Tvorba PC (apod.) her
Re: Tvorba PC (apod.) her
Spíš na 65-70 %, když budeš brát počet těch, kteří byli ve finálním týmu, ku počtu těch, kteří se vývoje účastnili.
Dík za doplnění.Ecthelion píše: ↑31. 1. 2021, 15:38Díky. DrD2 tým byl kromě pořátečního utřásání velmi stabilní. Ten poslední člen, co jsi ho nedohledal se přidal papírově až na konci. Ale pomáhal nám po většinu doby vývoje. Ale až v tiráži jsme z něho udělali člena teamu, když jsme si sečetli kolik má za sebou práce. Pokud tedy paměť slouží.Bouchi píše: ↑31. 1. 2021, 13:44 Mno, tak jsem si to dohledal...
Ze 7 lidí uvedených v tiráži DrD II jako autoři tam 3 byli od začátku, 2 se přidali po pár měsících, jeden cca po roce, u posledniho jsem časový údaj nedohledal.
Na druhé straně z těch kteří v týmu začínali odpadli 2 v podstatě hned (čili ještě ve fázi úvodních brainstormingů), 1 po půl roce, 1 po roce.
A nebo možná máš špatnou představu o tom, co měli udělat.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Ano, jenže taky obrovským způsobem narostla konkurence - z nemalý části právě díky tomu, že je tak jednoduchý hru vytvořit a vydat.
To každopádně. Pokud je cílem čistě jen udělat hru, ideálně je minimalizovat množství lidí, kteří to můžou zhatit
Zas ale na druhou stranu pokud se propašuješ do nějakýho týmu, kterej něco skutečně dotáhne a vydá, je mnohem menší šance, že to krachne na tobě
Re: Tvorba PC (apod.) her
Nejdřív to bylo těžký, pak se to zlepšilo, ale zas to začal dělat kde kdo - no v jakém světě to žijeme?
Hele, já nerozumím tomu, co se tu snažíte rozlousknout. Máš vizi a chceš udělat hru? Hledej způsob. Přidat se k existujícímu týmu a přesvědčit je, že je tvůj nápad super a mělo by se to dělat místo všech jejich nápadů je ruská ruleta se solidně naládovaným bubínkem. Chceš dělat hry a je ti jendo co to bude? Pak se zkus k někomu přidat, protože práce je dost. Ale dokud za sebou nebudeš mít nějaké výsledky, tak tě nikdo nebude chtít. Namachrovaných neschopů jsou všude mraky a dát šanci někomu z ulice na základě toho, že tvrdí že něco umí, si lajsne málokdo. A když, tak se hezky rychle vytrestá.
U té druhé možnosti se nabízí otázka "proč to chceš dělat". Jestli tě láká to prostředí, tak máš buď dost zvláštní choutky, nebo tě čeká zklamání. Pak je taky otázka co na tom chceš dělat, protože vetšinu věcí můžeš dělat v nějakém stabilnějším a lukrativnějším odvětví.
Já bych ovšem řekl, že nejčastější důvod, proč se do toho někdo pouští je, že má nějakou svojí vizi, kterou chce naplnit. Takže pokud nenajdeš někoho, kdo zrovna dělá to co chceš (já si to neumím moc představit, ale asi se to může stát), tak mi ta cesta přes existující studio moc nedává smysl.
Mimochodem, Yorku, jestli ti ta cesta přidání se k existujícímu týmu přijde jako nejlepší, proč to tak neuděláš? Už máš dokonce zkušenosti v oboru, celkem významné reference... kde je háček?
Hele, já nerozumím tomu, co se tu snažíte rozlousknout. Máš vizi a chceš udělat hru? Hledej způsob. Přidat se k existujícímu týmu a přesvědčit je, že je tvůj nápad super a mělo by se to dělat místo všech jejich nápadů je ruská ruleta se solidně naládovaným bubínkem. Chceš dělat hry a je ti jendo co to bude? Pak se zkus k někomu přidat, protože práce je dost. Ale dokud za sebou nebudeš mít nějaké výsledky, tak tě nikdo nebude chtít. Namachrovaných neschopů jsou všude mraky a dát šanci někomu z ulice na základě toho, že tvrdí že něco umí, si lajsne málokdo. A když, tak se hezky rychle vytrestá.
U té druhé možnosti se nabízí otázka "proč to chceš dělat". Jestli tě láká to prostředí, tak máš buď dost zvláštní choutky, nebo tě čeká zklamání. Pak je taky otázka co na tom chceš dělat, protože vetšinu věcí můžeš dělat v nějakém stabilnějším a lukrativnějším odvětví.
Já bych ovšem řekl, že nejčastější důvod, proč se do toho někdo pouští je, že má nějakou svojí vizi, kterou chce naplnit. Takže pokud nenajdeš někoho, kdo zrovna dělá to co chceš (já si to neumím moc představit, ale asi se to může stát), tak mi ta cesta přes existující studio moc nedává smysl.
Mimochodem, Yorku, jestli ti ta cesta přidání se k existujícímu týmu přijde jako nejlepší, proč to tak neuděláš? Už máš dokonce zkušenosti v oboru, celkem významné reference... kde je háček?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Tvorba PC (apod.) her
To je samozřemě promyšlená strategie. Fázi obřího úspěchu a jásajících davů už mám za sebou, teď jsem se dopracoval k tý "jak si natlouct hubu"
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tvorba PC (apod.) her
Vypadá to všechno složitý jak budík.
Asi zůstanu u nedokončování stolních rpg, je to míň práce, než nedokončovat PC hry.
Asi zůstanu u nedokončování stolních rpg, je to míň práce, než nedokončovat PC hry.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tvorba PC (apod.) her
Čéče, tak ale třeba ten Nebuchadnezzar. Dělají to dva lidi a oba jsou teda profíci. Koukal jsem na videa a naprostá většina mechanismů, grafický stránky, atd. je nemlich Caesar/Pharaoh. Čili vlastně na hře samotný nemusíš skoro nic designovat od zelený louky, akorát upravíš to, co tě na těch starých hrách štvalo. Musíš teda udělat modely budov a postav a tak, ale to je spíš animátorský řemeslo. A navíc máš hráčskou základnu zavedenou už nějakejch 20 let. Mi přijde jako hodně chytře vymyšlená obchodní strategie. A taky je to dost možná baví dělat, protože ty hry jako děcka pařili. A jsou jen dva, takže odpadá spousta těch problémů, co se tu řešili. A jsou to profíci, takže dost velká pravděpodonost, že to dodělaj.
A když to bude stát 20 éček a prodáš jen pár tisíc kopií, tak na tom furt vyděláš víc, než chodit normálně do práce. A jestli budeš mít úspěch a prodáš nad 100 tisíc kopií, tak už nemusíš do práce nikdy. Umět dělat hry a mít marketingově dobrej nápad, se nezdá jako úplná blbost.
A navíc, co řešíš v takový budovatelský strategii ze starověku? Multiplayer to nemá, střílečka, aby to mělo pořádný ovládání a feel zbraní to není, real-time-ka na balancování ras to není, je to taková old-school odzoomovaná izometrická grafika; co jsem koukal, tak to, aby někam panáček došel, je asi ta nejbanálnější věc, co můžeš v nějakým Unity nebo kde udělat; a neděláš tam žádný rozvětvený dialogy, questy, nějakej namakanej příběh, nic!!! Prostě geniální.
A na hudbu si najmeš skladatele, kterej z toho, co to vydělá, dostane naprosto zanedbatelnou sumu. (Jasně, musíš mu zaplatit předem, ale pochybuju, že z toho má nějaký zásadní nebo vůbec nějaký royalties.)
A navíc nemusí chodit do práce mezi lidi a nic!!! Tywe!!! Až teď mi došlo, jak je to dobrý.
A když to bude stát 20 éček a prodáš jen pár tisíc kopií, tak na tom furt vyděláš víc, než chodit normálně do práce. A jestli budeš mít úspěch a prodáš nad 100 tisíc kopií, tak už nemusíš do práce nikdy. Umět dělat hry a mít marketingově dobrej nápad, se nezdá jako úplná blbost.
A navíc, co řešíš v takový budovatelský strategii ze starověku? Multiplayer to nemá, střílečka, aby to mělo pořádný ovládání a feel zbraní to není, real-time-ka na balancování ras to není, je to taková old-school odzoomovaná izometrická grafika; co jsem koukal, tak to, aby někam panáček došel, je asi ta nejbanálnější věc, co můžeš v nějakým Unity nebo kde udělat; a neděláš tam žádný rozvětvený dialogy, questy, nějakej namakanej příběh, nic!!! Prostě geniální.
A na hudbu si najmeš skladatele, kterej z toho, co to vydělá, dostane naprosto zanedbatelnou sumu. (Jasně, musíš mu zaplatit předem, ale pochybuju, že z toho má nějaký zásadní nebo vůbec nějaký royalties.)
A navíc nemusí chodit do práce mezi lidi a nic!!! Tywe!!! Až teď mi došlo, jak je to dobrý.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
Ok eeriee, k argumentování toho jak šíleně naivní představa to je jsou povolanější než já. Ale horrorových příběhů o tom, jak je indie tvorba cesta k utrpení, bankrotu a burnoutu je plný internet. Ten trh je seriously fucked up. Má svoje winners. Má svoje skoro winnners, ale většina lidí prohraje ...u/imademyownlaptop na redditu píše:Conclusion: selling 3" plastic dicks on eBay is less risky and more lucrative business in comparison to any indie game development.
Tady je třeba realističtější kompilace pohledů od the verge. Ale fakt si o tom přečti víc a nehledej jenom succes stories.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tvorba PC (apod.) her
Já se bavil jen o tomhle konkrétním klonování IG her. Fakt se podívej, kolik věcí tím odpadá, co v jiných žánrech her musíš řešit.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvorba PC (apod.) her
A já pořád trvám na tom předchozím postu.eerieBaatezu píše: ↑5. 2. 2021, 18:59 Já se bavil jen o tomhle konkrétním klonování IG her. Fakt se podívej, kolik věcí tím odpadá, co v jiných žánrech her musíš řešit.
Na jeden klon co se prodá, je jich deset co se neprodá. A odpadá tam tak jack sqat, pořád je to hra, kterou musíš udělat. I když něco kopíruješ, narazíš, tak pořád jspou to dost komplexní hry, které musíš poskládat dohromady. A pak je musíš umět prodat. Proti tomu bys mohl postavit spoustu her, kde bude jednodušší zase něco úplně jiného (třeba ta grafika). Ale pořád to ty hodiny sežere. Toho contentu tam mají insanely moc. Vem si, že tyhle hry dělaly dřív 100 člené týmy (i pokračování, což byly stejně kopie předchozích dílů). Jasně, dneska je to s technologiemi jednodušší, ale tehdy to taky mělo důvod.
Ti borci měli štěstí, protože našli niku, která ještě nebyla zaplněná. Povedlo se jim to, ale představa, že to jsou prachy zadarmo je naivní.
Re: Tvorba PC (apod.) her
Pokud by to chození do práce teda netrvalo moc dlouho. Nesmíš zapomenout započítat 30 % pro Steam, daně, licence a tak. Jo a taky že potřebuješ něco jíst po tu dobu, než to vydášeerieBaatezu píše: ↑5. 2. 2021, 17:06 A když to bude stát 20 éček a prodáš jen pár tisíc kopií, tak na tom furt vyděláš víc, než chodit normálně do práce.
Nepsal jsi tuhle, že je to složitý jak budík?eerieBaatezu píše: ↑5. 2. 2021, 17:06 co jsem koukal, tak to, aby někam panáček došel, je asi ta nejbanálnější věc, co můžeš v nějakým Unity nebo kde udělat
To zas taková hitparáda není, ale něco do sebe to má, to zas jo. Hlavně když je takhle zrovna pandemie nebo tak.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tvorba PC (apod.) her
Citation needed.
Na tohle jsem někde viděl tutorial.
I bez pandemie.
Hele jak třeba funguje chování nepřátel? Ty enginy už v sobě něco na takový věci mají? Si vůbec neumím představit, jak to dřív programovali úplně od nuly. To byl jako děsně dlouhej seznam, když tohle, tak se stane tamto, jo?
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Tvorba PC (apod.) her
Kopírovat cizí nápad je asi to nejtěžší, co můžeš dělat. Ten někdo totiž prošel všemi těmi fázemi designu apod., které ti sice odpadají, ale on při tom zjistil mnoho věcí, které ty při tom kopírování nevíš. A zákonitě v nich pak uděláš chybu respektive ti to nebude vůbec fungovat (i když budeš přesvědčenej, že by mělo). A budeš se to snažit opravit a zpětně zrekonstruovat ten design aniž bys tušil, v čem je zakopanej pes. Může ti to klidně trvat i dýl než dělat to od píky. A taky můžeš zjistit, že je to nemožné, že tam je skrytá komplexita, která nebyla patrná, ale bez ní to prostě nejde.
Většinou máš akce, které umí "actor" (což je i hráč). Zatímco hráčova "actora" ovládá hráč, nehráčské ovládá a simuluje počítač. Inputy jim dává na základě vyhodnocování situace v kombinaci s váhovými parametry (např. pokud je hráč blíže než x, zaútoč na něj). Čím víc parametrů, tím lepší chování AI. To se ale po úvodním nakódění už moc nemění, protože to je hodně těžké dělat. A taky je to složitější a těžší, čím je toho víc. Většina práce na "AI" je tweakování těch parametrů. Což je dost voser a ne moc programování. Mimochodem ne náhodou je to úplně stejnej problém s programováním AI (neurovoných sítí) i pro jiné účely. Programování to moc není, zato je to kopa chyb-omylů a tweakování. A žere to neskutečně času.Hele jak třeba funguje chování nepřátel? Ty enginy už v sobě něco na takový věci mají? Si vůbec neumím představit, jak to dřív programovali úplně od nuly. To byl jako děsně dlouhej seznam, když tohle, tak se stane tamto, jo?
Secrets are power.
Re: Tvorba PC (apod.) her
První verze AI v ufu byla "vyber si náhodný políčko na mapě, jdi na něj". Když to pak Martin Klíma prezentoval novinářům, tak to kreativně komentoval: "Hlídka se přišla podívat, co se tady děje. Zřejmě si něčeho všimla a jde zavolat posily. Vypadá to, že se nás ufoni rozhodli obklíčit...". Prej to sklidilo velkej úpěcheerieBaatezu píše: ↑5. 2. 2021, 20:22Hele jak třeba funguje chování nepřátel? Ty enginy už v sobě něco na takový věci mají? Si vůbec neumím představit, jak to dřív programovali úplně od nuly. To byl jako děsně dlouhej seznam, když tohle, tak se stane tamto, jo?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů