[Hra] Jersonův svět 1936
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Vystihnul jsi to naprosto přesně - v současné době je to jeden z nejvýznammějšch vědců, i když stará garda v čele s Heisenbergem mu zatím konkuruje, nicméně jsem to psal tak trochu z pohledu německé strany, která prostě teorii relaticity neuznává.andtom píše:Jaký nějaký profesor Einstein? Nobelovku dostal v roce 1921, obecnou relativitu formuloval roku 1915, speciální ještě o deset let dřív. Tedy pokud to není psáno z pohledu Německa roku 1936, to pak sedí
Jinak až je mi líto to odehrát na one-shot (já vím, že jde jen o události do Tvé normální hry se satbilními hráči, ale stejně ...), vypadá to slibně
A díky za hodnocení, potěší to )
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ebone, budeš vítán. A jak se zdá, odjede mi jeden z hlavních hráčů na rok do Německa, takže tenhle víkend mám poslední šanci s tím něco udělat - začínám přemýšlet, že bych zbylé dva hráče vzal sebou a hráli byste hlavní zápletku s nima. No, uvidím, ještě to musím promyslet, ale váš úkol tedy bude o něco zásadnější, než měl být původně.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Takže to nemám chápat tak, že budeš s radostí hrát něco jiného, než bys hrál se mnou? A co kdybych tě v polovině hry plánovaně zabil, nebo naopak nechal oživit? Kromě toho v době kulometů je místa v družině vždycky dostMarkus píše:Jersone, jestli se mnou počítáš, tak se mnou už radši nepočítej Jak se tak diskutuje o programu, dochází mi, že souběžně s tvojí hrou asi budu vést hru vlastní.
Nenechej se mnou omezovat - ať zbude místo na ostatní. Já si s radostí zahraju něco jiného. (ber tohle jako rezignaci)
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Já si zahraju rád, vážně mě ten setting zajímá. Ale, jak bych to řekl... není to pro mě prioritou.
Takže se rozhodnu až na místě podle toho, jak mi vystačí čas, nebo jak budou nastaveny jiné hry. Do té doby se mnou prostě nepočítej, aspoň se tím uvolní místo pro někoho jiného... nadšenějšího, oddanějšího
Takže se rozhodnu až na místě podle toho, jak mi vystačí čas, nebo jak budou nastaveny jiné hry. Do té doby se mnou prostě nepočítej, aspoň se tím uvolní místo pro někoho jiného... nadšenějšího, oddanějšího
Kdyby bylo místo a netlouklo se mi to s jinými, docela bych se přidal...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To záleží na tom, kolik toho cheš stihnout, Tukane.
Andtome, to nevím, ale když už tam bude, mohl by se podívat na nějaká zajímavá místa a přivézt fotky (nebo lebky)
Andtome, to nevím, ale když už tam bude, mohl by se podívat na nějaká zajímavá místa a přivézt fotky (nebo lebky)
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Zrekapituluju hráče a postavy:
Dalcor – důstojník
Pjotr –
Andtom – německý archeolog
Markus – (není jisto zda bude hrát)
Ebon Hand – rakušan, okultní výzkumník
Tuk–Enek –
Dalcor – důstojník
Pjotr –
Andtom – německý archeolog
Markus – (není jisto zda bude hrát)
Ebon Hand – rakušan, okultní výzkumník
Tuk–Enek –
hraju: Ω Projekt Omega
Buď nějakej esoterik nebo nějakej cestovatel a´la Indi Jones (oc ne tak vyboostovanej )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Also ...
někteří z vás mi už poslali představu o postavě, jiní nikoliv, ale napíšu sem pár pravidel pro tvorbu, abych měl alespoň něco hotové v předstihu.
Co je důležité - budeme hrát na 8 základních vlastností: Tělo, obratnost, zručnost, postřeh, vůle, inteligence, moudrost a charisma.
Většinu asi znáte, pár rozdílů dovysvětlím.
Tělo - jinde to jsou síla a odolnost, já je používám dohromady. Není žádný počet životů, to jak moc budete postiženi zraněním závisí na této vlastnosti, stejně jako veškeré silové činnosti. Předjímám, že na skoky, běh, šplh a podobně se obvykle užívá obratnost.
Obratnost - klasika. Koordinace celého těla, nespadá do ní rychlost reakcí a jemná motorika.
Zručnost - to je právě ta jemná motorika, jak prstů, tak rtů, jazyka a podobně.
Postřeh - to je jednak rychlo reakcí, a pak také přesnost vnímání - jekékoliv pozorování a naslouchání, stejně jako ověřování kdo bude jednat první zavisí primárně na postřehu.
Inteligence - jasné. Jen doplním že veškeré odhady závisí právě na ní
Vůle - doufám že také jasné. Psychická odolnost, někdy dost zásadní.
Moudrost - všeobecný rozhled, základ veškerých znalostí
Charisma - jasné.
Každá vlastnost může nabývat hodnocení od "minimální" po "nadlidská", neboli 1 - 10. 5 je běžné hodnocení. Předesílám, že vlostnosti na 7 odpovídají slušně vycvičeným jedincům (třeba jednotky SS mají obratnost 7), 8 jsou většinou olympionici, případně velmi dobří v duševních oborech, 9 mají ti nejlepší na světě, 10 je skutečně nadlidské.
S dovednostma je to dost podobné, mají taky 10 hodnocení s podobným popisem, jen je rozdíl v tom, že hodnoty okolo 10 mají o něco běžněji ecistující lidé. Takový Max Planck bude mít teorie fyziky mikročástic 10. Hašek by měl (svého času) dovednost hokejový brankář 10.
Pokud jde o zaměření dovedností, můžete mít prakticky cokoliv - jakákoliv činnost, kterou provádíte, se dá zlepšit dovedností. Třeba je dobré mít dovednost na běh, na chúzi jí asi neuplatníte (i když pokud jí máte, pochody na dlouhé vzdálenosti vás nebudou tak unavovat). Na rodný jazyk jí mít nemusíte, ale třeba lingvisté (a Eleshar ) mají dovednosti týkající se jejich rodného jazyka.
Jinak u dovedností platí, že hodnocení 5 mají ti, kteří jsou běžně vycvičeni a mají i nějaké ostré zkušenosti - třeba běžní vojáci co prošli několika boji mají střelbu z pušek 5
Zbraně rozděluju klasicky - pistole, samopaly, pušky, kulomety, nože, pro každou kategorii se používá vlastní dovednost. Dovednosti jsou i stylu pozorování, naslouchání, hledání - ty se dost často hodí. Čtení a psaní je nutná dovednost, kdo neumí, ten neumí - nicméně mívá praktické použití, třeba rachlost čtení a chápání textu. Dále první pomoc nebo ošetření. U ostatních se řiďte tím,co jste si vymysleli do životopisu, jen případně oddělujte teoretickou dovednost a praxi - kupříkladu archeologie je spíše teorie o nalezištích a metodách, člověk který se hrabe v zemi a ví jak očistit kostru, aniž by s ní hnul bude mít dovednost vykopávky.
Hodí se i takové věci jako vyjednávání, přesvědčování, lhaní, blufování - používají se podobně, i když každé v trochu jiné situaci a hlavně je asi jinak budete hrát - získat informace můžete opatrným vyptáváním nebo hučením do dotyčného.
Dovednosti jako taktika, znalost města, lesa, moře, lidí, atd. umožňuje pokládat doplňující otázky. Prakticky všechny dovednosti, které nepůsobí přímo fungují tak, že podle hodu dostanete prostor na určitý počet otázek, na které vám jednoslovně odpovím. Budu odpovídat popravdě, ale stručně, a když se zeptáte na víc než bude odpovídat možnostem postavy, tak si začnu vymýšlet.
Můžete mít i dovednosti na odolání strachu a bolesti, i když ty mají své nevýhody - když překovnáte strach, tak někdy půjdete opravdu proti něčemu, co je nad vaše síly, a když přemáháte bolest, většinou se to potom zhorší. Nicméně dovednost nemusíte použít, když nechcete, takže nevýhody jsou korigovatelné.
Pokud někam cestujete, můžete mít dovednosti nošení nákladů, případně skládání věcí - s první utáhnete víc, s druhou to na sebe lépe navěsíte (a klidně unesete metrák vyvážený na hlavě, když na to přijde )
Asi bych taky mohl říct, jak se vlastně háže. Vezmete vhodnou dovednost, pokud jí máte. Přičtete adekvátní vlastnost, záleží na situaci, (vyslýchat se dá třeba přes moudrost, kdy promlouváte do duše, inteligencí, kdy se chytáte nejasností, vůlí, kdy hry čekáte, až se dotyčný zlomí, charismou - třeba hraním hodného a zlého, nebo silou), a odečtete hod 2K6-2 (počítá se to normálně, jen když hodíte šestku, berete jí jako nulu). To co vám vyjde je výsledek akce, v jeho rámci můžete výsledek popsat sami nebo s mým přispěním. Když je kladný, popisujete to co se podařilo zvládnout, když záporný, popisujete to co se nepodařilo a jak se to njepodařilo. Nicméně můžete vyměňovat jeden špatný efekt za jeden dobrý, takže třeba i když hodíte špatně, tak se přes ten ostnatý elektrický plot dostanete, jen bez vybavení, z roztrhaným oblečením, popálenýma rukama a při dopadu si pochroumáte nohu - jak a co konkroétně popisovat předvedu ve hře.
Pokud jde o čísla - když vám dovednost a vlastnost dá součet 10, můžete se na to vcelku spolehnout v běžné situaci - ne vždy uspějete skvěle, ale uspějete dost často a ne moc bolestivě.
Pak se taky hodí mít nějaké zaliby, případně závislosti - poslouchání hudby, kreslení, tanec (i když tady budete omezeni použitelností v tak krátké hře, takže spíš něco jednoduššího, jako alkohol, který se dá nosit sebou). Z nich můžete získat rezervy - vysvětlím později.
Co se týká vybavení - vezměte si co vás napadne, jen se držet toho, co mohlo existovat v roce 1936 a bylo to nějak dostupné. A taky počítejte s tím, že jedna věc je nosit pistoli a druhá tahat kulomet (raketomety ještě neexistují). Hraju na nostnost, takže čím víc věcí, tím horší manévrování. Můžete mnít auta a menší letadla, ale opět - ne všude se dá dojet, ne pokaždé můžete přistát. Navíc s vybavením neškudlím, ledacos prostě seženete ve hře.
A to je asi tak vše. Uděláte si postavu, já jí pak sečtu na body, a podle bodů rozdělím rezervy (které můžete použít pro jednorázové zvýšení šancí nebo negaci postihů, občas se to fakt hodí). Ten co bude mít nejsilnější postavu jich dostane nejméně a pak budu postupně přidávat, až ten nejslabší jich bude mít nejvíc. Takové menší vyrovnání od Vypravěče
Jinak vám samozřejmě s tvorbou poradím, stačí se jen zeptat. Na přesných číslech stejně tak moc nezáleží, jednička v hodu se ztratí a ledacos se dá zvládnout popisem. Kromě toho postavy moc nelikviduju, (což ale neznamená, že nemůžou umřít.)
Tak, pro dnešek vše, detaily kdyžtak sem nebo do PM.
někteří z vás mi už poslali představu o postavě, jiní nikoliv, ale napíšu sem pár pravidel pro tvorbu, abych měl alespoň něco hotové v předstihu.
Co je důležité - budeme hrát na 8 základních vlastností: Tělo, obratnost, zručnost, postřeh, vůle, inteligence, moudrost a charisma.
Většinu asi znáte, pár rozdílů dovysvětlím.
Tělo - jinde to jsou síla a odolnost, já je používám dohromady. Není žádný počet životů, to jak moc budete postiženi zraněním závisí na této vlastnosti, stejně jako veškeré silové činnosti. Předjímám, že na skoky, běh, šplh a podobně se obvykle užívá obratnost.
Obratnost - klasika. Koordinace celého těla, nespadá do ní rychlost reakcí a jemná motorika.
Zručnost - to je právě ta jemná motorika, jak prstů, tak rtů, jazyka a podobně.
Postřeh - to je jednak rychlo reakcí, a pak také přesnost vnímání - jekékoliv pozorování a naslouchání, stejně jako ověřování kdo bude jednat první zavisí primárně na postřehu.
Inteligence - jasné. Jen doplním že veškeré odhady závisí právě na ní
Vůle - doufám že také jasné. Psychická odolnost, někdy dost zásadní.
Moudrost - všeobecný rozhled, základ veškerých znalostí
Charisma - jasné.
Každá vlastnost může nabývat hodnocení od "minimální" po "nadlidská", neboli 1 - 10. 5 je běžné hodnocení. Předesílám, že vlostnosti na 7 odpovídají slušně vycvičeným jedincům (třeba jednotky SS mají obratnost 7), 8 jsou většinou olympionici, případně velmi dobří v duševních oborech, 9 mají ti nejlepší na světě, 10 je skutečně nadlidské.
S dovednostma je to dost podobné, mají taky 10 hodnocení s podobným popisem, jen je rozdíl v tom, že hodnoty okolo 10 mají o něco běžněji ecistující lidé. Takový Max Planck bude mít teorie fyziky mikročástic 10. Hašek by měl (svého času) dovednost hokejový brankář 10.
Pokud jde o zaměření dovedností, můžete mít prakticky cokoliv - jakákoliv činnost, kterou provádíte, se dá zlepšit dovedností. Třeba je dobré mít dovednost na běh, na chúzi jí asi neuplatníte (i když pokud jí máte, pochody na dlouhé vzdálenosti vás nebudou tak unavovat). Na rodný jazyk jí mít nemusíte, ale třeba lingvisté (a Eleshar ) mají dovednosti týkající se jejich rodného jazyka.
Jinak u dovedností platí, že hodnocení 5 mají ti, kteří jsou běžně vycvičeni a mají i nějaké ostré zkušenosti - třeba běžní vojáci co prošli několika boji mají střelbu z pušek 5
Zbraně rozděluju klasicky - pistole, samopaly, pušky, kulomety, nože, pro každou kategorii se používá vlastní dovednost. Dovednosti jsou i stylu pozorování, naslouchání, hledání - ty se dost často hodí. Čtení a psaní je nutná dovednost, kdo neumí, ten neumí - nicméně mívá praktické použití, třeba rachlost čtení a chápání textu. Dále první pomoc nebo ošetření. U ostatních se řiďte tím,co jste si vymysleli do životopisu, jen případně oddělujte teoretickou dovednost a praxi - kupříkladu archeologie je spíše teorie o nalezištích a metodách, člověk který se hrabe v zemi a ví jak očistit kostru, aniž by s ní hnul bude mít dovednost vykopávky.
Hodí se i takové věci jako vyjednávání, přesvědčování, lhaní, blufování - používají se podobně, i když každé v trochu jiné situaci a hlavně je asi jinak budete hrát - získat informace můžete opatrným vyptáváním nebo hučením do dotyčného.
Dovednosti jako taktika, znalost města, lesa, moře, lidí, atd. umožňuje pokládat doplňující otázky. Prakticky všechny dovednosti, které nepůsobí přímo fungují tak, že podle hodu dostanete prostor na určitý počet otázek, na které vám jednoslovně odpovím. Budu odpovídat popravdě, ale stručně, a když se zeptáte na víc než bude odpovídat možnostem postavy, tak si začnu vymýšlet.
Můžete mít i dovednosti na odolání strachu a bolesti, i když ty mají své nevýhody - když překovnáte strach, tak někdy půjdete opravdu proti něčemu, co je nad vaše síly, a když přemáháte bolest, většinou se to potom zhorší. Nicméně dovednost nemusíte použít, když nechcete, takže nevýhody jsou korigovatelné.
Pokud někam cestujete, můžete mít dovednosti nošení nákladů, případně skládání věcí - s první utáhnete víc, s druhou to na sebe lépe navěsíte (a klidně unesete metrák vyvážený na hlavě, když na to přijde )
Asi bych taky mohl říct, jak se vlastně háže. Vezmete vhodnou dovednost, pokud jí máte. Přičtete adekvátní vlastnost, záleží na situaci, (vyslýchat se dá třeba přes moudrost, kdy promlouváte do duše, inteligencí, kdy se chytáte nejasností, vůlí, kdy hry čekáte, až se dotyčný zlomí, charismou - třeba hraním hodného a zlého, nebo silou), a odečtete hod 2K6-2 (počítá se to normálně, jen když hodíte šestku, berete jí jako nulu). To co vám vyjde je výsledek akce, v jeho rámci můžete výsledek popsat sami nebo s mým přispěním. Když je kladný, popisujete to co se podařilo zvládnout, když záporný, popisujete to co se nepodařilo a jak se to njepodařilo. Nicméně můžete vyměňovat jeden špatný efekt za jeden dobrý, takže třeba i když hodíte špatně, tak se přes ten ostnatý elektrický plot dostanete, jen bez vybavení, z roztrhaným oblečením, popálenýma rukama a při dopadu si pochroumáte nohu - jak a co konkroétně popisovat předvedu ve hře.
Pokud jde o čísla - když vám dovednost a vlastnost dá součet 10, můžete se na to vcelku spolehnout v běžné situaci - ne vždy uspějete skvěle, ale uspějete dost často a ne moc bolestivě.
Pak se taky hodí mít nějaké zaliby, případně závislosti - poslouchání hudby, kreslení, tanec (i když tady budete omezeni použitelností v tak krátké hře, takže spíš něco jednoduššího, jako alkohol, který se dá nosit sebou). Z nich můžete získat rezervy - vysvětlím později.
Co se týká vybavení - vezměte si co vás napadne, jen se držet toho, co mohlo existovat v roce 1936 a bylo to nějak dostupné. A taky počítejte s tím, že jedna věc je nosit pistoli a druhá tahat kulomet (raketomety ještě neexistují). Hraju na nostnost, takže čím víc věcí, tím horší manévrování. Můžete mnít auta a menší letadla, ale opět - ne všude se dá dojet, ne pokaždé můžete přistát. Navíc s vybavením neškudlím, ledacos prostě seženete ve hře.
A to je asi tak vše. Uděláte si postavu, já jí pak sečtu na body, a podle bodů rozdělím rezervy (které můžete použít pro jednorázové zvýšení šancí nebo negaci postihů, občas se to fakt hodí). Ten co bude mít nejsilnější postavu jich dostane nejméně a pak budu postupně přidávat, až ten nejslabší jich bude mít nejvíc. Takové menší vyrovnání od Vypravěče
Jinak vám samozřejmě s tvorbou poradím, stačí se jen zeptat. Na přesných číslech stejně tak moc nezáleží, jednička v hodu se ztratí a ledacos se dá zvládnout popisem. Kromě toho postavy moc nelikviduju, (což ale neznamená, že nemůžou umřít.)
Tak, pro dnešek vše, detaily kdyžtak sem nebo do PM.
hraju: Ω Projekt Omega
Super, takže si postavím postavu k obrazu Tvé hry
Dodal bych (ač moje postava o tom není), že příslušníci Waffen SS cvičili mimořádně tvrdě a zásadně s ostrou municí, takže měli vysokou psychickou i fyzickou odolnost (o tom třeba tady: http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... cc1968dffa nebo http://blog.lide.cz/picma03./2006/06/14/[type%20Function]share?v=[object%20Object]&embed=1)Jerson píše:Jinak u dovedností platí, že hodnocení 5 mají ti, kteří jsou běžně vycvičeni a mají i nějaké ostré zkušenosti - třeba běžní vojáci co prošli několika boji mají střelbu z pušek 5
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů