Tvorba PC (apod.) her
Re: Tvorba PC (apod.) her
Ale já nechci dělat hru na kšeft. Chci udělat hru abych si vyzkoušel jestli je její princip hratelný. Jako deskovka by to fungovat nemohlo kvůli extrémní válečné mlze (hráč dostává od figurek informace s latencí 1 políčko od hráče = 1 kolo cesty informace, funguje v obou směrech) a automatizaci chování figurek.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Tvorba PC (apod.) her
Než modování mi osobně přijde lepší vzít už nějakou hotovou hru a udělat ji znovu. Už máš vymyšlené co to má dělat a zbývá už "jen" přijít na to, jak to udělat sám. Asety se dají taky sehnat, pokud nezáleží na tom, aby to byla produkční kvalita, ale byl vidět nějaký funkční výsledek.York píše: ↑29. 1. 2021, 13:18 Začínajícím vývojářům, kteří nejsou programátoři, bych doporučil nezačít hned vlastní hrou, ale modem nějaký existující. U nový hry totiž nejdřív musíte udělat spoustu věcí, který dlouho trvaj a nedávaj viditelnej výsledek - dlouho něco šušníte, ale hrát se to nedá. Existující hra už tohle má pořešený a jsou k ní obvykle k dispozici i nástroje a asety (grafika, zvuky), ze kterejch se dá něco poskládat. Boží v tomhle byly kdysi dávno MUDy, na tom se dalo naučit strašně moc.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Přesně tohle jsem zkusil hned po dokončení programovacího kurzu a hrozně jsem pohořel.Než modování mi osobně přijde lepší vzít už nějakou hotovou hru a udělat ji znovu. Už máš vymyšlené co to má dělat a zbývá už "jen" přijít na to, jak to udělat sám. Asety se dají taky sehnat, pokud nezáleží na tom, aby to byla produkční kvalita, ale byl vidět nějaký funkční výsledek.
Jak říkal York, udělat hru (i jenom zkopírovat) je strašný kvantum práce. Musíš začít něčím malynkatým a pak postupně to zvětšovat. Když třeba nechceš mod tak udělej jeden screen jednoho levelu plošinovky, nebo jeden fight HOMAM3, nebo jeden dialog encounter, nebo podobně. Fakt snaž se aby scope byl co nejměnší nebo to nikdy nedokončíš.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Jo, takhle jsem to myslel, ale dost jsem to nerozepsal.
Zrovna třeba ta plošinovka - jeden level ti dá základ celé hry. Máš v tom zahrnuté všechny potřebné věci v rámci MVP, které na dalším levelu můžeš klidně rozšiřovat o nové funkce. A tímhle postupným navazováním můžeš udělat celou tu hru. Aspoň mi osobně to takhle přijde logické a v pohodě.
Samozřejmě si pod tím člověk nesmí představit něco extra velkého, ale právě tyhle "malé" a jednoduché hry. Třeba Mario, něco jako stará Zelda... Na stavění na takových hrách se dá rozumně začít.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Něco jako tohle? https://orteil.dashnet.org/nested
Jestli dokážeš navrhnout, jak by to mělo dělat, pak to nejspíš půjde i udělat. Mě třeba není jasné, co by se tam jako mělo za výzkumy objevovat a proč.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Tvorba PC (apod.) her
Jinak modování taky není žádný med a pořád se musíš pohybovat v intencích původní hry. Je jako super, že máš všechny ty assety a vůbec, ale obzory si tím zdaleka nerozšíříš tolik, jako když si zkusíš něco udělat. I kdyby to mělo být tetris 1:1.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
Nevím, jestli bych tohle úplně doporučil. Modování často není o tolik jednodušší, než programování, a musíš se kvůli tomu naučit spoustu věcí, co nejsou moc univerzálně použitelný, ne?
Jako, není to špatná zkušenost, ale že by to bylo zrovna to, čím bych doporučil začínat...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
Hlavně je dost velký rozdíl mezi tím modovat staré MUDy a modovat to, co vychází dnes.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Univerzálně použitelný k čemu?
Pokud chceš udělat vlastní hru, bez znalosti tvorby hry od nuly se klidně obejdeš - spousta úspěšnějch her vznikla úpravou nějaký jiný nebo v editoru k nějaký hře. Pokud chceš dělat na větších hrách ve větším týmu, tak se nevyhneš specializaci. Když začneš tím, že se nauučíš programovat, a přihlásíš se jako programátor, skončíš tím, že budeš programovat a k vlastnímu "dělání hry" se prakticky nedostaneš. Pokud se chceš věnovat designu, je lepší trénovat design a hlásit se jako designér. Taky pak budeš mít co ukazovat.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
Jinak, co se týče toho, s čím začít - Lyco tuším vloni třeba naklonoval Paratroopera (https://www.youtube.com/watch?v=KXjWHYst1Nk), to je taková složitost hry, se kterou se celkem dá začít a v rozumné době i skončit. Lyco to měl na odpoledne, ale on zase není začátečník.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Tvorba PC (apod.) her
"Spousta" je poněkud silné slovo a aby z toho úspěchu něco měli, tak to pak stejně museli udělat znova.
Teda, pokud se chceš nechat zaměstnat, což ale nejspíš nechceš...York píše: ↑29. 1. 2021, 15:20Pokud chceš dělat na větších hrách ve větším týmu, tak se nevyhneš specializaci. Když začneš tím, že se nauučíš programovat, a přihlásíš se jako programátor, skončíš tím, že budeš programovat a k vlastnímu "dělání hry" se prakticky nedostaneš. Pokud se chceš věnovat designu, je lepší trénovat design a hlásit se jako designér.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Tvorba PC (apod.) her
Jop, pokud by byl někdo zvědavý co to znamená "naklonovat", tak je na https://github.com/Lycowolf/bomber_defence
Objektivně vzato je to špatné, ale to tady nebyla pointa. Mým cílem bylo napsat hru od nuly, bez použití enginu (tohle je v Quicksilver-u, který za mě řeší čtení vstupu z OS a kreslení na obrazovku), v jazyce ve kterém jsem by (a pořád jsem) spíš začátečník (Rust). Grafika jsou geometrické tvary protože načítání textur bych musel programovat a docházel čas i chuť.
Celkově jsem s výsledkem spokojený - minimální věc v minimálním čase. Kdybych mířil výš, asi by mě to odradilo, a byl bych nakonec zklamaný.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
Mno, když jsem si hrál s modtoolama pro Doom nebo Abuse, tak bylo fajn, že to člověku nechalo trochu se kouknout pod pokličku těch her, a že se dalo něco vyrobit a rovnou to fungovalo, ale mám dojem, že téměř všechen čas jsem strávil zápasením s konkrétními vlastnostmi konkrétních nástrojů a konkrétních her.York píše: ↑29. 1. 2021, 15:20Univerzálně použitelný k čemu?
Pokud chceš udělat vlastní hru, bez znalosti tvorby hry od nuly se klidně obejdeš - spousta úspěšnějch her vznikla úpravou nějaký jiný nebo v editoru k nějaký hře. Pokud chceš dělat na větších hrách ve větším týmu, tak se nevyhneš specializaci. Když začneš tím, že se nauučíš programovat, a přihlásíš se jako programátor, skončíš tím, že budeš programovat a k vlastnímu "dělání hry" se prakticky nedostaneš. Pokud se chceš věnovat designu, je lepší trénovat design a hlásit se jako designér. Taky pak budeš mít co ukazovat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Což je běžnej pracovní den level designéra.
Jasně, znát podivnosti editoru konkrétní hry není jinde přímo použitelná znalost, ale popravdě jaký znalosti jsou ve vývojářský branži přímo použitelný na libovolnou hru? Pokud zrovna nechrlíš jednu střílečku za druhou v tom samym enginu, tak při vývoji hry se vždycky učíš za běhu to, co zrovna potřebuješ. To je úplně nejdůležitější skill.
Specializace souvisí spíš s velikostí týmu než s tím, jestli tě za to někdo bude platit.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
No ty znalosti, co jsme zmiňovali na začátku - základy programování Co je array a co je rekurze použiješ všude, a je dobrý to chápat, a ne to jen slepě kopírovat z kódu, který někdo napsal před tebou.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti