[Let's Play] Factorio
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
[Let's Play] Factorio
Ztroskotání
.... aneb nastavení světa ....
V tomhle vlákně bych zkusil rozehrát Factorio jako Let's play se společným rozhodováním. Kdo nezná, může a nemusí nahlédnout zde: www.factorio.com, jinak vězte, že jde o survival hru, ve které v roli trosečníka na neznámé planetě postupně budujete základnu-továrnu, rozvíjíte její automatizované procesy a snažíte se postavit komplex, schopný odpálit raketu, která vynese na orbitu komunikační satelit, schopný vyslat nouzový signál. V tom mu brání nepříliš inteligentní, ale o to houževnatější mimozemšťané, kteří navíc vlivem znečištění způsobeného budovanou továrnou začnou velmi záhy mutovat v nebezpečné bestie.
Ve vlákně by se formou hlasování či "bleskových rozhodnutí" rozhodovalo v obecné rovině o tom, co bude při stavbě základny prioritou, jaká produkce bude mít přednost, které technologie se budou vynalézat a v pozdější fázi hry také o tom, kam se bude základna rozšiřovat a jakým způsobem si trosečník zkusí poradit s nástrahami, které na něj a jeho fabriku na planetě čekají. Otázky se pokusím klást obecně tak, aby se mohli informovaně zapojit a rozhodovat i lidé, co o samotné hře moc neví. Poté, co získám odpovědi, pokusím se uvést je ve hře do praxe a pak vám poreferovat se screenshoty a texty a navázat dalšími rozhodnutími.
Předtím, než se ale pustíme do samotné hry, je potřeba rozhodnout, na jaké planetě vlastně náš (prozatím) bezejmený kosmonaut ztroskotal.
Zahájíme návrhy a na téma, na jaký svět se trosečník vlastně zřítil a jak vypadá krajina v bezprostředním okolí místa, kde dopadne. Míru kreativity v odpovědích nechávám na vás, případné kreativnější nápady se pokusím ji uspokojit drobnými zásahy do nagenerované mapy v mapeditoru. Kdo má zájem, nechť vybere 1 libovolnou otázku (v libovolném pořadí) a odpoví na ní ve svém postu:
Planeta:
1. VODA
Kolik jí je celkem? Tvoří voda a spíše větší celky jako moře a jezera, nebo spíše malá jezírka a tůnky?
2. SUROVINY
Jak jsou naleziště surovin častá a blízko u sebe? Jsou naleziště surovin rozlehlá nebo se jedná o menší plochy? Jak jsou bohatá a koncentrovaná?
Startovní lokalita
3. KRAJINA
- Hustý les?
- Louky a traviny, lesy nedaleko?
- Otevřená pláň, sem tam kámen nebo pahýl stromu?
- Poušť, písek či vyschlé bláto?
- Betonové plochy a jakési trosky (kde se tu vzaly? co je to zač? jak vypadají? popište mi je, neb se musí vložit v map editoru ručně)
4. VODA v okolí startu
a) Je jen poblíž místa ztroskotání? Nebo je běžná i dále na planetě? U jak velké vodní plochy se ztroskotalo? Je místo ztroskotání na břehu, či dále od vody nebo naopak obklopeno vodou?
Domorodci
5. LÍHNĚ
a) Mají své líhně na každém rohu? Nebo je staví daleko od sebe? Staví si osamělá doupata? Nebo větší kolonie? Jsou spíše statická nebo postupně rostou? Jak rychle a v jakých kvantech se rodí?
6. MUTACE a AGRESIVITA
Co má vliv na jejich mutaci a agresivitu? Přítomnost trosečníka? Znečištění? Adaptují se na útoky vedené proti nim?
EDIT: Ještě praktické - budu hrát ve verzi 0.15, bez modů. Cenu výrobků a vynálezů nechám standardní, obtížnost enemíků vyplyne z vašich odpovědí.
.... aneb nastavení světa ....
Má kosmická loď se roztřásla, sirény se rozhoupaly a já jsem pochopil, že moje rozhodnutí zkrátit si cestu skokem skrze tuhle zapomenutou část galaxie bylo chybné. "Pospíchej pomalu", říká staré moudro, ale já na něj nedal. V navigačním počítači vypadala tahle zkratka tak lákavě. Jen několik sluncí bez známých planetárních systémů. I když jsem si pomalu uvědomoval nevyhnutelné, rychle jsem na obrazovku znovu vylistoval trajektorii. Bez známých planetárních systémů. Bliká to tu zelené na černém.
Pak loď vypadla z hyperprostoru. Přímo přede mnou se z rozmazané hmoty vyhoupl koutouč jakési planety, za kterou zrovna vycházelo slunce. S lodí to prudce škublo a ozvalo se zasyčení, několik ran a pak silné lupnutí. Polovina kontrolek na ovládacím panelu se rudě rozzářila - explozivní dekomprese, narušení trupu, odtržení palivových nádrží. Pak náhle všechno zhaslo.
Instinktivně jsem se rozeběhl k záchrannému modulu. Když se jeho dveře zavíraly, uvědomil jsem si zbytečnost takového počínání. Kdo ví, kde skončím a co mě na té planetě čeká - automatika modulu mě sice nejspíš dokáže dostat na povrch, ale tam mě nejspíš roztrhá gravitace, rozleptá kyselý déšť, spálí žhavá láva nebo sežere nějaká neznámá mimozemská havěť. A i kdybych nakrásně přistál, tahle planeta nebyla zaznamenána v registru navigačního počítače. Nejspíš tedy nikdo ani netuší, že existuje. Bez subprostorového vysílače se ze mě stane trosečník, který zde zemře nebo zešílí. Měl jsem si raději vybrat smrt na palubě.
Dveře zaklaply, spíše mechanicky jsem si zapnul pásy a odpálil záchranný modul, smířený se smrtí, která dříve či později přijde. Když se vrak mé kosmické lodi dostal do mého zorného pole akorát v okamžiku, kdy se rozlomila vedví, přeci jen ve mě hrklo - byl jsem rád, že to nebylo tak rychlé. A jak se záchranný modul pomalu otáčel, před průsvitnou tabulku se pomalu nasunula planeta, na které ztroskotám. A když zahlédl její povrch, poprvé jsem ucítil špetku naděje.
Pak loď vypadla z hyperprostoru. Přímo přede mnou se z rozmazané hmoty vyhoupl koutouč jakési planety, za kterou zrovna vycházelo slunce. S lodí to prudce škublo a ozvalo se zasyčení, několik ran a pak silné lupnutí. Polovina kontrolek na ovládacím panelu se rudě rozzářila - explozivní dekomprese, narušení trupu, odtržení palivových nádrží. Pak náhle všechno zhaslo.
Instinktivně jsem se rozeběhl k záchrannému modulu. Když se jeho dveře zavíraly, uvědomil jsem si zbytečnost takového počínání. Kdo ví, kde skončím a co mě na té planetě čeká - automatika modulu mě sice nejspíš dokáže dostat na povrch, ale tam mě nejspíš roztrhá gravitace, rozleptá kyselý déšť, spálí žhavá láva nebo sežere nějaká neznámá mimozemská havěť. A i kdybych nakrásně přistál, tahle planeta nebyla zaznamenána v registru navigačního počítače. Nejspíš tedy nikdo ani netuší, že existuje. Bez subprostorového vysílače se ze mě stane trosečník, který zde zemře nebo zešílí. Měl jsem si raději vybrat smrt na palubě.
Dveře zaklaply, spíše mechanicky jsem si zapnul pásy a odpálil záchranný modul, smířený se smrtí, která dříve či později přijde. Když se vrak mé kosmické lodi dostal do mého zorného pole akorát v okamžiku, kdy se rozlomila vedví, přeci jen ve mě hrklo - byl jsem rád, že to nebylo tak rychlé. A jak se záchranný modul pomalu otáčel, před průsvitnou tabulku se pomalu nasunula planeta, na které ztroskotám. A když zahlédl její povrch, poprvé jsem ucítil špetku naděje.
V tomhle vlákně bych zkusil rozehrát Factorio jako Let's play se společným rozhodováním. Kdo nezná, může a nemusí nahlédnout zde: www.factorio.com, jinak vězte, že jde o survival hru, ve které v roli trosečníka na neznámé planetě postupně budujete základnu-továrnu, rozvíjíte její automatizované procesy a snažíte se postavit komplex, schopný odpálit raketu, která vynese na orbitu komunikační satelit, schopný vyslat nouzový signál. V tom mu brání nepříliš inteligentní, ale o to houževnatější mimozemšťané, kteří navíc vlivem znečištění způsobeného budovanou továrnou začnou velmi záhy mutovat v nebezpečné bestie.
Ve vlákně by se formou hlasování či "bleskových rozhodnutí" rozhodovalo v obecné rovině o tom, co bude při stavbě základny prioritou, jaká produkce bude mít přednost, které technologie se budou vynalézat a v pozdější fázi hry také o tom, kam se bude základna rozšiřovat a jakým způsobem si trosečník zkusí poradit s nástrahami, které na něj a jeho fabriku na planetě čekají. Otázky se pokusím klást obecně tak, aby se mohli informovaně zapojit a rozhodovat i lidé, co o samotné hře moc neví. Poté, co získám odpovědi, pokusím se uvést je ve hře do praxe a pak vám poreferovat se screenshoty a texty a navázat dalšími rozhodnutími.
Předtím, než se ale pustíme do samotné hry, je potřeba rozhodnout, na jaké planetě vlastně náš (prozatím) bezejmený kosmonaut ztroskotal.
Proti jasné hvězdě, vycházející za planetou, nejprve povrch vypadal jako matná koule. Nezasvítilo na něm jediné světélko - není tedy obydlený civilizací. Ale jak se záchranný modul dál řítil po orbitě a centrální hvězda soustavy stoupala výš po pomyslném obzoru, postupně začala osvětlovat povrch hluboko pode mnou. A tam jsem konečně uviděl obraz, který mi vlil naději do žil. Naději na to, že se s téhle patálie jednou dostanu.
Zahájíme návrhy a na téma, na jaký svět se trosečník vlastně zřítil a jak vypadá krajina v bezprostředním okolí místa, kde dopadne. Míru kreativity v odpovědích nechávám na vás, případné kreativnější nápady se pokusím ji uspokojit drobnými zásahy do nagenerované mapy v mapeditoru. Kdo má zájem, nechť vybere 1 libovolnou otázku (v libovolném pořadí) a odpoví na ní ve svém postu:
Planeta:
1. VODA
Kolik jí je celkem? Tvoří voda a spíše větší celky jako moře a jezera, nebo spíše malá jezírka a tůnky?
2. SUROVINY
Jak jsou naleziště surovin častá a blízko u sebe? Jsou naleziště surovin rozlehlá nebo se jedná o menší plochy? Jak jsou bohatá a koncentrovaná?
Startovní lokalita
3. KRAJINA
- Hustý les?
- Louky a traviny, lesy nedaleko?
- Otevřená pláň, sem tam kámen nebo pahýl stromu?
- Poušť, písek či vyschlé bláto?
- Betonové plochy a jakési trosky (kde se tu vzaly? co je to zač? jak vypadají? popište mi je, neb se musí vložit v map editoru ručně)
4. VODA v okolí startu
a) Je jen poblíž místa ztroskotání? Nebo je běžná i dále na planetě? U jak velké vodní plochy se ztroskotalo? Je místo ztroskotání na břehu, či dále od vody nebo naopak obklopeno vodou?
Domorodci
5. LÍHNĚ
a) Mají své líhně na každém rohu? Nebo je staví daleko od sebe? Staví si osamělá doupata? Nebo větší kolonie? Jsou spíše statická nebo postupně rostou? Jak rychle a v jakých kvantech se rodí?
6. MUTACE a AGRESIVITA
Co má vliv na jejich mutaci a agresivitu? Přítomnost trosečníka? Znečištění? Adaptují se na útoky vedené proti nim?
EDIT: Ještě praktické - budu hrát ve verzi 0.15, bez modů. Cenu výrobků a vynálezů nechám standardní, obtížnost enemíků vyplyne z vašich odpovědí.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 12. 7. 2017, 11:11, celkem upraveno 1 x.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] Factorio
Jako je to hodně otázek, a dosti otevřených, tak to není úplně sranda, zvlášť když vlastně nevím o co go, ale zkusím to.
Moje idea zajímavé hry je vždycky hardcore survival s minimem surovin. Ale zase to pak znamená často selhávat a začínat znovu, což nemusí být úplně nej pro lets play. Záleží i jaká je základní obtížnost hry.
Planeta:
1. VODA
málo vody, jenom jezírka, tůňky
2. SUROVINY
Naleziště surovin daleko od sebe, málo častá a malé plochy o nízké koncentraci. Ideálně pokud by to šlo, což asi nepude, aby tam občas byl nějaký poklad ve formě supr hustě koncentrovaného, ale ne moc velkého zdroje.
Startovní lokalita
3. KRAJINA
kombinace níž uvedených:
- Otevřená pláň, sem tam kámen nebo pahýl stromu?
- Poušť, písek či vyschlé bláto?
- Betonové plochy a jakési trosky - kdyby šlo tam mít cosi jako trosky nějaké "pseudostarověké" civilizace, která zanikla z ekologických důvodů - nějaké napůl rozpadlé monumenty bohům v zoufalém pokusu si je usmířit, rozsáhlé odlesněné plochy, dříve orné a pak vyprahlé půdy, možná se známkami dlouho rozpadlých vesnic.
4. VODA v okolí startu
voda je rovnoměrně rozložená, v malém množství, jak se daří půdě zachytit aspoň nějaké dešťové srážky.Na místě přistání je stejně málo vody jako jinde.
Domorodci
5. LÍHNĚ
žijí v menších tlupách, daleko od sebe, pozůstatek dříve civilizovaného života, omezený nedostatkem zdrojů. tlupy jsou víceméně statické a rodí méně dětí
6. MUTACE a AGRESIVITA
myslím, že moc nemutují, ale jsou agresivní pokud někdo leze do jejich teritoria, pokud to jde, mohli by nějak citlivě reagovat i na zásahy do těch jejich ruin. do nějaké míry se dokáží adaptovat na útoky, ale hlavně chováním, změnou strategie, případně pokud cítí větší hrozbu, je ochotno spolupracovat i více tlup dohromady.
Moje idea zajímavé hry je vždycky hardcore survival s minimem surovin. Ale zase to pak znamená často selhávat a začínat znovu, což nemusí být úplně nej pro lets play. Záleží i jaká je základní obtížnost hry.
Planeta:
1. VODA
málo vody, jenom jezírka, tůňky
2. SUROVINY
Naleziště surovin daleko od sebe, málo častá a malé plochy o nízké koncentraci. Ideálně pokud by to šlo, což asi nepude, aby tam občas byl nějaký poklad ve formě supr hustě koncentrovaného, ale ne moc velkého zdroje.
Startovní lokalita
3. KRAJINA
kombinace níž uvedených:
- Otevřená pláň, sem tam kámen nebo pahýl stromu?
- Poušť, písek či vyschlé bláto?
- Betonové plochy a jakési trosky - kdyby šlo tam mít cosi jako trosky nějaké "pseudostarověké" civilizace, která zanikla z ekologických důvodů - nějaké napůl rozpadlé monumenty bohům v zoufalém pokusu si je usmířit, rozsáhlé odlesněné plochy, dříve orné a pak vyprahlé půdy, možná se známkami dlouho rozpadlých vesnic.
4. VODA v okolí startu
voda je rovnoměrně rozložená, v malém množství, jak se daří půdě zachytit aspoň nějaké dešťové srážky.Na místě přistání je stejně málo vody jako jinde.
Domorodci
5. LÍHNĚ
žijí v menších tlupách, daleko od sebe, pozůstatek dříve civilizovaného života, omezený nedostatkem zdrojů. tlupy jsou víceméně statické a rodí méně dětí
6. MUTACE a AGRESIVITA
myslím, že moc nemutují, ale jsou agresivní pokud někdo leze do jejich teritoria, pokud to jde, mohli by nějak citlivě reagovat i na zásahy do těch jejich ruin. do nějaké míry se dokáží adaptovat na útoky, ale hlavně chováním, změnou strategie, případně pokud cítí větší hrozbu, je ochotno spolupracovat i více tlup dohromady.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
Pokud nebudou domorodci příliš agresivní, tak to ve factoriu spíš znamená zdržování, opatrné stavění vzdálenějších "ostrůvkových" těžíren a strategická rozhodnutí kam expandovat => pro Let's play ok.Moje idea zajímavé hry je vždycky hardcore survival s minimem surovin. Ale zase to pak znamená často selhávat a začínat znovu, což nemusí být úplně nej pro lets play. Záleží i jaká je základní obtížnost hry.
Algoritmus generující mapu dělá to, že čím dál od "místa ztroskotání" se podaří dostat, tím větší pravděpobnost, že hráč narazí na silnější zdroj. Není to vyloženě "poklad", který by byl řádově silnější, ale je to dostatečně významné....Naleziště surovin daleko od sebe, málo častá a malé plochy o nízké koncentraci. Ideálně pokud by to šlo, což asi nepude, aby tam občas byl nějaký poklad ve formě supr hustě koncentrovaného, ale ne moc velkého zdroje.
Není problém.- Otevřená pláň, sem tam kámen nebo pahýl stromu?
- Poušť, písek či vyschlé bláto?
Vyprahlá půda, odlesněné plochy, to půjde. Ale zbytky vesnic a monumenty bohům mapgenerátor nedá - reps. z "umělých" věcí nedá nic.kdyby šlo tam mít cosi jako trosky nějaké "pseudostarověké" civilizace, která zanikla z ekologických důvodů - nějaké napůl rozpadlé monumenty bohům v zoufalém pokusu si je usmířit, rozsáhlé odlesněné plochy, dříve orné a pak vyprahlé půdy, možná se známkami dlouho rozpadlých vesnic.
Ten dotaz byl myšlený spíše v tom smyslu, co se dá načrtnout rychle v mapeditoru z jednoduchých prvků jako zdi, beton, trosky... a v podstatě mířil spíš na fluf kolem začátku a první části hry.
... jsem možná nedostatečně zmínil, ale když jsem psal "nepříliš inteligentní domorodci", myslel jsem tím přerostlý hmyzžijí v menších tlupách, daleko od sebe, pozůstatek dříve civilizovaného života, omezený nedostatkem zdrojů. tlupy jsou víceméně statické a rodí méně dětí
Nicméně tedy menší kolonie, daleko od sebe, statické tlupy mohou být...
Oni mutovat musí, je na tom založená mechanika herní obtížnosti. To, že při ohrožení se začnou shromažďovat a pak útočit ve skupinách půjde.myslím, že moc nemutují, ale jsou agresivní pokud někdo leze do jejich teritoria, pokud to jde, mohli by nějak citlivě reagovat i na zásahy do těch jejich ruin. do nějaké míry se dokáží adaptovat na útoky, ale hlavně chováním, změnou strategie, případně pokud cítí větší hrozbu, je ochotno spolupracovat i více tlup dohromady.
Mohu tedy nastavit, že napadání jejich kolonií bude mít na mutace větší vliv, než ostatní faktory.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
První krůčky
Co má náš Trosečník vybudovat jako první?
A) Elektrárna: Rozjet výrobu elektřiny - postavit u zásob uhlí kotle a parní generátory elektřiny (na místě 1. nebo 2.)
(elektřina je šetrnější k životnímu prostředí a nutným předpokladem vynalézání nových technologií)
B) Slévárny: Rozjet produkci železa a mědi s pomocí páry - postavit slévárny na železo (na místě 1. nebo 2.) a měď (na místě 3.) a začít těžit a slévat ve velkém s pomocí jednoduchých strojů spalujících uhlí
(dostatek železa a mědi je nutným předpokladem pro výrobu téméř čehokoliv)
Volba je vaše.
EDIT: Ještě k systému volby:
- pokud se zde v době, kdy se dostanu k odehrávání, bude nacházet právě jedna odpověď, tak jí prohlásím za vítěznou, rovnou odehraji a posuneme se.
- pokud budu mít delší dobu, kdy nebudu moct hrát, klidně může hlasovat více lidí. Vítězná varianta se následně vybere losem, transparentně přes rolz.org (tzn. pokud víc lidí bude hlasovat pro stejný vývoj, je větší pravděpodobnost, že jejich varianta se naplní, ale neznamená to, že mají jistotu přehlasování těch méně zastoupených).
Naděje pramení hlavně z toho, že v jinak neutěšené a vyprahlé krajině, do které jsem se řítil, se tu a tam ve světle vycházející hvězdy zalesklo jezírko. A žlutočervené planiny plné písku a vyschlého bláta byly místy přerušované skupinkami stromů. Pak se průzor automaticky uzavřel, aby při vstupu do atmosféry ochránil loď před horkem a mě nezbývalo než vyčkat.
Přistání se zcela nevyvedlo. Záchranný modul sice úspěšně přešel do atmosférického režimu, otevřel průzory a v klouzavém letu mi předal řízení, ale to bylo to poslední, co se podařilo. Vyklesal jsem k jednomu z osamělých jezírek a vybral si plochu na přistání. Příliš pozdě jsem zahlédl, že mi v cestě stojí dva velké kameny. Rána mě vymrštila z kabiny i z křeslem, tvrdě jsem dopadl a ztratil vědomí.
Den 01
Nevím, jak dlouho jsem tam ležel, než jsem se probral, ale probudilo mne slunce a vítr ve tváři. Dýchám a žiju. Pomalu jsem se zvedl. Vrak přistávacího modulu leží opodál, čumák zarytý do dvou velkých kamenů, rozlomený vedví, ocas trčí vysoko do vzduchu. Zásoba palivových článků se vysypala z rozervaného trupu, zcela jistě slabě emitující radiaci, proto se raději držím u pomuchlané přídě.
Přistání se zcela nevyvedlo. Záchranný modul sice úspěšně přešel do atmosférického režimu, otevřel průzory a v klouzavém letu mi předal řízení, ale to bylo to poslední, co se podařilo. Vyklesal jsem k jednomu z osamělých jezírek a vybral si plochu na přistání. Příliš pozdě jsem zahlédl, že mi v cestě stojí dva velké kameny. Rána mě vymrštila z kabiny i z křeslem, tvrdě jsem dopadl a ztratil vědomí.
Den 01
Nevím, jak dlouho jsem tam ležel, než jsem se probral, ale probudilo mne slunce a vítr ve tváři. Dýchám a žiju. Pomalu jsem se zvedl. Vrak přistávacího modulu leží opodál, čumák zarytý do dvou velkých kamenů, rozlomený vedví, ocas trčí vysoko do vzduchu. Zásoba palivových článků se vysypala z rozervaného trupu, zcela jistě slabě emitující radiaci, proto se raději držím u pomuchlané přídě.
Naštěstí se mi podařilo zachránit bednu z nástroji. Vyrážím na obhlídku blízkého okolí. Na sever od vraku se nachází několik desítek podivných tlustých stromů s velkými rudozelenými listy. Proráží mezi nimi ale i několik svěže zelených křovisek. O něco větší lesík se rozkládá na jihozápad a táhne se kamsi k jihu. Jeho jádro je úplně zelené, možná proto mohu volně dýchat, jsou tu i stromy produkující kyslík. Západně místa ztroskotání se země svažuje a v ďolíku se utvořilo malé jezírko. Na jeho jižním břehu voda odhalila zuhelnatělé kmeny jakési starší vegetace, severní břeh je plný kamení, vhodného na stavbu. A štěstí mi přálo, protože kousek od jezírka se také nachází valouny, ze kterých by bylo s trochou štěstí možné získat nějaké rudy - železo a měď.
V klidu si tato místa najdu a pokusím se odhadnout, kolik suroviny se v nich nachází. Při tom zaregistruji další naleziště mědi o něco dál na jihovýchod.
V klidu si tato místa najdu a pokusím se odhadnout, kolik suroviny se v nich nachází. Při tom zaregistruji další naleziště mědi o něco dál na jihovýchod.
Nakonec se opatrně vrátím k vraku a pokusím se z poškozené lodi zachránit alespoň nějaké použitelné vybavení. Záchranné moduly jsou standardně vybaveny těžební soupravou a pecí schopnou vyrábět prefabrikované slitiny, za běžných okolností je obojí hnáno energií z reaktoru. Ten je sice na dranc, ale když se budu trochu snažit, třeba se podaří je uvést do provozu pomocí dřeva nebo zuhelnatělých kmenů. Mám také pistoli a deset nábojů, kdyby snad v téhle pustině žilo něco nebezpečného. Je na čase začít budovat tábor a rozhodnout se, kterým směrem zaměřím svou pozornost.
Co má náš Trosečník vybudovat jako první?
A) Elektrárna: Rozjet výrobu elektřiny - postavit u zásob uhlí kotle a parní generátory elektřiny (na místě 1. nebo 2.)
(elektřina je šetrnější k životnímu prostředí a nutným předpokladem vynalézání nových technologií)
B) Slévárny: Rozjet produkci železa a mědi s pomocí páry - postavit slévárny na železo (na místě 1. nebo 2.) a měď (na místě 3.) a začít těžit a slévat ve velkém s pomocí jednoduchých strojů spalujících uhlí
(dostatek železa a mědi je nutným předpokladem pro výrobu téméř čehokoliv)
Volba je vaše.
EDIT: Ještě k systému volby:
- pokud se zde v době, kdy se dostanu k odehrávání, bude nacházet právě jedna odpověď, tak jí prohlásím za vítěznou, rovnou odehraji a posuneme se.
- pokud budu mít delší dobu, kdy nebudu moct hrát, klidně může hlasovat více lidí. Vítězná varianta se následně vybere losem, transparentně přes rolz.org (tzn. pokud víc lidí bude hlasovat pro stejný vývoj, je větší pravděpodobnost, že jejich varianta se naplní, ale neznamená to, že mají jistotu přehlasování těch méně zastoupených).
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 12. 7. 2017, 10:21, celkem upraveno 1 x.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12358
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] Factorio
Proč ne, začneme elektřinou... ať znečištěním přírodních zdrojů hned zkraje nenasereme místní.
+1
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
Elektřina
Den 02
Den 03
Co dál?
A) Výzkum: Vybudovat laboratoř - máme elektřinu, je možné postavit a oživit nějaké jednoduché počítače, které pro nás budou vynalézat nové technologie.
(vynalézání je nutným předpokladem pro automatizaci procesů v továrně a efektivitu)
B) Slévárny: Rozjet produkci železa a mědi s výpomocí elektřiny - postavit slévárny na železo (na místě 2.) a měď (na místě 3.) a začít těžit a slévat ve velkém s pomocí elektrických těžíren a vysokých pecí na uhlí
(dostatek železa a mědi je nutným předpokladem pro výrobu téméř čehokoliv)
Vydal jsem se i s vrtnou soupravou ke zuhelnatělé hromadě starého dřeva. Cestou jsem sebral trochu klestí, abych měl čím rozdělat oheň, snad bude výhřevnost stačit na zprovoznění. Když se těžební soukolí pomalu roztočilo, zajásal jsem a jakmile z něj vypadla první hrouda uhelnaté hmoty, okamžitě jsem jí přiložil. Stroj poposkočil a zrychlil. Zatím nemám kde natěženou surovinu skladovat, tak jsem jen tak rychle přistrčil pec a vždy když plameny začaly skomírat, vybral z ní jednu hroudu a přiložil. Na ohni je něco uklidňujícího a tak jsem ani nezaregistroval, že se na okolí v mezičase snesla tma.
Celý večer jsem strávil těžbou uhlí a pak jsem těžebnou soustavu přetáhl také k železité rudě a nalezišti mědi.
Den 02
Nad ránem jsem už měl dost prefabrikovaného železa a mědi, abych z něj pomocí svého nářadí mohl natvarovat trubky a vytahat dráty pro konstrukci vodní pumpy. Celý nadšený jsem okamžitě přestavěl tavící pec v kotel budoucí elektrárny, připojil jí a uvědomil si, že nemám dost železa na soukolí parního generátoru. Nezbývalo než vzít krumpáč a majzlík, vykopat a oštípat pár vhodně tvarovaných kamenů a postavit si pec novou. Bylo to docela náročné, takže když jsem s dalším setměním nasazoval poslední převody a ozubená kola kolem pístů nové elektrárny, už jsem neměl sílu na to kotel naplnit. Noc jsem strávil ve společnosti vrtací soupravy a s pocitem dobře vykonané práce usnul za zvuků praskajícího ohně a skřípajícího vrtáku. S východem slunce jsem se šel podívat na své dílo a konečně zatopil pod kotlem.
Den 03
Stroj spokojeně zabafal, chvíli běžel a pak se zastavil. Tahle obluda teda pálí uhlí rychleji než vrták. Ale tahat se sem a tam s uhlím, to bych nedělal nic jiného. S použitím pár dílů s lodi a prefabrikovaného železa jsem tedy natáhl ke kotli dopravníkový pás a přidal pár podavačů, taktéž hnaných uhlím. Pohled na mechanické ruce, které dělají práci za mne mě následně uspokojil na několik desítek minut, než mi došlo, že generátor běží naprázdno. Našel jsem si několik suchých kmenů, pokácel je a postavil z nich elektrické sloupy. Ze zbytků natěženého železa jsem postavil první elektrickou těžební soupravu a natáhl dráty k elektrárně. Pro dnešek mám úkol splněn.
Co dál?
A) Výzkum: Vybudovat laboratoř - máme elektřinu, je možné postavit a oživit nějaké jednoduché počítače, které pro nás budou vynalézat nové technologie.
(vynalézání je nutným předpokladem pro automatizaci procesů v továrně a efektivitu)
B) Slévárny: Rozjet produkci železa a mědi s výpomocí elektřiny - postavit slévárny na železo (na místě 2.) a měď (na místě 3.) a začít těžit a slévat ve velkém s pomocí elektrických těžíren a vysokých pecí na uhlí
(dostatek železa a mědi je nutným předpokladem pro výrobu téméř čehokoliv)
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 12. 7. 2017, 11:12, celkem upraveno 2 x.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12358
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] Factorio
Let´s science the shit out of this planet.MarkyParky píše: ↑12. 7. 2017, 09:29A) Výzkum: Vybudovat laboratoř - máme elektřinu, je možné postavit a oživit nějaké jednoduché počítače, které pro nás budou vynalézat nové technologie.
(vynalézání je nutným předpokladem pro automatizaci procesů v továrně a efektivitu)
Jinak se mi líbí ten zápis ve stylu Marťana. Mohl bys podle mě klidně přidat počítání dnů k deníkovým záznamům a přidat víc klení.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
Laboratoř
Den 04
Pro vynalézání je potřeba produkovat vědecké balíčky:
- červené jsou velmi jednoduché, jen soustava železných ozubených kol, přímo pospojovaná měděnými díly
- zelené jsou mírné složitější, kombinují v sobě dopravníkový pás a podavač
Další vědecké balíčky vynalezneme později.
U každého výzkumu budu uvádět cenu, jaké nové technologie odemknou a kam směřuje jejich vývoj
Trosečník má k dispozici následující možnosti výzkumu:
1) AUTOMATIZACE: 10
- "dlouhoruké" podavače
- tovární linky schopné montovat výrobky až ze dvou dílů
- směřuje k další a komplexnější automatizaci základny
2) OPTIKA: 10
- elektrické osvětlení (umožní se orientovat i v "noci")
- směřuje k solární energii a laserům
3) OBRANNÉ VĚŽE: 10
- samočiné obranné věže s kulomety (dokáží se samy zaměřit a střílet na domorodce ve svém okolí), je nutné je zásobovat střelivem
- směřuje k dalším typům obranných věží
4) KAMENNÉ ZDI: 10
- prefabrikované díly pro zdi (zastaví slabší a zdrží silnější domorodce)
- směřuje k branám, které se umí otevírat a zavírat automaticky podle potřeby
5) ZBRANĚ: 10
- útočné pušky (střílí rychleji než pistole)
- brokovnice (střílí broky)
- broky
- směřuje k efektivnějším nábojům a dokonalejším zbraním
6) LOGISTIKA: 20
- podzemní dopravníkové pásy (umožňují nekonfliktní křížení dopravníků)
- rychlé podavače
- rozdvojky dopravníkových pásů (umožňují spojování, dělení a balancování dílů na dopravnících)
- směřuje k lepším dopravníkům, podavačům, vlakům, autům a pod...
7) OCEL: 50
- ocelové ingoty
- velkokapacitní ocelové truhly (zatím mám malokapacitní dřevěné a středněkapacitní železné)
- ocelové nástroje (rychlejší manuální výroba)
- nutná pro většinu odolnějších pokročilých technologií, pro které je základem
ZAVÁŽKA: 50 50
- hlína na zavážku (umožňuje zasypat vodní plochy)
9) OPASEK: 100 100
- zvýší kapacitu předmětů, které jsou "po ruce"
Co to bude?
Ta jediná pec, co mám je pomalá, ale na rozšíření výroby bude čas později. Pocházím z planety, kde vám drony ráno krájí chléb k snídani a míchají cukr do kafe. Hodlám si na téhle planetě odpracovat jen to nejnutnější a prvním krokem k pořádné automatizaci je laboratoř, která mi umožní převést střípky mých znalostí do praxe. Zbytek dne jsem tedy strávil čekáním na to, až mi pec vyrobí dost materiálu a souběžně jsem si kreslil výkresy nové laboratoře. Nakonec jsem nad výkresy vyčerpáním usnul.
Den 04
Ráno mne probudilo nezvyklé ticho. Mátožně jsem se zvedl a rozhlédl. Pece jsou vyhaslé, v noci nikdo nepřikládal, musím k nim časem dotáhnout dopravníkové pásy s uhlím a podavače. V zásobnících je ale naštěstí dost materiálu na stavbu laboratoře. Vypadá to, že na úsloví "Ráno moudřejší večera" přeci jen něco je. Vzorce a nákresy, které se mi včera v noci ve světle mihotavých plamenů zdály neuchopitelné náhle v raním světle dávají perfektní smysl. Skládám díly k dílům, manuálně smontuji desítku základních desek, nějakou tu mechaniku kolem, par dopravníkových pásů a všechno to přiklopím pěknou ochranou kopulí. Samočiná laboratoř je hotová. Prozatím jí umístím kousek od elektrárny a budu do ní materiál nosit ručně, v budoucnu pro ni snad naleznu lepší místo.
Rozbalím konstrukci, nainstaluju a propojím zařízení a nabootuji primitivní počítač, který jsem zbastlil z dostupných materiálu. Mechanika výzkumu je snadná - samočiná laboratoř používá k výzkumu samoučícího mechanismu. Mě stačí do laboratoře dodávat kvanta malých stroječků - pracovně se jim říká "vědecké balíčky". Laboratoř je pak zkouší kombinovat a vzniklé kombinace testuje v zadaném úkolu. Ty nejlepší vzorky slouží jako základ pro další a další generace stroječků, až nakonec po chvíli vyplivne funkční prototyp nového vybavení. Já si pak jeho plány okopíruju a můžu je používat na rozšiřování svého tábora a výroben. Počítač konečně naběhl a objevila se nabídka technologií.
Pro vynalézání je potřeba produkovat vědecké balíčky:
- červené jsou velmi jednoduché, jen soustava železných ozubených kol, přímo pospojovaná měděnými díly
- zelené jsou mírné složitější, kombinují v sobě dopravníkový pás a podavač
Další vědecké balíčky vynalezneme později.
U každého výzkumu budu uvádět cenu, jaké nové technologie odemknou a kam směřuje jejich vývoj
Trosečník má k dispozici následující možnosti výzkumu:
1) AUTOMATIZACE: 10
- "dlouhoruké" podavače
- tovární linky schopné montovat výrobky až ze dvou dílů
- směřuje k další a komplexnější automatizaci základny
2) OPTIKA: 10
- elektrické osvětlení (umožní se orientovat i v "noci")
- směřuje k solární energii a laserům
3) OBRANNÉ VĚŽE: 10
- samočiné obranné věže s kulomety (dokáží se samy zaměřit a střílet na domorodce ve svém okolí), je nutné je zásobovat střelivem
- směřuje k dalším typům obranných věží
4) KAMENNÉ ZDI: 10
- prefabrikované díly pro zdi (zastaví slabší a zdrží silnější domorodce)
- směřuje k branám, které se umí otevírat a zavírat automaticky podle potřeby
5) ZBRANĚ: 10
- útočné pušky (střílí rychleji než pistole)
- brokovnice (střílí broky)
- broky
- směřuje k efektivnějším nábojům a dokonalejším zbraním
6) LOGISTIKA: 20
- podzemní dopravníkové pásy (umožňují nekonfliktní křížení dopravníků)
- rychlé podavače
- rozdvojky dopravníkových pásů (umožňují spojování, dělení a balancování dílů na dopravnících)
- směřuje k lepším dopravníkům, podavačům, vlakům, autům a pod...
7) OCEL: 50
- ocelové ingoty
- velkokapacitní ocelové truhly (zatím mám malokapacitní dřevěné a středněkapacitní železné)
- ocelové nástroje (rychlejší manuální výroba)
- nutná pro většinu odolnějších pokročilých technologií, pro které je základem
ZAVÁŽKA: 50 50
- hlína na zavážku (umožňuje zasypat vodní plochy)
9) OPASEK: 100 100
- zvýší kapacitu předmětů, které jsou "po ruce"
Co to bude?
Re: [Let's Play] Factorio
Automatizace. Potřebujeme stroje a rozjet těžký průmysl. Zatím je to jak v pravěku.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
Nastavil jsem kurzor na první volbu a stiskl. Laboratoří to zachrčelo. Teď je potřeba vložit první stroječky. Budu je muset smontovat v ruce. Ražení ozubených kol jde snadno, ale spojit celý stromeček do funkčního kompletu už chce jemnou práci. Snad se mi záhy podaří předat tuhle dřinu nějakému automatu. Hned jak jsem dokončil první várku a zasunul je, pod kopulí laboratoře začaly pobíhat blesky, jak laboratoř náhodně skládala a svářela své první pokusy.
Já se rozhodl v mezičase natáhnout dopravníkový pás na uhlí k provizorní slévárně. Do setmění stihla naplnit svůj zásobník a tak jsem ještě z vyrobených plátů smontoval malou bednu, do kterou jí přes noc nechám železo ukládat. Když se mi zavíraly oči, uvědomil jsem si, že jsem pás protáhl prostorem, do kterého jsem plánoval rozšiřovat elektrárnu. %$#&! Až budu stavět pořádnou slévárnu, musím to předělat.
Já se rozhodl v mezičase natáhnout dopravníkový pás na uhlí k provizorní slévárně. Do setmění stihla naplnit svůj zásobník a tak jsem ještě z vyrobených plátů smontoval malou bednu, do kterou jí přes noc nechám železo ukládat. Když se mi zavíraly oči, uvědomil jsem si, že jsem pás protáhl prostorem, do kterého jsem plánoval rozšiřovat elektrárnu. %$#&! Až budu stavět pořádnou slévárnu, musím to předělat.
Den 05
Ráno jsem před laboratoří našel dva pěkné prototypy. Červený podavač s dlouhým ramenem a velku bednu se vstupními a výstupními otvory, plnou chaoticky poskládaných ozubených kol a pásů. Na malou plošinku je možné vkládat matrice výrobků, které má bednička skládat. A laborka také hladově čeká na nové instrukce.
Teď budou následovat hned několik dotazů:
A) Pokračování výzkumu:
2) OPTIKA: 10
- elektrické osvětlení (umožní se orientovat i v "noci")
- směřuje k solární energii a laserům
3) OBRANNÉ VĚŽE: 10
- samočiné obranné věže s kulomety (dokáží se samy zaměřit a střílet na domorodce ve svém okolí), je nutné je zásobovat střelivem
- směřuje k dalším typům obranných věží
4) KAMENNÉ ZDI: 10
- prefabrikované díly pro zdi (zastaví slabší a zdrží silnější domorodce)
- směřuje k branám, které se umí otevírat a zavírat automaticky podle potřeby
5) ZBRANĚ: 10
- útočné pušky (střílí rychleji než pistole)
- brokovnice (střílí broky)
- broky
- směřuje k efektivnějším nábojům a dokonalejším zbraním
6) LOGISTIKA: 20
- podzemní dopravníkové pásy (umožňují nekonfliktní křížení dopravníků)
- rychlé podavače
- rozdvojky dopravníkových pásů (umožňují spojování, dělení a balancování dílů na dopravnících)
- směřuje k lepším dopravníkům, podavačům, vlakům, autům a pod...
7) OCEL: 50
- ocelové ingoty
- velkokapacitní ocelové truhly (zatím mám malokapacitní dřevěné a středněkapacitní železné)
- ocelové nástroje (rychlejší manuální výroba)
- nutná pro většinu odolnějších pokročilých technologií, pro které je základem
8 ) ZAVÁŽKA: 50 50
- hlína na zavážku (umožňuje zasypat vodní plochy)
9) OPASEK: 100 100
- zvýší kapacitu předmětů, které jsou "po ruce"
10) ELEKTRONIKA: 30
- filtrující podavač (umí přendavat jen předem zvolené typy materiálu)
- otevře cestu k lepším výrobním linkám, logickým obvodům, lepší distribuci energie či zrychlení výzkumu
B) Způsob rozvoje továrny:
Nyní je ten správný čas provést několik strategických rozhodnutí. Prvním z nich je uspořádání továrny jako takové. Vyberte na škále 1-5 jakým způsobem bude Trosečník továrnu budovat:
1) Centralizovaná výroba - Každá část základny se specializuje na výrobu určité komponenty. Tu pak distribuuje dopravním systémem na všechna místa, kde je potřeba. Hra pak bude zejména o optimalizaci dopravy surovin a prostoru.
3) Smíšená výroba - Některé suroviny (typicky základní + některé často používané polotovary) se vyrábí centrálně a jsou distribuovány velkokapacitními dopravníky do různých částí továrny. V nich se pak staví skupinky vzájemně propojených "továrniček", které výrobu dokončují a montují finální výrobky. Hra pak bude zejména o vybalancování toku na hlavním dopravníku a efektivitě dílčích továren.
5) Zcela decentralizovaná výroba - Krom úplně nejzákladnějších surovin se vše vyrábí decentralizovaně, přímo na místě. Hlavní tepnou továrny je velkokapacitní dopravník, ze kterého se na strany odpojují jako větve jednotlivé fabriky a vytváří řetízky propojených výrobních linek, na jejichž koncích se odebírá hotové zboží. Hra bude zejména o budování efektivních komplexních výrobních celků.
Krom způsobu také musíte zvolit směr, kterým se bude rozvíjet - zvláště pokud bude mít hlavní dopravník. Může lineárně vyrazit od prvních dolů některým směrem a táhnout se do dálky. Může ale také např. vytvářet spirálu kolem startovního prostoru a rozšiřovat se opatrněji. Obojí bude mít vliv na to, jak rychle se Trosečník dostane k větším nalezištím, jak snadno se bude prostor továrny bránit či jak bude probíhat setkání s domorodci.
C) Bezprostřední stavba:
Nakonec je potřeba rozhodnout, co se má začít stavět. A také rovnou naznačte kde (v závislosti na volbě výše):
1) Továrna na červené vědecké balíčky: Je potřeba, aby výzkum běžel i bez účasti Trosečníka. Zároveň je třeba vhodně umístit laboratoř.
(vynalézání poběží paralelně ke stavění základny)
2) Slévárny: Rozjet produkci železa a mědi s výpomocí elektřiny - postavit slévárny na železo a měď a začít těžit a slévat ve velkém s pomocí elektrických těžíren a vysokých pecí na uhlí
(dostatek železa a mědi je nutným předpokladem pro výrobu téméř čehokoliv)
3) Továrny na podavače a dopravníky: Kdo to má pořád vyrábět, že?
(zrychlí výstavbu a bude potřeba na pozdější výrobu zelených vědeckých balíčků)
4) Centrální výrobnu polotovarů (ozubená kola, dráty, trubky, tyče): - dává smysl jen pokud se rozhodnete pro centralizovanější podobu továrny
(první krůčky k centrálně budované továrně)
Co to bude?
Re: [Let's Play] Factorio
A) Výzkum - Logistika
B) 3 - Smíšená výroba s rozvojem do spirály, kvůli snazší centralizaci obrany
C) 2 Slévárny a 4 Výrobny polotovarů - blízko nalezišť
B) 3 - Smíšená výroba s rozvojem do spirály, kvůli snazší centralizaci obrany
C) 2 Slévárny a 4 Výrobny polotovarů - blízko nalezišť
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: [Let's Play] Factorio
A) Výzkum - Logistika. Přece to nebudeš tahat sám
B) 3 Smíšená výroba, ale táhnout ji lineárně do dálky za lepšími zdroji. Obrana? Proti čemu?
C) 1 Továrna na červené balíky, potřebujeme výzkum. Umístit někam, kde to nebude vadit rozvoji průmyslu. V dalším kroku slévárny.
B) 3 Smíšená výroba, ale táhnout ji lineárně do dálky za lepšími zdroji. Obrana? Proti čemu?
C) 1 Továrna na červené balíky, potřebujeme výzkum. Umístit někam, kde to nebude vadit rozvoji průmyslu. V dalším kroku slévárny.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16376
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] Factorio
A) Výzkum Logistiky.
B) Smíšená výroba: Trosecnik:1D2 → 2(2)#1=Spirála;#2=Lineární - tedy Lineární
C) Trosecnik:1D2 → 2(2)#1=Slévárny a Polotovary;#2=Červené balíčky - tedy Červené balíky a potom Slévárny
Faskal měl víc štěstí.
B) Smíšená výroba: Trosecnik:1D2 → 2(2)#1=Spirála;#2=Lineární - tedy Lineární
C) Trosecnik:1D2 → 2(2)#1=Slévárny a Polotovary;#2=Červené balíčky - tedy Červené balíky a potom Slévárny
Faskal měl víc štěstí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů