pohybů), POSTUPOVAT (4 pohyby + 1 útok), UVOLNIT (0 pohybů + 2 útoky), VZÍT PŘÍKAZ (buď 4 pohyby nebo 1 útok + příkaz). Příkazy jsou ZAMÍŘIT, HLÍDAT, UHÝBAT. Nejoblíbenější bylo jednoznačně Postupování, ovšem Bínič úspěšně experimentoval i s příkazem Hlídat.
Invader ve svém kole bere 2 karty SPAWN/UDÁLOST, pak může provést SPAWN, tj. přidání nových potvorů do hry a nakonec AKTIVOVAT, tj. pohybovat se a útočit všemi potvory. Mezitím používá i karty typu Událost jako rozbití dveří, léčka, zaseknutí zbraně apod.
Každý Mariňák má 2 specializace, které se losují na začátku, takže každý je trochu jiný. U Bíňáka si pamatuju KILLER INSTINCT, takže při zabití nepřítele měl ihned navíc 4 pohyby + 1 útok. U Ondřeje si pamatuju SPECIAL OPS, což v praxi znamenalo, že jedním útokem vyřídil Zombáka holýma rukama. Ráďa měl SNIPER, což umožňuje střílet skrz figurky a sloupy – ale tam mariňáci postrádali větší souhru, aby to patřičně využili.
Na straně Invadera, kromě Zombáků, Impů a Tritů (pěkně rychlých pavoučků), tvrdili muziku zejména DEMONS (pejskové) a na závěr to tam kropil i MANCUBUS (ten vazoun s dvouma rotačákama místo předloktí).
První hra sice trochu zmatená, ale jedna věc je jistá – je to MASO.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jinak jsem viděl hrát velmi podobnou hru od stejného výrobce, ale ve fantasy hávu - myslím, že se to jmenovalo Descent, nebo tak nějak
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
28.12.2006
Report ze zkušební hry od Horáce:
Tak včera jsme se pokusili rozchodit deskovou verzi hry DOOM, kterou jsem obdržel k Vánocům a zde je krátký report. Připomínky Mariňáků ke hře jsou samozřejmě vítány.
Sešli jsme se v sestavě já (INVADER) – Ondřej, Ráďa, Bínič (MARINES) a začali se prokousávat pravidly hry. Vybrali jsme úvodní scénář PO KOLENA V KRVI a hráči zvolili obtížnost HURT ME PLENTY!
Hra trvala 3.5 hodiny a skončila celkem jednoznačným vítězstvím Invadera, mariňáci prošli asi jen něco přes půlku mapy a pak se dostali do obklíčení, kde padali jako mouchy. Ukázalo se, že Mariňáci musí být pekelně sehraní a ve zkušební hře hráči spíš jen oťukávali různé možnosti a schopnosti, než že by je dokázali naplno využít. Hra si myslím, že se dohrát za cca 2 hodiny, pokud se nebude neustále něco dohledávat v pravidlech a Invader bude mít předem trochu roztříděné žetony.
Teď konečně ke hře: cílem hry pro Invadera je získat 6 bodů, přičemž 1 bod se získá zabitím Mariňáka. (Ten hned v příštím kole provede RE-SPAWN a rovnou může střílet). Cílem Mariňáků je dostat se pryč ze základny než Invader získá 6 bodů. Hra je to pěkně akční a hned o prvních kol lítají firebally od Impů, burácí motorovka a štěkaj brokovnice. Velmi vtipný je systém souboje, kde každá zbraň má různé schopnosti dostřely apod. – to se musí vidět. Pochvalu zaslouží „dílenské zpracování“ s dobře vyvedenými figurkami a pěknými žetony a díly mapy.
Hra probíhá na kola a každý mariňák volí jednu ze 4 akcí: SPRINT (8 pohybů), POSTUPOVAT (4 pohyby + 1 útok), UVOLNIT (0 pohybů + 2 útoky), VZÍT PŘÍKAZ (buď 4 pohyby nebo 1 útok + příkaz). Příkazy jsou ZAMÍŘIT, HLÍDAT, UHÝBAT. Nejoblíbenější bylo jednoznačně Postupování, ovšem Bínič úspěšně experimentoval i s příkazem Hlídat.
Invader ve svém kole bere 2 karty SPAWN/UDÁLOST, pak může provést SPAWN, tj. přidání nových potvorů do hry a nakonec AKTIVOVAT, tj. pohybovat se a útočit všemi potvory. Mezitím používá i karty typu Událost jako rozbití dveří, léčka, zaseknutí zbraně apod.
Každý Mariňák má 2 specializace, které se losují na začátku, takže každý je trochu jiný. U Bíňáka si pamatuju KILLER INSTINCT, takže při zabití nepřítele měl ihned navíc 4 pohyby + 1 útok. U Ondřeje si pamatuju SPECIAL OPS, což v praxi znamenalo, že jedním útokem vyřídil Zombáka holýma rukama. Ráďa měl SNIPER, což umožňuje střílet skrz figurky a sloupy – ale tam mariňáci postrádali větší souhru, aby to patřičně využili.
Na straně Invadera, kromě Zombáků, Impů a Tritů (pěkně rychlých pavoučků), tvrdili muziku zejména DEMONS (pejskové) a na závěr to tam kropil i MANCUBUS (ten vazoun s dvouma rotačákama místo předloktí).
První hra sice trochu zmatená, ale jedna věc je jistá – je to MASO.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jinak jsem viděl hrát velmi podobnou hru od stejného výrobce, ale ve fantasy hávu - myslím, že se to jmenovalo Descent, nebo tak nějak
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů