Warhammer 40.000

Figurky, žeton, mapy, battleplány... Pojďme si povídat o wargames veškerého ražení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jiron »

Vitus, Pieta: docela jo.

Abych doplnil Vitův příspěvek o modelářském hobby, nedávno někdo odstartoval Kickstarter, ve kterém má kovové modely a elektronické soubory pro 3d tisk (já právě znám jen .stl takže používám tuhle zkratku pro všechno) stejných modelů. Nedávno jsme se bavili o 3d tisku v historickém wargamingu. Nějakej chlápek prodával soubory na tisk pro napoleonskou pěchotu a dělostřelectvo, v podstatě za cenu modelu. Někdo říkal, že to je drahý ale moje odpověď byla: "V tomhle období uniforem a pochodující masy vojáků ale koupíš jeden soubor a pak už platíš jen materiál na JAKÝKOLI počet vojáků."

Prostě některá odvětví wargamingu, kde se pořád bavíme o jiných požadavcích než mají zákazníci GW už se snaží na 3d tisk značně orientovat.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

V děláte jako by nebylo mnohem snazší prolobbovat změnu legislativy a pak fňukat o pirátech, než přizpůsobit byznys model 21. století...
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od eerieBaatezu »

Fakt brutální věci na cosplay se dají vytisknout. Jsem už od mlada přemejšlel o tom, jak si udělat eldaří masku na nošení a teď to maníci mají přes noc vytisklý, jen to nabarvit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Vitus »

Eleshar_Vermillion píše: 23. 8. 2021, 16:54 V děláte jako by nebylo mnohem snazší prolobbovat změnu legislativy a pak fňukat o pirátech, než přizpůsobit byznys model 21. století...
A kdo za to může ? No ukažme si na ně - bohatí a všemocní nakladatelé knih, kteří ještě na konci 20. století nový business model začali zahrabávat a udělali z něj pirátství ! :-)=

(Pardon za OT, to nešlo nechat bez komentáře.)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem mimochodem nainstaloval Unification Mod pro Dawn of War: SoulStorm a totální maso.

Ti moddeři jsou úplní šílenci. Oni do tý hry přidali nějakejch 17!!! novejch frakcí! Jakože nový jednotky, budovy (všechné má svý nový modely!), ability, kouzla, mechaniky, atd. pro každou frakci!!!!!, no prostě masakr. A přidali jednotky i stávajícím 9 rasám, titány, apod. Hustý jako sviňa!

Stopro doporučuju!


Hele, tady jsou ty frakce:

Dark Angels
Witch Hunters
Adeptus Mechanicus Explorators
Emperor's Children
Inquisition Daemonhunters
Imperial Fists
Salamanders
Steel Legion
Harlequins
Thousand Sons
Legions of the Damned
Thirteenth Company
Blood Angels
Chaos Daemons
Khorne World Eaters
Black Templars
Tyranids

Tady je k tomu nějaký video: Dawn of War Soulstorm Unification Mod | Deep Dive
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak v tom Mutant Chronicles humble bundlu dávají Modiphius 3D print files pro 18 figurek. Jdou s dobou. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hele, jak v tom stolním hraní funguje dělání manévrů, o kterých jako nepřítel neví? Třeba přesun jednotek za nějakým terénem a tak.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jiron »

eerieBaatezu píše: 30. 8. 2021, 17:16 Hele, jak v tom stolním hraní funguje dělání manévrů, o kterých jako nepřítel neví? Třeba přesun jednotek za nějakým terénem a tak.
Pokud se bavíme o W40K tak nijak. Oba hráči jsou božstva, která vědí všechno. A jejich vojáci je vždy poslechnou. Jen když jsi schovaný za terénem tak na tebe nemůžou střílet.

Některé hry s tím více či méně pracují. Třeba Chain of Command nebo Clash of Spears s tím pracují při deploymentu. Clash of Spears to má tak, že každý hráč pohybuje žetonem a až když se žetony navzájem uvidí tak končí deployment a z žetonů se pak vyklubou utajené jednotky. Jinde, většinou v malých m2m hrách se pracuje třeba s kartami. Například Black Ops má fog of war založené na tom, že místo tokeny nebo modely pohybuješ hrací kartou. Až je hrací karta zmerčena nepřítelem, odhalí se modely, kamkoli do rozlohy karty (ta se pak odebere). Infinity pracuje se dvěma způsoby kamufláže. Malá kamufláž v praxi znamená, že je vidět jen žetonek (někdo dělal krásný žeton v podobě siluety vojáka), velká kamufláž pak znamenala, že jsi tajně umístil model na bojiště, vyfotil si jeho pozici a pak ho odebral a až když se aktivoval tak se odhalil oponentovi.

Hodně moderních her řeší frikci na bojišti nějakou formou nelineární aktivace.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Vandalicus »

Jiron píše: 31. 8. 2021, 10:01
eerieBaatezu píše: 30. 8. 2021, 17:16 Hele, jak v tom stolním hraní funguje dělání manévrů, o kterých jako nepřítel neví? Třeba přesun jednotek za nějakým terénem a tak.
...Chain of Command...
Jo, tam to funguje skvele a jsou z toho skvely zazitky. Ambushe, kdy nekam vjedes se Shermanem, aby na tebe z krovi vykoukl panzerfaust, nebo nahaneni snipera jsou v tyhle hre super.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jerson »

Jiron píše: 31. 8. 2021, 10:01 ...Chain of Command...
Moc jsem nepochopil, jak to má fungovat.

Hlavně tedy jak reálně vypadá to nahánění snajpera?
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jiron »

Snad poradí Vandalicus, já mám Chain of Command v podstatě jenom z doslechu :-)
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Vandalicus »

Zjednodusene: musis byt v overwatch modu (tedy sledujes danou oblast, kde se sniper nachazi), a s kazdym jeho vystrelem se ti zvysuje sance ho odhalit (pokud se nepresune). Tj. jakoze figuru jako hrac vidis, ale nemuzes na ni strilet, pokud ji neuvidi ta jednotka.

V praxi pak v idealnim pripade necekas a necumis do blba, ale bud se hybes mimo jeho strelbu, nebo ho zkousis eliminovat jinak (kourova clona, tank/minomet na budovu). Nicmene je to vcelku rozdil od klasickyho wargamingovyho snipera, kteryho vidis a lisi se akorat bonusama prip. dostrelem.

Ambush pak funguje tak, ze si tym nechavas v zasobe, a deploynes ji za command pointy na stul, kdyz ji potrebujes, podle pravidel deplomentu.

EDIT: ja to teda tri roky nehral, bohuzel nemam zadne WW2 spoluhrace v Brne, ale celkove na hrani WW2 me to prijdou jako zatim nejlepsi pravidla, ktery te fakt nuti aspon ramcove vyuzivat dobovou taktiku (a nikoliv hrat warhammer retexturovany na WW2)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jerson »

Ah tak - já myslel, že můžu skutečně dopředu obsadit nějaké místo tak, aby to protihráč nemohl odhalit, a až když potřebuju určit, že je na místě moje jednotka, tak ji odhalím.
A ještě lepší by bylo, že pokud zničím nepřítele dřív, než na mě může zareagovat a dát zprávu svým spolubojovníkům, tak se ani neodhalím. Ale to bych chtěl asi moc :-)
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Vandalicus »

Jerson píše: 1. 9. 2021, 13:51 Ah tak - já myslel, že můžu skutečně dopředu obsadit nějaké místo tak, aby to protihráč nemohl odhalit, a až když potřebuju určit, že je na místě moje jednotka, tak ji odhalím.
Ono to neni uplne daleko. Ty snipery bezne lidi resi, ze si to misto vyfoti a pak tu figuru oddelaji, aby to souper fakt nevidel :)
A ambush je vlastne simulace tohoto - protoze nemuzes ji umistit libovolne, ale pobliz deploy pointu, ktery rozmistujes v pruzkumne fazi. Takze na to musis myslet - a kdyz si ho umistit blbe, tak ti ani ambush tym nepomuzes, kdyz ho musis deploynout pres pul stolu od nepratelskyho tanku.
Ono je to furt jenom stul a figurky, ze :D nicmene tohle me vyhovuje - nepritel ti posle tank, a pokud to mas dobre vymysleny, tak mu tam command pointem udelas ambush a znicehonic dost zasadne zmenis situaci. Srovnej to s Bolt Action, kde ambushujici jednotku vsichni vidi a "ambush" spociva v tom, ze dostanes bonus na kostkach (ale spis ti bude k prdu, protoze tu jednotku jakozto protihrac vidim, takze se tam nebudu sunout).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer 40.000

Příspěvek od Jerson »

Já žádnou WW2 figurkovku nehrál, vlastně jsem hrál jen Warzonu, kde se řešilo spíše to, zda letecká jednotka automaticky odhalí všechny schované jednotky v dohledu.

Ten deploy point a ambush zní jako celkem rozumný kompromis.
Odpovědět

Zpět na „Wargaming“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů