Wargaming - obecná diskuze
Re: Wargaming
Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?
Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.
Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.
Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Wargaming
Je devadesátkově dobrej. Jako že v té době to byla fajn hra, bavila nás a nebyly tam žádné zásadní mechanické problémy. Jestli tě ale dneska bude bavit škrtat tečky armoru a jestli mezi tím nevznikly hry, které to samé dělají jednodušejc a líp, je samozřejmě otázka.Sosacek píše: ↑12. 4. 2018, 19:02 Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?
Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.
Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
Re: Wargaming
York +1.
Co si matně pamatuji, Battletech měl od jednoduchosti hodně daleko (ale možná si to pamatuji blbě, je to už ranec zpětně let, co jsme ho naposledy hráli). Na Battletechu je ale zajímavější to prostředí a ilustrace mechů, než hra samotná. Warzone mi přišel jako lepší hra (akorát se u ní lidi víc hádají kvůli poměřování vzdáleností; zda je soupeř vidět a tak - zvlášť pokud se to nehraje s originálními figurkami - což jako puberťák, co nemá prachy, fakt nehraješ ).
Co si matně pamatuji, Battletech měl od jednoduchosti hodně daleko (ale možná si to pamatuji blbě, je to už ranec zpětně let, co jsme ho naposledy hráli). Na Battletechu je ale zajímavější to prostředí a ilustrace mechů, než hra samotná. Warzone mi přišel jako lepší hra (akorát se u ní lidi víc hádají kvůli poměřování vzdáleností; zda je soupeř vidět a tak - zvlášť pokud se to nehraje s originálními figurkami - což jako puberťák, co nemá prachy, fakt nehraješ ).
Re: Wargaming
Jestli vykukuješ jednou polovinou, jsi vidět, ale máš 1 cover, pokud vykukuješ více, než 3/4, jsi vidět a nemáš nic. Klasické řešení většiny her, kde jsou vehikly, nebo jednotky.
Vidět jsi, když vykukuje i malá část, potom ale máš +1 cover, nejsi vidět celý.
Milimetry snad nikdo nepočítá, ne?
U těch neorigoš figurek je takový rozdíl? Já hraju normálně LotRa s normany od Crusadera a origoš GW modely a FoW s tanky od PSC a rozdíly moc nevidím.
Vidět jsi, když vykukuje i malá část, potom ale máš +1 cover, nejsi vidět celý.
Milimetry snad nikdo nepočítá, ne?
U těch neorigoš figurek je takový rozdíl? Já hraju normálně LotRa s normany od Crusadera a origoš GW modely a FoW s tanky od PSC a rozdíly moc nevidím.
Re: Wargaming
To neznáš proti-hráče, co to se mnou hrál
Docela jo. Když hraješ s různě velkými figurkami vojáčků, co mají různě velké podstavy a s různě velkými doplňky, musíš určit, jak se co bude měřit (a jak bude "reálně" velké nehledě na skutečnou velikost těch modelů) před začátkem hry... a když zapomeneš na nějaký detail, už to může mít vliv na hru. Zvlášť pokud je Tvůj protihráč někdo kdo rád vyhrává a kdo využije jakoukoliv maličkost nebo nejasnost (jak v modelech, tak v pravidlech) k tomu, aby vyhrál (nebo přizpůsobí pravidla ve svůj prospěch, pokud není dán jejich výklad zřetelně tak, že to takto přizpůsobit nemůže).
Primárně tedy pak záleží na tom protihráči a na schopnosti se (ne-)dohodnout, kdo má v tom případě pravdu a na nějaké té trpělivosti.
Re: Wargaming
My vždycky házeli d6- sudá x lichá. Naposledy to bylo v Lešanech na ChoC hraní, kdy se naši němečtí pěšáci šplhali přes hřeben zákopu do bezpečí pod okny stalingradksé traktorárky a sověti na ně chtěli střílet přes vybitá okna. Tak jsme si hodili a nakonec pohřbili nějakého Hanse, Erika a Erharta. Pak jsme sověty vystříleli.
Hraješ ješte?
Jak je to obkecané ve WH AoS (8e) se změnou prostředí?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Wargaming
Jak zmiňovali předřečníci. Battletech je hodně produkt devadesátek... myšlenkově pravidla podobná třeba starým Shadowrunům. Vždycky mě fascinovalo kolik je tam možností a jak cool to vypadá... než to vyzkoušíš. Miluju ten setting, ty knížky, obrázky... ale zpětně mi přijde, že se to moc hrát nedá. Dobře si pamatuju jak jsme hráli první misi, první zásah... střední laser... dmg za 5, tím pádem škrtám 5 čtverečků pancíře... kterých má ale ten mech na tom místě asi 40 (a jinde to samé). Podívali jsme se na sebe a vzdychli, protože nám bylo jasné, že to bude na dlouho. Netřeba dodávat, že jen kvůli vyhodnocení toho jednoho útoku bylo třeba hodit tou kostkou asi čtyřikrát.Sosacek píše: ↑12. 4. 2018, 19:02 Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?
Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.
Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
To, co zmiňuješ je super... a kdybych to chtěl hrát, použil bych na ty bitvy pravidla Hrstky, které by stačilo lehce reskinovat, nebylo by třeba velkých zásahů. V tom světě jsem si vždycky chtěl zahrát a dokonce jsem uvažoval, že tu hru v Hrstce nahodím.
K tomu je info (nevím jestli víš), že 24. dubna vychází Battletech jako počítačová hra od autorů počítačových Shadowrunů (Dragonfall, etc.). Na ten se teď těším hodně. Taky teda rezignovali na pravidla původního Battletechu.
Re: Wargaming
Jo, matně si vybavuju, že jsme rozhodovali ty největší spornosti taky kostkou. Akorát byl problém se shodnout i na tom, jestli je to nerozhodné na hod kostkou, nebo má víc pravdu jeden/druhý
Nope. Battletech jsem hrál s protihráčem všehovšudy 2-3x (určitě bych počet her spočítal na jedné ruce). Warzone častěji (tam by to mohlo být i číslo začínající 10-30kou), ale i tak jsem hrál naposledy snad koncem základky nebo na střední, což už je přes 15 let, ($-o shit, to to letí ). Poslední klasický rolleplay byl betatest DrD a a k němu přilehlá hra, což už je taky nějaký pátek. A před tím nějaké měsíční/roční přestávky (pořádně s nějakou větší frekvencí v první práci... což už je takových 11-12 let).
Takže netuším. Ale Gediman by myslím mohl být místní expert na Warzone, potažmo Mutant Chronicles (asi).
Ecthelion: To je ono! Battletech byl strašně zlouhavý. Zvlášť když střílel třeba větší počet malých mechu do mega robota, co měl těch životů fakt ranec - když se nějak neprokousali pancířem a neměli nějaký kritický zásah, strávila se nad tím věčnost.
Re: Wargaming
Pocitacovej battletech (a chuubo) jsou veci, co me k tomu motivovaly
Ja nevim, jestli hy ten btech nebyl lepsi, kdyby tam kazdrj hrak svyho mecha a to prostredi bylo variabilnejsi ... Ale asi nebyl.
Na Hrstce mi chybi ta mapa - pozicovani je suoercool a v hrstve je abstraktni.
Ja nevim, jestli hy ten btech nebyl lepsi, kdyby tam kazdrj hrak svyho mecha a to prostredi bylo variabilnejsi ... Ale asi nebyl.
Na Hrstce mi chybi ta mapa - pozicovani je suoercool a v hrstve je abstraktni.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Wargaming
A co třeba Mobile Frame Zero: Rapid Attack? Stavíš si roboty z lega a pak s nimi bojuješ. Jak moc je to dobré nebo špatné netuším, pravidla jsem nečetl, jenom vím, že to existuje.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Wargaming
PardGalen píše: ↑13. 4. 2018, 21:52 A co třeba Mobile Frame Zero: Rapid Attack? Stavíš si roboty z lega a pak s nimi bojuješ. Jak moc je to dobré nebo špatné netuším, pravidla jsem nečetl, jenom vím, že to existuje.
Aha.Original game design by
D. Vincent Baker
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Wargaming
Jo no. Existuje k tomu i RPG, což asi nikoho nepřekvapí.
Always bring a gun to a puppet fight
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Wargaming
Je to výměna za trochu rychlejší souboje, ale máš rozhodně pravdu - mapa není... i když čistě teoreticky bych si uměl i představit ji doplnit... asi by to fungovalo taky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů