Zákoník
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Inu, my jsme již jednu postavu k smrti za dvojnásobnou vraždu odsoudili...hehehehe
Nicméně, tohle je základ který myslím Viking lehce nazančoval - alespoň to, že šlechtu soudí král, Na území města si rozhodují konšelé a tak podobně. Myslím, že se s vikingem dohodnu a zkusím mu již poslat nějaký koncept, ať ho sem můžeme hodit.
Tohel je dobré, dá se z toho pěkně vycházet.
Nicméně, tohle je základ který myslím Viking lehce nazančoval - alespoň to, že šlechtu soudí král, Na území města si rozhodují konšelé a tak podobně. Myslím, že se s vikingem dohodnu a zkusím mu již poslat nějaký koncept, ať ho sem můžeme hodit.
Tohel je dobré, dá se z toho pěkně vycházet.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
My hravame aj vo Warhammeri, co uz je v podstate renesancny svet s dost rozvinutym pravom. Co ma priviedlo k myslienke, ze nejake univerzalne pravo "pre druzinu" existovat podla mna nemoze, vzdy je silne viazane na svet a prostredie - t.j. historicky vyvoj, spolocenske, resp. statne zriadenie a pod. A hracom sa da naznacit aj inak, ze zabit v dedine vsetko co sa hybe nie je OK (inak, je divne uz len to, ak to dokazu). Vlastne asi hovorite o zakonniku nejakej konkretnej rise, ktory moze byt viac alebo menej prenosny...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ani ne tak říše, jako spíš pro celý svět. neměl by to být zákoník jakkko takový, ale spíše něco, co by hráčům přiblížilo mentalitu světa - Dnes také každý ví, co je dobré a co špatné. Podrobnější zákoníky nemají tolik smyslu.
Nicméně, čím více názorů se zde ozývá, tím je jasnější, že to bude muset být spíš minitextík pro hráče o světě než teoretický článek o Zákoníku. Ale uvidíme, večer se na to zkusím juknout a začít něco smolit. Aby měl Viking z čeho vycházet.
Nicméně, čím více názorů se zde ozývá, tím je jasnější, že to bude muset být spíš minitextík pro hráče o světě než teoretický článek o Zákoníku. Ale uvidíme, večer se na to zkusím juknout a začít něco smolit. Aby měl Viking z čeho vycházet.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Super, drzim palce.
Kazdopadne:
Nesuhlasim s tym, ze kazdy (jednotlivec, narod, nabozenstvo, kultura) ma rovnaku predstavu o tom, co je dobre a zle. Preto urobit zakonnik naviazany na dane obdobie a spolocenske zriadenie je asi lepsi napad.
Kazdopadne:
Aku mentalitu ma nas svet? (Ma jednu mentalitu?)RomiK píše:Neměl by to být zákoník jako takový, ale spíše něco, co by hráčům přiblížilo mentalitu světa - Dnes také každý ví, co je dobré a co špatné.
Nesuhlasim s tym, ze kazdy (jednotlivec, narod, nabozenstvo, kultura) ma rovnaku predstavu o tom, co je dobre a zle. Preto urobit zakonnik naviazany na dane obdobie a spolocenske zriadenie je asi lepsi napad.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Bifi:
to je megaproblém, a jedna z mých nejoblíbenějších filipik ve všech netových prostorech (volám Jersona za svědka, ten to už zažil).
Myslím, že byste toho měli být ušetřeni alespoň zde.
Raději bych se držel toho opravdu jednoduchého primitive law, jak nám ho představili v první glose (nesmí se zabíjet, krást a zapalovat... vypichovat oči naštěstí jo.... alespoň nějaká sranda zbyla).
to je megaproblém, a jedna z mých nejoblíbenějších filipik ve všech netových prostorech (volám Jersona za svědka, ten to už zažil).
Myslím, že byste toho měli být ušetřeni alespoň zde.
Raději bych se držel toho opravdu jednoduchého primitive law, jak nám ho představili v první glose (nesmí se zabíjet, krást a zapalovat... vypichovat oči naštěstí jo.... alespoň nějaká sranda zbyla).
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že díky spojení s Erinelem pro tebe mám jednu velmi zajímavou zprávu. tím, že z našeho území uděláme ostrovní část kus od hlavního kontinentu se nám ulehčí jedna věc - a to práce na zákoníku. Jelikož s jedná o císařství, můžeme navrhnout zákoník rovnou pro tuto geografickou oblast. A zákoník udělat jako součást modulu.
Když budeš chctít, nechám tě na tom pracovat dle vlastního uvážení.
Když budeš chctít, nechám tě na tom pracovat dle vlastního uvážení.
- Viking
- Romikovec
- Příspěvky: 465
- Registrován: 17. 9. 2006, 11:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Už se těším. Jak tak o tom více přemýšlím, tak to vidím, že udělám seznam zakázaných činů. Seřadím je podle závažnosti. Pak seznam různých trestů a seřadím je podle závažnosti. Každý čin bude mít nějaké rozmezí trestů. Konkrétní rozsudek bude mít v rukou soudce. Ať už to bude, císař, císařský soudce, nebo jen delegovaní úředníci, kteří jsou dál od centrální vlády. Bude to jednoduché, průhledné a poskytne to dost volného prostoru.
Rozhodně si nehci hrát na nějaké opisování středověkých zákonů a různých jurisdikčních hiearchií. Nemám čas a ani nechci studovat tuto problematiku z hlediska histirických reálií. Chci jen navodit dojem, že se nehraje v bezpráví. A také, aby všichni věděli kde jsou mantinely.
Rozhodně si nehci hrát na nějaké opisování středověkých zákonů a různých jurisdikčních hiearchií. Nemám čas a ani nechci studovat tuto problematiku z hlediska histirických reálií. Chci jen navodit dojem, že se nehraje v bezpráví. A také, aby všichni věděli kde jsou mantinely.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jak je to s ordálem, neboli božím soudem?
Zrovna dneska na Hospodářských a sociálních dějinách Stejskal přednášel mj. o ordálu - ač jej ve 13. století zakázal papež a od doby Karla IV. měl být trestán na hrdle i na základě světských zákonů, ještě v roce 1569 je zaznamenám případ, kdy mlynář Moučka ztloukl svou ženu za to, že jej pomlouvala (což tehdy bylo považováno za naprosto O.K.), a šli spát. Ráno jeho ženu našli mrtvou.
První kolo vyšetřování vypadalo tak, že mlynář třikrát obešel mrtvolu své ženy se svíčkou v ruce. Žádné znamení se neobjevilo.
Další ordál nechal provést farář. Mrtvolu svlékli a prohlédli, "zda nenajdou znamení". Nic podezřelého však nenašli (obvyklé modřiny se nepočítaly), a tak mrtvou opět oblékli do rubáše a pohřbili ji.
Když však nebožku vkládali do hrobu, vypadlo z ní chrbě (větvička, která se v určitém druhu ordálu házela přes řeku, a po dopadu měla ukázat na viníka). To vesničané považovali za důkaz viny, a šli tím za pány k soudu. Mlynář byl zřejmě omilostněn (asi rozhodlo ohledání mrtvoly), nicméně nad tím, že byla provedena už dvěstě let zakázaná praktika, se nikdo nepozastavil.
Proč to píšu?
Za prvé proto, že vyšetřovací metody ve fantasy mohou být často založeny spíš na božím soudu či vizi inkvizitora než na něčem, co bychom považovali za nutné dnes, a za druhé proto, že i přes výslovný zákaz existují zákony, za které nikdo nikoho nepotrestá, a které tudíž nikdo nedodržuje. Je dobré tento fakt vzít při tvorbě zákoníku v úvahu a k tomu, jak zákony vypadají de iure připsat i jak to chodí de facto.
Zrovna dneska na Hospodářských a sociálních dějinách Stejskal přednášel mj. o ordálu - ač jej ve 13. století zakázal papež a od doby Karla IV. měl být trestán na hrdle i na základě světských zákonů, ještě v roce 1569 je zaznamenám případ, kdy mlynář Moučka ztloukl svou ženu za to, že jej pomlouvala (což tehdy bylo považováno za naprosto O.K.), a šli spát. Ráno jeho ženu našli mrtvou.
První kolo vyšetřování vypadalo tak, že mlynář třikrát obešel mrtvolu své ženy se svíčkou v ruce. Žádné znamení se neobjevilo.
Další ordál nechal provést farář. Mrtvolu svlékli a prohlédli, "zda nenajdou znamení". Nic podezřelého však nenašli (obvyklé modřiny se nepočítaly), a tak mrtvou opět oblékli do rubáše a pohřbili ji.
Když však nebožku vkládali do hrobu, vypadlo z ní chrbě (větvička, která se v určitém druhu ordálu házela přes řeku, a po dopadu měla ukázat na viníka). To vesničané považovali za důkaz viny, a šli tím za pány k soudu. Mlynář byl zřejmě omilostněn (asi rozhodlo ohledání mrtvoly), nicméně nad tím, že byla provedena už dvěstě let zakázaná praktika, se nikdo nepozastavil.
Proč to píšu?
Za prvé proto, že vyšetřovací metody ve fantasy mohou být často založeny spíš na božím soudu či vizi inkvizitora než na něčem, co bychom považovali za nutné dnes, a za druhé proto, že i přes výslovný zákaz existují zákony, za které nikdo nikoho nepotrestá, a které tudíž nikdo nedodržuje. Je dobré tento fakt vzít při tvorbě zákoníku v úvahu a k tomu, jak zákony vypadají de iure připsat i jak to chodí de facto.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů