Total War

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Total War

Příspěvek od Zmok »

Jó, když neumějí udělat AI, tak zapojí do okruhu člověka. Ale je to dobrý nápad, hrál jsem pár bitev v RTW s kamarádem a byla to sranda; takový hajzlík počítač nikdy nebude :-)
Teď mě napadly varianty: Zahraj si bosse ve své oblíbené střílečce. Dokaž, že ty bloky v tetrisu vůbec nemusí pasovat. Takhle otravný soused v The Sims ještě nežil! :-)
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Total War

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Aaaaargh... totální debakl v Third Age... částečně mou chybou se podařilo skupince trollů prosmýknout k mým lukostřelcům... Říkám částečně, protože jsem tam nechal jistou mezeru. Druhá strana chyby ležela na AI, protože když jsem dal svým kopiníkům útok na trolly, rozeběhli se po diagonále směrem k těm trollům, co byli nejdál a nestihli to. Musel jsem použít těžkou jízdu. Ta udělala zhruba totéž, ale alespoň v rychlosti měla navrch a ty zadní trolly dostihla. Přední le směřovali nezadržitelně k mým lukostřelcům... No... celé to dopadlo tak, že jeden dvanáctičlenný oddíl trollů se rozdělil na čtyři části po třech. Dvě masakrovaly dva různé oddíly lukostřelců, zatímco další jedna vázala můj oddíl těžké jízdy a čtvrtá zápasila s kopiníky, kteří zatím stihli doběhnout... a všechny operovaly velmi úspěšně a velmi autonomně :>:o/ :>:o/ :>:o/

Navíc začínají být bitvy extrémně frustrující, jelikož mi to generuje samé totálně perversní mapy úplně pokryté lesem (už asi 7 za sebou), na kterých není nic vidět (a to ne proto, že by se nepřítel maskoval... prostě ho nevidím ani když se pohybuje kvůli těm podělaným stromům, nemám představu o jeho poloze, o dostřelu, o typu jednotek, nic).

A za neuvěřitelně frustrující považuju AI při stíhání prchajících jednotek... Vždyť co je na tom těžkého? V MTW1 si s tím nevybavuju žádný problém! V MTW2 není ani lehká jízda s to zničit pomalu prchající oddíl lehké pěchoty bez složitého mikromanagementu. Pád jich vždy sejmou, pak s oddílem srovnají velmi přesně směr a rychlost a klušou podél něho klidně až na konec mapy, aniž by kohokoliv sejmuli. Grááááááááááááááááááááááááááááááááá........
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Jerson »

To máš z toho, že nehraješ strategie, kde se bojuje palnými zbraněmi a jednotky umí střílet za pohybu :-)
Ale uznávám, že blbá AI je velmi frustrující. Normálně by člověk vzal odpovedného velitele a pro výstrahu ho zastřelil, ale u programátorů se to dělat nesmí.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Total War

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

No nejsi řešení daleko... jediná spolehlivá cesta, jak se člověku podaři vyhladit prchající oddíl, je poslat za ním jízdní lukostřelce, protože ti i když nikoho nechytí, tak je vesměs alespoň postřílejí, i když nemívají zrovna moc munice. Ale na druhou stranu se mi k ničemu jinému moc neosvědčili... krátký dostřel, mimořádně nízká odolnost vůči jiným střeleckým jednotkám je činí naprosto nepoužitelnými, kdykoliv jsou v dosahu pěší lukostřelci, a nízká účinnost střel je zase odsuzuje k útokům na lehkou pěchotu, protože nic jiného prostě neprostřelí. Takže člověk si vezme dva oddíly do záloh a použíje je akorát na to pronásledování. Ale ne všechny národy je mají. Navíc je pitomé, když musím mít vyčleněné specialisované a jinak nepoužitelné oddíly na stíhání prchajících oddílů. Stejně hloupé je to s obléhacími stroji, které zabírají se počítají jako samostatné oddíly každý.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Invictus »

Eleshar: To s těmi trolly má být problém, nebo prostě jen tvůj fail? Nějak to úplně nechápu.

Jinak pronásledování jednotek je občas problematické. Někdy se to zasekne, viz. ten případ s "doprovodem" z mapy, ale většinou to funguje v pohodě. Pokud jsi ještě nehrál za trpaslíky, nečelil jsi skutečnému pronásledovacímu zlu. Můžu leda doporučit 1.4 patch RR/RC, jinak asi M2TW problém obecně. Lze zcela vyřešit tím, že nebudeš pronásledovat protivníka. :>;o)
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Markus »

Eleshar: Já ze zásady nepřítele nikdy nepronásleduju. I tak jsou ztráty v bitvách neuvěřitelně vysoké - nevím, kolik bývaly historicky, ale hádám že když umřela čtvrtina armády, muselo to být chápáno jako jatka. Většina chlapů neumřela, prostě utekla nebo se vzdala (?). Že se v Total War ztráty na životech pohybují kolem 80 % je nehoráznost, a ty si ještě stěžuješ, že to nemůžeš vytáhnout na 100 % :>;o)

Ad Napoleon: Začínám postupně uvažovat, že bych si to pořídil i před blbou AI. V Empire mě blbost počítače neskutečně vytáčela, ale Napoleonova funkce drop-in, kdy si můžete pozvat lidi z internetu, aby s vámi odehráli bitvy z vaší kampaně, začíná znít neuvěřitelně lákavě. Poprvé v sérii Total War bych zažil inteligentního protivníka.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Total War

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Invictus píše:Eleshar: To s těmi trolly má být problém, nebo prostě jen tvůj fail? Nějak to úplně nechápu.
Mno jde mi o to, že když mně se rozdělí oddíl na dvě části, tak je aktivní obvykle pouze jedna a to ještě navíc s problémy (oddíl má tendenci zkoušet se sjednotit, takže i když je aktivní část jednotky v boji a pár pěšáků někde zaseklý, občas se stane, že se aktivní část odpoutá a vydá se zpět ke svým ztraceným členům, krom toho je skoro neovladatelná... a ne, nemám zapnutý guard mode nebo tak). Zatímco v tomhle případě se oddíl uprostřed bitvy rozdělil na čtyři samostatně operující podjednotky vzdálené dobrý třicet vteřin běhu. Každá byla schopna autonomně bojovat a pohybovat se všemi směry nezávisle na ostatích třech. A můj fail byl, že jsem nepočítal, že moje oddíly nezaútočí na protijdoucí oddíl čelní kolisí, ale minou jej a zaútočí na jeho opožděné členy někde vzadu.
Markus píše:Eleshar: Já ze zásady nepřítele nikdy nepronásleduju. I tak jsou ztráty v bitvách neuvěřitelně vysoké - nevím, kolik bývaly historicky, ale hádám že když umřela čtvrtina armády, muselo to být chápáno jako jatka.
Tak jsou bitvy, kde umřeli prakticky všichni... napadá mě například Kleidion, kde kdo neumřel, toho císař Basileios nechal oslepit a poslal domů. Navíc nejde jen o pronásledování na konci bitvy ale i během bitvy, kdy se oddíl ještě může vzpamatovat a ve velmi nevhodnou dobu vrátit. A samozřejmě nejde jen o prchající oddíly, děje se mi to běžně i u oddílů normálně běžících...
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Total War

Příspěvek od Zmok »

Markus píše:Ad Napoleon: Začínám postupně uvažovat, že bych si to pořídil i před blbou AI. V Empire mě blbost počítače neskutečně vytáčela, ale Napoleonova funkce drop-in, kdy si můžete pozvat lidi z internetu, aby s vámi odehráli bitvy z vaší kampaně, začíná znít neuvěřitelně lákavě. Poprvé v sérii Total War bych zažil inteligentního protivníka.
Akorát když se hraje proti člověku, tak se nedá tolik taktizovat. Jak se nedá pauzovat a ti vojáčci jsou blbí, musí se zvolit nějaká blbuvzdorná taktika. A taky je nejlepší dát kameru do větší vzdálenosti aby byl přehled přes celé bojiště, jinak ti soupeř zaručeně pošle kavalérii tam kam zrovna nekoukáš. Takže pak si člověk moc neužije toho jak se tam mlátěj. Ale platí to i naopak, když ti začne nějakým fikaným způsobem masit vojáky, stačí poslat jízdu někam dozadu a on hned přestane stíhat ;-) Konečně mají smysl čtverce a tak. Ikdyž to bylo v Romu, jakej je mulťák v Napoleonu netušim. No rozhodně je to sranda.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Total War

Příspěvek od vzteklina »

K Rome Total Realism vyšla verze VII. Kvalitka.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Invictus »

Je to dobré? A jak moc? A v čem? :)
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Total War

Příspěvek od Naoki »

Co jsem koukal na stránky tak uřízli mapu (odstranili Anglii a všechno od západního pobřeží Černého moře na východ), čímž odstranili můj oblíbený národ T_T Co se samotného gameplaye týče netuším, taky si s radostí počkám na report.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Total War

Příspěvek od vzteklina »

RTR VII
Tak porovnám to hlavně s RTR VI. Ostatní mody sem nehrál a originálku už hoodně dávno.
Jako základ je třeba barbarian invasion datadisk a patch s nejakou verzí (tuším 1,6).
Změnila se mapa a tím pádem i jednotlivé mocnosti. Na severu je hranicí labe, na východě je jen maloasijské pobřeží, na jihu není celé africké pobřeží, jen jeho západní část s Kartágem. Mapa je ale mnohem detailnější a více nazoomovaná, takže není asi menší než v RTR VI.
Kromě klasikých měst jsou na mapě "vesnice". To jsou sídliště kde je fixní populace 400, omezené možnosti stavby budov a verbování (pokud vím vojska nejdou vubec, ale jde třeba špion).
Co se týká mocností, zase se šlo o krok blíže k historii a todíž v podstatě kompletně je opuštěno národnostní rozdělení (kelti, germáni, thrákové..) ale přešlo se na politické útvary (tj. doložené říše či kmenové svazy, tři svazy keltů, dva iberů, jeden thráků, a mrdník řeckých frakcí).
Hra začíná střetem pyrha s římany (rok teď z hlavy nevim), a pokračuje tempem 4 tahy za rok (oproti dvěma u originální hry) s tím že 3 sou letní a 1 zimní. V zimě je armádám nehorázně snížená pohyblivost.
Překopaná je i ekonomika, musel sem si zvykat na několikanásobnou devalvaci měny :-) Běžně stojí jednotka pěchoty 3000-6000 a jízdy 6000-10000. Stavba budov je dle velikosti (levlu) města 10000-40000, délka stavby od 8 do 20 kol. Adekvátně je samozřejmě vyšší příjem. Také byly rozšířené možnosti jak rozvíjet ekonomiku měst stavbou různě zaměřených hospodářských/řemeslných budouv.
K samotnému hraní. Dost se liší styl hry podle pozice na mapě. Okrajoví barbaři mají dost klid, ale zase musí překonávat velké neobydlené vzdálenosti a dobývat silně chráněná samostatná města. V centru je to jedna říše vedle druhé a perou se hlavně mezi sebou, města jsou nahuštěná blíže k sobě. Zaznamenal jsem o něco chytřejší hru počítače (když mi třeba diplomat podmázl oslabené vojsko poslané do hlavního města na retraining), ale pořád trpí tendencí drobit armádu na malé útvary, které se dají postupně likvidovat.
Samotné bitvy jsou taky o něco jiné než v RTR VI. Oproti gold edici VI je zpět morálka a také se mi zdá že obecně je těžší zahnat jednotku na útěk (i když se mi stalo pár wtf momentů, např. když sem se po mohutné palebné přípravě střetl se slabším vojskem, útočil jsem z kopce dolů a tudíž sem si myslel že to mám v kapse... pak projel mezerou mezi dvěma oddíly nepřátelský jízdní oddíl o asi 20 členech, napadl lehkou pěchotu v zadní řadě a náhle se půlka mého vojska dala na útěk). V boji se nevyplatí příliš manévrovat, jakmile se dva oddíly do sebe zakousnou, snažit s tím svým hýbat se nevyplatí. Co se týká jednotek, v podstatě asi lehce nad 50% jich dokáže útočit na dálku pomocí oštěpů. Je také docela poznat na ztrátách jak vysokou má jednotka obranu. Jinak jednotky opět velice pěkné, pestré, a dost ovlivněné lokací kde je verbujete (což vede k tomu že ty specifické nemůžete univerzálně retrainovat kdekoliv). Hodně se zlepšil vzhled lesů na bojové mapce. Reálný poměr velikosti stromů a jednotek a také plocha je vyplněna pestřeji - někde jsou řídké stromové porosty, jinde zase jenom křoví. Vypadá to o dost lépe.
Zatím mám patch 1,1, nějaký quick fix. U obou kampaní se mi stalo, že někde hra zamrzla a dál nešla. Za kelty při ukončení kola, jak probíhaly tahy oponentů, hra spadla. Za římany když sem napadl město na jihu itálie, a přes průliv měly přijít posily, se celá kampaň nějak pokazila a nešel nahrát ani save. Časem ale budou určitě další patche, a možná je problém taky někde v mojí instalaci, čert ví (možná u těch keltů došlo k tomu že hru vyhrála jiná frakce). Dále je trochu komplikace v tom, že na umožnění 4 tahů za rok a jiných věcí, běží v módu nějaký skript, který se musí spustit pokaždé když nahrajete save a také se musí vypnout když máte rozjetou hru a chcete loadovat (tj. zapnu hru - musím zapnout skript; něco sem posral a chci nahrát last save - vypnu skript, naloaduju, zapnu skript). Funguje to ale docela dobře, skript se spouští tím že kliknete na nějaké městečko a vypíná se v herním menu (esc).
No zatím mě to baví. Tím že se vojsko v bitvách chová jinak než v předchozí verzi člověk prostě nepoužívá staré triky ale musí se učit nové.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Invictus »

To nezní špatně. Sice tedy ořezání mapy úplně nekvituji, přeci jen byla ta velká mapa zajímavá, tak i zúžení a větší detail na středozemní oblast může být ku prospěchu. Ostatně to bylo také hlavní místo, kde se tenkrát něco dělo. Pokud budu mít po státnicích čas, tak to zkusím zase nainstalovat. Minule jsem měl celkem dobrý pocit.

Co se týče novinek ohledně modů k Total War, tak zároveň něco před dvěma týdny vyšla nová verze Third Age: Total War - tedy mod ze světa Pána Prstenů na základu Medieval:Total War 2. Je to hodně dobré, ačkoliv je nutné si trošku pohrát s balancováním hry.
Odkaz: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=500418

A taky hra získává hodně se submodem od Barona Samediho, doporučuji použít (hlavně protože umožnuje snadno vypnout spam stack, a garrison script, které imho docela poškozují dobrý pocit ze hry): http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=390535
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od skew »

Well duh, nikdo nehraje Shogun 2 ?
Jiné hry ze serie jsem nehrál takže nemůžu moc porovnat, ačkoliv kamarád hraje Empire a některé věci jsou evidentně v Shogunovi 2 řešeny jinak.

Generálové a agenti levelují, získávají skilly a featy, takže je to trošku RPG-čkoidní. Krom toho zůstaly zachovány i character traity (nezávislé na levelu). Člověk si tak může najmout několik agentů stejného druhu a profilovat každého jinak - takže mu po mapě pobíhaj ninja-zabiják, ninja-sabotér, mnich specializovaný na konvertování křesťanů, mnich specializovaný na podňecování rebelií... Podobně pokud máte víc generálů v armádě, můžete hlavnímu zlepšovat velení v různých situacích a toho druhého specializovat víc na boj.

Klan management. Je paráda čekat, až syn dospěje, aby se následně mohl oženit s dcerou z přátelského klanu a upevnit tím diplomatické vztahy. Nebo nechat generála uzavřít sňatek s dcerou. Also, generály jde jmenovat komisaři (... commisoner ...), svou funkci splňují tím líp, čím mají vyšší level.

Na druhou stranu množství jednotek není nijak závratné a všechny hratelné klany mohou vyrábět stejné (jen některé klany mají lepší jednu nebo dvě konkrétní jednotky... ale to je asi stejné i v ostatních TW hrách).
Nehledě na to, že ke spoustě jednotkám člověk musí mít vymyšlené odpovídající bushido art, takže jenom dostat se k pokročilejším typům samuraie je celkem opruz. Na kopích, lucích (popř. i katanách) se sice se dá jakž-takž vyžít, ale je to pak dost monotónní.
Naopak při bitvách je fajn, že se bere v ohled počasí. V dešti se vojáci rychleji unavují, lučištníci hůře míří a nemohou používat zápalné šípy, naopak v mlze nebo v noci se jednotky lépe schovávají (aspoň mám ten dojem).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Invictus »

Shogun se mi sice rozjel, ale díky problémům s kompatibilitou grafiky a monitoru se mi krutě seká obraz, takže hrát to sice jde, ale je to takový humus, že jsem do toho nakonec nešel.

Jinak prvky co popisuješ jsou celkem klasika Total Waru, akurát koukám ještě prohloubené oproti předchozím dílům. To je dobře. Variabilita jednotek je však u Shoguna ve srovnání s ostatními celkem malá.
Iron Within
Iron Without
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů